Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kafayı Yemek Üzereyim

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Evet cidden kafayı yiyeceğim. Yazın 106-110 gördüğüm motorum şuan 90a ulaşmıyor. Tork desen 4 le rahat çıktığım yokuşlar 3le zor çıkıyorum. Motorum 200km sonra 64bine ulaşacak.
    -Supap ayarı 5bin km önce yapıldı, sıkı olan supapları gevşetmiştim.
    -Buji 5bin önce değişti tırnak aralığını 0.80mm olarak ayarladım.
    -Farkettiğim birşey bugün yokuş aşağı inerken 80le debriyaja bastım, rölantideyken debriyajı salmadan önce dipgaz yaptım ve motor devirlenmedi. Pır pır ediyor yemiyor.

    Bilen/anlayan lütfen kişiler fikir verin neleri kontrol etmem gerek. Ne alt devir kaldı ne üst az kaldı kibrit atacam depoya.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Motorda teknik sorun yoksa, bahsettiğiniz nefes alamama ya da verememe gibi duruyor.
    Hava alışı ve verişini kontrol edin. Hava filtresi, egzoz temiz mi?

    Özellikle boştayken gaz almaması hiç normal değil. Egzoz gazı kokusu nasıl? Çiğ benzin atma durumu olabilir mi?
    Bize biraz daha yardımcı olur musunuz?
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  3. #3

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı mustafaat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorda teknik sorun yoksa, bahsettiğiniz nefes alamama ya da verememe gibi duruyor.
    Hava alışı ve verişini kontrol edin. Hava filtresi, egzoz temiz mi?

    Özellikle boştayken gaz almaması hiç normal değil. Egzoz gazı kokusu nasıl? Çiğ benzin atma durumu olabilir mi?
    Bize biraz daha yardımcı olur musunuz?
    Egzoz kokusu çiğ değil, önceden egzozcuda çalıştığımdan biliyorum şöyle bir koku var; araca yeni susturucu takılınca elyaf kokusu gelir ya, benimki sıcak soğuk o kokuyu veriyor. Olduğu yerde boşta sorun yok. 80le yokuş aşağı inerken debriyaja basmıştım sonra debriyajı salmadan önce devri arttırayım dedim dipgaz yaptım motor devirlenmedi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:43 ----------

    Replika bir egzozum vardı, orijinali taktım bu yaz takarken de içindeki kurumları boşaltabildiğim kadar boşalttım.

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Buji ne zaman değişti , yeni buji takarken çatlamış olabilir , düzensiz ateşleme sonucu aşırı performans kaybı yaşanabilir , hava rutubetli veya yağmurlu ise izolasyonu bozuk buji hatası dahada belirginleşir..

  5. #5
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Zeynel,daha gecen gun motoru devirdigin icin olmasin,

    Buji yaglanip ateslemeyi olumsuz etkilemis olabilir.

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zeynel,daha gecen gun motoru devirdigin icin olmasin,

    Buji yaglanip ateslemeyi olumsuz etkilemis olabilir.
    motor devrildiyse buji yağlanır ama sadece ilk çalıştırmada sorun olur birkere çalıştı mı 10-15 dakika sonra normale dönmez mi? devrildiğinde hava filtresi yağa bulanmış ise kalıcı sorun olabilir..

  7. #7

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zeynel,daha gecen gun motoru devirdigin icin olmasin,

    Buji yaglanip ateslemeyi olumsuz etkilemis olabilir.
    Düşmeden önce de aynısı vardı yine de kontrol ettim kıvılcım biraz zayıf ama temiz görünüyor.

    https://www.resimag.com/p1/9103a0b509c.jpeg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:36 ----------

    Nikkfurie hocam, buji 5bin önce değişti. Honda Efe'den aldım orijinal buji. Herhangi bir hasar görünmüyor.

