Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Snell Sertifikası Olan Türkiyedeki Kasklar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    enbw0w - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Cbr 125R
    İyi forumlar arkadaşlar, Türkiyede güncel satışta olan snell sertifikalı kaskları marka modellerine göre ekledim, eksikleri sizde tamamlayabilirsiniz.

    *Arai

    Astro
    Quantum
    RX-7

    *Bell

    Moto 9
    Rs-1
    Vortex
    Star

    *HJC

    FG 17

    *LS2

    FF309
    FF394

    *Scorpion

    Exo 400

    *Shoei

    QWEST
    xr 1100


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    http://www.smf.org/cert
    buradan hiç bir sekmeyi seçmeden lookup derseniz sertifikalı bütün kaskları görebilirsiniz.

  3. #3

    Üyelik
    10 Mayıs 2019
    Arkadaş hangi siteye girersem gireyim bi tane açıklama yok.

  4. #4
    rollcycle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul City
    Motosikleti
    R1250GS ADV
    Alıntı smtzturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaş hangi siteye girersem gireyim bi tane açıklama yok.
    Türkiyedeki snell, sharp hayranlığı efsaneleştirilmiş durumda.. Snell sadece dot standartlarında üretilen kasklar için geçerli. Dünyaca ünlü bir shoei nxr modelinde snell bulmanız imkansız çünkü ülkemizde satılan shoei kasklar ece 22.05 standartlarında. Dolayısıyla aynı kask amerika kıtasında Dot standartlarıyla üretilip snell testine tabi tutulabiliyor. Aynı kaskın farklı hammadde yoğunluklarıyla üretilmiş olan ismi shoei rf1200, Aynı durum ls2 içinde geçerli amerikaya farklı kabuklar avrupaya farklı kabuklar üretiliyor. Örneğin avrupada ls2 storm adıyla satılan kask amerikada ls2 assault adıyla üretiliyor. Kaskların dış kabuk tasarımları aynı olmasına rağmen hammadde ve içerisindeki madde yoğunlukları farklı olabiliyor. Yine buna bağlı olarak kalıplardada değişkenlik gösterebiliyor.

    Ülkemize yasal yollarla bir kaskın giriş yapılabilmesi için ece 22.05 standartlarına sahip olması gerek, haricinde ece alacağınız kaska değerlendirme aşamasında sharp, motorrad, billyscarsh gibi farklı kurumların değerlendirmelerini derleyerek kask hakkında bir bilgi sahibi olabilirsinz.

    Yine bazı modellerde arai vs hem dot hem ece 22.05 standartlarını karşılayan kasklar yapmaktadır. Bunun tek dezavantajı bu kasklar sadece ece.2205 olan kasklara göre daha ağır olmaları yine örnek arai. Shoei nxr ile rf1200 arasında yine 100 150 gram bir ağırlık farkı ve beden olarakta bakıldığında biraz fark görülmekte.

    Yarın bir gün tüm markalar ece ve dot standartları için ayrı üretimler yapmaya başlarsa kafanıza takacak kask bulamaz hale gelebilirsiniz. Dolayısıyla bu konuyu iyi araştırmanızı tavsiye ederim. Yabancı sitelerde dot ve ece 22.05 karşılaştırmalarına hangisinin daha güçlü dirençlerde test edildiğine bakabilirsiniz. snell ece 22.05 standartlarına yakın ölçümler yapıyor. Dolayısıyla amerika kıtasında yaşıyorsanız dot harici snell sertifikasına bakmanız faydalı olabilir. Konu geniş konu uzun bilgisizlikten ötürü herkesin söyleyecek sözü, her satıcının ayrı bir bilgilendirme yaptığı bir konu tavsiyem önce Dot, Ece 22.05, NBR, JIS T8133, NZ 5430 gibi kaskların belirli ülkelere girebilmesi için karşılaması gereken sertifikaları incelemeniz. Ardından hangi ülkede yaşıyorsanız o ülkedeki sertikaya sahip kaskları hangü kurumlar 2. 3. değerlendirme testine alıyorsa o kurumlardan yararlanmanız. Yine ek bir bilgi değerlendirme kuruluşları her kaskı kendi belirledikleri senaryolara göre değerlendirir ve teste tabi tutar. Hepsinin kendi standartı olduğundan birinin 4 yıldız veriği kaska öteki 3 öteki 2 verebilir. Motorradda 5 yıldız almış bir shubert sharp testinde 3 alabildiği gibi. Yine aynı şekilde ls2 örneği verilebilir. Zaten sharpın ecenin snellin yaptığı testleri ve daha varyasyonlu hallerini arai shoei gibi büyük üreticiler kendi laboratuvar larında yapıyor. Adamlar zaten en iyiyi yapmaya çalışıyor. Bu ödenekli çalışan test kuruluşlarının amacıda kask üreticilerini dürterek herzaman daha iyiyi yaptırmayı hedefletmek.

