Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Akü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    Arkadaşlar aküleri kısa girmeden sarj ettirmeli mi? Şarj ettirmenin bir faydası varsa en az kac saat sarj cihazinda durmali akü?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha mt-25
    Aküyü siz sarj edin. Akunuzun amper degerinin 1/10 akim veren şarj cihaziyla yaklaşık 8 saat şarj edilmeli. Kisin akünün verimi düşeceğinden full sarjli olmasi daha iyidir.

  3. #3
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Kışın motosikleti kullanmaya devam edeceksen hiç gerek yok. Sağlıklı bir akünün şarj edilme ihtiyacı olmaz.

    Ancak motorun üstüne brandayı çekeceğim, 2-3 ay hiç dokunmayacağım dersen o zaman aküyü söküp kışa girmeden bir kez şarj ettirip çok soğuk olmayan bir yerde muhafaza etmen yeterli. Daha garanti olsun dersen ayda bir kez şarj da edebilirsin.

    Akünün şarj süresi; akünün amperi ve şarj cihazının amperine göre değişir.

    Çoğu akünün üzerinde kaç amperle kaç saat şarj etmen gerektiği de yazar.

    Örneğin aşağıda yuasa akü fotosu var. Kırmızıyla işaretlediğim yerde kaç amperle kaç saat şarj edileceği belirtilmiş.

    Bazı gelişmiş akü şarj cihazları amperi aküye göre kendisi belirler ve akü dolduğunda şarj etmeyi keser.
    Öyle bir makineyle şarj edecekseniz şarj süresi hesabı yapmanıza gerek kalmaz.

    ogzcngdk, UzunYolAdami, ERTOBİ ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kışın motosikleti kullanmaya devam edeceksen hiç gerek yok. Sağlıklı bir akünün şarj edilme ihtiyacı olmaz.

    Ancak motorun üstüne brandayı çekeceğim, 2-3 ay hiç dokunmayacağım dersen o zaman aküyü söküp kışa girmeden bir kez şarj ettirip çok soğuk olmayan bir yerde muhafaza etmen yeterli. Daha garanti olsun dersen ayda bir kez şarj da edebilirsin.

    Akünün şarj süresi; akünün amperi ve şarj cihazının amperine göre değişir.

    Çoğu akünün üzerinde kaç amperle kaç saat şarj etmen gerektiği de yazar.

    Örneğin aşağıda yuasa akü fotosu var. Kırmızıyla işaretlediğim yerde kaç amperle kaç saat şarj edileceği belirtilmiş.

    Bazı gelişmiş akü şarj cihazları amperi aküye göre kendisi belirler ve akü dolduğunda şarj etmeyi keser.
    Öyle bir makineyle şarj edecekseniz şarj süresi hesabı yapmanıza gerek kalmaz.

    https://i.hizliresim.com/Z5ylEz.png
    insan bana yazacak bir şey bırakır ayıptır ya
    kaanklky, SuleymanE ve ERTOBİ bunu beğendiler.

  5. #5
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    insan bana yazacak bir şey bırakır ayıptır ya
    Estağfurullah hocam ne demek

    Sende sulu akü/jel akü yapısal farklarını, aküde amperin önemini falan söyleyebilirsin

    Hem bilgilenelim hem de maksat muhabbet olsun

  6. #6
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Benim de iki yılı doldu dolacak bana kaliteli markalardan bir tavsiye verebilir misiniz ? aklımda olan yuasa ama ondan ucuz aynı kalite vs var ise tavsiye alırım.

  7. #7
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı TIGERSHARK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim de iki yılı doldu dolacak bana kaliteli markalardan bir tavsiye verebilir misiniz ? aklımda olan yuasa ama ondan ucuz aynı kalite vs var ise tavsiye alırım.
    Hocam yuasa gerçekten iyi bir marka. Yine kaliteli olan ve motoruma takmaya çekinmeyeceğim diğer markalar: Varta, Bosch, Unibat, BS Akü, GS akü, VLM sayılabilir. Amper değeri aynıysa ve akü ebatları akü yuvasına uygunsa içlerinden istediğini tercih edebilirsin.

    Not: Yuasa ayarında olsun dersen içlerinden Varta, Bosch veya Unibat derdim.

    Bu saydığım markaların kimini kendi motorumda kullandım, kimilerini arkadaşların motorlarında gördüm, sorun yaşayıp şikayet edene pek denk gelmedim.
    TIGERSHARK bunu beğendi.

  8. #8
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kışın motosikleti kullanmaya devam edeceksen hiç gerek yok. Sağlıklı bir akünün şarj edilme ihtiyacı olmaz.

