Amortisor ile ilgili bir kac soru
-
Merhaba,
Forza 300 2014 sahibiyim. Arka tekerde bir turlu cozulemeyen bir sekme saga sola atma var. Ozellikle sag dogru yatarken bariz bir bicimde sekme oluyor, resmen disari atiyor. Lastiklerimin durumu iyi. Onlu arkali pirelli diablo rosso kullaniyorum. 10 defa servise gittim, baktilar ettiler yok, ayni. Birkac birseyde degistirdiler vs. en son aklima amortisor geldi. Motor 30.000km de. Turkiyede olmayan yss marka amortisor alacagim. Bunun bir cok modeli var. arada kaldigim sey yss g- series veya g- sport. Tek farklari birinde rebound ayari olmasi. Arada 2 kati fiyat farki var.
1) rebound ayari tam olarak nedir ? Aradaki fiyat farkina deger mi ?
2) bahsettigim sorun amortiserden olma ihtimali var mi ?
Turkce klavyem yok. Yazim yanlisim varsa kusura bakmayin.
Simdiden tesekurler
Reklamlar
-
Ben Mitas MC50 kullanıyorum.
Lastiğin ortası uzun yol yapacak şekilde, yanlar ise yatınca daha çok tutuş sağlayacak şekilde üretilmiş.
İlk 3-4 bin km sorun yok.
Ama sonra orta kısım kaydırmalara başlıyor.
6000 km deyim ve orta sertleşti.
Rosso III te üç aşağı MC50 ye benzer şekilde yapılmış. Yanlarda daha çok ortada daha az silica var.
Sorun amortisör yerine bundan kaynaklanıyor olabilir mi?
Hiç lastik değiştirip denediniz mi?
-
Lastik denemem icin sifir lastik almam gerekiyor. O dediginiz banada mantikli geliyor. Yanlar ince orta sisik lastikte.
-
Lastiğin tarihi, durumu? Birde arkada çift amortisör mü var?
-
Barshad adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Forza 300 2014 sahibiyim. Arka tekerde bir turlu cozulemeyen bir sekme saga sola atma var. Ozellikle sag dogru yatarken bariz bir bicimde sekme oluyor, resmen disari atiyor. Lastiklerimin durumu iyi. Onlu arkali pirelli diablo rosso kullaniyorum. 10 defa servise gittim, baktilar ettiler yok, ayni. Birkac birseyde degistirdiler vs. en son aklima amortisor geldi. Motor 30.000km de. Turkiyede olmayan yss marka amortisor alacagim. Bunun bir cok modeli var. arada kaldigim sey yss g- series veya g- sport. Tek farklari birinde rebound ayari olmasi. Arada 2 kati fiyat farki var.
1) rebound ayari tam olarak nedir ? Aradaki fiyat farkina deger mi ?
2) bahsettigim sorun amortiserden olma ihtimali var mi ?
Turkce klavyem yok. Yazim yanlisim varsa kusura bakmayin.
Simdiden tesekurler
Öncelikle rebound ayarını açıklayayım. "Geri sekme" yani bir çukura girdiğinizde maşanın çukura girdikten sonra yukarı ne hızda çıkacağı gibi düşünürsen kolay olur.
Sorununa gelirsek;
Büyük bir sorun bu ve bunu direk arkaya bağlamak pek doğru değil.
Bence öncelikle ön amortisörleri söktür, eğrilik var mı ona baktır. Eğrilik yoksa çıkartmışlarken ön amortisör yağlarını değiştirt ve geri taktır. Unutma ön amortisördeki bir sorun direk arkayı etkiler. Eğrilik varsa düzelttirt.
Daha sonra arka amortisörü söksünler. İlk olarak soldaki amortisörü sağdaki amortisörle yer değiştirsinler. Eğer sağa yattığında atma bittiyse sorun o an solda takılı olan amortisöründedir. Amortisör kullan-at bir şey değildir. Sökülüp dağıtılıp komple bakım yapılabilir. Bu yüzden o amortisöre bakım yaptırt önce. Ayrıca amortisörün maşayı tutan civatası bile gevşemiş olabilir, bunlara dikkat et.
Hâla sağda bir çekme varsa şaseyi kontrol edin. Aklıma gelenler bunlar şuan. Önce sorunu bul, sorunu bulmadan parça vs alma.