    Söylediğim gibi konu uzun ve herkes birşey söyleyecektir bu nedenle siz ara ara buraya bakarak tarayıcınızı açıp ece, dot helmet standart yazarak çıkan sayfaları var ise ingilizce yok ise tarayıcıdan çeviriyi kullanıp türkçe okuyarak kesin ve net bilgilere ulaşabilirsiniz.
    hasmet ve watercolours bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    mt revenge 2019-2020

  6. #6
    ÖZALTIN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2012
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Yamaha Rx-115, Yamaha Passol 2
    simpson street bandit var 8 10 defa yazın taktım sıfırı 2500 lira yarı fiyatına satacağım

    https://www.revzilla.com/motorcycle/...-bandit-helmet

  7. #7

    Üyelik
    10 Mayıs 2019
    Kaskı geçtim, Motosikletten soğudum yemin ediyorum....🤪🤪

  8. #8
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı rollcycle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiyedeki snell, sharp hayranlığı efsaneleştirilmiş durumda.. Snell sadece dot standartlarında üretilen kasklar için geçerli. Dünyaca ünlü bir shoei nxr modelinde snell bulmanız imkansız çünkü ülkemizde satılan shoei kasklar ece 22.05 standartlarında. Dolayısıyla aynı kask amerika kıtasında Dot standartlarıyla üretilip snell testine tabi tutulabiliyor. Aynı kaskın farklı hammadde yoğunluklarıyla üretilmiş olan ismi shoei rf1200, Aynı durum ls2 içinde geçerli amerikaya farklı kabuklar avrupaya farklı kabuklar üretiliyor. Örneğin avrupada ls2 storm adıyla satılan kask amerikada ls2 assault adıyla üretiliyor. Kaskların dış kabuk tasarımları aynı olmasına rağmen hammadde ve içerisindeki madde yoğunlukları farklı olabiliyor. Yine buna bağlı olarak kalıplardada değişkenlik gösterebiliyor.

    Ülkemize yasal yollarla bir kaskın giriş yapılabilmesi için ece 22.05 standartlarına sahip olması gerek, haricinde ece alacağınız kaska değerlendirme aşamasında sharp, motorrad, billyscarsh gibi farklı kurumların değerlendirmelerini derleyerek kask hakkında bir bilgi sahibi olabilirsinz.

    Yine bazı modellerde arai vs hem dot hem ece 22.05 standartlarını karşılayan kasklar yapmaktadır. Bunun tek dezavantajı bu kasklar sadece ece.2205 olan kasklara göre daha ağır olmaları yine örnek arai. Shoei nxr ile rf1200 arasında yine 100 150 gram bir ağırlık farkı ve beden olarakta bakıldığında biraz fark görülmekte.

    Yarın bir gün tüm markalar ece ve dot standartları için ayrı üretimler yapmaya başlarsa kafanıza takacak kask bulamaz hale gelebilirsiniz. Dolayısıyla bu konuyu iyi araştırmanızı tavsiye ederim. Yabancı sitelerde dot ve ece 22.05 karşılaştırmalarına hangisinin daha güçlü dirençlerde test edildiğine bakabilirsiniz. snell ece 22.05 standartlarına yakın ölçümler yapıyor. Dolayısıyla amerika kıtasında yaşıyorsanız dot harici snell sertifikasına bakmanız faydalı olabilir. Konu geniş konu uzun bilgisizlikten ötürü herkesin söyleyecek sözü, her satıcının ayrı bir bilgilendirme yaptığı bir konu tavsiyem önce Dot, Ece 22.05, NBR, JIS T8133, NZ 5430 gibi kaskların belirli ülkelere girebilmesi için karşılaması gereken sertifikaları incelemeniz. Ardından hangi ülkede yaşıyorsanız o ülkedeki sertikaya sahip kaskları hangü kurumlar 2. 3. değerlendirme testine alıyorsa o kurumlardan yararlanmanız. Yine ek bir bilgi değerlendirme kuruluşları her kaskı kendi belirledikleri senaryolara göre değerlendirir ve teste tabi tutar. Hepsinin kendi standartı olduğundan birinin 4 yıldız veriği kaska öteki 3 öteki 2 verebilir. Motorradda 5 yıldız almış bir shubert sharp testinde 3 alabildiği gibi. Yine aynı şekilde ls2 örneği verilebilir. Zaten sharpın ecenin snellin yaptığı testleri ve daha varyasyonlu hallerini arai shoei gibi büyük üreticiler kendi laboratuvar larında yapıyor. Adamlar zaten en iyiyi yapmaya çalışıyor. Bu ödenekli çalışan test kuruluşlarının amacıda kask üreticilerini dürterek herzaman daha iyiyi yaptırmayı hedefletmek.