    Ancak motorun üstüne brandayı çekeceğim, 2-3 ay hiç dokunmayacağım dersen o zaman aküyü söküp kışa girmeden bir kez şarj ettirip çok soğuk olmayan bir yerde muhafaza etmen yeterli. Daha garanti olsun dersen ayda bir kez şarj da edebilirsin.

    Akünün şarj süresi; akünün amperi ve şarj cihazının amperine göre değişir.

    Çoğu akünün üzerinde kaç amperle kaç saat şarj etmen gerektiği de yazar.

    Örneğin aşağıda yuasa akü fotosu var. Kırmızıyla işaretlediğim yerde kaç amperle kaç saat şarj edileceği belirtilmiş.

    Bazı gelişmiş akü şarj cihazları amperi aküye göre kendisi belirler ve akü dolduğunda şarj etmeyi keser.
    Öyle bir makineyle şarj edecekseniz şarj süresi hesabı yapmanıza gerek kalmaz.

    https://i.hizliresim.com/Z5ylEz.png
    aydınlatma için teşekkürler, paylaşımcı olmak güzeldir
    SuleymanE bunu beğendi.

  9. #9
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    motosiklet zaten şarj ediyor, motosiklette takılı olup zaten şarj olan bir aküyü kim çıkartıp şarj etmek ister? ancak akü içerisinde saf su eksikliğinden kaynaklı katılaşma başladıysa akü şarj tutmamaya başlar. hatta aynı mevzuyu kendi motorumun aküsü ile ilgili konuşurken yazmıştım.

    otomatik şarj cihazları var, yeğenlerimin akülü arabasında 12 amperlik bir akü var ve onun şarj cihazı otomatik mesela. 14.4 civarı volt veriyor ve zaten akü o voltaja geldiğinde cihazda yeşil ışık yanıyor ve şarj durmuş oluyor.

    birde bozuk akü mevzusu var, zaman içinde akü sıvı kaybediyor ve şarj tutmamaya başlıyor, bazıları saf su ekleyip eskisi gibi kullanmaya devam ediyor bazıları ise bozuldu diye atıyorlar.

    misal ben askere gittim geldim ve motorumun aküsü ölmüştü, şarj ediyorum ve şarjın bitmesi 10 saniye sürüyordu. web den durumu araştırdım ve sonuç olarak bu durumda saf su ekleyip yaklaşık 18 volt civarı yüksek gerilim bir süre şarj etmek gerekiyormuş. bu şekilde çöpe atmayı düşündüğüm aküyü ilk gün ki haline getirdim diyebilirim, 26 haziranda geldim askerden düşün işte 10 aralıktayız, 5 ay olmuş

    bu şarj cihazı onuda otomatik yapıyor, ölü akü ise sen saf suyunu ekle cihaz gerektiği kadar 18 volt veriyor düzelince yeşil ışık yanıyor. neyse işte.

    cihazın resmi; fakat bu 2 amper veriyor, yukarıda görseldeki akü için uygun değil, o 10 saatte şarj olmayı uygun görmüş ama bu cihaz onu 6 saate falan doldurur oda zarar verir mi bende pek anlamıyorum.

  10. #10
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Teşekkürler
    Dört Silindirin Gücü Adınaaaa ......!

  11. #11
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Estağfurullah hocam ne demek

    Sende sulu akü/jel akü yapısal farklarını, aküde amperin önemini falan söyleyebilirsin

    Hem bilgilenelim hem de maksat muhabbet olsun
    Süper bana yol göstermen çok iyi oldu, çünkü teknik bilgi paylaşmazsam ellerim titriyor.

    Sulu akü diye geçen, kurşun-asit aküler günümüz binek araçların ve ticari araçların motorlarını çalıştırmak amaçlı üretilmiştir, ve genelde kapasitesinin %60 ı na kadar kullanılması daha sağlıklıdır, yani görevleri sadece marş basmaktır başka amaçlarla kullanıldığı zaman ömürleri kısa sürer ve şarj tutmamaya başlarlar.

    Jel aküler ise güneş enerjisi sistemlerinde çok tercih edilir, ayrıca akülü bisikletlerin aküleride jel aküdür bunun sebebi kapasitelerinin %20 sine kadar kullanılabiliyor olmasıdır, bu akülerlede marş gibi yüksek amper çeken işlemleri yapamazsınız. Aynı şekilde ömrü kısa olur.

    bunların dışında çeşitli yerlerde kullanılan çok farklı batarya tipleri var, hepsininde kullanım şekli ve şarj edilme şekli farklı, kimisi patlayan cinsten kimisi güvenli.

    akülü vidalama bataryaları şimdi ismini hatırlayamadım ancak sıcak-soğuk farkına, yüksek akım çekilmesine, kapasitesinin %10 una kadar kullanılmasına uygun bir batarya tipidir fakat şarj hafızasına sahiptir her zaman tam şarj edilmeli ve asla tamamen şarjı bitirilmemelidir.
    SuleymanE bunu beğendi.

