Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Fikirlerinize ihtiyacım var!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    BMW F800GS, Tracer 9 GT, Triumph Tiger 1200 GT Pro
    Sevgili arkadaşlar yakın zamanda Tracer 700 motorumu sattım ve şimdi yeni bir motor alma düşüncem var. Bütçemin 70 civarı olduğunu düşünürsek; 2015-17 F800 GS ile 2018 ve üzeri Africa düşünüyorum. Hangisini tavsiye edersiniz yada bu bütçeye uygun önereceğiniz farklı bir model olurmu? şimdiden teşekkürler.....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Gs, africaya nispeten ağır ve hantal..
    Aynı veya yakın görünseler de, africa trail enduro..
    Bakım maaliyetleri yakndır.
    Africayı kullanmadım ama BMW başka bir dünya..
    F800s kullandım.
    Otoban harici düşünmüyorsanız GS
    Arada bir asfalt dışına kaçıyorsanız, africa bir tık daha öne çıkıyor.
    Ben her iki şartta da BMW alırdım sanırın

  3. #3
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gs, africaya nispeten ağır ve hantal..
    Aynı veya yakın görünseler de, africa trail enduro..
    Bakım maaliyetleri yakndır.
    Africayı kullanmadım ama BMW başka bir dünya..
    F800s kullandım.
    Otoban harici düşünmüyorsanız GS
    Arada bir asfalt dışına kaçıyorsanız, africa bir tık daha öne çıkıyor.
    Ben her iki şartta da BMW alırdım sanırın
    Affınıza sığınarak merak ettim hocam, neden otoban harici düşününce GS olmuyor? Bütün bir serinin olayı bu değil mi?

  4. #4
    remomax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Kanuni dlp-100>>Ybr 125>Kymco 200i>cb12f>Gsx-125
    yeni tenere 700 ve v-strom 650 bütçenize uygun

  5. #5
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    BMW F800GS, Tracer 9 GT, Triumph Tiger 1200 GT Pro
    Tracer dan sonra pek mantıklı gelmedi??

  6. #6
    remomax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Kanuni dlp-100>>Ybr 125>Kymco 200i>cb12f>Gsx-125
    Alıntı Alpbatur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tracer dan sonra pek mantıklı gelmedi??
    Almak istediğiniz motordan beklentileriniz nedir belirtirseniz
    forumdaki arkadaşlar size daha iyi yardımcı olurlar
    Ruhunu değil,lastiğini yak.

  7. #7
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    BMW F800GS, Tracer 9 GT, Triumph Tiger 1200 GT Pro
    Beklentim uzun yolda konforlu rüzgar almayan, şehir içindede kullanabileceğim bir motor

  8. #8
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı kaanklky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Affınıza sığınarak merak ettim hocam, neden otoban harici düşününce GS olmuyor? Bütün bir serinin olayı bu değil mi?
    Est. Konuşup fikir alabilmek için buradayız. Bu benim şahsi fikrim. Kesin olmuyor demedim, " nispeten ağır ve hantal " dedim. Zaten, lastik yapısı da çok uygun değil. Africa twin'e daha dişli lastikler kullanılabiliyor. Gs ile mi yoksa Africa ilw mi Dakar'a katılınması daha mantıklı sizce?

  9. #9
    YAHYaONUR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS/ Yamaha tracer 700
    Alıntı Alpbatur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beklentim uzun yolda konforlu rüzgar almayan, şehir içindede kullanabileceğim bir motor
    Afrika her anlamda cok guzel bir motor, tracer dan sonra bende afrika dusunuyordum kullanimi rahat ve konforu yerinde. Fakat bir tik fazla buyuk geldi bana boyum 172cm, sehir icinde sanirim beni fazla yorar dur kalklarda o yuzden tercih etmeyebilirim, sizin boyunuza uygun olabilir, sizde bir binip kullanin once mutlaka.

    Aslinda o paralara 2012-2013 r1200gs ler bulunabilir.
    Ne olursa olsun fırtınanın şiddeti, martı sevdiği denizden asla vazgeçmez

  10. #10
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Merhaba, yazdım, göndermeden sildim. Yorumunu görünce tekrar yazayım dedim.
    Çok bir tecrübem yok adv sınıfıyla ilgili ama yorumum olsun. fikir olur en azından. (tamamı şahsi düşüncemdir.)

    Yıllardır cruiser kullandım. Son motosiklet intruder m800 dü.
    Çok seviyordum. Hala daha severim.
    1.5 sene önce evlendim. Hanımla turlarımız oldu. Motosikletten soğudu. Arka süspansiyon yok denecek kadar. Sele zaten ufacık.
    Sattım makinayı.