    Söylediğim gibi konu uzun ve herkes birşey söyleyecektir bu nedenle siz ara ara buraya bakarak tarayıcınızı açıp ece, dot helmet standart yazarak çıkan sayfaları var ise ingilizce yok ise tarayıcıdan çeviriyi kullanıp türkçe okuyarak kesin ve net bilgilere ulaşabilirsiniz.
    Snell sadece Türkiye'de değil dünyanın hemen hemen her yerinde hep bir tık üstte kalır. Çok fazla detay vermişsiniz ancak bende şöyle yazayım. Ece ve Dot bölgesel giriş için gerekli sertifikalardır. Sharp İngiltere'de bakanlık kuruluşudur ancak Snell özel bir vakıftır. Dot,Ece ve Sharp kendilerine gönderilen kaskları denetler, Ece,dot ve Sharp'ta sertifika aldıktan sonra yakalanıp kalitesi düşen kasklar vardır, sahte puanlama diye tabir edilen. Ancak Snell gider random olarak kaskı mağazadan temin edip teste tabi tutar. Birde her 5 yılda bir sertifikasını güncelleyip standartları yukarı çeker.

    Dolayısıyla Snell'i abartmanın insana hiçbir zararı olmaz. Snell sertifikalı bir kaska kolay kolay kimse şu güvenlik zaafiyeti var diyemez. Adamlar güvenliğin dışında malzemenin toklugunu ve parçaların entegresine kadar dikkat ediyorlar. Ben kask ithalatcısıyım defalarca da soru sordum Snell yetkililerine işlerini gerçekten iyi ve reklam yapmaya çalışmadan yapıyorlar. En basitinden bu işin zirvesi olan Arai'nin her kaskında Snell'in temel kuralı olan iç güneş vizörü koymaması ve onun koyduğu genel çerçeveler dahilinde kendini geliştirmesi en büyük etkendir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:26 ----------

    Sharp testini niyeyse ciddiye alamıyorum 4-5 yıldızlık kasklara şahit oldum para veripte asla kullanmam. Malzeme ve işçilik hiç güven vermiyor. Sharp ile Snell arasında bana göre ciddi kalite standart farkı var.

  9. #9
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    rollcycle'ın yazdıkları doğrudur. Ama sizin yazdıklarınızda yanlışlıklar var.
    Kimse kaskını DOT testi yapılmak üzere yetkili kuruma göndermez. Kurum, üreticilerin üretimlerini DOT'a göre yapmasını bekler. Piyasadan rastgele markanın rastgele modelini seçerek test eder.
    Her üretici ECE sertifikası için kaskını teste göndermek zorundadır. Testi geçerse sertifikayı alır.
    Sharp kaskları piyasadan kendisi alır. Doğal olarak, Sharp'a giren her kask ECE'yi zaten geçmiştir ki piyasadadır.
    Snell'e kaskı üretici gönderir, üstüne de test bedelini öder.
    Şimdiye kadar DOT sertifikası olmayan bir kaskta Snell sertifikası olduğunu görmedim.
    İki tahminim var:
    1-ECE için gerekli bir kriter kaskın Snell'de başarısız olmasına sebep oluyor.
    2-Snell'in merkezi ABD'de. ABD'de de sadece ECE sertifikalı kask satamayacağınız için haliyle teste giren her kask DOT sertifikalı oluyor.
    rollcycle bunu beğendi.

