Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motorumda bir tuhaflık var.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Mondial 125 mh drift motorumun egzantrik mili rulmanı dağılmıştı değiştirdik, alışsın diye de subap ayarı bozuk şekilde 500 km bindim. Ustaya subap ayarı yaptırdım geçen gün sonra dedi ki motorunda fabrikasyon sorun var rolanti dalgalanması yapıyor dedi. Eğer iyi olmazsa karbüratör değiştirelim dedi. Şimdi bu dalgalanma iyice arttı ve yolda giderken stop etme noktasına geldi rolantiyi arttırınca bu sefer rolanti yüksekte kalıyor. Isındıktan sonra arada subap sesi geliyor motordan. Bi yardım edin Allah aşkına yazın böyle değildi bu motor fabrikasyon sorun şimdi mi çıkacak? Karbüratörde de sorun olacağını sanmıyorum bence subaplarda bir sorun var. Sizce bu motorun sorunu nedir? Lütfen yardımcı olun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:32 ----------

    Ayrıca motor şuan 12500 km' de.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Alıntı yurekli_emin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mondial 125 mh drift motorumun egzantrik mili rulmanı dağılmıştı değiştirdik, alışsın diye de subap ayarı bozuk şekilde 500 km bindim. Ustaya subap ayarı yaptırdım geçen gün sonra dedi ki motorunda fabrikasyon sorun var rolanti dalgalanması yapıyor dedi. Eğer iyi olmazsa karbüratör değiştirelim dedi. Şimdi bu dalgalanma iyice arttı ve yolda giderken stop etme noktasına geldi rolantiyi arttırınca bu sefer rolanti yüksekte kalıyor. Isındıktan sonra arada subap sesi geliyor motordan. Bi yardım edin Allah aşkına yazın böyle değildi bu motor fabrikasyon sorun şimdi mi çıkacak? Karbüratörde de sorun olacağını sanmıyorum bence subaplarda bir sorun var. Sizce bu motorun sorunu nedir? Lütfen yardımcı olun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:32 ----------

    Ayrıca motor şuan 12500 km' de.
    Problem ustada, geçirecek yer arıyor. 12500km de motorda egsantirik dağılmaz. Sen düzgün usta bulmana bak önce.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:28 ----------

    Birde hata sende, her defasında bir problem var diye para istiyorsa vermeyeceksin. O adama sen bir sorun var o sorun karşılığında çözümünü anlaştınız. O adam da yapmak zorunda. Adama gideceksin benim bu problemi çöz diyeceksin, sıfır motorda böyle problem olmaz diyeceksin tek kuruş vermeyeceksin.
    maktama bunu beğendi.

  3. #3
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Alıntı piri_reis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Problem ustada, geçirecek yer arıyor. 12500km de motorda egsantirik dağılmaz. Sen düzgün usta bulmana bak önce.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:28 ----------

    Birde hata sende, her defasında bir problem var diye para istiyorsa vermeyeceksin. O adama sen bir sorun var o sorun karşılığında çözümünü anlaştınız. O adam da yapmak zorunda. Adama gideceksin benim bu problemi çöz diyeceksin, sıfır motorda böyle problem olmaz diyeceksin tek kuruş vermeyeceksin.
    Adam bana göstermişti mildeki yataklara bakan daireler tıkır tıkır sağ sola oynuyordu. Orjinalinde de öyle mi bilmiyorum ama adamın dediği gibi subap ayarlarını motor kendi bozuyordu yapmadan önce ama şimdi gene bir şeyler oldu ben anlamadım bu işi. Subap ayarını söz vermişti yapıcam diye bedavaya yaptı, onda sorun yok ama gene bi tuhaflık oldu motorda. En son sentil çakılarını alıp kendim yapacağım subap ayarlarını valla ya!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:33 ----------

    He birde hafta içi getir bakalım dedi dün gece inşallah düzelir diyeceğim ama sanmıyorum.

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    karbüratörün altından hava alıyorsa dalgalanma olur , motor ısınana kadar veya çok soğuk havalarda stopda edebilir , bunun için karbüratörü değiştirmek gereksiz , ara contasına veya bazı modellerde lastik olur 5-10 liralık birşey önce bunlara bir baksanız..

  5. #5
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Benim motorda problem olduğu zaman bildiğim 3 ustaya götürüyorum. Üçüde aynı şeyi söylerse o zaman tatmin oluyorum. Sende farklı motorculara git. Hangi ustaya gidiyorsun? Bu arada bende yazmıştım benim motorda da benzer problem yavaş yavaş sesini çıkarmaya başladı. Sana ne kadara mâl oldu ayıptır sorması?

