Mondial Drift 125 Motor Problemi Hakkında, Usta Problemi vs.
-
Reklamlar
-
silindir üstüne sac conta kullanmıştır orjinal mondial silindir üstü contası daha farklı
ayrıca yağ kanalı oring contasını koymamıştır
ek olarak yağ tapasında 2 tane pul var normal driftte 1 tane alüminyum pul var
-
tapadan kaçırma için : rondelaları her seferinde değiştirin eğer imkanınız varsa rondelayı yerine koymadan tavlayın. tapa yivlerinden kaçırmalar için dişlere locktite veya muadili bi ürün kullanın.görmeden blok için bi öneri veremiyorum malesef :(
-
blok kısmında çatlak falan yoksa ya dediğin gibi toplanırken sıkmamışlar olabilir veya o ring veya contalar orijinal olmayabilir, alt yağ tapası orijinal değil ve ayriyeten pul koymuşlar, pulu çıkartın bakır pulu ya yenisini alın yada ters çevirip takın ama orijinal yağ tapasını alırsanız daha iyi olur.
-
Silindir tarafındaki yağ kaçırmaya diyebileceğim bir şey yok fakat aşağısı için bende yorum yapabilirim. O contaların her seferinde değişmesi gerekiyor arkadaşlarında dediği gibi. Ayrıca tıpayı söktükten sonra tıpa etrafında bir kaç tur su tesisatlarında kullanılan bantlardan (teflon bant yanlış hatırlamıyorsam) sararsanız yağ kaçağı engellenebilir. Benim eski motorumda da aynı problem vardı ben çözümü böyle buldum.
Ayrıca arkadaşınıza söyleyin driftlerde yağ değiştirme ordan yapılmıyor. Kitapçıkta yağ filtresinin olduğu kısımdan yapılması söyleniyor. Ben öyle yapıyorum daha rahat ve daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum.
Şimdiden geçmiş olsun.
-
kendi otoparkımda çin malı yamaha virago 250 kopyası motoru şanzımanına kadar söktüm, topladım. tek damla yağ kaçırması yok. o adam usta değilmiş demekki. sonra çin mallarına çamur atarlar. hele ki mondial diğer çin mallarına göre orijinal parçası rahatlıkla bulunan ve üretim kalitesi nispeteden iyi bir marka.
yağ kanalı o-ring contayı takmamış veya üst kapağı fazla sıkıp contayı ezmiştir. tapa için ise nalburda satılan 8.8 kalite norm marka civata takmış. standart civataların pasolarının dibi pasoya göre daha ince olduğu için yağ kaçırır. tek bakır rondela ile flanşlı inox civata takılması gerekiyor veya orijinal tapası takılması gerekli.
-
ulkerhan adlı üyeden alıntı
kendi otoparkımda çin malı yamaha virago 250 kopyası motoru şanzımanına kadar söktüm, topladım. tek damla yağ kaçırması yok. o adam usta değilmiş demekki. sonra çin mallarına çamur atarlar. hele ki mondial diğer çin mallarına göre orijinal parçası rahatlıkla bulunan ve üretim kalitesi nispeteden iyi bir marka.
yağ kanalı o-ring contayı takmamış veya üst kapağı fazla sıkıp contayı ezmiştir. tapa için ise nalburda satılan 8.8 kalite norm marka civata takmış. standart civataların pasolarının dibi pasoya göre daha ince olduğu için yağ kaçırır. tek bakır rondela ile flanşlı inox civata takılması gerekiyor veya orijinal tapası takılması gerekli.
Zaten en sinir olduğum şey yaparız, sıfır olur diyip yapamamaları, bu işin bir standartı, neler yapılması gerektiği belli. PArça uydurma gibi durum söz konusuda değil, aynı söktüğün gibi çıkaracaksın ölçümünü yapacaksın değişecekleri değiştireceksin ve yerine takacaksın. Birde bunu "USTA" olarak yıllarca tecrübenle yapacaksın. Eğer bu motoru yapamayıp üstüne çin malları böyle uğraştırıyor demek küfür olarak algılarım ben. Tek silindirle baş edemiyorlarsa işini düzgün yapan araba ustalarının canını yiyim.
-
piri_reis adlı üyeden alıntı
Zaten en sinir olduğum şey yaparız, sıfır olur diyip yapamamaları, bu işin bir standartı, neler yapılması gerektiği belli. PArça uydurma gibi durum söz konusuda değil, aynı söktüğün gibi çıkaracaksın ölçümünü yapacaksın değişecekleri değiştireceksin ve yerine takacaksın. Birde bunu "USTA" olarak yıllarca tecrübenle yapacaksın. Eğer bu motoru yapamayıp üstüne çin malları böyle uğraştırıyor demek küfür olarak algılarım ben. Tek silindirle baş edemiyorlarsa işini düzgün yapan araba ustalarının canını yiyim.
vallahi hocam, geçenlerde kendi motorumun silindirini söktüm, rektefiyeye verdim. 30 dk da söktüm 60 dk da topladım. tek silindirli makine toplamak çok kolaydır. benim diyen usta gelse makinenin silindirini söktüğümü anlayamaz. açıyorum servis kitabını, tek tek söktüğüm tüm parçaları kumpas ile, mikrometre ile ölçüyorum. ölçmek iyidir. insana güven verir. hele ki servis kitabı okumak müthiş birşey. her türlü ölçü, referans aralığı, şekil, tork değeri yazıyor. sanmıyorum ki bir çok usta servis kitabı okumayı bile bilmiyor. karambole söküp takıyor.
