Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Rtr 150 zor çalışma çekişten düşme ve beyaz duman atma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Kasım 2019
    Arkadaşlar 4sy önce 2015 bir apachi aldım 35binde şuan 40 bini geçti motor benim problemim
    Motor soğuk yada sıcak çok zor çalışıyor
    Motorda kalkışlarda beyaz duman atma var
    Motor efsane çekişten düştü
    İnce bi vuruntu sürtme sesi var

    Silindir pistondan ise eğer honlatmak mı mantıklı olur ona göre piston takımı alsam çünkü orjinal silindir piston takımına o parayı verecek durumum yok kendim yapmayı düşünüyorum internetten izleyip silindir piston sekmanı söküp honlatıp yeni piston alıp takıcam ne dersiniz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Yan sanayi al

    1. Kalite

    Ben 46 bin km kullandim 180 ligi,makina zimba gibiydi,ne atma,ne ötme ne de duman.

    Gaz kolunu çevirdin mi 130 diyordu.

    Aldigin kişi pestil etmis demek ki..

    Yoksa hindistanda kapak açmadan 120bin km gorenler var.

    Haa,bu arada,

    Apachelere full sentetik yag koyacaksin.

    25 bin bu sekilde yag kullandim.

    Keşke zamaninda full sentetige geçseydm.

    Cogu kullanici bilmez ama yari sentetik bu motora olmuyor.

    Castrol 10w-50 olur
    Elf motor race 10W-60 olur

    Ama viskozitenin ilk sayisi 10 olacak.

    Sakin 15/20 vs. Koyma

    Motora kalin geliyor

  3. #3

    Üyelik
    25 Kasım 2019
    1. Kaliteler bile almış başını gidiyor yaa bu dolar bizi bitirdi zaten honlamayı tavsiye etmiyormusun usta

  4. #4
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Ygkoc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. Kaliteler bile almış başını gidiyor yaa bu dolar bizi bitirdi zaten honlamayı tavsiye etmiyormusun usta
    Ederim etmesinede,

    Silindirin icini saglam olçmek lazim

    Kac paso honlayacak?
    Mikrobar(baralama)yuzde kaç paso ile dalacak

    Vs.

    Ne kadar et kalkti

    Yoksa,kompresor kacirir,memnun kalmazsin,90a zor cikarsin.yagda yakar
    Orasi onemli.

    275 tl ye var.yan sanayii

    Bu fiyatta mi cok gelir?

    Hemde 160cc lik,hindistan serisi.

    Biraz daha iyi gider


  5. #5

    Üyelik
    25 Kasım 2019
    Yooo ben 400 lirayı gözden çıkarttımda bu sorunlar kesin silindirdenmi oluyor ben onda kararsızım 400 liraya tav olurum ben )) senin yazının detayını yeni gördüm iyice dikkatle okuyup yazıyorum hemen ))

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:28 ----------

    Yaa ben her motoruma yaz kış sanit castrol 4t 20-40 motosiklet yağı kullanıyorum kötümü yapıyoröuşum aldığım kişi genç bi arkadaştı pestilinide çokarmış artık demekki

  6. #6
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Ygkoc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yooo ben 400 lirayı gözden çıkarttımda bu sorunlar kesin silindirdenmi oluyor ben onda kararsızım 400 liraya tav olurum ben )) senin yazının detayını yeni gördüm iyice dikkatle okuyup yazıyorum hemen ))

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:28 ----------

    Yaa ben her motoruma yaz kış sanit castrol 4t 20-40 motosiklet yağı kullanıyorum kötümü yapıyoröuşum aldığım kişi genç bi arkadaştı pestilinide çokarmış artık demekki
    20w40 olmaz kardeşim yahu,

    Cg mi bu..
    Ne yaptin?

    Tvs dar tolerans(silindir,yatak,kep) kullanir,

    Ben kışın 10w30 kullanirim ipone serisi.

    Subap ayarlari bile hassastir.

    Emme 0.6
    Egzoz. 0.8

    Burdan anla.