  10. #10
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rollcycle'ın yazdıkları doğrudur. Ama sizin yazdıklarınızda yanlışlıklar var.
    Kimse kaskını DOT testi yapılmak üzere yetkili kuruma göndermez. Kurum, üreticilerin üretimlerini DOT'a göre yapmasını bekler. Piyasadan rastgele markanın rastgele modelini seçerek test eder.
    Her üretici ECE sertifikası için kaskını teste göndermek zorundadır. Testi geçerse sertifikayı alır.
    Sharp kaskları piyasadan kendisi alır. Doğal olarak, Sharp'a giren her kask ECE'yi zaten geçmiştir ki piyasadadır.
    Snell'e kaskı üretici gönderir, üstüne de test bedelini öder.
    Şimdiye kadar DOT sertifikası olmayan bir kaskta Snell sertifikası olduğunu görmedim.
    İki tahminim var:
    1-ECE için gerekli bir kriter kaskın Snell'de başarısız olmasına sebep oluyor.
    2-Snell'in merkezi ABD'de. ABD'de de sadece ECE sertifikalı kask satamayacağınız için haliyle teste giren her kask DOT sertifikalı oluyor.
    Merhaba, ECE ve DOT ağır standartlar değiller sadece ikisini aynı kaska sığdırabilmek ve beraber edinmek kolay değil. O yüzden temel değişiklikler yapılarak farklı modeller sunuluyor. Websitelerinden istenen şeyler yazıyor sertifikaların. Bell firması güzel bir örnektir Amerika ve Avrupa departmanı birbirinden tamamen farklı modeller üretir. USA olanlar daha ucuzdur, Avrupa modelleri daha premiumdur mesela. ECE biraz daha kaliteye itiyor benim gördüğüm ama Snell gibi zorlayıcı bir dışarıdan test firması yok Avrupanın.

    Benim için yanlış dediğiniz şeyler yanlış değiller. Dot sertifikalı bir kaskı DOT onayı olmadan binlerce milyonlarca üretemezsiniz, testi geçecek mi geçmeyecek mi diye. Test aşamasında gönderirsiniz geçer, sonra ilk gelen partiden ve belirli aralıklarla alıp çek ederler ancak bu SNELL kadar katı değildir. ECE'de de aynı şey geçerli. Türkiyede sahte ECE sertifikalı kask satan firmalar var mesela gümrüktende geçiriyorlar kasklarını rahatlıkla. Gelişmemiş ülkelerin çogunda da var bu. Ama Snell her kaska seri numarası veriyor mesela. Sharpta var mı bilemiyorum.

    Birde Snell'e gönderirsiniz para ödersiniz yaparlar demişsiniz ancak mevzu o kadar düz değil. ECE ve DOT almak içinde para ödüyorsunuz sonuçta birileri bu işlerle uğraşıyor devlette olsa. Snell çok net şekilde para ödesenizde denilen yapılmazsa geçmez kuralına sahip. Sizin verdiğiniz ürün dışında kendisi de size sormadan alıp test ediyor. Her kask ilk senesinde SNELL'e tabi tutulmayabiliyor. SNELL 2010 alan kask 2015'de de devam ediyorsa o konuda da teste tabi tutuyor firma ve duruma göre devam ettirmiyor sertifikayı. Şimdi SNELL 2020'ye geçtiler bakalım neler olacak.

  11. #11
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı rollcycle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorradda 5 yıldız almış bir shubert sharp testinde 3 alabildiği gibi.
    Yazdiklariniza katiliyorum. Sadece bu noktada, konu kasklarim guvenlik sertifikasi oldugu icin belirtmek isterim:

    "Motoraddan 5 yıldız almış" olma, bahis mevzu guvenlik sertifikalari ile karsilastirilabilir bir ornek degil bence. Yanlis bilmiyorsam Motorrad isimli bir motosiklet dergisi her sene bazi kasklari test edip puanliyor... Kask listesi, puanlama kriterleri, tumuyle kendine kalmis. Gordugum bir listesinde bir tane bile Shoei ve Arai yoktu mesela. Ustelik bu kar amacli ve reklam alan bir dergi. Motorrad-BMW-Schubert ticari baglantisi mevcut... Halbuki bahis mevzu tum guvenlik sertifikalari ya devlet, ya da kar amaci gutmeyen vakiflara ait. Dolayisiyla Motorrad'in bir kask hakkinda verdigi bilgi ya da puan, guvenilirligi kuskulu bir karsilastirilmali inceleme otesinde degil bence.