  6. #6
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Alıntı RideForLife. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorda problem olduğu zaman bildiğim 3 ustaya götürüyorum. Üçüde aynı şeyi söylerse o zaman tatmin oluyorum. Sende farklı motorculara git. Hangi ustaya gidiyorsun? Bu arada bende yazmıştım benim motorda da benzer problem yavaş yavaş sesini çıkarmaya başladı. Sana ne kadara mâl oldu ayıptır sorması?
    Sen de mi Isparta' daydın yav hiç haberim yok. Valla Doğan Motosiklet ve Moto Mekanik Hulusi ustaya gidiyom şu aralar. Bana bunları Hulusi usta söyledi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:35 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karbüratörün altından hava alıyorsa dalgalanma olur , motor ısınana kadar veya çok soğuk havalarda stopda edebilir , bunun için karbüratörü değiştirmek gereksiz , ara contasına veya bazı modellerde lastik olur 5-10 liralık birşey önce bunlara bir baksanız..
    Isındığı halde stop ediyor. Gazlamaya çıkıyom ışığa gelirken debriyaja basıyom cırt gidiyor. Sonra bir daha marş. Ve artık dalgalanmayı geçtim arada ısınınca subap sesi geliyor hafiften.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:37 ----------

    Alıntı RideForLife. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorda problem olduğu zaman bildiğim 3 ustaya götürüyorum. Üçüde aynı şeyi söylerse o zaman tatmin oluyorum. Sende farklı motorculara git. Hangi ustaya gidiyorsun? Bu arada bende yazmıştım benim motorda da benzer problem yavaş yavaş sesini çıkarmaya başladı. Sana ne kadara mâl oldu ayıptır sorması?
    Nasıl bir problem yaşadığını açar mısın biraz?

  7. #7
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Ustanızı değiştirin, sorun çözülecek.

  8. #8
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ustanızı değiştirin, sorun çözülecek.
    Bu ustaya sordum subap ayarlarını 0.10 0.10 yapmış. Başka bir ustaya gittim böyle böyle oldu diye sonra motordaki sorunları anlattım karbüratör ve beyine bakalım dedi. Subap ayarları normal mi deyince her ustanın farklı yoğurt yiyişi vardır bilemem dedi. Bu 135 lik driftlere ideal subap ayarı kaçtır? Sentil çakısı alıp kendim yapacağım subap ayarını. Ve de sentil çakısını subap ayarlarken nereye sokacağız ölçmek için videolarda tam anlayamadım. Yardım edin arkadaşlar!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:25 ----------

    Arkadaşlar sabah subapları ayarladım. Elimde 0.10 ve 0.05 sentil çakıları olduğu için bunların aralarında bir şeyler yaptım ayar olarak ama 0.06 ile 0.08 oldu mu orası muamma. Neyse çalıştırdım motor eski haline geldi gibi gazladım ısıttıktan sonra fln vee tekrar rolanti dalgalanması... Başka ustaya gittim yeni beyin denedik, olmadı. Karbüratör veya subaplar kalmış geriye deneyecek. Şimdi bu subapların ayarı tekrar bozulmuş olabilir mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:52 ----------

    Bu iş cidden canımı sıkmaya başladı lütfen yardım edin de şu kardeşinizi bu dertten kurtarın.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Dalgalanmayı supap ayarından yapıyor farzedersek , sen toleransını düşürerek doğru birşey yapmamış oluyorsun..

    Karbüratörün filtre bağlantısını sök elinle hafif hafif kapatmaya çalış , motor devri yükseliyorsa veya hemen stop etmiyorsa biyerlerden hava alıyordur..

  10. #10
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dalgalanmayı supap ayarından yapıyor farzedersek , sen toleransını düşürerek doğru birşey yapmamış oluyorsun..

    Karbüratörün filtre bağlantısını sök elinle hafif hafif kapatmaya çalış , motor devri yükseliyorsa veya hemen stop etmiyorsa biyerlerden hava alıyordur..
    Tolerans derken orasını anlamadım abi. Ama şu dediğini deneyeceğim.

  11. #11
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Karbüratörü değiştireyim demeden önce mutlaka karbüratör iğnesini kontrol ettirin derim. İğne sebebiyle de olabiliyor bu sorun.

