Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Soğuk havalarda çalışma problemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Arkadaşlar, soğuk havalarda motor çalışmıyor, marş basmıyor. Tık ediyor kalıyor, marşa 3-4 kez daha basarsan bi kez dönüyor marş ama sonra sesi kesiliyor. Yeni taktım marşı 2 gün önce. Marş sağlam. Motorum, enjeksiyonlu, jikle aç gibi yorumlarda bulunmazsanız sevinirim

    Akünün değerlerine baktığımızda akünün şarjı vardı ve şarj da ediyordu. Ama havalar soğuduğundan beri vurduruyorum motoru. Sıcak havalarda alıyor marş sıkıntısı yok çok şükür


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    aküyü nasıl ölçtünüz?

    akü ölmüş gibi gözüküyor.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Aralık 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Madem Jikle Aç diyemiyorum.

    Meme yapmıştır derim o halde bende.

    İyi mal sahibine çekermiş değerli dostum.

    Nasıl ki soğuk havalarda bizde yataktan çıkmak istemiyoruz.

    Motosikletin de çalışmak istemiyor olması doğal.

    Antifriz eklersen şayet, büyük ihtimalle bu sorun ortadan kalkacaktır.

    Not: Akü sağlamsa şayet.

  4. #4
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı K.Kalkavan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Madem Jikle Aç diyemiyorum.

    Meme yapmıştır derim o halde bende.

    İyi mal sahibine çekermiş değerli dostum.

    Nasıl ki soğuk havalarda bizde yataktan çıkmak istemiyoruz.

    Motosikletin de çalışmak istemiyor olması doğal.

    Antifriz eklersen şayet, büyük ihtimalle bu sorun ortadan kalkacaktır.

    Not: Akü sağlamsa şayet.
    Dostum sen bmw ile motorcuya çarpan reis değil misin? Senin motorun mu vardı :D

    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aküyü nasıl ölçtünüz?

    akü ölmüş gibi gözüküyor.
    Akü mayısta alındı, henüz yeni

  5. #5
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Aküyü şarj etmeyi denedin mi ? Bahsettiklerine göre ya marş dinamosunun kömüründe sorun var. Yada akünün şarjı az. Motor şarj etse dahi tam dolduramaz. Harici şarj lazım.
    HRider ve ogzcngdk bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Başka bi motorun akü'sü ile dene , şayet marş alıyorsa doğrudan akü'dür , değilse ..

    Yağ kalınlığı , mekanik sıkışıklık (niye değiştin marş motorunu ve geri takar iken sıkma değerleri vsvs uzar gider.)

  7. #7
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aküyü şarj etmeyi denedin mi ? Bahsettiklerine göre ya marş dinamosunun kömüründe sorun var. Yada akünün şarjı az. Motor şarj etse dahi tam dolduramaz. Harici şarj lazım.
    Ustam şarja etmişti 45 dakika kadar.

    Bu arada, marşa basınca far tamamen sönmüyor, yarı sönüyor sadece.

    ------ DÜZENLEME --------

    Motor ısındığında gayet rahat çalışıyor.
    Marş rölesinde sıkıntı olabilir mi?
    Subap ayarında sıkıntı olabilir mi?
    Aküde kaçak olabilir mi? (Sağ arka sinyalim bozulmuş yanmıyor ve sağ ön sinyalim bu nedenle çok hızlı yanıp sönüyor)


    Bilgisi olan üyelerimizden yardım bekliyorum, ona göre işlem yaptırıcam.

  8. #8
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Far tamamen sönmüyorsa marş dinamosu aklıma geliyor. Benim motorda ayak marşı var. Kömür bitmeye yakın aynı bahsettiğini yapıyordu. Ayak marşıyla hafif yardım edince marş yapabiliyordu. İlk harekete gücü yetmiyordu dinamonun. Isınınca düzeliyordu. Bi süre daha geçince komple gitti dinamo. Harici akü ile dinamoya direk elektrik verip deneyebilirsin. Sorun aküde mi dinamoda mı bakarsın.

    45 dakika yetersiz bi süre gibi geldi. Şarj konusunda detaylı başlık var forumda. 16 17 volta kadar çıkmalı diye hatırlıyorum şarj edince.
    HRider bunu beğendi.