    Ama belki iyi bir ornek, Arai'nin bazi kasklarinin Sharp testinden dusuk puan almis olmasi olabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------

    ECE ve DOT olayina gelince: Zamaninda HJC'nin hem ECE hem de DOT sertifikali kasklarini gormustum. Ama ECE varken DOT aramazdim sahsen. Bildigim kadariyla ECE daha yeni, biraz daha kapsamli ve iyi dizayn edilmis bir test.
    rollcycle bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    FortNine Ryan DOT standardını yerden yere vurmuştu:

  13. #13
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ece sertifikası yeterlidir arkadaşlar.
    Gerçek şu ki ECE standartlarının karşılayamayacağı şiddette bir çarpışmada kaskınız sizi korusa bile vücudunuzun diğer bölümleri ağır hasar alacağından yaşama şansınız olmayacaktır.
    Yani hayatta kalmanız diğer ekipmanların kask kadar görevini yapmasına bağlı ki mevcut ekipmanlardan ancak üst seviyedekiler buna yaklaşıyor.
    Hatta yanlış hatırlamıyorsam Hurt raporunda sadece başına aldığı darbe nedeniyle hayatını kaybeden tek bir motorcu olmadığı yazıyordu.
    Yani standartlara uygun bir kaskınız varsa ve kaza yaptıysanız ve de öldüyseniz muhtemelen sadece beyniniz pörtlememiş, diğer organlarınız da parçalanmıştır.
    Bu nedenle yavaş gidin diyeceğim ama nasılsa uymayacaksınız, o nedenle görebildiğiniz ve durabileceğiniz kadar gidin diyorum.
    Green Arrow, rollcycle, ryangt ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  14. #14
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Alıntı Green Arrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, ECE ve DOT ağır standartlar değiller sadece ikisini aynı kaska sığdırabilmek ve beraber edinmek kolay değil. O yüzden temel değişiklikler yapılarak farklı modeller sunuluyor. Websitelerinden istenen şeyler yazıyor sertifikaların. Bell firması güzel bir örnektir Amerika ve Avrupa departmanı birbirinden tamamen farklı modeller üretir. USA olanlar daha ucuzdur, Avrupa modelleri daha premiumdur mesela. ECE biraz daha kaliteye itiyor benim gördüğüm ama Snell gibi zorlayıcı bir dışarıdan test firması yok Avrupanın.

    Benim için yanlış dediğiniz şeyler yanlış değiller. Dot sertifikalı bir kaskı DOT onayı olmadan binlerce milyonlarca üretemezsiniz, testi geçecek mi geçmeyecek mi diye. Test aşamasında gönderirsiniz geçer, sonra ilk gelen partiden ve belirli aralıklarla alıp çek ederler ancak bu SNELL kadar katı değildir. ECE'de de aynı şey geçerli. Türkiyede sahte ECE sertifikalı kask satan firmalar var mesela gümrüktende geçiriyorlar kasklarını rahatlıkla. Gelişmemiş ülkelerin çogunda da var bu. Ama Snell her kaska seri numarası veriyor mesela. Sharpta var mı bilemiyorum.

    Birde Snell'e gönderirsiniz para ödersiniz yaparlar demişsiniz ancak mevzu o kadar düz değil. ECE ve DOT almak içinde para ödüyorsunuz sonuçta birileri bu işlerle uğraşıyor devlette olsa. Snell çok net şekilde para ödesenizde denilen yapılmazsa geçmez kuralına sahip. Sizin verdiğiniz ürün dışında kendisi de size sormadan alıp test ediyor. Her kask ilk senesinde SNELL'e tabi tutulmayabiliyor. SNELL 2010 alan kask 2015'de de devam ediyorsa o konuda da teste tabi tutuyor firma ve duruma göre devam ettirmiyor sertifikayı. Şimdi SNELL 2020'ye geçtiler bakalım neler olacak.
    DOT konusundaki bilginiz yanlış. Kasklar piyasaya sürülmeden önce bir testten geçmiyorlar (Hatta bu bir eleştiri konusu). Google'da araştırabilirsiniz, ben küçük bir alıntı koyayım:
    "Helmets sold in the U.S. for street use must meet the criteria of Federal Motor Vehicle Safety Standard (FMVSS) 218, the official DOT standard. Like any other products manufactured to DOT standards such as lights, turn signals and wheels, a helmet model is not actually tested or certified to meet FMVSS 218 before it can be sold; the honor system is used. It's up to the manufacturer to test whatever is necessary to determine if the helmet meets the standard and then label it thus. The DOT, through the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA ), relies on independent, random testing of helmets obtained from retail outlets to police the standard. What this means is that I could make helmets from papier mach here in my office, put DOT labels on the back and sell them on eBay as meeting the DOT standard. Everything would be fine and no one would know otherwise until the helmets were chosen for random testing-if they were even chosen."
    Kaynak: https://www.cycleworld.com/sport-rid...ards-full-pin/

    Bir de FIM sertifikası çıktı. Snell'den daha da katı imiş.
    rollcycle bunu beğendi.

