Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Fren Hassasiyetini Artırmak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Selamlar şehir içi duke 250 kullanıyorum(daha önce şehir içi 35 bin km mt25 kullandım keşke hiç kendime eziyet etmeseymişim mt-25 ile) hem az yakıt hemde alt devirlerdeki torkundan dolayı gayet eğlenceli ve güzel bir motosiklet,ancak fren konusunda pek öyle değil hemen hemen çoğu duke serisinde süngerimsi bir fren hissiyatı var bunu geliştirmek adına ilk başta hazır bu topa girmişken gittim aliExpressten 320mm disk aldım şuan yolda inş gelicek youtube ve yabancı forumlarda araştırdığım kadarıyla asıl sorun kaliperde gözüküyor google veya youtubeye SPONGY DISC BRAKES MOTOCYCLE(edit:arabalarda genellikle daha büyük bir sorun olarak çıkıyor) diye yazdığınız zaman çıkıyor ve bazı garip çözümleri var örneğin https://www.youtube.com/watch?v=cPKmIxyCIo8&t=91s

    şimdi sizce sorun söylenildiği gibi kaliperde mi ? yoksa üst merkezde mi ? bunu geliştirmek adına ne yapmam gerekiyor ?


    not: frenin havasını aldınız mı gibi komik şeyler yazmayın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    peki cidden frenin havasını aldınız mı?

  3. #3
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki cidden frenin havasını aldınız mı?
    ağa sen yapma bari ya aldım + + + + + + + komple hidrolik değiştirdim

  4. #4
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Çelik fren hortumu?

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    süngerimsi fren hissi dediğiniz olay progresif frenlemeye müsait uzun stroklu üst merkezden kaynaklanıyor , Suzuki de de fren merkezi benzer yapıda tercih edilir , bu sayede ön amortisörlerin kapanması için milisaniyelik bir gecikme sağlanır ama daha kontrollü frenleme yaşanır , tabi şehir içi yakın mesafe sürerken maneti çektiğinizde hemen sertleşmesi insana daha güvenli hissettiriyor..ben vstromda manet ile fren merkezi arasına 2 mm alüminyum folyo yerleştirdim , bir tık daha erken manetden cevap alabiliyorum..

  6. #6
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çelik fren hortumu?
    hacım duke 250 diyorum duke serisinin hepsinde çelik fren hortumu var zaten

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    süngerimsi fren hissi dediğiniz olay progresif frenlemeye müsait uzun stroklu üst merkezden kaynaklanıyor , Suzuki de de fren merkezi benzer yapıda tercih edilir , bu sayede ön amortisörlerin kapanması için milisaniyelik bir gecikme sağlanır ama daha kontrollü frenleme yaşanır , tabi şehir içi yakın mesafe sürerken maneti çektiğinizde hemen sertleşmesi insana daha güvenli hissettiriyor..ben vstromda manet ile fren merkezi arasına 2 mm alüminyum folyo yerleştirdim , bir tık daha erken manetden cevap alabiliyorum..
    hocam manet elciğe değicek neredeyse ya hani ne progresif frenleme vs ısırma hissi yok alette

  7. #7
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Duke 250 diğer 250cclerin içinde en iyi frene sahip motor. manet elciğe değene kadar ısırma hissi vermiyorsa fren sisteminde bir sıkıntı vardır

  8. #8
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Duke 250 diğer 250cclerin içinde en iyi frene sahip motor. manet elciğe değene kadar ısırma hissi vermiyorsa fren sisteminde bir sıkıntı vardır
    ya ciddi olamazsın cidden mi vay beee!!! hahahaha hocam konuyu okudun mu biz neyden bahsediyoruz burada

  9. #9

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    1 seneden fazla suredir kullaniyorum duke 250, sizin frenlenlerde bir sknti var bence. Ben daha iyi frene sahip bir motosiklet kullanmadim daha, motoruma binen herkesin ilk soyledigi ne acayip fren var zart diye duruyor. Fren merkezinde problem olmasin? Çünkü ısırma hissi gayet iyi ve freni acil durumlar haric %50 den fazla sıkmama gerek kalmadan rahatça durduruyor
    Hidroliği değiştirirken hava yaptırmış olabilirler arka fren öyle olmuştu benim sonra arka kaliperde fren hortumunun girdiği yeri açıp oradan almıştık havayı. Önce merkez i değiştirseydiniz keşke disk sipariş etmeden

  10. #10
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı okaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 seneden fazla suredir kullaniyorum duke 250, sizin frenlenlerde bir sknti var bence. Ben daha iyi frene sahip bir motosiklet kullanmadim daha, motoruma binen herkesin ilk soyledigi ne acayip fren var zart diye duruyor. Fren merkezinde problem olmasin? Çünkü ısırma hissi gayet iyi ve freni acil durumlar haric %50 den fazla sıkmama gerek kalmadan rahatça durduruyor
    frenlerde bir sıkıntı olduğunu zaten söyledim abi neden konuyu okumadan direk pat diye yazıyorsunuz Ben de onu soruyorum işte problemin nerede olduğunu soruyorum yoksa iyi motor kötü motor onu konuşmuyoruz burada

  11. #11

    Üyelik
    26 Eylül 2016
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 NS 2017
    Duke 250 frenleri iyi diye biliyordum. İlginç takipteyim. Balatalariniz orjinaliyle mi değişti? Belki sizden önceki sahibi yan sanayi bisi takmıştır.