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı yurekli_emin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tolerans derken orasını anlamadım abi. Ama şu dediğini deneyeceğim.
    yani subapları daha sıkı ayarlamışsın..

  13. #13
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Alıntı yamtareroglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratörü değiştireyim demeden önce mutlaka karbüratör iğnesini kontrol ettirin derim. İğne sebebiyle de olabiliyor bu sorun.
    Yarın gideyim bakalım tekrardan.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani subapları daha sıkı ayarlamışsın..
    Kaç yapmam gerekir peki her yerde 125 mh drift için emme 0.06 egzoz 0.08 diyor. Ve dediğinizi yapacak vaktim olmadığı için jiklenin 3. kademesi bildiğim kadarıyla tüm havayı kesip sadece yakıt gönderiyordu onu denedim ve motor bir kaç saniyede rolanti düşürerek stop etti. Manifoldum bu arada plastik değil.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:02 ----------

    Bu arada motor 1 saat dışarıda durmuştu şimdi denemek için çalıştırdığımda hiçbir sorun görünmüyor gaz verip ettiğim halde ama gazlayınca ne olacağını bilmiyorum onu yarın göreceğim, muhtemelen aynısı olacak. Eğer sorun olursa ustaya verecem artık. Subapına karbüratörüne baktıracağım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:04 ----------

    Alıntı yurekli_emin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yarın gideyim bakalım tekrardan.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------


    Kaç yapmam gerekir peki her yerde 125 mh drift için emme 0.06 egzoz 0.08 diyor. Ve dediğinizi yapacak vaktim olmadığı için jiklenin 3. kademesi bildiğim kadarıyla tüm havayı kesip sadece yakıt gönderiyordu onu denedim ve motor bir kaç saniyede rolanti düşürerek stop etti. Manifoldum bu arada plastik değil.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:02 ----------

    Bu arada motor 1 saat dışarıda durmuştu şimdi denemek için çalıştırdığımda hiçbir sorun görünmüyor gaz verip ettiğim halde ama gazlayınca ne olacağını bilmiyorum onu yarın göreceğim, muhtemelen aynısı olacak. Eğer sorun olursa ustaya verecem artık. Subapına karbüratörüne baktıracağım.
    Gazlama derken motorla gezmek anlamında dedim.

  14. #14
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Arkadaşlar Selamünaleyküm tekrardan şimdi Isparta'da havalar kötü olduğu için motoru pek deneyemedim. Müsait bir zamanda deneyeceğim inşallah. Ama gene rolanti dengelenmesi yolda 7000 devir vs. giderken debriyaja basınca stop etme olayları yaşarsam motora cmt yoğunlaşacağım. Bu sorunları motor neden yapar? Nerelerine bakayım. Ben öncelikle karbüratörün contalarını fln değiştireceğim hava filtresine fln bakacağım. Sizin tavsiyeleriniz nelerdir? Sizin sayenizde bu kardeşiniz inşallah bu dertten kurtulacak bir yardımcı olun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:22 ----------

    Motoru yazın 2.el aldığımda motorda böyle şeyler yoktu belli oluyor motorda bir tuhaflık var o zamankine nazaran.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:23 ----------

    Arkadaşın dediği subap ayarına en son çare bakıcam. Karbüratör iğnesinde ne gibi sorunlar oluyor onu anlamadım. Bujiden yapar mı bu sorun ucu biraz kararmış. Elektronik ateşlemeden de olur mu? Karbüratör manifoldu plastik değil ama yine de sorun olur mu?

  15. #15
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Karbüratör iğnesi eğer doğru yukarı/aşağı hareketi yapmıyorsa tam olarak sizin söylediğiniz sorunu yapabilir. Şu konuya bir göz atın ve karbüratör iğnesi ile ilgili youtube paylaşımlarına bakın bilgi almak için..

    https://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/129998-karburator-igne-ayarinda-garip-durum.html

  16. #16
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Alıntı yamtareroglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratör iğnesi eğer doğru yukarı/aşağı hareketi yapmıyorsa tam olarak sizin söylediğiniz sorunu yapabilir. Şu konuya bir göz atın ve karbüratör iğnesi ile ilgili youtube paylaşımlarına bakın bilgi almak için..

    https://www.motosiklet.net/forum/mt-...rip-durum.html
    Teşekkür ederim hemen inceliyorum.
    Bu arada diğer tavsiyelere açığım!


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)