    Araştırdım, kararsız kaldım. Şunları geçirdim filtreden.

    Super tenere (çok güzel ve donanımlı makina. Çok istedim ama bütçemi aştı. Bir sonraki mankinam olarak düşünebilirim.)
    f800 gs(litrelik makina düşündüğüm için direkt elemiştim.) Bmw'ye karşı'da çok hoş duygularım yok. Duygusal oalrak
    tiger 800 xr/x çok merak ettim, inceleme sansım olmadığından, cesaret te edemedim. 1200'lüğünü de çok düşündüm ama dediğim gibi, bu ufak şehirde zor olacak gibiydi benim için. (en basitinden bakımlarını kendim yapıyorum. Ee tiger 1200 servis lambası yakıyor bakımı gelince. bakım yapınca onu nasıl söndüreceğim sorusu, cesaretimi kırdı.) vazgeçtim
    ktm 990 adv. kullandım çok hoş makinaydı. öyle bir delilik/canlılık yok. Modelinin eski olmasından dolayı sildim. ama bir gün nasip olursa düşüneceğim ktm.(intruder'da aksesuarsızlık canıma tak etti, yedek parça parası desen öyle, ktm de de ondan korktum açıkcası.)
    1200 gs'ler zaten bütçeme ters takla attırıyordu hiç bakmadım bile.
    Vstrom 1000 bu makinayı kullandım, bayağı rahat makinaydı ama kullandığım folloş'tu biraz hoşuma gitmedi. Yeni kasalarının tipini de sindiremedim sildim.


    gelelim africa'ya.
    2018 modelini çok istedim ama, bütçe zor olacak diye. adv sınıfına bir bismillah diyeyim diye, 2016 model aldım.
    Benim asıl problemim artçı konforuydu. Malum evlendikten sonra uzun solo geziler yapamaz oldum.
    Africayı aldım.
    Gelirken, oha'lan diye diye geldim. Rüzgar almıyor vücut. (chopperları hep camsız kullandım.) Göğsüm, karnım terledi, garibime gitti hiç böyle birşey görmemiştim. Elcik korumadan eller de üşümüyor. sadece kollarım hafif rüzgar alıyor.
    Sele rahat. Boyum 180, ayağım yetişiyor problemim yok.
    Uzun yolda, yüksek hızda motosiklet ok gibi gidiyor. 200 dedirttim bir defa daha da denemedim. İşim yok. kafa sallama, gezinme yok.
    120-140 gibi hızlarda çok rahat seyrediyoruz.
    Rahatlık neymiş onu öğrendim.
    Ağırlık kısmına gelelim önceki motosikletim 270 kg dı. Ama ağırlık merkezi aşağıda olduğundan kontrol ediliyordu.
    africa 240 kg gibi birşey. daha hafif ama. Motoru iterken veya durduğunda falan daha fazla hissediliyor. Alışılıyor ama. Tracer'cı adam daha hızlı alışır. Chopperdan sonra, garaja sokup çıkarırken ben fazla cambazlık yaptım.
    Dağa çıktım, yatırdım motosikleti. Tek başıma kaldırdım. Kaldırdım ama,hamlıktan trapez kaslarım ağrıdı 2 gün
    Şehir içinde gayet rahat, 270 kg'lık chopperdan sonra hiç sıkıntı çekmedim. Daha bir görünür oldum, önüm açılır oldu.
    Intruder'la; oo ne güzel 80'le döndüm dediğim virajı sallaya sallaya africa ile çatır çutur 100'le döndüğümde çok şaşırmıştım. Bu kadar mı farkeder diye.

    Bundan sonra ne alırım, muhtemelen super tenere olur. Hız sabitleyici, elektronik süspansiyon vs. dolu makina. Yada tiger explorer falan.

    Eski bir chopper'cı olarak düşüncelerim bunlar hocam.

