Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Amortisor ile ilgili bir kac soru

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    Merhaba,

    Forza 300 2014 sahibiyim. Arka tekerde bir turlu cozulemeyen bir sekme saga sola atma var. Ozellikle sag dogru yatarken bariz bir bicimde sekme oluyor, resmen disari atiyor. Lastiklerimin durumu iyi. Onlu arkali pirelli diablo rosso kullaniyorum. 10 defa servise gittim, baktilar ettiler yok, ayni. Birkac birseyde degistirdiler vs. en son aklima amortisor geldi. Motor 30.000km de. Turkiyede olmayan yss marka amortisor alacagim. Bunun bir cok modeli var. arada kaldigim sey yss g- series veya g- sport. Tek farklari birinde rebound ayari olmasi. Arada 2 kati fiyat farki var.

    1) rebound ayari tam olarak nedir ? Aradaki fiyat farkina deger mi ?
    2) bahsettigim sorun amortiserden olma ihtimali var mi ?

    Turkce klavyem yok. Yazim yanlisim varsa kusura bakmayin.

    Simdiden tesekurler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Ben Mitas MC50 kullanıyorum.
    Lastiğin ortası uzun yol yapacak şekilde, yanlar ise yatınca daha çok tutuş sağlayacak şekilde üretilmiş.
    İlk 3-4 bin km sorun yok.
    Ama sonra orta kısım kaydırmalara başlıyor.
    6000 km deyim ve orta sertleşti.

    Rosso III te üç aşağı MC50 ye benzer şekilde yapılmış. Yanlarda daha çok ortada daha az silica var.

    Sorun amortisör yerine bundan kaynaklanıyor olabilir mi?

    Hiç lastik değiştirip denediniz mi?

  3. #3

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    Lastik denemem icin sifir lastik almam gerekiyor. O dediginiz banada mantikli geliyor. Yanlar ince orta sisik lastikte.

  4. #4
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Lastiğin tarihi, durumu? Birde arkada çift amortisör mü var?

  5. #5
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Alıntı Barshad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Forza 300 2014 sahibiyim. Arka tekerde bir turlu cozulemeyen bir sekme saga sola atma var. Ozellikle sag dogru yatarken bariz bir bicimde sekme oluyor, resmen disari atiyor. Lastiklerimin durumu iyi. Onlu arkali pirelli diablo rosso kullaniyorum. 10 defa servise gittim, baktilar ettiler yok, ayni. Birkac birseyde degistirdiler vs. en son aklima amortisor geldi. Motor 30.000km de. Turkiyede olmayan yss marka amortisor alacagim. Bunun bir cok modeli var. arada kaldigim sey yss g- series veya g- sport. Tek farklari birinde rebound ayari olmasi. Arada 2 kati fiyat farki var.

    1) rebound ayari tam olarak nedir ? Aradaki fiyat farkina deger mi ?
    2) bahsettigim sorun amortiserden olma ihtimali var mi ?

    Turkce klavyem yok. Yazim yanlisim varsa kusura bakmayin.

    Simdiden tesekurler
    Öncelikle rebound ayarını açıklayayım. "Geri sekme" yani bir çukura girdiğinizde maşanın çukura girdikten sonra yukarı ne hızda çıkacağı gibi düşünürsen kolay olur.

    Sorununa gelirsek;

    Büyük bir sorun bu ve bunu direk arkaya bağlamak pek doğru değil.
    Bence öncelikle ön amortisörleri söktür, eğrilik var mı ona baktır. Eğrilik yoksa çıkartmışlarken ön amortisör yağlarını değiştirt ve geri taktır. Unutma ön amortisördeki bir sorun direk arkayı etkiler. Eğrilik varsa düzelttirt.

    Daha sonra arka amortisörü söksünler. İlk olarak soldaki amortisörü sağdaki amortisörle yer değiştirsinler. Eğer sağa yattığında atma bittiyse sorun o an solda takılı olan amortisöründedir. Amortisör kullan-at bir şey değildir. Sökülüp dağıtılıp komple bakım yapılabilir. Bu yüzden o amortisöre bakım yaptırt önce. Ayrıca amortisörün maşayı tutan civatası bile gevşemiş olabilir, bunlara dikkat et.

    Hâla sağda bir çekme varsa şaseyi kontrol edin. Aklıma gelenler bunlar şuan. Önce sorunu bul, sorunu bulmadan parça vs alma.

