Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

Ön dişli uç kırılmaları

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Kasım 2019
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Rks Rk 150
    Arkadaşlar ön dişlimin bazı dişlerinin uç kısımları kırılmış kütleşmiş(sivriliğini kaybetmiş) dişliyi değiştirteli 4-5 ay oluyor zincir gergin değil neden kırıyor olabilir malzeme kalitesinden dolayı mı olmuştur yoksa başka sebepten mi


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Alıntı TuncayK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ön dişlimin bazı dişlerinin uç kısımları kırılmış kütleşmiş(sivriliğini kaybetmiş) dişliyi değiştirteli 4-5 ay oluyor zincir gergin değil neden kırıyor olabilir malzeme kalitesinden dolayı mı olmuştur yoksa başka sebepten mi
    1. Kaliteli değildir,
    2. Zincirin çok boldur,
    3. Zncirin-dişli uyumu nasıl zincir tam oturmuyorsa kısa sürede zarar veriyordur.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Kasım 2019
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Rks Rk 150
    Zincirim çok boldu evet arka dişliye tam oturuyor sanırım önde öyledir

  4. #4
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    * Ön arka dişli ile zincir set halinde değiştirilmez ise parçalar birbirlerine uyum sürecinde anormal şekilde aşınırlar, normal ama istenmeyen durumdur. Bu nedenle set halinde değiştirilmelidir.

    * Arka lastik montajında sağ/sol çatal boşluğu için kullanılan parçaların uzunlukları farklı ise ve birbirlerinin yuvasına uyuyor ve yerleri karıştırılmış ise yaşanan bir sorundur.

    * Zincir gerginliği doğru ayarlanmamış, bu şekilde kullanılmış ve zorlanmış ise yaşanan bir sorundur.

    * Dişli ile zincir ölçüleri uyumlu değil ise yaşanan durumdur.

    * Şanzıman çıkış mili ile ön dişli arasında oluşan boşluk (+100.000km' den sonra japonlarda da gördüğüm, genellikle arka kaplin takozlarının boşluk yapmış halde uzun süre kullanılmasından kaynanlanan bir durumdur) çok fazla ise yaşanabilen bir durumdur.

    * Olmadık bir yere giren yabancı cismin neden olup sonrasında çaktırmadan kaçıp kendisini göstermediği yabancı cisim hasarı durumudur.

    Basit bir resim ile daha net cevap verilebilir.
    mustafaat bunu beğendi.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    Dişlide imalat hatası olabilir , normalde bütün dişlilerin uç kısmı özel yöntemlerle sertleştirilir , metal işinde tecrübeli arkadaşlar bilirler sertleştirme işlemi oldukça hassastır..zincir olması gerekenden de daha kalın ise yani iki dişin arasına tam oturmuyorsa uçlara baskı yapmış olabilir..

  6. #6

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Muhtemelen zincir ve dişli aynı anda değişmemiş.

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    Alıntı yokon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Muhtemelen zincir ve dişli aynı anda değişmemiş.
    yeni zincirin ebadı doğru ve mevcut dişliler iyi durumdaysa sorun çıkmaz , çok aşınmış dişliye yeni zincir takılırsa uçlar bıçak gibi kesinleşiyor , arkadaş dişlinin uçları kütleşmiş yazmış !

  8. #8
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kuba FastWind 200R
    Zincir ve düşlü birbirine uyumlu değil demek ki. Dişli bakla içine sığmayıp aradaki pime çarpıyor olmalı. zinciri ve dişiyi set halinde değiştirmelisin. Ve mümkünse kaliteli bir set al.
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Kasım 2019
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Rks Rk 150
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    * Ön arka dişli ile zincir set halinde değiştirilmez ise parçalar birbirlerine uyum sürecinde anormal şekilde aşınırlar, normal ama istenmeyen durumdur. Bu nedenle set halinde değiştirilmelidir.

    * Arka lastik montajında sağ/sol çatal boşluğu için kullanılan parçaların uzunlukları farklı ise ve birbirlerinin yuvasına uyuyor ve yerleri karıştırılmış ise yaşanan bir sorundur.

    * Zincir gerginliği doğru ayarlanmamış, bu şekilde kullanılmış ve zorlanmış ise yaşanan bir sorundur.

    * Dişli ile zincir ölçüleri uyumlu değil ise yaşanan durumdur.

    * Şanzıman çıkış mili ile ön dişli arasında oluşan boşluk (+100.000km' den sonra japonlarda da gördüğüm, genellikle arka kaplin takozlarının boşluk yapmış halde uzun süre kullanılmasından kaynanlanan bir durumdur) çok fazla ise yaşanabilen bir durumdur.

    * Olmadık bir yere giren yabancı cismin neden olup sonrasında çaktırmadan kaçıp kendisini göstermediği yabancı cisim hasarı durumudur.

    Basit bir resim ile daha net cevap verilebilir.
    Hem kaplin lastiğinde hemde ön dişli ile şanzıman milinde boşluk var bunlardan olabilir dediğinize göre

  10. #10
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni zincirin ebadı doğru ve mevcut dişliler iyi durumdaysa sorun çıkmaz.
    Benim de tecrubem bu yonde. Eski motosikletimde zincirim bitti, yani artik sikilastiramiyordum, ayar sonuna dayanmisti. Disliler ise yeni olmasa da kotu durumda degildi. Sadece zinciri degistirdim, ve sorunsuz calisti uzun sure.

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim de tecrubem bu yonde. Eski motosikletimde zincirim bitti, yani artik sikilastiramiyordum, ayar sonuna dayanmisti. Disliler ise yeni olmasa da kotu durumda degildi. Sadece zinciri degistirdim, ve sorunsuz calisti uzun sure.
    Genellikle bir takım dişli ile iki takım zincir kullanılabiliyor , ben arka dişlide de fazla aşınma görmedim , çapı küçük olduğu için midir hep ön dişli bozuluyor ve motoru elde ilerletirken bile tukurtu şeklinde ses üretiyor..

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Kasım 2019
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Rks Rk 150
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genellikle bir takım dişli ile iki takım zincir kullanılabiliyor , ben arka dişlide de fazla aşınma görmedim , çapı küçük olduğu için midir hep ön dişli bozuluyor ve motoru elde ilerletirken bile tukurtu şeklinde ses üretiyor..
    Evet aynı ses bende de var arka temiz ön dişli kırıklı


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)