Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

2020 Yeni MT-25 Fiyatları açıklandı!

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2016 CB500F
    Alıntı yokon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok zor değil. Avrupa Birliği üyesi ülkeleri listeleyin ve asgari ücretlerini araştırın.

    Yazdığım yorumu iyi okuyun, kapitalizm sürecini tamamlamış ve tamamlamamış AB üyelerini ayırıyorum birbirinden.

    İnsanımızın en büyük sorunlarından biri de tam olarak bu. Bilmeden, araştırmadan yazdığımı okumadan ya da okuyup anlamadan cevap vermek.
    https://ec.europa.eu/eurostat/statis...age_statistics


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #42
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı yokon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fakat 3 maaşa motor alan ülkelerin bizi sömürdüğünü unutmayalım.
    Bize kimse kendimizden daha fazla zarar vermiyor. Kendi kendimize yaptığımızın yanında lafı bile geçmez.

  3. #43

    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Tamam herkes fiyatlardan konuşmuşta bence bugune şükredin seneye belki Dolar 15 TL olacak burası Türkiye

  4. #44
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Şehir
    İzmir
    Alıntı plectrum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam herkes fiyatlardan konuşmuşta bence bugune şükredin seneye belki Dolar 15 TL olacak burası Türkiye
    şükredip tepki gösterilmediği için böyle.

    Şükür din kitap diye diye ne hale geldik.
    skucukyazici, Osm@n, berk_cglr ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #45

    Üyelik
    08 Haziran 2018
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    KUBA
    Bu fiyatlarda tamam diyelim ki firmaların suçu yok.. Yani motor satışında ülke ekonomisi suçlu diyelim.. Peki ya servis ücretlerine ne kılıf bulacağız.. Geçen gün Yamaha 'ya "yağ, yağ filtresi, arka balata, antfriz" değiştirdim.. Tam 900 tl para tuttu.. 200 lira indirim yaptılar 700 tl para ödedim.. Evet tam 700 lira.. Bu şimdi ülke ekonomisinin suçu mu.. Parça parası olsa anlarım, kaza durumu olsa anlarım, motor alıyor olsak vergi vs anlarım.. Ama servis ücretleri tamamen firmaların "hele bir gelsinker de güzelce bir yolalım" düşüncesine ait politika.. Bir daha da zor görürler beni yamaha'da

  6. #46
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Şehir
    İzmir
    Mt 25 için

    yağ filtresi 98
    motul 10w40 40
    arka balata 155
    antifriz 30
    Toplam 323

    Asgari ücretli bir kişinin iş yerine maliyeti 98 lira
    Oradakiler yüksek alıyordur, ortalama 150 lira desek 3.5 saat senin işini yapmış olsa 75 tl + kişinin yemeği yolu da 25 desek 100 tl

    323+100 = 423 Tl


    Bu iş yerinin genel giderlerini stok tutma maliyetlerini hesaplamaya gerek yok onları da eklersek yuvarlak hesap iş yerine maliyeti 500 Tl.

    900 diyerek cıvkını cıkarmış, 700 normal geldi böyle hesaplayınca.

    700 ucuz demiyorum ülkedeki yüksek giderlere göre normal ne yazık ki.

    Hasmet yazmıştı sanırım amerika'da malzemeler ucuz olsa bile işçiliğin cok yüksek alındığını okumuştum, ama ekonomik güç olarak baktıgımızda onlar için de normal geliyordur.

    Çin motoru en güzeli. benim aletin periyodik bakımı tüm yağ sıvı değişimleri , vida sıkmaları ve arka dişli / zincir değişimi yaptırmıştım yazın, 175 lira tutmuştu

  7. #47
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hasmet yazmıştı sanırım amerika'da malzemeler ucuz olsa bile işçiliğin cok yüksek alındığını okumuştum, ama ekonomik güç olarak baktıgımızda onlar için de normal geliyordur.
    KTM yetkili servislerinde motosiklet işçiliğinin saatini en az $105, en fazla $130 gördüm...

    +%7 vergi...

    Sübap ayarı en az $400...

    +%7 vergi...

    Ama sıfır Mustang te $27000

    +%7 vergi...

  8. #48
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Şehir
    İzmir
    Mesela yukardaki yaptıgım hesabı sizin ordaa yapsak ne kadar tutar ücret merak ettim dolar olarak


    105 de öhhh.

  9. #49

    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şükredip tepki gösterilmediği için böyle.

    Şükür din kitap diye diye ne hale geldik.
    En son gezi oldu orda da dolar uctu gitti geziye bagladılar .. Simdi de tepkı yapanlar sokaklara dokulse venezuela gibi dolar 100 tl olacak en iyisi bu duzende herkes iyi calıp cırpan kazanıyor çalışan asgari ucretle oda iş bulabılırse sukredıyor işte
    İl: Ankara
    Motor: Çin Malı 97cc Cup+ Mondial 125 ZN

  10. #50

    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    Copenhagen
    Motosikleti
    Tracer700
    Danimarkada vergiler cok yuksektir bu yuzden motosikletler ve otomobiller pahalidir.2017 senesinde Danimarkada 1 tane tracer 700 fiyatina Türkiyeden 2 tane alinabiliyordu.Simdi ise nerdeyse ayni paraya alinabiliyor gelinen nokta bu...