  7. #7

    Üyelik
    25 Kasım 2019
    340 liraya buldum bitane a kalite usta ona bir bakayım iyice

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:36 ----------

    Caracal chopper vardı cg motoru kullanıyorlar onda ona ben çoook kullanmıştım apache ilk kez aldım nerden bileyim sizlerden yavaş yavaş öğrencez ustad daha 5-6 senelik motor sürüyorum tamir tadilata yeni yeni ustalara uyuz oldukça kendim el atmaya başladım ))

  8. #8
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    @ulkerhan

    Geldi konuya,

    Detaylari anlatir

  9. #9
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı Ygkoc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. Kaliteler bile almış başını gidiyor yaa bu dolar bizi bitirdi zaten honlamayı tavsiye etmiyormusun usta
    honlama silindir bloğuna rektefiye sonrası özel olarak pürüzlülük verilmesidir, sizin motor için böyle bir işlem yapılmaz direkt olarak silindir alırsınız.

  10. #10
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    honlama silindir bloğuna rektefiye sonrası özel olarak pürüzlülük verilmesidir, sizin motor için böyle bir işlem yapılmaz direkt olarak silindir alırsınız.
    160lik veya 180 lik piston alirsa,

    Mevcut kapak çaptan alinarak buyutulur..

    Ama,amasi var..

    Et kalinligi azalacagi icin,hararet yapar.ilerde sıkıntı çikarir

    150
    160
    180 liklerin hepsinin kurs boyu 57.8 dir.

    İlk etapta sorun yapmaz.

  11. #11

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    @levend84 eyv. patron

    arkadaşa facebook'daki gruptan cevap verdim.

    mis gibi rektefiye yapılır. o kilometrelerde motoru açmışken supap keçesi değişimi ve alıştırma yapılır misler gibi binilir.

    apache silindir gömleği kalındır. 4 defa rektefiyeye fabrika dökümanlarında müsade edilmektedir. iyi bir rektefiye ustası apache silindirini fabrikadan çıkmış gibi yapacaktır. fakat apacheler çok hassas ayarlarda çalışmaktadır. sekman aralığı bile boşta 0,90 mm servis limitidir. silindire takıldıktan sonra 0,09 mm...

    daha geçenlerde bir apache 150'yi izmir'de anıl rektefiyede yaptırdım. daha önce çok apache yaptıkları için tecrübeliler. bu forumda izmir'liler anıl rektefiyeyi bilirler. istersen söker gönderirsin. sökme ve takma sırasında yardımcı oluruz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:30 ----------

    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    160lik veya 180 lik piston alirsa,

    Mevcut kapak çaptan alinarak buyutulur..

    Ama,amasi var..

    Et kalinligi azalacagi icin,hararet yapar.ilerde sıkıntı çikarir

    150
    160
    180 liklerin hepsinin kurs boyu 57.8 dir.

    İlk etapta sorun yapmaz.
    160lığın stroku 52,9 mm hocam. krank biyel kolu haliyle farklı. orijinal 160 cc apache pistonu 62mm. 150cc ve 180cclerin strok boyu 57.8mm

    150cc de 57 mm 180 cc de 62,5 mm piston vardır. 150 cc ye 58 mm piston takınca uzun stroklu 160cc oluyor. orijinal 160cc pistonunu 150cc ye rektefiye ile takarsak 174,50cc elde ederiz.

    150cc apache aslında hindistan'da satılmayan bir model. sebebini bilmediğim bir şekilde türkiye, bangladeş, arjantin, ispanya ve brezilya için 180cc nin downsize edilmiş halidir. farklı bir motor değil aslında.
    levend84 bunu beğendi.

  12. #12
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @levend84 eyv. patron

    arkadaşa facebook'daki gruptan cevap verdim.

    mis gibi rektefiye yapılır. o kilometrelerde motoru açmışken supap keçesi değişimi ve alıştırma yapılır misler gibi binilir.

    apache silindir gömleği kalındır. 4 defa rektefiyeye fabrika dökümanlarında müsade edilmektedir. iyi bir rektefiye ustası apache silindirini fabrikadan çıkmış gibi yapacaktır. fakat apacheler çok hassas ayarlarda çalışmaktadır. sekman aralığı bile boşta 0,90 mm servis limitidir. silindire takıldıktan sonra 0,09 mm...

    daha geçenlerde bir apache 150'yi izmir'de anıl rektefiyede yaptırdım. daha önce çok apache yaptıkları için tecrübeliler. bu forumda izmir'liler anıl rektefiyeyi bilirler. istersen söker gönderirsin. sökme ve takma sırasında yardımcı oluruz.
    180 satmasaydim,

    Önümuz yaz,

    Rtr 200 pistonu ve ozel supap takimi alacaktim(amazon.in)

    Kurs boyu ayni 57.8

    Rektefiye edip,ardindan superfiniş yapip takacaktik.