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    uzun süre yatırmasanız bile sürekli kısa mesafe veya şehir içi kullanıyorsanız aküyü senede bir kez tampon şarj edebilen cihaza min 12 saat bağlayın , diğer manuel ayarlı eski tip redresöre bağlarsanız aküyü kontrol altında tutun , fazla ısınır ise akünüz çöp olur..

  13. #13
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Soracağım sorun Motosikletten çok Elektrik- Elektronikle ilgili. 12v 9a lik Aküm yaklaşık 3 yıllık ve hem grip vs den kurtulamadığım hemde havalar soğuduğu için motoru pek kullanmadım. Hafta sonu marş tık dedi basmadı. Aküyü ölçtüm. Herhangi bir yük yokken ( kontak kapalı) 11v okudum. Motorla onu sarj edecek kadar gezmek yerine aküyü söküp şarj etmeye karar verdim, elimde Akü şarj diye satılan 25 tl lik adaptörlerden var. adaptörü 12v a getirdiğimde çıkış gerilimi 11.8v. bu adaptörle bu aküyü şarj etmem doğru olur mu ? Bir sürü yazı okudum kafam karıştı. Arabamın çakmak yuvasına bağlayıp şarj etmeyi bile düşünüyorum. araba çalışırken çakmak yuvası 14.4v. kontak kapalı ike 13.4 v okuyorum.
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  14. #14
    oznkrçm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RAMZEY 100-YBR 250-CBR 250-CBF 600-VFR 800
    Alıntı tarikcapar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soracağım sorun Motosikletten çok Elektrik- Elektronikle ilgili. 12v 9a lik Aküm yaklaşık 3 yıllık ve hem grip vs den kurtulamadığım hemde havalar soğuduğu için motoru pek kullanmadım. Hafta sonu marş tık dedi basmadı. Aküyü ölçtüm. Herhangi bir yük yokken ( kontak kapalı) 11v okudum. Motorla onu sarj edecek kadar gezmek yerine aküyü söküp şarj etmeye karar verdim, elimde Akü şarj diye satılan 25 tl lik adaptörlerden var. adaptörü 12v a getirdiğimde çıkış gerilimi 11.8v. bu adaptörle bu aküyü şarj etmem doğru olur mu ? Bir sürü yazı okudum kafam karıştı. Arabamın çakmak yuvasına bağlayıp şarj etmeyi bile düşünüyorum. araba çalışırken çakmak yuvası 14.4v. kontak kapalı ike 13.4 v okuyorum.
    Sizin cihaz da buradaki gibi bir şey mi.
    Önemli olan şarj aletinin çıkış amper değeri olarak biliyorum.

    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cihazın resmi; fakat bu 2 amper veriyor, yukarıda görseldeki akü için uygun değil, o 10 saatte şarj olmayı uygun görmüş ama bu cihaz onu 6 saate falan doldurur oda zarar verir mi bende pek anlamıyorum.
    https://img.letgo.com/images/07/14/2...policy=img_600
    Mesela sizin akünüz 9 ampermiş. Bunu 0.9 amper ya da 1 amper çıkış veren bir aletle şarj ederseniz daha sağlıklı olacaktır.

    Benim öğrendiğim bu yönde.

    Ben geçenlerde yeni akü ve şarj cihazı aldım. Akü 11 amper. Cihaz ise 1 A ile şarj ediyor.
    tarikcapar bunu beğendi.

  15. #15
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı tarikcapar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soracağım sorun Motosikletten çok Elektrik- Elektronikle ilgili. 12v 9a lik Aküm yaklaşık 3 yıllık ve hem grip vs den kurtulamadığım hemde havalar soğuduğu için motoru pek kullanmadım. Hafta sonu marş tık dedi basmadı. Aküyü ölçtüm. Herhangi bir yük yokken ( kontak kapalı) 11v okudum. Motorla onu sarj edecek kadar gezmek yerine aküyü söküp şarj etmeye karar verdim, elimde Akü şarj diye satılan 25 tl lik adaptörlerden var. adaptörü 12v a getirdiğimde çıkış gerilimi 11.8v. bu adaptörle bu aküyü şarj etmem doğru olur mu ? Bir sürü yazı okudum kafam karıştı. Arabamın çakmak yuvasına bağlayıp şarj etmeyi bile düşünüyorum. araba çalışırken çakmak yuvası 14.4v. kontak kapalı ike 13.4 v okuyorum.
    Adaptörün 12V ama kaç amper, bu önemli. (Elindeki 12v adaptör ile şarj edebilirsin, sorun olmaz)

    Adaptörünün amper değerine bakıp şarj süresini buna göre belirlemen lazım.

    Mesela yuasa bir aküsü için diyor ki "normal şarj 12V ve 1 amper ile 5-10 saat , çabuk şarj için 12V ve 5,5 amper ile 1 saat sürer" diyor. (Yukarıda fotoğrafını paylaştım)

    Düşük amperle uzun sürede şarj etmek (normal şarj) çok daha mantıklı ve sağlıklı olanı.


    Bu arada akün 3 yılını doldurmuş. Adaptörle şarj etmeyi dene ancak çok ümitlenme. Akün (yüksek ihtimal) ticari ömrünü tamamlamış olabilir.

    Yani her akü şarj edilince hayata dönecek diye bir durum yok. Nihayetinde akü sınırlı ömre sahip bir motor bileşeni. Kullanıma bağlı 1 yılda da bitebilir, 4 yılda da, net bir şey söylemek zor.
    tarikcapar bunu beğendi.

  16. #16
    oznkrçm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RAMZEY 100-YBR 250-CBR 250-CBF 600-VFR 800
    Şöyle bi ek yapayım size. Şu anki motorum 4 yıldır bende. Akü sorun çıkarmaya başladı. Şarj ettim, gittim motora iki kez marş bastı üçte öldü.

    Belki ilk marşta çalışmış olsa aküyü biraz daha kullanabilirdim ama yarın bir gün ikinci marşta da çalışmazsa olduğum yerde kalacağım belli oldu.

    Şarj da kurtarmadı ve yeni akü aldım.

  17. #17
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Alıntı oznkrçm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin cihaz da buradaki gibi bir şey mi.
    Önemli olan şarj aletinin çıkış amper değeri olarak biliyorum.



    Mesela sizin akünüz 9 ampermiş. Bunu 0.9 amper ya da 1 amper çıkış veren bir aletle şarj ederseniz daha sağlıklı olacaktır.

    Benim öğrendiğim bu yönde.

    Ben geçenlerde yeni akü ve şarj cihazı aldım. Akü 11 amper. Cihaz ise 1 A ile şarj ediyor.
    CİHAZ ŞU TIKLAYIN. 12V 1A yazıyor üstünde . ama cihazı ölçtüğümde 11.8v gerilim var... 12v aküyü nasıl şarj edecek anlamadım.. acaba cihazda bi hata mı var ?
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  18. #18
    oznkrçm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RAMZEY 100-YBR 250-CBR 250-CBF 600-VFR 800
    Alıntı tarikcapar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CİHAZ ŞU TIKLAYIN. 12V 1A yazıyor üstünde . ama cihazı ölçtüğümde 11.8v gerilim var... 12v aküyü nasıl şarj edecek anlamadım.. acaba cihazda bi hata mı var ?
    Çok da teknik bilgim yok ama 11.8 V ile akünüzü şarj edebilirsiniz sanırım. Yine de bilen bir arkadaş cevap verirse biz de öğrenmiş oluruz.

  19. #19
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adaptörün 12V ama kaç amper, bu önemli. (Elindeki 12v adaptör ile şarj edebilirsin, sorun olmaz)

    Adaptörünün amper değerine bakıp şarj süresini buna göre belirlemen lazım.

    Mesela yuasa bir aküsü için diyor ki "normal şarj 12V ve 1 amper ile 5-10 saat , çabuk şarj için 12V ve 5,5 amper ile 1 saat sürer" diyor. (Yukarıda fotoğrafını paylaştım)

    Düşük amperle uzun sürede şarj etmek (normal şarj) çok daha mantıklı ve sağlıklı olanı.


    Bu arada akün 3 yılını doldurmuş. Adaptörle şarj etmeyi dene ancak çok ümitlenme. Akün (yüksek ihtimal) ticari ömrünü tamamlamış olabilir.

    Yani her akü şarj edilince hayata dönecek diye bir durum yok. Nihayetinde akü sınırlı ömre sahip bir motor bileşeni. Kullanıma bağlı 1 yılda da bitebilir, 4 yılda da, net bir şey söylemek zor.

    Haklısınız, belkide artık akü ömrünü tamamlamış olabilir. Ben yinede vir şarj etmeyi deneyip öldüğünden emin olayım.

  20. #20

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha mt-25
    Kademeli voltaj arttırarak sarj eden, max sarj voltajina geldiginde şarjı kesen cihazlardan alin.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)