Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda Cb125R Testi..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Niked Bike dünyasına Honda’dan yeni yorum.

    Cadde motorları yani ‘Naked Bike’ sınıfında kuralları yeni baştan yazan Honda, motosiklet tarihine iz bırakmış efsanelerin izlerini CB125R, CB250R ve CB100R ile tekrar canlandırıyor.

    Geçtiğimiz yıl motosiklet dünyasına sıra dışı çizgileriyle X-ADV modelini sunan Honda, ciddi bir başarıya daha imza atmıştı. Bu yılın sürpriz ise Milano Motosiklet Fuarı’nda yüzünü gösterdi. Öyle ki; Yeni CB Ailesi tanıtıldığı ilk günden beri gündeminden düşmedi.

    Honda, 1960’lara iz bırakan efsane ‘Cafe Racer’ akımının gerçek aktörlerinden. Ve bu akım özellikle Avrupalı gençler arasında yayılan ve günümüze kadar gelmeyi başaran gerçek bir motorcu ruhu.



    Yeni CB Ailesi ise işte bu felsefeden ilham alarak tasarlanmış. Yani eskinin deneyimi ustalığı, yeninin teknolojisi ile buluşmuş.
    Portekiz’de düzenlenen CB125R test sürüşünde kullandığımız model için öncelikle şunu belirtmek istiyorum; motosiklete yeni başlayanlar için 125cc dünyasında çok çeşitli motorlar var. Fakat en sıra dışı ve premium model CB125R’la kesinlikle Honda’dan geldi.

    Motosikletin genel tasarım hatları, üzerince ciddi çalışmalar yapıldığını ilk bakışta ortaya koyuyor. Evet, tasarım göreceli bir kavramdır ve tartışmaya çok açık değildir. Ben kendi adıma genel hatlar, detay çizgilerini beğendim. Hatta CB125R’ın alt bölümdeki krom renkli plastik detaylar keşke CB250R modelinde de kullanılsaymış. Sanırım tek gözüme takılan arka plakalık. Direk kes, kısalt, kendi plakalığını kendin yap modeli. Sanırım ne demek istediğimi anlayan anladı.



    Yakıt ekonomisi ve performansı, şehir trafiğine kafayı takan deneyimli sürücüleri de cezbetmeye yetecek nitelikte. 125cc hacim, 13,3 beygir güç ve 10,4 Nm tork sunan motor ünitesini sıkışık Lizbon trafiği ve uzun soluklu otoban sürüşünde zorladık.

    Motosikletlerin gruptaki sürücü ortalaması 100km/2,5 litre. Fakat 8 bin devirin altında vites değiştireni de pek görmedim. 10,1 litrelik yakıt deposu normal bir sürüşle rahatlıkla 450km üzerinde yol yapabilir nitelikte. 125’lik sınıfına göre tepkiler gayet yerinde ve özellikle alt devirlerde güç istediğinizde cevap hızlı geliyor. Kısaca hem yeterli hem keyifli…

    Motosikletin tasarımda hipnoz etkisine sahip detaylar var. Bunlar ilk bakışta, Africa Twin’in kullandığı ön kaliperler, X-ADV’yi hatırlatan 41mm’lik amortisörler gibi önemli ayrıntıları gölgede bırakabilir. Ön arka Full Led aydınlatma üniteleri gerek tasarım gerekse işleviyle gayet başarılı. Henüz birçok üst sınıfta bile benzeri yok. Yeni nesil kombine ABS sistemi % 51,6 ön, % 48,4 arka dağılımla çalışıyor. Bu atalet ölçüm üniteli ABS, ani fren gibi senaryolarında direksiyona daha fazla hâkim olmanıza yardımcı oluyor.

    Hoşuma giden bir detayda renkli LCD göstergesi; hız, motor devri, yakıt seviyesi ve tüketim değerleri, vites konumu, iki ayrı tripmetre, kronometre ve zamanında vites değişimi için sizi uyaran bir hatırlatma ışığına ev sahipliği yapıyor. Öne doğru eğik motor bloğu, optimize edilen arka maşa, merkez noktaları mükemmel ayarlanmış ön arka amortisör sürüşü gerçekten çok keyifli bir hale getirmiş.

    Sele konforu ve oturuş pozisyonu ise gayet yerinde, tüm günlük kullanım sonunda hiçbir sorun yaşamadık.

    CB125R vites kutusu konusunda da başarılı ve sınıf ortalamaları üzerinde. Dişli oranları, tork ve güç dengesi gayet uyumlu. İki günlük testin sonunda diğer basın mensubu arkadaşlarla da durumu değerlendirdik, genel kanı ortaklaşa aynı. Hiç aralık vermeyen yağmur, uçakta vizor bağlantısı çatlayan ve sürekli su alan kaskıma rağmen keyifli bir sürüş testi gerçekleştirdik.