  12. #12

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Manet elciğe değecek seviyede ise, hidrolik seviyesi az diye biliyorum. Isırma hissi az ise balata yüzeyi zımparalanabilir, daha yumuşak balataya geçilebilir. İkinciyi denemedim ama genelde balata zımparalardık arabalarda :D

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    ohoo manete kadar geliyorsa üst merkez kaçırıyor olabilir , yalnız aynı durum aşırı derece derin çizikleri olan eski diske yeni sinterli balata takılınca oldukça uzun süre yaşanır..

  14. #14
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    hocam çözüm basit. üst merkezi daha iyi bir motosikletten üst seviye bir motoskletten alıyorsunuz ve takıyorsunuz. ha bütçe vardır 90 derece basan farklı üst merkezlerde takılabilir.

  15. #15
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    frenlerde bir sıkıntı olduğunu zaten söyledim abi neden konuyu okumadan direk pat diye yazıyorsunuz Ben de onu soruyorum işte problemin nerede olduğunu soruyorum yoksa iyi motor kötü motor onu konuşmuyoruz burada
    Yüksek ihtimal üst merkezde sorun vardır. Lakin değiştirip denemeden anlamanızın pek bir yolu yok. Bunun için de en mantıklı yol yetkili servis gibi görünüyor. En azından üst merkez değiştirildiğinde sorun giderilmezse "problem çözülmedi, parça sağlammış" diyerek iade, sonrasında da kaliper onarımı veya gerekirse değişimine gidilebilir.

    Bu sorunun benzerini ön amortisör eğrilmelerinde ve orjinal olmayan amortisör kullanımında kaliperin diske olması gereken noktadan daha içeride veya dışarıda kalıyor oluşu da neden olabilir. Bu tip durumlarda kaliper ve amortisör bağlantı noktası fren baskı kuvveti ile esneyerek balatayı diske tam basmaya çalıştığında ancak fren kuvvetini tam olarak iletecektir.

    Aklıma gelen başka bir nokta ise orjinal olmayan üst merkez kullanımı. Motosiklet ikinci el ise öncesinde mevzubahis amortisör değişimi ve üst merkez uydurulup takılmış veya doğru olmayan bir onarıma gidilmiş ise sıkıntı çıkabilir.

    Fren balatalarınızın doğru olduğundan da emin olun. %100 uyumlu olmayan balatalar kaliperde sıkışma ve fren kuvvetinde soruna neden olabilir.

    Kaliperdeki balata temas noktalarını kontrol edin.
    Fren disk yüzeyini kontrol edin.
    Fren balatasında yağlanma olmadığını kontrol edin.
    Fren kaliperinde yağ sızıntısı olmadığından emin olun.
    Fren balata yüzeyini kontrol edin, balatada özellikle diskin iç kısmı ile dış kısmına temas eden bölgelerde anormal aşınma izleri arayın.
    Fren hortumunun olmadık bir noktadan kırılmadığından, ezilmediğinden emin olun.

    Şimdilik aklıma gelen olası nedenler bunlar. Bir kontrol eder, tespitleri yazarsanız daha farklı ve kesin yorumlar alabilirsiniz.
    hasmet bunu beğendi.

  16. #16
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    frenlerde bir sıkıntı olduğunu zaten söyledim abi neden konuyu okumadan direk pat diye yazıyorsunuz Ben de onu soruyorum işte problemin nerede olduğunu soruyorum yoksa iyi motor kötü motor onu konuşmuyoruz burada

    en azından frenin havasını aldın mı diye sorsam da konuyu okumuşum ona şükret

    teknik bilgim yok o nedenle cevaplayamayacağım ama bence durmuyor ise ayagın ile ön tekere baskı uygula bisiklet gibin

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Ne eglenceli baslik yahu...

    Az kaldi ahe bileklerini kesecekti ama...

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Kasım 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön tekere baskı uygula bisiklet gibin
    Ortağım sen Nasrettin Hoca misali bisiklete ters mi biniyordun ?
    Su şişesi de taksın mı?

    Kardeşim sen jantı büyüt. 19 jant al kendine 6 piston tak, durmazsa ben bir şey bilmiyorum.

  19. #19
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Aklıma taş devrindeki araba geldi nedense..

  20. #20
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250-R25
    Yumuşak balata kullanımı bu soruna neden olabiliyor.
    Aslında foruma çok yazmam genelde okur eğer diyeceğimden fazlasını yazan ya da yazabilecek kişiler(az çok tanıyoruz artık) konuya dahil olmuşsa okur tecrübelerinden faydalanırım.
    Konuya cevap yazan tum arkadaşlara teşekkür ederim. Konu sahibinin alaycı, gayri samimi üslubuna karşın hala cevap yazan arkadaşlara daha fazla teşekkür ederim iyi ki varsınız.
    yokon bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)