Merhaba, yazdım, göndermeden sildim. Yorumunu görünce tekrar yazayım dedim.
Çok bir tecrübem yok adv sınıfıyla ilgili ama yorumum olsun. fikir olur en azından. (tamamı şahsi düşüncemdir.)
Yıllardır cruiser kullandım. Son motosiklet intruder m800 dü.
Çok seviyordum. Hala daha severim.
1.5 sene önce evlendim. Hanımla turlarımız oldu. Motosikletten soğudu. Arka süspansiyon yok denecek kadar. Sele zaten ufacık.
Sattım makinayı.
Araştırdım, kararsız kaldım. Şunları geçirdim filtreden.
Super tenere (çok güzel ve donanımlı makina. Çok istedim ama bütçemi aştı. Bir sonraki mankinam olarak düşünebilirim.)
f800 gs(litrelik makina düşündüğüm için direkt elemiştim.) Bmw'ye karşı'da çok hoş duygularım yok. Duygusal oalrak
tiger 800 xr/x çok merak ettim, inceleme sansım olmadığından, cesaret te edemedim. 1200'lüğünü de çok düşündüm ama dediğim gibi, bu ufak şehirde zor olacak gibiydi benim için. (en basitinden bakımlarını kendim yapıyorum. Ee tiger 1200 servis lambası yakıyor bakımı gelince. bakım yapınca onu nasıl söndüreceğim sorusu, cesaretimi kırdı.) vazgeçtim
ktm 990 adv. kullandım çok hoş makinaydı. öyle bir delilik/canlılık yok. Modelinin eski olmasından dolayı sildim. ama bir gün nasip olursa düşüneceğim ktm.(intruder'da aksesuarsızlık canıma tak etti, yedek parça parası desen öyle, ktm de de ondan korktum açıkcası.)
1200 gs'ler zaten bütçeme ters takla attırıyordu hiç bakmadım bile.
Vstrom 1000 bu makinayı kullandım, bayağı rahat makinaydı ama kullandığım folloş'tu biraz hoşuma gitmedi. Yeni kasalarının tipini de sindiremedim sildim.
gelelim africa'ya.
2018 modelini çok istedim ama, bütçe zor olacak diye. adv sınıfına bir bismillah diyeyim diye, 2016 model aldım.
Benim asıl problemim artçı konforuydu. Malum evlendikten sonra uzun solo geziler yapamaz oldum.
Africayı aldım.
Gelirken, oha'lan diye diye geldim. Rüzgar almıyor vücut. (chopperları hep camsız kullandım.) Göğsüm, karnım terledi, garibime gitti hiç böyle birşey görmemiştim. Elcik korumadan eller de üşümüyor. sadece kollarım hafif rüzgar alıyor.
Sele rahat. Boyum 180, ayağım yetişiyor problemim yok.
Uzun yolda, yüksek hızda motosiklet ok gibi gidiyor. 200 dedirttim bir defa daha da denemedim. İşim yok. kafa sallama, gezinme yok.
120-140 gibi hızlarda çok rahat seyrediyoruz.
Rahatlık neymiş onu öğrendim.
Ağırlık kısmına gelelim önceki motosikletim 270 kg dı. Ama ağırlık merkezi aşağıda olduğundan kontrol ediliyordu.
africa 240 kg gibi birşey. daha hafif ama. Motoru iterken veya durduğunda falan daha fazla hissediliyor. Alışılıyor ama. Tracer'cı adam daha hızlı alışır. Chopperdan sonra, garaja sokup çıkarırken ben fazla cambazlık yaptım.
Dağa çıktım, yatırdım motosikleti. Tek başıma kaldırdım. Kaldırdım ama,hamlıktan trapez kaslarım ağrıdı 2 gün
Şehir içinde gayet rahat, 270 kg'lık chopperdan sonra hiç sıkıntı çekmedim. Daha bir görünür oldum, önüm açılır oldu.
Intruder'la; oo ne güzel 80'le döndüm dediğim virajı sallaya sallaya africa ile çatır çutur 100'le döndüğümde çok şaşırmıştım. Bu kadar mı farkeder diye.
Bundan sonra ne alırım, muhtemelen super tenere olur. Hız sabitleyici, elektronik süspansiyon vs. dolu makina. Yada tiger explorer falan.
Eski bir chopper'cı olarak düşüncelerim bunlar hocam.