    Ayrıca sadece sorunu çözmek istiyorsan ve sorun cidden amortisörse rebound ayarı senin için gereksiz, ekstrem bir şey o. Düz, fiyatı uygun olanı alman yeterli.

  6. #6

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    Evet arka cift amortisor ve duz yolda giderken de sekiyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------

    Burda onu yapacak usta bulmak imkansiz. Birkac yere sordum yenisini al diyolar. On icin yag degisimi evet yapiliyor. Ama arka icin oyle bisey soz konusu degil

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:16 ----------

    Tekrar merhaba 11.kez olmak kaydiyla su an tekrar servisteyim. Motor 3-3.500 devir aralaginda garip bir titresim yapiyor ve ses cikariyor. Umarim o vuruntu bu sesle alakalidir ve cozulur

  7. #7

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    tekrar merhaba. yeni konu acmak istemedim.

    bu aksam itibari ile motoruma yss g-sport takildi. googledan aratarak gorebilirsin.

    motorun arkadaki sallama 10 kat daha artti. suanda duz yolda giderken bile asiri derecede vuruyor.

  8. #8
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Hocam düşük bir ihtimal ama amortisörlerin sertlik ayarı sağda ve solda aynı seviyede mi kontrol edildi mi

  9. #9

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    maalesef bakamadim. hava buz gibi ve aksam saat 10 oldu. yarin sabah mutlaka bakicam. ancak takilirken hic bir ayariyla oynanmadi. oldugu gibi takildi.

    bu arada on amortisor yaglarida degistirildi.

    not : amortisorde rebound ayarida mevcut.

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Lastiğin de tel kırık , kord bezi yırtılmış ve balon yapmış büyük ihtimal , yeni amortisörlerin daha sert olduğu için lastikdeki sorunlu nokta yere her değdiğinde sana geri bildirimi daha şiddetli oluyor şu an..

  11. #11
    harun27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2023 Vespa Primavera 150

  12. #12
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Rebound ayarlarını elleme.
    Lastiğine ve jantına bak. Önce lastiğe bak.

  13. #13

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    Bugun bir arkadasin desigi gibi amortisor ayarlarini kontrol ettim. Ayni, bir sikinti yok.

    Bombayi dinleyin, bugun honda yetkili servise tekrar gittim. Baktinetti ve lastigin tarihi gecmis dedi. Uretim tarihini son kullanma tarihi zannedecek kadar cahiller.

    Lastikten ondan bahsettiler. Motoru sehpaya kaldirip, o sekilde gazla dondurdugumuzdede yalpalama oluyor. Onlarda lastiktendir dedi. Ama lastik pahali ve iyi bir lastik. Ortalama 5-6 bin kilometrede bu hale gelmesi cok wnteresan. En sonunda orjinal kotu lastiklerini takacagim.

    Bunlari okumasaydim, yarin gidip salincak kolu seti siparis edecektim.

  14. #14
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Bir hafta önce söylemiştik "lastikten olabilir" diye

    En azından fazla zarar olmadan ortaya çıkmış.

  15. #15

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    Daha cikmadi. Durun bakalim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------

    Bu arada lastik tubeless yani sambiriyel yok icinde

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------

    Iyi sanslar dileyin an itibari ile yeni lastikler takiliyor

  16. #16

    Üyelik
    18 Aralık 2012
    Son dönemde pek çok Forza’da(genellikle yeni 250’lerde) arka jantlar yamuluyor. O yamulunca diski de eğiyor. Arka jantı lastikçide dengeye alıp çevirerek üstünde lastik yokken kontrol ettirmenizi öneririm.

  17. #17

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    lastik degist. cok hafif bir sallanti gene var. rahatsiz edici degil. 1-2 gun sonra ne olup bittigi ortaya cikar. mutlaka buraya yazacagim

  18. #18
    yasincig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Forza 250 Forza 300 Suzuki DL 650 Forza 250
    Merhaba tekerlek rulmanına bakıldımı.

  19. #19

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    Onlu arkali degisti. Bizzat kendim alip taktirdin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:47 ----------

    Onlu arkali degisti. Eger devam ederse tek sorun salincak kolu kaliyor

  20. #20
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Dököüşken amortisörlerin yönünü de değiştirseydiniz..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)