    Orjinal Rtr 200 4 valfli oldugu icin 20hp veriyor.

    Rtr180 2 valfli oldugu icin 18.5/19hp garantiydi.

    Krank rahat kaldirir.
    Tork artacakti.

  13. #13

    Üyelik
    25 Kasım 2019
    Aynen facebooktanda bi usta yardımcı olmuştu sağılsun
    Beynim yandı benim ben yarın motoru açayım en güzeli içinde ne var ne yok göreyim sonrada silindiri alıp honlama dediğim yani benim bildiğim 57.25 beya 57.50 kalınlağa getirsinler sanayide ustalar ona görede bi kaliteli piston alayım subap keçeleri alayım yağ yakma derdi hiç olöasın sonrada ektra bişey yoksa parçalarda takayım üstadlar burdayken hepsiciğini yazayım dedim ama o 160 cc pistonu 180 cc pistonu kafa çalışmadı bende konuya pek hakim değilim ama zamanla öğrencem :D

  14. #14

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    180 satmasaydim,

    Önümuz yaz,

    Rtr 200 pistonu ve ozel supap takimi alacaktim(amazon.in)

    Kurs boyu ayni 57.8

    Rektefiye edip,ardindan superfiniş yapip takacaktik.

    Orjinal Rtr 200 4 valfli oldugu icin 20hp veriyor.

    Rtr180 2 valfli oldugu icin 18.5/19hp garantiydi.

    Krank rahat kaldirir.
    Tork artacakti.
    vallahi hocam yağ gibi olurdu. ilaveten rtr 200'ün euro4 normlarından dolayı boğazı sıkılmış bir motor. 4 valften daha fazla güç vermesi gerekirdi.

    benim hespalarıma göre 66mm piston ile 18.5 hp vermesi gerekir. 197.75 cc olur. ama mutlaka bir yağ soğutma kiti almak gerekirdi. 180 ve 150cc lik bloklarda yağ soğutma radyatörü bağlantı yerleri hazırda var. ben kendi motoruma uygulamıştım.

    ilaveten konu sahibi arkadaşa: "Aynen facebooktanda bi usta yardımcı olmuştu sağılsun" o benim arkadaşım ayrıca o facebook grubunda ikinci el piston silindir satan çakal tayfaya itibar etme. silindir piston ikinci el alınmaz. işe yarar olsaydı zaten değiştirmezdi. motorun kilometresi düşük olsaydı parçalayıp satmazdı. böyle düşün.
    levend84 bunu beğendi.

  15. #15
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @levend84 eyv. patron

    arkadaşa facebook'daki gruptan cevap verdim.

    mis gibi rektefiye yapılır. o kilometrelerde motoru açmışken supap keçesi değişimi ve alıştırma yapılır misler gibi binilir.

    apache silindir gömleği kalındır. 4 defa rektefiyeye fabrika dökümanlarında müsade edilmektedir. iyi bir rektefiye ustası apache silindirini fabrikadan çıkmış gibi yapacaktır. fakat apacheler çok hassas ayarlarda çalışmaktadır. sekman aralığı bile boşta 0,90 mm servis limitidir. silindire takıldıktan sonra 0,09 mm...

    daha geçenlerde bir apache 150'yi izmir'de anıl rektefiyede yaptırdım. daha önce çok apache yaptıkları için tecrübeliler. bu forumda izmir'liler anıl rektefiyeyi bilirler. istersen söker gönderirsin. sökme ve takma sırasında yardımcı oluruz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:30 ----------



    160lığın stroku 52,9 mm hocam. krank biyel kolu haliyle farklı. orijinal 160 cc apache pistonu 62mm. 150cc ve 180cclerin strok boyu 57.8mm

    150cc de 57 mm 180 cc de 62,5 mm piston vardır. 150 cc ye 58 mm piston takınca uzun stroklu 160cc oluyor. orijinal 160cc pistonunu 150cc ye rektefiye ile takarsak 174,50cc elde ederiz.

    150cc apache aslında hindistan'da satılmayan bir model. sebebini bilmediğim bir şekilde türkiye, bangladeş, arjantin, ispanya ve brezilya için 180cc nin downsize edilmiş halidir. farklı bir motor değil aslında.