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    sormak istediğim buji değişmeden önce de sıkıntı varmıydı ? birde 0,8 mm çok fazla bir tırnak açıklığı , iridyum bujilerde olur bu kadar açıklık , orj ölçüsü bu mudur ? kendin söküp takabiliyorsan 0,6 mm ye ayarla bir dene derim

  9. #9

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sormak istediğim buji değişmeden önce de sıkıntı varmıydı ?
    Durum şu şekilde, buji değiştikten sonra hiçbir sıkıntı yoktu. Ne olduysa son 2bin kmde oldu. Birkaç gün fazla zorladım motoru düşük hızlarda, o sıralarda 50yi geçebileceğim yola çıkmadım. O zorlamalardan sonra mı oldu acaba diye düşünüyorum.

  10. #10

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    zincir yeterince gergin mi.. baskı balata da sıyırıyor olabilir.. daha önce değişti mi kaç binde değişti.. 64 bin km az bir km değildir.. debriyaj balatası yemeye başladığı zaman performans düşer..

  11. #11
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Buji orjinal mi? NGK bujilerin sahtesi çoktur nasıl ayırt edeceğini (NGK baskısı ve yeri ile buji kodunun konumu ve baskı kalitesi) internetten kontrol etmeni öneririm.

    Motoru sadece ve sadece bir kez dahi zorlasan (ki zorlamaktan kastını doğru anladığımı tahmin ediyorum) motoru bitirebilirsin. Zaten ikinci el alınmış, 125cc ekonomik sınıf, ilk veya ikinci 60.000 km' sini yapan bir motosiklet. Sen onu zorlamayı(!) göze aldıysan komple motoru elden geçirmeyi de göze aldın demektir.

    Teker çalışmaları, arka kaydırmalar, CB125E için biraz fazla geldiyse hoş görmelisin. Motora kalıcı hasar vermiş olabilirsin, silindir ve piston bir güzel çizilmiş veya aşınmış olabilir, biyel kolu dahi bir miktar eğrilmiş olabilir.

    Ama öncesinde iyimser düşünelim.

    Karbüratör ayarlarını kontrol et. Yaz/Kış hava sıcaklığı nedeni ile ortamdaki oksijen miktarına ve ısıya bağlı olarak hava/yakıt oranı değişecektir. Enjeksiyonlu sistemler bunu normalde tölare eder ama çok gelişkin karbüratörlü sistemler haricinde bunu tölare eden karbüratör motosiklette pek yok.

    Düştüğünde bir şekilde karbüratör bağlantılarına ve emme manifolduna zarar vermediğinden emin ol, bir göz at.

    Hava filtresi içine su dolmuş olabilir. Özellikle selede fileli kılıf kullanıyorsan sele altına kılıf ile su yürür ve birçok modelde (başta CBF150 ve MSX125' de tecrübe ile sabittir) hava filtre kabına bol miktarda su dolar ve bu su doğrudan emme manifolduna gönderilir. Hatta biraz da şanssızsanız bu su supap üzerinden silindir/piston arasından motor yağına karışır.

    Supap ayarı tamam demişsin, eminsen sorun değil. İyice bir incelemek gerek. Sorunu tespit edene kadar fazla zorlamamanı öneririm, yoksa bir bakmışsın o tırmandığın dağ başında kırık motorla kalakalmışsın

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Kural-z nin bahsettiği su yürüme olayı gerçekleşirse yani filtreye bir şekilde su girmişse ordan silindir içinde de birikir ve motoru çalıştırdığın an piston kolunu hafif yamultur , sonuçta sıkıştırma kompresyonu azalır performans düşebilir..

  13. #13

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincir yeterince gergin mi.. baskı balata da sıyırıyor olabilir.. daha önce değişti mi kaç binde değişti.. 64 bin km az bir km değildir.. debriyaj balatası yemeye başladığı zaman performans düşer..
    Öncelikle zincir gergin hocam, baskı balata kaçırsa hissederim. Baskı balatam sağlam, ama belki gücü suan orijinalinden düşük olduğu için halen kaçırmıyor olabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:31 ----------

    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buji orjinal mi? NGK bujilerin sahtesi çoktur nasıl ayırt edeceğini (NGK baskısı ve yeri ile buji kodunun konumu ve baskı kalitesi) internetten kontrol etmeni öneririm.