  11. #11
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Est. Konuşup fikir alabilmek için buradayız. Bu benim şahsi fikrim. Kesin olmuyor demedim, " nispeten ağır ve hantal " dedim. Zaten, lastik yapısı da çok uygun değil. Africa twin'e daha dişli lastikler kullanılabiliyor. Gs ile mi yoksa Africa ilw mi Dakar'a katılınması daha mantıklı sizce?
    GS fanboyluğu yapmak değil derdim, sizin de belirttiğiniz gibi fikirleri konuşmak;
    - Nispeten ağır ve hantal: Yeni AT kuru 230, ıslak 240, benim 98 model R11GS'im kuru 225, ıslak 240. Yeni R125GS bir tık daha ağır olabilir.
    - Lastik yapısı: İkisi de tel jant ancak iç lastik bakımındna haklı olabilirsiniz, zor şartlarda iç lastiği çöpe atıp yenisini takmak daha çekici gelebilir ancak AT için daha dişli lastik kullanılabiliyor kısmını anlayamadım; ölçülerden ötürü mü?
    - Dakar'a katılmak: Konu sadece 'otoban harici' idi kaldı ki bence ikisi de kendilerini kanıtlamış motorlar.

  12. #12
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı kaanklky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    GS fanboyluğu yapmak değil derdim, sizin de belirttiğiniz gibi fikirleri konuşmak;
    - Nispeten ağır ve hantal: Yeni AT kuru 230, ıslak 240, benim 98 model R11GS'im kuru 225, ıslak 240. Yeni R125GS bir tık daha ağır olabilir.
    - Lastik yapısı: İkisi de tel jant ancak iç lastik bakımındna haklı olabilirsiniz, zor şartlarda iç lastiği çöpe atıp yenisini takmak daha çekici gelebilir ancak AT için daha dişli lastik kullanılabiliyor kısmını anlayamadım; ölçülerden ötürü mü?
    - Dakar'a katılmak: Konu sadece 'otoban harici' idi kaldı ki bence ikisi de kendilerini kanıtlamış motorlar.
    Hocam,
    Benim gözümde AT'nin muadili yamaha tenere'dir.
    Honda'nin teknolojisini BMW ile kıyaslayamam.
    En başta denge milleri ve yakıt deposunun denge üzerindeki muazzam etkisi.
    Gsr 600 ile alamadığım kadar iyi idi bmw ile aldığım virajlar.
    Kaldı ki, suzuki hayranı biriyim.
    Bu lezzeti xf650 ile alabilmiştim.
    AT kullanmadım, otoban hiç sevmem.
    Yarı asfalt, yamalı köy yollarını severim.
    Sürüş zevkime uygun olan AT olmasına karşın, BMW yi tercih etmemin en önemli sebebi de tel jantta dubleks teknolojisi, çift denge, abs teknolojisi, yol bilgisayarı vs..
    Ama AT ve Gs yanısıra sıfır bir suzuki xf650 üretilmiş olsa, yine gidip karbüratörlü xf'i alırdım.
    kaanklky bunu beğendi.

  13. #13
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    BMW F800GS, Tracer 9 GT, Triumph Tiger 1200 GT Pro
    Teşekkür ederim yorumlarınız için...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:09 ----------

    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, yazdım, göndermeden sildim. Yorumunu görünce tekrar yazayım dedim.
    Çok bir tecrübem yok adv sınıfıyla ilgili ama yorumum olsun. fikir olur en azından. (tamamı şahsi düşüncemdir.)

    Yıllardır cruiser kullandım. Son motosiklet intruder m800 dü.
    Çok seviyordum. Hala daha severim.
    1.5 sene önce evlendim. Hanımla turlarımız oldu. Motosikletten soğudu. Arka süspansiyon yok denecek kadar. Sele zaten ufacık.
    Sattım makinayı.

    Araştırdım, kararsız kaldım. Şunları geçirdim filtreden.

    Super tenere (çok güzel ve donanımlı makina. Çok istedim ama bütçemi aştı. Bir sonraki mankinam olarak düşünebilirim.)
    f800 gs(litrelik makina düşündüğüm için direkt elemiştim.) Bmw'ye karşı'da çok hoş duygularım yok. Duygusal oalrak
    tiger 800 xr/x çok merak ettim, inceleme sansım olmadığından, cesaret te edemedim. 1200'lüğünü de çok düşündüm ama dediğim gibi, bu ufak şehirde zor olacak gibiydi benim için. (en basitinden bakımlarını kendim yapıyorum. Ee tiger 1200 servis lambası yakıyor bakımı gelince. bakım yapınca onu nasıl söndüreceğim sorusu, cesaretimi kırdı.) vazgeçtim
    ktm 990 adv. kullandım çok hoş makinaydı. öyle bir delilik/canlılık yok. Modelinin eski olmasından dolayı sildim. ama bir gün nasip olursa düşüneceğim ktm.(intruder'da aksesuarsızlık canıma tak etti, yedek parça parası desen öyle, ktm de de ondan korktum açıkcası.)
    1200 gs'ler zaten bütçeme ters takla attırıyordu hiç bakmadım bile.
    Vstrom 1000 bu makinayı kullandım, bayağı rahat makinaydı ama kullandığım folloş'tu biraz hoşuma gitmedi. Yeni kasalarının tipini de sindiremedim sildim.