  11. #51

    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Alıntı Danmark16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Danimarkada vergiler cok yuksektir bu yuzden motosikletler ve otomobiller pahalidir.2017 senesinde Danimarkada 1 tane tracer 700 fiyatina Türkiyeden 2 tane alinabiliyordu.Simdi ise nerdeyse ayni paraya alinabiliyor gelinen nokta bu...
    Hocam Türkiyede satışlar durdu artık millet eskiden teleefon dolandırıcılığı vs yapıyordu bir şekilde para kazanıyordu ama artık dolandırılmayan kalmadı yanı memelekette para donmuyor bu durumda .. Ha danımarkada işsizde kalsan devlet vatandaşını aç açıkta bırakmıyordur orası ayrı.. bizde devlet sadece baştakilerin altın madenlerini cıkartması veya gemiciklere kanal açma projeleri üzerine dondugu için vatandası takan yok. Asgari ucrete %20 zam yapıyorlar bir bakıyorsun 2 ay sonra dolar euro %30 artmış asgari ücrete zem değil indirim gelmiş.. Ama danimarkada bunlar yok tabıkı. istersen burda motosıklet fiyatları 3te 1 e düşsün turkıyedekı işsizlik vs çözulemedekten sonra hiçbir anlamı yok malesef

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------

    CF Moto yeni kasaları fuara gelirse mt25 yerine yakın fiyatlara CF moto 650 likleri alınabilir. Hindistana hepsi gelmiş ve yakıt tuketımleri mt25 ile yarım litre farka kadar düşmüş durumda. 0-100 hızları da 5 sanıyeye ulaşmış CF motonun yenı kasaların. Şu durumda cf moto f/p olacak bakalım fuarda göreceğiz

  12. #52

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Yahu yinemi Avrupa kardeşim birde kendinizi Asya ile kıyaslayın mesela Bangladeş, Hindistan, Pakistan falan halinize şükredip mutlu olun.

  13. #53
    erhn42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2018
    Motosikleti
    Mt-07
    Sakin...kavgaya gerek yok....mt25 güzeldir...

  14. #54

    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu yinemi Avrupa kardeşim birde kendinizi Asya ile kıyaslayın mesela Bangladeş, Hindistan, Pakistan falan halinize şükredip mutlu olun.
    Dediğiniz ulkelerde devlet uretime tesvik veriyor hocam hindistan dediğiniz superguc olmus durumda zaten. Banglades ve pakistana bakıyorum oradan goc edenler zaten buraya gelıyor artı surıyelılerde cabası. Yani bizim ulke surıye banglades vr pakistana donmus zaten halimize sukur mu edelim yoksa madenleri cıkarıp yurt dısına kacan zarrab lara kufur mu edelim

  15. #55

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı plectrum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hindistan dediğiniz superguc olmus durumda zaten.
    Hindistan süper güç haklısınız da Hintlilerin bundan pek haberi yok.

  16. #56

    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hindistan süper güç haklısınız da Hintlilerin bundan pek haberi yok.
    Hocam tabiki superguc adamlar ilaç sektoru elinde sanayi desen elektrikli araclar motosıkletler hersey hazır. Bizde de aynııs olabılırdı ama bizi ust akıl yönetiyor malesef hindistandan cok daha kotu durumdayız. Allahtan inege tapmıyoruzda fakirler e sadaka verip bi nebze yardım edenler var yoksa hintli vatandastan dhaa kotu duurmdayız su anda. Neyse en azından hindistan pakistan bırakıp ulke vatandaşı gerçeklerini konusacak sevıyeye gelebildik

  17. #57

    Üyelik
    07 Eylül 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb250r
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu yinemi Avrupa kardeşim birde kendinizi Asya ile kıyaslayın mesela Bangladeş, Hindistan, Pakistan falan halinize şükredip mutlu olun.
    Gerçekten çok mantıklı ve pozitivist bir bakış açısı. Tebrik ederim bu seviyeye gelmek zor olsa gerek

  18. #58
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Garanti içinse birşey diyemem ama garanti dışı motosikletin yağını suyunu balatasını değiştiremeyenden de bırakın servisler 700-800 alsın.
    Bunları yap(a)mayan insan, ben elimi sıcak sudan soğuk suya koymam başkası benim yerime koysun kafasındadır, bunun da bi bedeli olmalı.

    Herkes bunlar için servise gidiyor sonra adamlar karşılarına motor bloğuyla ilgili problemi olan bi motosiklet çıkınca burun kıvırıyor, fiyat yükseltiyor, 2 günlük işi 2 haftada yapıyor.

  19. #59

    Üyelik
    08 Haziran 2018
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    KUBA
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Garanti içinse birşey diyemem ama garanti dışı motosikletin yağını suyunu balatasını değiştiremeyenden de bırakın servisler 700-800 alsın.
    Bunları yap(a)mayan insan, ben elimi sıcak sudan soğuk suya koymam başkası benim yerime koysun kafasındadır, bunun da bi bedeli olmalı.