Ayrıca sadece sorunu çözmek istiyorsan ve sorun cidden amortisörse rebound ayarı senin için gereksiz, ekstrem bir şey o. Düz, fiyatı uygun olanı alman yeterli.
-
Evet arka cift amortisor ve duz yolda giderken de sekiyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------
Burda onu yapacak usta bulmak imkansiz. Birkac yere sordum yenisini al diyolar. On icin yag degisimi evet yapiliyor. Ama arka icin oyle bisey soz konusu degil
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:16 ----------
Tekrar merhaba 11.kez olmak kaydiyla su an tekrar servisteyim. Motor 3-3.500 devir aralaginda garip bir titresim yapiyor ve ses cikariyor. Umarim o vuruntu bu sesle alakalidir ve cozulur
-
tekrar merhaba. yeni konu acmak istemedim.
bu aksam itibari ile motoruma yss g-sport takildi. googledan aratarak gorebilirsin.
motorun arkadaki sallama 10 kat daha artti. suanda duz yolda giderken bile asiri derecede vuruyor.
-
Hocam düşük bir ihtimal ama amortisörlerin sertlik ayarı sağda ve solda aynı seviyede mi kontrol edildi mi
-
maalesef bakamadim. hava buz gibi ve aksam saat 10 oldu. yarin sabah mutlaka bakicam. ancak takilirken hic bir ayariyla oynanmadi. oldugu gibi takildi.
bu arada on amortisor yaglarida degistirildi.
not : amortisorde rebound ayarida mevcut.
-
07 Aralık 2019, 21:31
#10
Lastiğin de tel kırık , kord bezi yırtılmış ve balon yapmış büyük ihtimal , yeni amortisörlerin daha sert olduğu için lastikdeki sorunlu nokta yere her değdiğinde sana geri bildirimi daha şiddetli oluyor şu an..
-
08 Aralık 2019, 00:07
#11
-
08 Aralık 2019, 08:58
#12
Rebound ayarlarını elleme.
Lastiğine ve jantına bak. Önce lastiğe bak.
-
08 Aralık 2019, 14:10
#13
Bugun bir arkadasin desigi gibi amortisor ayarlarini kontrol ettim. Ayni, bir sikinti yok.
Bombayi dinleyin, bugun honda yetkili servise tekrar gittim. Baktinetti ve lastigin tarihi gecmis dedi. Uretim tarihini son kullanma tarihi zannedecek kadar cahiller.
Lastikten ondan bahsettiler. Motoru sehpaya kaldirip, o sekilde gazla dondurdugumuzdede yalpalama oluyor. Onlarda lastiktendir dedi. Ama lastik pahali ve iyi bir lastik. Ortalama 5-6 bin kilometrede bu hale gelmesi cok wnteresan. En sonunda orjinal kotu lastiklerini takacagim.
Bunlari okumasaydim, yarin gidip salincak kolu seti siparis edecektim.
-
08 Aralık 2019, 14:33
#14
Bir hafta önce söylemiştik "lastikten olabilir" diye
En azından fazla zarar olmadan ortaya çıkmış.
-
09 Aralık 2019, 07:19
#15
Daha cikmadi. Durun bakalim
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------
Bu arada lastik tubeless yani sambiriyel yok icinde
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------
Iyi sanslar dileyin an itibari ile yeni lastikler takiliyor
-
09 Aralık 2019, 08:22
#16
Son dönemde pek çok Forza’da(genellikle yeni 250’lerde) arka jantlar yamuluyor. O yamulunca diski de eğiyor. Arka jantı lastikçide dengeye alıp çevirerek üstünde lastik yokken kontrol ettirmenizi öneririm.
-
09 Aralık 2019, 09:40
#17
lastik degist. cok hafif bir sallanti gene var. rahatsiz edici degil. 1-2 gun sonra ne olup bittigi ortaya cikar. mutlaka buraya yazacagim
-
09 Aralık 2019, 12:12
#18
Merhaba tekerlek rulmanına bakıldımı.
-
09 Aralık 2019, 12:48
#19
Onlu arkali degisti. Bizzat kendim alip taktirdin
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:47 ----------
Onlu arkali degisti. Eger devam ederse tek sorun salincak kolu kaliyor
-
09 Aralık 2019, 13:01
#20
Mersin İl Temsilcisi
Dököüşken amortisörlerin yönünü de değiştirseydiniz..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)