  9. #9
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Far tamamen sönmüyorsa marş dinamosu aklıma geliyor. Benim motorda ayak marşı var. Kömür bitmeye yakın aynı bahsettiğini yapıyordu. Ayak marşıyla hafif yardım edince marş yapabiliyordu. İlk harekete gücü yetmiyordu dinamonun. Isınınca düzeliyordu. Bi süre daha geçince komple gitti dinamo. Harici akü ile dinamoya direk elektrik verip deneyebilirsin. Sorun aküde mi dinamoda mı bakarsın.

    45 dakika yetersiz bi süre gibi geldi. Şarj konusunda detaylı başlık var forumda. 16 17 volta kadar çıkmalı diye hatırlıyorum şarj edince.
    Sinyallerden dolayı kaçak olabilir mi? - Marş motorum yeni değişti 2 gün önce

  10. #10
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı HRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sinyallerden dolayı kaçak olabilir mi? - Marş motorum yeni değişti 2 gün önce
    akü öncelikle motor çalışmıyorken ölçülmeli, gerekliyse gerektiği kadar şarj edilmeli, eğer akü %20 kapasitedeyseki öyle gözüküyor, 45 dakika gezmeniz bir işe yaramaz. harici bir şarj kesinlikle şart.

    kaçak ise avometreyle ölçülmeden anlaşılmaz olabilirde olmayabilirde. siz motoru bir tamirciye götürün durumu anlatın şarj sisteminde sıkıntı olabilir diyin o gerekeni yapar.
    HRider bunu beğendi.

  11. #11
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akü öncelikle motor çalışmıyorken ölçülmeli, gerekliyse gerektiği kadar şarj edilmeli, eğer akü %20 kapasitedeyseki öyle gözüküyor, 45 dakika gezmeniz bir işe yaramaz. harici bir şarj kesinlikle şart.

    kaçak ise avometreyle ölçülmeden anlaşılmaz olabilirde olmayabilirde. siz motoru bir tamirciye götürün durumu anlatın şarj sisteminde sıkıntı olabilir diyin o gerekeni yapar.
    Şöyle söyleyeyim. Motor marş almadı, vurdurdum. Ustaya gittim 15 dakika sürdü gitmem. 30 Dakika dinlendi motor. Usta aküyü ölçtü, sıkıntı yok bunda dedi. Şarj da ediyordu üstelik.


    ---DÜZENLEME---

    Şunu da belirteyim bir ara motor marş almadı ısrarla. Vurdurmak zorunda kaldım. 60-70 Saniye sonra stop ettirdim motoru yanlışlıkla. Aha dedim sıçtık çalışmayacak motor kaldık düzlükte. Marşa bastım çuf çuf çuf tertemiz aldı devam ettim ben de. Garip olan nokta orası. Motor 60 - 70 Saniye çalışınca bile marş alıyor. Yeter ki çalışsın. Acaba 10-50 Yağ kullandığımdan mı? Kışın basmıyor çünkü soğukta. Aralığın 10'u 17-18 derecede gayet rahat basıyordu çünkü.

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Tam dolu yeni akü bile soğuk havada %65 e kadar düşebilir , bence akün yeterince şarz olmuyor , kısa mesafe kullanıyorsan yada sargıda hafif yanık varsa akşam stop ettiğinde yeterli şarz olmayan akünün kapasitesi sabah %30 a düşse marş basmaz ama farlara vs yeter.. eve varmadan 20 dk önce farların fişini çek iyice dolsun bakalım sabah ne gösterecek , motoru çalıştırdıktan sonra fişi takmayı unutma !
    HRider bunu beğendi.

  13. #13
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam dolu yeni akü bile soğuk havada %65 e kadar düşebilir , bence akün yeterince şarz olmuyor , kısa mesafe kullanıyorsan yada sargıda hafif yanık varsa akşam stop ettiğinde yeterli şarz olmayan akünün kapasitesi sabah %30 a düşse marş basmaz ama farlara vs yeter.. eve varmadan 20 dk önce farların fişini çek iyice dolsun bakalım sabah ne gösterecek , motoru çalıştırdıktan sonra fişi takmayı unutma !
    Farları açacak durum pek olmuyor. Akşamları çok nadir kullanıyorum ve okul-ev arası 35km. Günde yaklaşık 80KM Yol yapıyorum.