    Motoru sadece ve sadece bir kez dahi zorlasan (ki zorlamaktan kastını doğru anladığımı tahmin ediyorum) motoru bitirebilirsin. Zaten ikinci el alınmış, 125cc ekonomik sınıf, ilk veya ikinci 60.000 km' sini yapan bir motosiklet. Sen onu zorlamayı(!) göze aldıysan komple motoru elden geçirmeyi de göze aldın demektir.

    Teker çalışmaları, arka kaydırmalar, CB125E için biraz fazla geldiyse hoş görmelisin. Motora kalıcı hasar vermiş olabilirsin, silindir ve piston bir güzel çizilmiş veya aşınmış olabilir, biyel kolu dahi bir miktar eğrilmiş olabilir.

    Ama öncesinde iyimser düşünelim.

    Karbüratör ayarlarını kontrol et. Yaz/Kış hava sıcaklığı nedeni ile ortamdaki oksijen miktarına ve ısıya bağlı olarak hava/yakıt oranı değişecektir. Enjeksiyonlu sistemler bunu normalde tölare eder ama çok gelişkin karbüratörlü sistemler haricinde bunu tölare eden karbüratör motosiklette pek yok.

    Düştüğünde bir şekilde karbüratör bağlantılarına ve emme manifolduna zarar vermediğinden emin ol, bir göz at.

    Hava filtresi içine su dolmuş olabilir. Özellikle selede fileli kılıf kullanıyorsan sele altına kılıf ile su yürür ve birçok modelde (başta CBF150 ve MSX125' de tecrübe ile sabittir) hava filtre kabına bol miktarda su dolar ve bu su doğrudan emme manifolduna gönderilir. Hatta biraz da şanssızsanız bu su supap üzerinden silindir/piston arasından motor yağına karışır.

    Supap ayarı tamam demişsin, eminsen sorun değil. İyice bir incelemek gerek. Sorunu tespit edene kadar fazla zorlamamanı öneririm, yoksa bir bakmışsın o tırmandığın dağ başında kırık motorla kalakalmışsın
    Abi sen işin içine biyel falan kattın içim bir kötü oldu vicdan azabı çekiyorum şuan :'(

    İlk yağmurda sele filesini çıkardım, sen anlatmıştın zaten o mevzuyu bana.

    Önceki sahibi(leri) karbüratör ayar civatasını yapıştırdığı için kurcalayamıyorum ne yazıkki.

    Haftasonu supap ayarını kontrol edeceğim. Yokuş aşağı hızlıyken boşta dipgaz yapınca gaz yememesini neye bağlıyorsun abi? Gerekirse 0-60 atayım 0-60ı fena değil ama 60tan sonra motorum nazlı devirleniyor. Bu aralar sürekli 2 kişi binmek zorunda kalıyorum. Önceden uzun yolda 2 kişi sabit hızım 90dı. Şuan tek kişi bile zor görüyorum 90ı. Haftasonu hava filtresi alıp, supap ayarını kontrol edip, karbüratörü sökeceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:42 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kural-z nin bahsettiği su yürüme olayı gerçekleşirse yani filtreye bir şekilde su girmişse ordan silindir içinde de birikir ve motoru çalıştırdığın an piston kolunu hafif yamultur , sonuçta sıkıştırma kompresyonu azalır performans düşebilir..
    60kmlik bir yolu hiç durmadan yağmurla gittim. Motor gaza tepki vermez olmuştu, kenara çektim direk aklıma geldi koltuğu kaldırıp baktım o yağmurda bile ıslanmamıştı.

  14. #14
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    karbüratörlü motorlar ortam sıcaklığına göre hava ayarı ister. sorun hava ayarında olması muhtemel. birde hava filtresinden motora giden plastik boruda çatlak deforme var mı kontrol et. karbüratör gaz pistonunun lastiği deforme olmuş olabilir. sorun karbüratörde veya motora hava ve yakıt sokan elemanlarda

  15. #15

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Şuraya motorumun sesini bırakayım. Supap sesi var mı anlayamadım

    https://youtu.be/oQVz2RS5Sj0

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------

    Emme manidoldunun ve manifoldun karbüratöre bağlandığı vidaları sıkmıştım, iki kişi 95 gördük az önce. Hızlanmada düzelme var sanırsam. Şimdi bi de hava filtresinin karbüratöre bağlandığı vidayı sıkacağım. CB125E kullananlar bilir, hava filtresinin deponun altında kalan vidası ilk bakımdan sonra birdaha yerine koyulmaz, onu da koyup sıkacağım. Tek kişi 100e ulaşırsam tork da düzelirse daha da kurcalamaya gerek yok sanırsam.