    Mart 2018 fiyatlarıyla 18.500TL etikete sahip CB125R, tasarım dili, sahip olduğu konsantre Japon mühendisliği ve teknik özellikleri ile iddialı bir model. Kendi sınıfındaki KTM Duke, MT125 hatta Honda CBR125R ve Yamaha R125 gibi başarılı modellerin oturduğu masaya yumruğunu biraz sert vuracak gibi.









    Ali Çelik , Motor1
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Ne zamandır beri yuvarlak far cafe racer olarak geçiyor?Uzaktan yakından alakası bile yok

  3. #3
    nigdeli48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2007
    Şehir
    mugla
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    18.500 TL algisi vergisi 20.000 . 125 CC motora verilecek para. Ya biz çok zenginledik güzel ülkemde.

  4. #4
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Benim motordan 3 tane alabiliyorum motorumun dayanıklı olduğunu varsayarsak 3 kere yenilesem 1 ömür kullanırım vay şimdi bu japon titreşim yok şöyle iyi böyle iyi diyceksiniz parası bol olan konuşsun 0 250cc alabilirim bide benim motorun yanına bu parayla

  5. #5
    exlem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2016
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    YBR 125 ESD
    Ülkemizde bulunan bir diğer "premium" 125'lik olan MT125 ne kadar satıyorsa buda o kadar satar gibi geliyor. Fiyatı çok sıkıntılı, 3 5 tane belki görürüz.

  6. #6
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Hemen alıyorum tek dal...

  7. #7
    Norton772 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Dio
    400'luk dominar parasi yuh!

  8. #8
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Norton772 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    400'luk dominar parasi yuh!
    D400,bunu donunda sallar,her yönden...

  9. #9

    Üyelik
    28 Nisan 2017
    Honda bile kafayı yedi o paralara 400 NK çok beğenmesemde dominar var en fazla 14 falan olmalıydı bence

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:12 ----------

    Hatta ve hatta 250 NK alırım bunun yerine çok daha mantıklı

  10. #10
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    1) Bi kere bu bir cafe racer değil naked bike.
    2) Görüntü ok ama sohc 2 subap 13 beygir motorla otoyola gelmez. Esneklik desen yani ara hızlanma o da yok.
    3) Fuarda iki kişi denemek için üzerine bindiler artçının poposunun yarısı arkadan dışarı taşıyor. Artçı ile kullanım yok gibi bişey.
    4) Tork olmadığı için daha doğrusu çok düşük olduğu için sürekli vitesle uğraşır durursun şehir içinde.

    Şimdi bu kadar olumsuzluk varken papatya disk var showa amortisör var diye buna 19.000tl vermek çok manalı gelmiyor. Cb250r belki bir nebze düşünülebilir ama buna 19-20 bin vermek yazık cidden. Daha mantıklı seçimler yapılabilir bu bütçeyle

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Ocak 2018

  12. #12

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Alan olursa-olduysa merak ediyorum. Neden 18 bin küsür vererek bu motoru aldınız?
    Yanlış anlaşılmasın, bilmediğim birşey mi var. Yani fiyat itibariyle benim görüşüm ve düşüncem 1 tane bile satmaması lazım gelen bir motor bu. Lütfen cevap yazar mısınız? Deneyip test etmedim. Belki bilmediğim birşey vardır diye düşünüyorum.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Ocak 2018

  14. #14

    Üyelik
    27 Nisan 2018
    bugun kullandım cbr 125 in aynısi diyebilirim frenleri iyi
    yakıt fiyatları malum fazla motor. gercekten pahalı 250cc bile almayi dusunmiyorum. o yonden mantıklı olabilir aynaları hosuma gitmedi. titresim ayaklarda yok gidonda azcık var rks rn 180 den biraz fazla titriyor gidonda ama sıkınti teskil edilecek kadar deyil alt ve orta devirler ölü devamli. devirli. sürmek. şart cbr 125 de olduğu gibi .
    birde arkada oturan 1.70 civari ise yere rahat inemedigi gibi motorun plastik kısmına temas ediyor ve o parcanın oynadıgını fark ettim diger taraftaki sabitti aklımı karistirmadi deyil .
    Seside biraz deyişmis daha tok ve cbrdaki yüksek devirdeki tiz ses azalmis
    https://youtu.be/062wDR-anlo

  15. #15
    Robinson_C - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2019
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Honda CB 125 R
    2018 yılının 11 ayından aldım bu motordan arkadaşlar halen kullanmaktayım kafanıza takılan her türlü soruyu sorun motor hakkında elimden geldiğince yardımcı olurum,
    Herif Manyak Yüzünden Belli,

  16. #16
    Robinson_C - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2019
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Honda CB 125 R


    Benim makina,


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)