    Herkes bunlar için servise gidiyor sonra adamlar karşılarına motor bloğuyla ilgili problemi olan bi motosiklet çıkınca burun kıvırıyor, fiyat yükseltiyor, 2 günlük işi 2 haftada yapıyor.
    Hocam diyelim ki sizin tabirinizle "yağ değişimini, filtre değişimini, balata değişimini yapamayan" motorcu değil.. Peki insanlar bunları kendisi yapmak zorunda mı.. Yani kendisi yapmayıp işi ehline bırakmak isteyince cezalandırılmaları gerekiyor sizin düşüncenize göre.. Ki ben kendim yapamadığım için gitmedim.. Henüz yeni almıştım motoru ve ikinci günü içim rahat etsin diye bir defalık servise yaptırmak istedim.. Suçumuz bu mu yani? Oysa fiyatlar çok daha makul olsa ve sadece durumu çok daha iyi olanlar değilde, servis hizmetinden herkes faydalansa daha iyi olmaz mı.. Bakış açınıza bravo..
    Şu an ücretlerden dolayı insanlar sadece ya garanti için mecburen gidiyor servislere, yada mekanik motor arızası için gidiyorkar.. Diğer rutin bakımlarda sırf dünya kadar paralar istedikleri için servisin yolunu bile bilmiyorlar.. Oysa doğrusu bu mu?.. Servisler sadece garanti mecburiyeti veya mekanik arıza yüzünden "gidilmek mecburiyetinde olacak kadar pahalı olmamalı" NETTTTT.

  20. #60
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı nedensiz07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu fiyatlarda tamam diyelim ki firmaların suçu yok.. Yani motor satışında ülke ekonomisi suçlu diyelim.. Peki ya servis ücretlerine ne kılıf bulacağız.. Geçen gün Yamaha 'ya "yağ, yağ filtresi, arka balata, antfriz" değiştirdim.. Tam 900 tl para tuttu.. 200 lira indirim yaptılar 700 tl para ödedim.. Evet tam 700 lira.. Bu şimdi ülke ekonomisinin suçu mu.. Parça parası olsa anlarım, kaza durumu olsa anlarım, motor alıyor olsak vergi vs anlarım.. Ama servis ücretleri tamamen firmaların "hele bir gelsinker de güzelce bir yolalım" düşüncesine ait politika.. Bir daha da zor görürler beni yamaha'da
    Bakımı kendiniz yapsanız 300-400 TL tutardı. Servis 300 TL para kazanmaz ise, batar gider.

    Bu durumda beklentiniz nedir merak etmiyor değilim? Bir işletmeyi günün şartlarında ayakta tutmak da oldukça zor. Devlete ödenen vergiler, stopajlar, personel sigorta giderleri, kiralar ve bilumum giderler o kadar yüksek ki, eğer sadece çalışan birisiyseniz bunları gözardı ediyor olabilirsiniz.

    Yani kısacası bu durumun tamda ülke ekonomisi ile alakalı. Biraz bakış açınızı değşitirip bakabilirseniz anlamak çok güç değil. Kullanılan her şey ithal. Üretimin olmadığı yerde istikrar beklemek yanlış.

    Kendi motosikletimden örnek vererek basit bir matematik ile bakım maliyeti hesaplayalim;

    4 LT Yağ = 220- 250 TL = 230 ortalama alalım
    2 Ad Buji = 200- 250 TL = 220 ortalama alalım
    1 Ad Hava filtresi = 150- 200 TL = 175 ortalama alalım
    1 Ad yağ filtresi = 100- 150 TL = 125 ortalama alalım
    2 Ad fren balatası = 450 -500 TL = 470 ortalama alalım

    Toplamda : 1.220 TL tutuyor. Kendim yaparsam.
    (Kdv dahil)

    Servis bu bakımı 2.500 TL civarinda yapıyor.

    Görünen 1.280 TL Kar yapıyor.

    Bu rakamın %18'ini KDV olarak ödüyor / işçilik hizmeti olarak = 230 TL, Kaldı 1.050 TL
    Bu rakamın %22'sini Gelir vergisi ödüyor ; 231 TL, Kaldı 819 TL

    Kalan rakamın %50-%60 oranıda personel maliyeti(SGK- Maaş - Yemek- Yol),kira maliyeti, elektrik su,ısıtma vb. giderler ; Kalır 300 TL para.

    Kaba bir hesap ile 300 TL para kazanır. Servis bu parayı kazanmaz ise, o hizmeti sağlamaz, veya sağlayamaz.


    Siz bir servis olsaydınız kaç para kazanmak isterdiniz?



    2.500 TL Ödeyerek bakım yaptırmak, gerçekten bana da çok ağır geliyor. Ama yukarıdaki hesapta parayı servis mi kazanıyor? Yoksa % bilmem kacını devlet mi alıyor? İşte tamda bu noktada ülkenin ekonomisi belli, parasının değeri belli, diyoruz biz.


    BLUE MOTOR
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)