-
Arkadaşlar bu problemi ustaların çözemeyeceği şekilde çözdük. Alt tapadaki vidayı loctite ile destekledik. Sonra motorun yağını 15W50 yaptık. Yağ kaçırma yok.
-
piri_reis adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bu problemi ustaların çözemeyeceği şekilde çözdük. Alt tapadaki vidayı loctite ile destekledik. Sonra motorun yağını 15W50 yaptık. Yağ kaçırma yok.
Alt tapadan kasıt,
Yağ boşaltma tapasi mi?
Loctite yaptin ama sökerken nasil olacak?
Kolaya kaçma,bakir pul tak araya.
Ayrica,
15W-50 yag koyunca kaçirmamasi normal,
Sonuçta kalin viskozite bir yağ
ilereyen zamanlarda 10W-40 koydugun zaman ne olacak?
Yine sizdiracak.
Ara contayi değiştir,uygun zamanda,
Bu yontemler ancak gunu kurtarir..
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Alt tapadan kasıt,
Yağ boşaltma tapasi mi?
Loctite yaptin ama sökerken nasil olacak?
Kolaya kaçma,bakir pul tak araya.
Ayrica,
15W-50 yag koyunca kaçirmamasi normal,
Sonuçta kalin viskozite bir yağ
ilereyen zamanlarda 10W-40 koydugun zaman ne olacak?
Yine sizdiracak.
Ara contayi değiştir,uygun zamanda,
Bu yontemler ancak gunu kurtarir..
Abi bu motorda birde yağ filtresinin olduğu bölümden yağ değiştirilebiliyor yukarıda da yazdığım gibi. Bir sonraki değişmede onu kullabilirler. Fakat dediğin gibi bu çözümler sadece günü kurtarır ilerisi için sıkıntılar çıkarabilir.
-
01 Aralık 2019, 00:20
#12
levend84 adlı üyeden alıntı
Alt tapadan kasıt,
Yağ boşaltma tapasi mi?
Loctite yaptin ama sökerken nasil olacak?
Kolaya kaçma,bakir pul tak araya.
Ayrica,
15W-50 yag koyunca kaçirmamasi normal,
Sonuçta kalin viskozite bir yağ
ilereyen zamanlarda 10W-40 koydugun zaman ne olacak?
Yine sizdiracak.
Ara contayi değiştir,uygun zamanda,
Bu yontemler ancak gunu kurtarir..
3.conta değişti. Tamirci orayı yalama yaptıydı. ne kadar kılavuz atsalarsa yine aynı tutmadı. Tamirci sorumluluğu almadı. Bizde kendimiz çözdük. Orta mukamevetli bir loctite kullandık.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:15 ----------
RideForLife. adlı üyeden alıntı
Abi bu motorda birde yağ filtresinin olduğu bölümden yağ değiştirilebiliyor yukarıda da yazdığım gibi. Bir sonraki değişmede onu kullabilirler. Fakat dediğin gibi bu çözümler sadece günü kurtarır ilerisi için sıkıntılar çıkarabilir.
Zaten normalde öyle ama motor 50.000km'de ustaların motorun vidaları yalama yapmasından dolayı öyle.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:17 ----------
RideForLife. adlı üyeden alıntı
Abi bu motorda birde yağ filtresinin olduğu bölümden yağ değiştirilebiliyor yukarıda da yazdığım gibi. Bir sonraki değişmede onu kullabilirler. Fakat dediğin gibi bu çözümler sadece günü kurtarır ilerisi için sıkıntılar çıkarabilir.
Daha mondialin kendi ustaları nereden yağ değiştireceğini bilmiyorsa ve yalama yapıyorsa bizim yapabileceğimiz bir şey yok. Mondiala bu konuda iletişime geçtik, sadece zırvalıyorlar, bozuk plak gibi başa sarıyorlar konuşmalarında.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:18 ----------
levend84 adlı üyeden alıntı
Alt tapadan kasıt,
Yağ boşaltma tapasi mi?
Loctite yaptin ama sökerken nasil olacak?
Kolaya kaçma,bakir pul tak araya.
Ayrica,
15W-50 yag koyunca kaçirmamasi normal,
Sonuçta kalin viskozite bir yağ
ilereyen zamanlarda 10W-40 koydugun zaman ne olacak?
Yine sizdiracak.
Ara contayi değiştir,uygun zamanda,
Bu yontemler ancak gunu kurtarir..
10W40 koymayayı düşünmüyoruz zaten mondialin kitapçığında 15w50 kullanın diyordu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)