  15. #15
    rollcycle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul City
    Motosikleti
    R1250GS ADV
    Yorumuma yaptığınız katılımlar için teşekkürler. Söyledikleriniz çok doğru sadece araştırmadan yapılan bayi veya satıcı ağzıyla olan yorumları ciddiye almadığımı belirtmek isterim ece daha iyi dot daha iyi snell daha iyi demek yerine söylediğim şekilde motorcycle helmet certificate dot, ece snell tarzı bir yazı yazıldığında kesin ve net bilgiler karşımıza gelmekte.

    Evet hem dot, hemde ece22.05 standartlarına uygun kasklar türkiye pazarında olduğu gibi avrupa pazarındada satılmakta. Fakat iki pazarı ayırıp daha optimum çalışan ve her ülke için özel standartlarda kasklar üreten yukarıda verdiğim örnekteki üreticilerin snell sertifikası bulunamaz. Yani türkiyede kalıpta örnek veriyorum bir shoei üzerinde snell aramak mantıksız. Çünkü adamın avrupa pazarına yaptığı kask ile amerika pazarına yaptığı kask farklı hatta karışıklık yaşanmasın böyle çılgın yorumlar gelmesin diye adamlar isimlerini bile değiştirmiş kaskların. Yani dışardan bakınca aynı tipite aynı tarz için tasarlanmış NXR ve rf1200 aslında aynı kasklar değil Dolayısıyla shoei isteyen biri eğer snell seritifkası olmayan bir kask arıyorsa türkiyede kafasına takacak bir shoei bulamaz hepsi bu.

    Türkiye için yapılması gerekenler en başta ECE 22.05 bu arada bu standartı küçümsemeyin. Sanki gümrükten geçerken üzerine vurulması gereken bir etiket gibi. Büyük üreticiler bu standartları tutturabilmek için özel olarak çalışıyor. Bunun için ARAİ, SHOEI gibi büyük firmalar kendi laboratuvarlarında çok ciddi testler yapıyorlar. Sadece yüzeysel çarpmalar değil kaskı üretmeden önce kabuk eps rüzgar gibi birçok aşamadan süzerek kask üretiyorlar.

    Demem o ki tabiki dünyayı araştırarak bir kask seçimi yapmanız doğru fakat bu aşamada satıcıların söylediği abi bu kask rüzgar almıyor abi şu kask sharptan 5 yıldız bunun snell etiketi var bu kask hava geçirmiyor şeklindeki laflara çok aldırmadan ilgiliyseniz 30 40 dakikanızı ayırarak tarayıcı üzerinden bir araştırma yapın.

    Burada yine bir ek parantez olarak şunuda belirtmek isterim marka takıntılı olmak çok doğru değil. Shoei arai agv nexx bell ls2 hjc mt gibi . Markaların hepsi iyi olabilir daha önce kullandığınız çok iyi veya çok kötü kaskları olabilir fakat ürünü model olarak değerlendirmek çok daha sağlıklı olacaktır. Örneğin shoei bugün 300 liraya kask yaparsa abi shoei ya her türlü diyip gidip para vermek doğru olmayabilir hjc nin yakın zamanda yaptığı gibi. Yine piyasada 300 500 liraya satılan mt ls2 gibi kaskların 2000 3000 liraya sattıkları kasklarıda çöp olarak değerlendirmek. Tüm bunlar için avrupa amerika japonya gibi farklı ülkelerdeki yorumlara ve sertifikalara bakılarak genel bir değerlendirme yapılması doğrudur.