    gelelim africa'ya.
    2018 modelini çok istedim ama, bütçe zor olacak diye. adv sınıfına bir bismillah diyeyim diye, 2016 model aldım.
    Benim asıl problemim artçı konforuydu. Malum evlendikten sonra uzun solo geziler yapamaz oldum.
    Africayı aldım.
    Gelirken, oha'lan diye diye geldim. Rüzgar almıyor vücut. (chopperları hep camsız kullandım.) Göğsüm, karnım terledi, garibime gitti hiç böyle birşey görmemiştim. Elcik korumadan eller de üşümüyor. sadece kollarım hafif rüzgar alıyor.
    Sele rahat. Boyum 180, ayağım yetişiyor problemim yok.
    Uzun yolda, yüksek hızda motosiklet ok gibi gidiyor. 200 dedirttim bir defa daha da denemedim. İşim yok. kafa sallama, gezinme yok.
    120-140 gibi hızlarda çok rahat seyrediyoruz.
    Rahatlık neymiş onu öğrendim.
    Ağırlık kısmına gelelim önceki motosikletim 270 kg dı. Ama ağırlık merkezi aşağıda olduğundan kontrol ediliyordu.
    africa 240 kg gibi birşey. daha hafif ama. Motoru iterken veya durduğunda falan daha fazla hissediliyor. Alışılıyor ama. Tracer'cı adam daha hızlı alışır. Chopperdan sonra, garaja sokup çıkarırken ben fazla cambazlık yaptım.
    Dağa çıktım, yatırdım motosikleti. Tek başıma kaldırdım. Kaldırdım ama,hamlıktan trapez kaslarım ağrıdı 2 gün
    Şehir içinde gayet rahat, 270 kg'lık chopperdan sonra hiç sıkıntı çekmedim. Daha bir görünür oldum, önüm açılır oldu.
    Intruder'la; oo ne güzel 80'le döndüm dediğim virajı sallaya sallaya africa ile çatır çutur 100'le döndüğümde çok şaşırmıştım. Bu kadar mı farkeder diye.

    Bundan sonra ne alırım, muhtemelen super tenere olur. Hız sabitleyici, elektronik süspansiyon vs. dolu makina. Yada tiger explorer falan.

    Eski bir chopper'cı olarak düşüncelerim bunlar hocam.
    Teşekkürler.... Tenere benimde favorim sadece ağırlığı düşündürüyor....

  14. #14
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Şaka şaka..

    70 rakamını okuyunca çağrışım yaptı..

  15. #15
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Tracer 700 sattıktan sonra sanırım sizi anca Tracer 900 keser. Diğerlerine "abi gitmor bu, zevklii değil" deme ihtimaliniz yüksek. Tenere 700 de olabilir bak tracer 700 ile benzer motoru var, yani aynı motorun tenere 700 için biraz farklısı.

    Tabi tarz değiştireyim, uçup kaçan motor olmasın, sakin sakin ama konforlu gezeyim derseniz BMW güzel olur.

  16. #16
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Tracer700 den sonda aynı motor bloğunu taşıyan yeni tenereyi almanın hiçbir mantığı yok. Bana farklı kıyafet giydirilmiş aynı motosiklet gibi geliyor. Mt07 satıp tracer700 almaya benziyor neredeyse aynı motorlar. Bence Afrika twin dışında birşeye bakmanıza gerek yok gücü de yerli yerinde.

  17. #17

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Aslında çok bariz ve derin farklar var MT-07, Tracer 700 veya Tenere 700 arasında...

  18. #18
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    BMW F800GS, Tracer 9 GT, Triumph Tiger 1200 GT Pro
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şaka şaka..

    70 rakamını okuyunca çağrışım yaptı..
    İyiymiş kaçırmamak lazım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:10 ----------

    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tracer700 den sonda aynı motor bloğunu taşıyan yeni tenereyi almanın hiçbir mantığı yok. Bana farklı kıyafet giydirilmiş aynı motosiklet gibi geliyor. Mt07 satıp tracer700 almaya benziyor neredeyse aynı motorlar. Bence Afrika twin dışında birşeye bakmanıza gerek yok gücü de yerli yerinde.
    Bende aynı şeyi düşünüyorum ancak f800 de ESA sı elcek ısıtmasıyla kafamı karıştırıyor....


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)