Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Yemeksepeti Müşterisinin Kuryeden Ehliyet İstemesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Kuryeler işverenlerin en vahşice sömürdüğü insanlar. Onların yaşadığı zorlukları anlayabiliyorum. Fakat, "eşeğine vuramayan semerine vurur" deyiminde olduğu gibi sorunların acısını müşteriden çıkarmanın bir mantığı yok. Bundan sonra pizza vs. siparişi asla vermem.
    Kazasız belasız sürüşler...
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    En büyük neden son tüketicinin kıçını anormal derecede kaldıran firmalar

  3. #43
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Ne yazık ki her yerde, her tür insan var ve karşımıza çıkacak.
    Bunu engellemenin şansı yok.

    Müşteri hizmetleri konusu ve yaptığı işe değer verip önemseyen kişi konusunda iki gece önce ilgimi çeken bir duruma şahit oldum.

    Geç saatte işten döndüm, motosikleti garajda depoya parkettim, arabaya bindim.
    Ara sokaktayım. Hemen yan kaldırımda bir adamla kadın konuşuyorlar. Ben önce adamın hareketlerinden eğilip kalkmasından kavga ediyorlar sandım.
    Camı hafifçe aralayıp bir sigara yaktım.

    Adam Inazuma ile Scoty yapıyor. Kadın müşteri.
    Adam üşenmeden kadına motorun özelliklerini, nasıl hareket ettiğini, nasıl durduğunu, seleye nasıl oturacağını, nasıl tutunması gerektiğini,
    ayaklarını nereye nasıl koyacağını kafasını nasıl hafif yana yatırıp öne bakacağını falan 3-4 dakika içerisinde gayet sakin bir şekilde kadına anlattı.
    Kadın "ayaklarımı sallasam olmaz mı" diye sordu. Adam bunun tehlikesini, dengesini sağlayamacağını, ikisinin birlikte düşebileceğini anlattı.

    Kadına poşetten temiz ve yeni bir bone vererek kaskı uzattı. Kendi kaskını takarak, nasıl takılıp kilitleneceğini gösterdi.
    Kadın bone ve kaskı taktı. Adam kaskın kilidini taktı.

    Pardesü tür kalın naylon yağmurluk çıkardı.
    Yağmurluk bir torba içerisinde ve tertemizdi. (Topcase içinde leş hale gelen benim yağmurluğumdan bile temiz olduğunu söyleyebilirim)
    Kadın "giymesem olmaz mı" diye sordu. Adam giymeyebileceğini ama rüzgar nedeniyle çok üşüyeceğini ve çok büyük ihtimalle hasta olabileceğini söyledi.

    Kadının yağmurluğu giymesinin ardından topcaseden yine torba içerisinde bir eldiven çıkarıp kadına uzattı. Bu eldivenin güvenlik açısından olmazsa olmaz olduğunu, aynı zamanda kendisine tutunurken ellerinin kaymamasını sağlayacağını belirterek hijyen açısından ameliyet eldiveni isteyip istemediğini sordu. Kadın teşekkür ederek eldivenleri taktı, adamda cırtlarını kontrol etti.

    En son dizlik takması gerektiğini ancak dizlik yanında olmadığı için özür dileyerek kendi dizliğini çıkararak kadına vermek istedi.
    Kadın ısrarla istemeyince ben müdahale ederek "mutlaka takın dizliği yoksa bu havada donarsınız" deyince dizliklerde takıldı.

    Adam en son "bir sorunuz var mı" diye sordu.
    Kadından "yok" cevabını alınca kaskın kilidini, yağmurluğun boyun cırtını, dizliğin ve eldivenlerin cırtlarının son kontrollerini yaparak motosiklete oturdu. Kadına bir kez daha ne şekilde bineceğini anlattı.

    Kadın seleye oturdu. Son bir kez dizleriyle kalçasını nasıl kavrayacağını anlattı ve kadının doğru oturduğundan emin olduktan sonra motoru çalıştırıp hareket ettiler.

    Müşteri bir erkek olsaydı adam aynı şekilde davranırmıydı?
    Konuşma tarzı, ses tonu ve hareketlerine bakılırsa davranırdı gibi geliyor.

    Adamın yaptığı işe verdiği önemi görmek hakkaten beni etkiledi.
    Tertemiz bone çıkarması, eldiven içine latex isteyip istemediğini sorması, davranışları, işine önem verdiğini gösteriyordu.

    Meğer aynı olayı ocakbaşındaki kuryede seyretmiş. Ertesi gün oda benzer şeyleri söylüyordu...

    Umarım, bir gün herkes yaptığı işi özenerek, değer vererek yapar...
    Tıpkı o Scoty yapan motorcu kardeş gibi...
    espresso, Stock Sever ve onuriskender bunu beğendiler.

  4. #44
    bindiregandi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2015
    Kurumsal firmalarda her zaman personelin yakasında adı,soyadı, görevi ve belge numarası olur. Herkes bilinçli tüketici olsa zaten kimsd kanunsuz iş yapamaz.