    ---DÜZENLEME VE EK BİLGİLER---


    1-) Sağ arka sinyalim çalışmıyor ön sağ sinyalim çalışıyor fakat, çok seri yanıp sönüyor. (Kısa devre olabilir mi? Kaçak vs.)
    2-) Motoru, bir defa çalıştırırsam 2-3 saate kadar marş alıyor. Örneğin motoru vurdurarak çalıştıktan 60-70 saniye sonra stop ettirdim. Ve marş aldı sonrasında.
    3-)Akünün değerlerini ölçtürdüğümde normal çıktı, gayet şarj alıyor (Mayısta almıştım)
    4-) Marş motorunu 2 gün önce değiştirdim.
    5-)Şu anda içinde 10-50 motul yağ var. Kalın geliyor olabilir mi ki pek sanmıyorum.
    6-)Marşa bastığımda farlar tam sönmüyor %40 Oranında sönüyor gibi, az sönüyor kapanmıyor.
    7-) Acaba marş rölesi mi arızalı? Cort diye ses geliyor fakat devamı gelmiyor yani tık sesinden kasıt, marş motoru dönüyor ama gücü yetmiyor tıkanıyor kalıyor.


    Şu ana dek ustalara çok para yedirdim, boş yere çok para verdim bu yüzden yardımınızı istiyorum.

  14. #14
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı HRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akşam kullanmıyorum genelde, farları açacak durum pek olmuyor. Evimle okulum arası mesafe 35km yeterince şarj alacağını düşünüyorum
    hmm farlar manuel mi ? birde şunu dene bakalım , marşa bas ve tık diye ses çıkarıp kaldığında biri marş motoruna veya yakın bir noktaya ağaç takoz gibi birşeyle hafifçe vursun , marş o an döndürmeye başlarsa marş otomatiği ( sanayide marş taş.ağı derler) yada volant dişlisi bozuk olabilir..
    HRider ve Thesinner83 bunu beğendiler.

  15. #15
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hmm farlar manuel mi ? birde şunu dene bakalım , marşa bas ve tık diye ses çıkarıp kaldığında biri marş motoruna veya yakın bir noktaya ağaç takoz gibi birşeyle hafifçe vursun , marş o an döndürmeye başlarsa marş otomatiği ( sanayide marş taş.ağı derler) yada volant dişlisi bozuk olabilir..
    Ustam şöyle bir şey de söyleyeyim o zaman sana, usta aküyü şarja taktı ve marş aldı ama bu kadar yeni bir akü nasıl olur da sabaha kalktığımda bu denli boşalmış olabilir, çünkü bana şey dedi Akün şarj alıyor şarj tutuyor. Peki şarj tutuyorsa nasıl bu kadar çabuk boşalabiliyor akü?

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı HRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ustam şöyle bir şey de söyleyeyim o zaman sana, usta aküyü şarja taktı ve marş aldı ama bu kadar yeni bir akü nasıl olur da sabaha kalktığımda bu denli boşalmış olabilir, çünkü bana şey dedi Akün şarj alıyor şarj tutuyor. Peki şarj tutuyorsa nasıl bu kadar çabuk boşalabiliyor akü?
    akü yeni şarzda da sorunumuz yoksa geriye biryerden kısa devre yaptığı kalıyor , akşam akü başını sök , sabah tak dene sorunsuz çalışırsa aküyü boşaltan biryer var demektir..

  17. #17
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akü yeni şarzda da sorunumuz yoksa geriye biryerden kısa devre yaptığı kalıyor , akşam akü başını sök , sabah tak dene sorunsuz çalışırsa aküyü boşaltan biryer var demektir..
    Teşekkürler deneyeceğim... Bu arada başka arkadaşların tavsiyesi varsa muhakkak onları da duymak istiyorum değerlendirmek istiyorum. Çünkü sorunun kaynağını henüz net tespit edemedik

  18. #18
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı HRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sinyallerden dolayı kaçak olabilir mi? - Marş motorum yeni değişti 2 gün önce
    Sanmam ondan olacağını.

    Arkadaşın dediği gibi kaçak varmı önce onu kontrol et. Gerekirse araya şalter koyarsın. Kamyonda şalter takılı benim. Bikaç gün yatacağında ordan kapatıyorum. Yoksa aküyü boşaltıyor. Sürekli kutup başı sök tak olmasın diye şalter.

    Bence arabadan filan bi takviye at sabah. Güçlü akü ile hemen çalışacakmı dene.

  19. #19
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    ustanı değiştir :D
    ErdalBakkal bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Buji konusunu bi araştır soğuk buji durumu olabilir. Kışın bir numara daha sıcak buji takmak gerekebilir.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)