    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bir de FIM sertifikası çıktı. Snell'den daha da katı imiş.
    FIM sertifikası yeni değil fakat bizim dikkate almamızı gerektirecek bir sertifika değil. Firmalar FIM sertifikalarını sadece yarışlarda kullanılacak kasklar için alıyor. Yani FIM durduk yere bir sertifika vermiyor. Moto gp veya super bıke veya formula yarışlarında kullanılacak kasklar bu federasyona yollanarak denetleniyor. Geçerse yarışta kullanılabiliyor. Örneğin bu sene Schubert testlerden geçemediği için en yakından tanıtığımız can deniz öncü kardeşler shoei markasına geçmek durumunda kaldılar. Normal günlük hayatta kullanılan enduro scooter racing vs vs kasklar bu kurum tarafından denetlenmiyor. Sadece yarışlarda firmaların kullandığı kasklar denetleniyor.

    FIM RESMİ SAYFASI GEÇEN KASKLAR

    Umarım kask alma arifesindeki arkadaşların beyni çorba olmaz.

  16. #16
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Evet, aslında FIM'i ters ifade ettim. FIM, yarış kasklarını denetliyor, doğru.
    Yeni olan, üreticilerin FIM onaylı kaskları piyasaya sürmeye başlamaları.
    En son AGV Posta GP RR son kullanıcı için satışa sunuldu.
    Son olarak, Snell 2020R de ECE 22.05'i kapsayacak şekilde revize edilmiş.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------

    Ek bilgi, FIM çarpışma enerjisini düşürmüş. Snell karşı çıkıyor, düşük yapıyordunuz, iyice düşürdünüz diye. FIM, sadece enrji değil, kafanın dönmesi de önemli diyor, vs vs. Snell de Snell 2020R'yi, ECE 22.05'i kapsayacak şekilde düzenlediklerini belirtiyor. Buna karşılık FIM, ECE 22.06'da da enerji seviyesinin düşeceğini belirtiyor.

  17. #17
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    Çarpışma enerjisi tam Türkçe karşılığı mı ya da Türkçe karşılığı var mı bilmiyorum ancak ECE DOT ve Snell'de baz alınan değer HIC yani Head Injury Criterion/concept. HIC kaza anında darbenin kask tarafından içeriye yansıtılan kısmını gr/s saniye vererek ölçülmesiyle elde ediliyor bildiğim/ya da bildiğimi aktarabildiğim kadarıyla. Yani gr ne kadar yüksek darbe şiddeti o kadar yüksek yansıltılmış, korunma ise o kadar düşük sağlanmış oluyor.

    Snell ve ECE'de HIC değeri 275ken DOT'ta 400dür.(snell önceleri 290-320 arasıydı sonra düşürdüler) Sharp testinde ise yıldızlar HIC değerine göre verilir, daha doğrusu önce belgesel olarak renklendirilir sonra ortalası alınıp yıldız olarak değer verilir. 275gr'ın üzeri siyah ve kırmızı,değer azaldıkça sırasıyla kahverengi-turuncu-sarı ve yeşil olarak gösterilir. Bu bahsettiklerimi watercolours ve coq nickl - forumdaki hemen her yazısını ve bilgsini doğru bulduğum arkadaşlar için değil genelde bilgisi olmayan, araştırma yapan, google sonuçlarını inceleyip Türkçe kaynak arayanlar için yazıyorum, yoksa her sezon 20-30 tane aynı başlıktan açılıp duruyor ve aynı kişiler benzer yorumlar yapıyor.Başlık açmak yerine sitenin arama motoru kullanılsa, aranan bilgiye çok daha rahat ulaşılcak olsada, çoğu üye muhabbet açmayı seviyor malum.




    attığım resimde ECE 22.05'in snell m2005'den kısmen daha ağır şartlar içerdiği gözüküyor, SNELL'in tek ve en çok eleştirilen farkı sivri yüzey testi..
    COQ bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    tommygun bunu beğendi.

  19. #19
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Şu Fortnine Ryan motosiklet konusunda derya deniz de olsa tipi tosuncuğa benzediği için önyargılı yaklaşıyorum.

    Cyan, espresso ve ryangt bunu beğendiler.

  20. #20

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu Fortnine Ryan motosiklet konusunda derya deniz de olsa tipi tosuncuğa benzediği için önyargılı yaklaşıyorum.

    https://i.hizliresim.com/ptuhc4z.jpg
    Hahaha iyiymiş. Valla ekip çok iyi bunların.

    DOT'u itin g.tüne sokmuşlardı, şimdi yalnız kalmasın diye yanına Snell'i göndermişler.
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)