    Dogru dersin dostum.

    Rtr 160 kursunu kisaltarak,daha fazla devir cevirtmisler.

    Videolarda gormustum,160 ligin devir saati 11 binden asagi inmiyor.

    Brezilyadaki dafra olarak 160 ve 180 lik var,downsize olayida dogru

    Bu dafra,

    Sym wolf300 modelinide next olarak satiyor.

    Su motorlar gelmiyor buralara ona yanarim



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:52 ----------

    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vallahi hocam yağ gibi olurdu. ilaveten rtr 200'ün euro4 normlarından dolayı boğazı sıkılmış bir motor. 4 valften daha fazla güç vermesi gerekirdi.

    benim hespalarıma göre 66mm piston ile 18.5 hp vermesi gerekir. 197.75 cc olur. ama mutlaka bir yağ soğutma kiti almak gerekirdi. 180 ve 150cc lik bloklarda yağ soğutma radyatörü bağlantı yerleri hazırda var. ben kendi motoruma uygulamıştım.

    ilaveten konu sahibi arkadaşa: "Aynen facebooktanda bi usta yardımcı olmuştu sağılsun" o benim arkadaşım ayrıca o facebook grubunda ikinci el piston silindir satan çakal tayfaya itibar etme. silindir piston ikinci el alınmaz. işe yarar olsaydı zaten değiştirmezdi. motorun kilometresi düşük olsaydı parçalayıp satmazdı. böyle düşün.
    Esasinda sirf seramik kaplama oldugu ve kurs boyu 57.8 oldugu icin,hemde silindirden daha az paso alirdim

    Yurtdisindan

    Sym vf185 pistonu bile almayi dusundum.
    Perno da uyuyor



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:02 ----------

    Next 300(sym wolf)

    Dafra logosuda basmişlar.

    278cc

    27hp

    250 ile arasinda 2hp oynuyor


  16. #16

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Yazılanların tamamını bir solukta okudum ve mest oldum. Resmen döktürmüşsünüz.
    Bu güzel yazı dizisi için teşekkürler.

  17. #17
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    Eski bir rtr 150 kullanıcısı yeni wolfçü olarak ilgiyle okudum. 2012 Apachemi 20 binde sattım inceden subap ayarı istemeye başlamıştı. Arkadaşın anlattıklarına bakarsak motorun açılması lazım. Usta ellerde tamir edilirse sıfır gibi olacaktır👍👍

  18. #18

    Üyelik
    25 Kasım 2019
    Motoru silindire kadar söktüm biraz takım yönünden uğraştım
    Ne göreyim silindirin içi çizik dolu karbüratör kısmı ile egzos kısmı diye tarif edeyim
    Yarın conta takımı
    Silindir honlama
    0.50 boy piston segman sumoki marka öyle bişidi adı
    Yağ buji yağ filtresi
    Bide orjinali varsa sübap takımı alıp takıyorum ve olanları size anlatıyorum herkese yardımları için teşekkür ediyorum hevesimi ve cesaretimi kırmadığınız için ☺️☺️☺️

  19. #19

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı Ygkoc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru silindire kadar söktüm biraz takım yönünden uğraştım
    Ne göreyim silindirin içi çizik dolu karbüratör kısmı ile egzos kısmı diye tarif edeyim
    Yarın conta takımı
    Silindir honlama
    0.50 boy piston segman sumoki marka öyle bişidi adı
    Yağ buji yağ filtresi
    Bide orjinali varsa sübap takımı alıp takıyorum ve olanları size anlatıyorum herkese yardımları için teşekkür ediyorum hevesimi ve cesaretimi kırmadığınız için ☺️☺️☺️
    Çiziklere bakılırsa çok yüksek devirde kullanılmış, yokuş aşağı düz yolda bastığından çok basmak gibi.

  20. #20
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çiziklere bakılırsa çok yüksek devirde kullanılmış, yokuş aşağı düz yolda bastığından çok basmak gibi.
    Zeynel hazir konusu geçmişken,

    Senin cb125E ninde kurs boyu 57.8

    150cc yapmak istersen rtr150 pistonunu kullanabilirsin.cbf 150 pistonuda uyar ama,tvs malzeme kalitesi bakimindan bir tık daha iyi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler