Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hond CBR 500R Chip tuning

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Kasım 2019
    Bilindiği üzere 500r yüksek cc değerine rağmen 250cc sınıfıyla kıyaslanıyor fazla sınırlandılrılmış olan bu motora chip tuning yapılsa güç artışı tatmin edici olur mu ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    47 Hp ve 43 Nm, pek de 250cc ile karşılaştırılacak değerler değil...

  3. #3
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Güç olarak konuşursak cbr500r ile 250liliklerin eline verir geri gönderirsin alayını dümdüz eder. Cbr500 ü 250cc ile kıyaslayanlar genellikle R25 in 200 yaptığına inanan tipler. Chip tuninge harcayacağın paraya değer bir güç artışı olmaz en fazla 3-4bg artar. Ekstrem bir modifiye olmadan egzoz ve yazılımla litrelik sslerden bile 10bg anca çıkıyor.

  4. #4
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Yazılımı bilmem de motor uzun ömürlü olsun diye yapılmış olan kesici limitini daha yukarı aldıklarında veya tamamen kaldırdıklarında rahatlıkla 200 üzerine çıktığını görmüştüm sanırım bir videoda. Ama bence gereksiz. Yukarıda da yazılmış. R25 in top speed sidik yarışçıları yüzünden olan bir algı bu.

  5. #5

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Honda dayanıklılık yamaha performans üzerine çalışır genelde. O yüzden bu tarz önlemler alınır 500r 250 liklerle kıyaslanacak bir makine değil yokuş yukarı herhangi bir 250 likle beraber kalksınlar bakalım neler olur. Top speed e vs takılmanın saçma olduğunu düşünüyorum şehir içinde çıkılabilecek hız sınırları ve trafik durumu malumunuz. Haa ben alıp şehirler arası yollarda uçmak istiyorum derseniz zaten 500r o işin motoru değil yanlış motor bakıyorsunuz demektir.

  6. #6
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Hacim bosa gitmez. Mutlaka getirisi olur. Duruma gore guc, duruma gore tork, duruma gore agresif, duruma gore de rahat kullanim icin dizayn edilir.

    Cip'le falan motorun karakterini degistirmeye calismak beyhude olur. Cunku zaten onu dizayn edip ureten firma belli bir amaca yonelik yapmistir. Guc ve hiz istiyorsaniz o tip bir motora yonelmek makul... Cunku mesele sadece ECU yazilimi degil. Intake capindan subap ve egzos dizaynina kadar bir suru ayrintisi var meselenin. Istediginiz kadar benzin bosaltin, motor rahat nefes alip veremedigi muddetce harcadiginiz benzin, elde ettiginiz guce degmez.

    Marka bazinda genelleme yapmak dogru degil bence, hatta dayaniklilik olarak karsilastirmak ta mumkun degil. Cogu yuksek guclu Japon 4 silindir motosiklet, daha az guclu ve devirli V2 Harley'lerden cok daha dayanikli.
    olcaytuna ve Gönenç bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Naked CBF500 190 yaparken racing CBR500R 180 190 yapıyor, sadece bana mı az geliyor? Arada sadece yakıt tüketimi farkı mı var?

  8. #8

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Naked CBF500 190 yaparken racing CBR500R 180 190 yapıyor, sadece bana mı az geliyor? Arada sadece yakıt tüketimi farkı mı var?
    CBF500 diyorsanız, yuvarlak farklı eski model olan, 55 beygir o alet.
    CB500F diyorsanız, 190 yapmıyor. Yokuş aşağı, üstüne yatarsanız 188'de kesiciye giriyor.

    Aerodinami ve ergonomi farkı var, biri naked diğeri racing'imsi. Daha ne bekliyorsunuz ki?

  9. #9

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha mt-25
    yatak saran cbr500 hiç duymadım, r25'te çok var. kıyaslamayı son hız değerleri ile yapmayın.

  10. #10
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Yahu şu CBR 500'ü rahat burakın, motosiklet 25 saniyede 185 görüyor ( GPS 177 - 179 ), ne istiyorsunuz anlamadım ki

    140 km - 160 km arası paşalar gibi gidiyorsunuz .. bisiklet sürer gibi bir rahatlık, istikrar ve güven ile ..

    Spor touring bu spor touring .. gezi için ..
    Gönenç bunu beğendi.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  11. #11

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBF500 diyorsanız, yuvarlak farklı eski model olan, 55 beygir o alet.
    CB500F diyorsanız, 190 yapmıyor. Yokuş aşağı, üstüne yatarsanız 188'de kesiciye giriyor.

    Aerodinami ve ergonomi farkı var, biri naked diğeri racing'imsi. Daha ne bekliyorsunuz ki?
    Ben işi ccye vurdum sadece, aynı ccde daha teknolojik makine sonuçta. Birisinin racing olup birisinin naked olup aynı hızlara ulaşmasının anormal olduğunu düşünüyorum sadece.

  12. #12

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Atmosferik motorlarda yani turbo veya supercharger ile beslenmeyen motorlarda yazılım ile çok bir güç artışı alınamıyor. Harcadığın paraya değmez.

  13. #13

    Üyelik
    24 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 750 X DCT
    125'lik motorla anayola bağlanan daracık virajda gece ve yerler ıslakken (tek şerit)arkama takılıp refüjle benim aramdan geçerek (hızım 70 civarı iken) sollamaya çalışan arkadaşları hatırlıyorum böyle şeyleri okurken, demeden edemedim, tekeriniz düz bassın

  14. #14
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben işi ccye vurdum sadece, aynı ccde daha teknolojik makine sonuçta. Birisinin racing olup birisinin naked olup aynı hızlara ulaşmasının anormal olduğunu düşünüyorum sadece.
    Ne acidan daha teknolojik? Motor ayni motor. Aralarinda yuzde on bile fiyat farki yok...

    "Racing" abarti bir tabir, biri digerinden daha "sportif gorunumlu" o kadar. Hondanin sadece iki tane SS modeli var: CBR1000RR ve CBR600RR...

  15. #15
    harun27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2023 Vespa Primavera 150
    500 lükte kral der susarım https://www.youtube.com/watch?v=oqwAXIaJbH4

  16. #16

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne acidan daha teknolojik? Motor ayni motor. Aralarinda yuzde on bile fiyat farki yok...

    "Racing" abarti bir tabir, biri digerinden daha "sportif gorunumlu" o kadar. Hondanin sadece iki tane SS modeli var: CBR1000RR ve CBR600RR...
    Ben karbüratörlü CBF500den bahsediyorum.

  17. #17
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    hacmine kıyasla az güç üreten veya güncel teknolojiye rağmen düşük devir çeviren atmosferik motorların egzantrik profilini değiştirmeden sadece haritaya müdahale ederek tatminkâr güç elde edemezsiniz..
    hasmet ve Demirkol bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)