  5. #45

    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    BAJAJ DİSCOVER 125ST
    Tam olarak bunu kime dediğinizi anlayamadım ama yinede açıklama yapayım bu konuda. Ben her zaman müşteri ile saygı çerçevesinde konuşurum olan her müşteriye mutlaka ''merhaba iyi günler efendim'' gibi sözcükleri kullanırım şikayetlerini yine saygı çerçevesinde dinlerim sorun odaklı değilimdir çözüm odaklıyımdır işimin hakkını veriyorum ama bazen öyle insanlar çıkıyor ki karşımıza bir şey diyemiyoruz ehliyetimi isteyen müşteriyede yine saygı çerçevesinde açıklama yaptım orada dövedebilirdim çünkü haddini çok fazla aştı ben yinede duruşumu bozmadım.
    AzÇok bunu beğendi.

  6. #46
    Tengri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CF Moto CLX700 Heritage
    Alfared kardeş, bu insanın yaptığı davranışın altında yatan sebeplere inmek gerek. Maalesef işinde azar işiten, patronuna bilenen, ev hayatında mutlu olmayan, veya mutlu edemeyen - kısacası sevgi yoksunu olarak yaşayan insanlar, karşılarında diş geçirebileceklerini hissettikleri birini görünce (ki genelde bu hizmet sektöründe çalışan arkadaşlar oluyor..) aslan kesiliyorlar ve çirkefliğin dibine vuruyorlar. Kuvvetle muhtemel o şahsın hayatının bir yerinde iktidar eksikliği ve ciddi özgüven örselenmesi mevcut; ve bu tarz insanlar etrafta azımsanmayacak kadar çok sayıda. (Biraz Freudiyen bir yaklaşım oldu ama..) O yüzden takma, sadece acıyan gözlerle bak, ve yoluna devam et derim. Kolay gelsin.
    levend84 bunu beğendi.

  7. #47
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kuryeler işverenlerin en vahşice sömürdüğü insanlar. Onların yaşadığı zorlukları anlayabiliyorum. Fakat, "eşeğine vuramayan semerine vurur" deyiminde olduğu gibi sorunların acısını müşteriden çıkarmanın bir mantığı yok. Bundan sonra pizza vs. siparişi asla vermem.
    Kazasız belasız sürüşler...
    çağrı merkezi en vahşice sömürülen bence.

    Telefon kapatmanın yasak oldugu bir sektör. Bir tır şöförü 5 tl lik fatura için 30 dk beni havadan sudan konusmaya zorlamıştı.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  8. #48

    Üyelik
    17 Ocak 2017
    Motosikleti
    Artık yok
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gordugum o ki bir cok calisan arkadas musteri ile konusmayi bilmiyor, yaptigi isi (cikari icin degil, kendine olan saygisindan dolayi) profesyonel yapmaktan da bihaber.

    Starbucks calisanlarini iyi egitiyor bu noktada.
    Daha da önemlisi, Türkiye de son zamanlarda insanların birbirleri ile konuşmayı, sorunların karşılıklı nasıl çözüleceğini, çözüm bulmanın sorunları tartışmaktan daha önemli olduğunu ve bu konuda yenilmek diye bir şeyin olmadığını unuttuğunu söylemek gerekiyor. Toplum artık değişmeye başladı ve bunlar trafikte işte evde yaşadığımız hayat kalitesinin göstergesidir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------

    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çağrı merkezi en vahşice sömürülen bence.

    Telefon kapatmanın yasak oldugu bir sektör. Bir tır şöförü 5 tl lik fatura için 30 dk beni havadan sudan konusmaya zorlamıştı.
    Örgütlenmiş bir toplum (sendika vb) olmaktan çok uzak olduğumuz için bu tür sorunlar artarak devam eder. Ses çıkarmak lazım...
    espresso bunu beğendi.

  9. #49
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı Alfared adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam olarak bunu kime dediğinizi anlayamadım ama yinede açıklama yapayım bu konuda. Ben her zaman müşteri ile saygı çerçevesinde konuşurum olan her müşteriye mutlaka ''merhaba iyi günler efendim'' gibi sözcükleri kullanırım şikayetlerini yine saygı çerçevesinde dinlerim sorun odaklı değilimdir çözüm odaklıyımdır işimin hakkını veriyorum ama bazen öyle insanlar çıkıyor ki karşımıza bir şey diyemiyoruz ehliyetimi isteyen müşteriyede yine saygı çerçevesinde açıklama yaptım orada dövedebilirdim çünkü haddini çok fazla aştı ben yinede duruşumu bozmadım.
    Benim yazıma istinaden yazdıysanız eğer, size hitaben yergi düşüncesiyle yazmadım.
    Konu içerisinde geçince hakikaten hoşuma giden 2 gün önce şahit olduğum bir anektodu paylaşmak istedim.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)