  16. #16
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Bende drift var aynı sıkıntıyı ben de yaşamıştım. 100' e fln düşmüştü son hızı. Sana tavsiyem benim yaptığım gibi bujiyi kontrol et, karbüratörlüyse temizlettir, benzin filtresine kesin bak. Ben direk benzin musluğunu değiştirdim. Sonra düzeldi.

  17. #17

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı yurekli_emin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende drift var aynı sıkıntıyı ben de yaşamıştım. 100' e fln düşmüştü son hızı. Sana tavsiyem benim yaptığım gibi bujiyi kontrol et, karbüratörlüyse temizlettir, benzin filtresine kesin bak. Ben direk benzin musluğunu değiştirdim. Sonra düzeldi.
    Benzin filtresi yok gibi bişey, musluğun çıkışında ufak bi süzgeç var. Uzun zamandır bakmıyordum ona da bi bakayım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:12 ----------

    Motor yağını değiştirdim, kontrol ederken çubuğun üzerinde sümük kıvamında beyaz birşey vardı, temizledim tekrar kontrol ettim yine geldi. Yağda ayrıyetten köpük vardı. İçinden çıkan yağda birşey yoktu ama.

    Motor yağına su mu karışmış?

    Çekişte falan düzelme var, birilerinden bulursam ateşleme bobini ve kablosunu değiştirip deniyeceğim.

  18. #18
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzin filtresi yok gibi bişey, musluğun çıkışında ufak bi süzgeç var. Uzun zamandır bakmıyordum ona da bi bakayım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:12 ----------

    Motor yağını değiştirdim, kontrol ederken çubuğun üzerinde sümük kıvamında beyaz birşey vardı, temizledim tekrar kontrol ettim yine geldi. Yağda ayrıyetten köpük vardı. İçinden çıkan yağda birşey yoktu ama.

    Motor yağına su mu karışmış?

    Çekişte falan düzelme var, birilerinden bulursam ateşleme bobini ve kablosunu değiştirip deniyeceğim.
    Evet, su karışmış. Hava filtre kabı içindeki suyu tahliyesinden boşaltman gerek.

  19. #19

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet, su karışmış. Hava filtre kabı içindeki suyu tahliyesinden boşaltman gerek.
    Düştüğüm gün sürüşe çıkmadan önce yağı kontrol etmiştim. Böyle bir durum yoktu. Düştüğümde olmuş olabilir mi?

  20. #20

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    -Karter havalandırma hortumu leş gibi çıktı temizlendi
    -Benzin filtresinde ufak pislik birikintisi vardı temizlendi
    -Hava filtresi değişti
    -Karbüratör tahliyeden benzini boşalttım bi ustanın içinde su olabilir uyarısı üstüne

    Ustanın biri test etti, bu bazı 20-30 bindeki motorlardan iyi gaz yiyor dedi, diyaframda iğne ucu kadar bir delik olduğunu düşünüyorum dedi. Daha test etmedim motoru.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:05 ----------

    Diyafram sağlam çıktı, heryerine detaylıca baktım en ince bir delik bile yok. Ama sanki sertleşmiş gibiydi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:23 ----------

    Bu yapılanlar ile dik sayılabilecek yokuşları 3. vites(hızlı girersem 4le de sabit hızla çıkabiliyor)le tırmanıyorum. 80den sonra ivmelenme yine zayıf, ama zannımca diz örtüsü, elcik örtüsü ve çanta çok rüzgar tutuyor. Motorla önden giden arkadaşımın arkasından gidersem çok iyi hızlanıyor alet.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)