Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial Drift 125 Motor Problemi Hakkında, Usta Problemi vs.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Merhaba arkadaşlar,

    Bu başlığı bir arkadaşımın adına açıyorum. Kendisinin bir Mondial Drift 125'lik motoru var. Bu arkadaşımız, sıfır motor yaptırdı. Pistonlar, segmantlar vs. değiştirildi. Fakat motor kenardan ve tapadan yağ damlatıyor. Bunu ustasına söyledi fakat özensiz davranmış sanırsam;

    1. Yağ tapasından yağ kaçırma gibi bir durum yoktu. Motor yaptırdıktan sonra oluyor bu durum. Tornacıda yeni kılavuz çekmişler sonra bir süre sonra yine damlatmaya başlamış.
    2. Üst silindirin contalarını değiştirmişler ama yine yağ kaçırıyordu. Ustası bir daha conta değiştirdi kesildi ve sonra ince yağ koyuldu(3000 10W40) ve sonrasında yağ kaçırmaya devam ediyor.

    Ustasına gidiyor dediği şey şu, çin motorları böyle toparlanmıyor elde patlıyor. Ama motoru yaparız demeden önce sıfır gibi yaparız, on numara olur sorun olmaz diyordu. Çocuk 1.500tl masraf yaptı 2 kez motora moralı çok bozuldu. (3. usta bu). Şimdi ustaları banane ne yaparsan yap modundalar.

    Şimdi böyle bir sorunu neden kaynaklanır onu bulmaya çalışıyoruz. Benim tahminim; Üst silindiri bağlayan vidaların yalama olup tam sıkılamamasına bağladım. Ama yine sizlerin yol göstermesine de ihtiyacımız var.

    Teşekkürler.









    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    silindir üstüne sac conta kullanmıştır orjinal mondial silindir üstü contası daha farklı

    ayrıca yağ kanalı oring contasını koymamıştır

    ek olarak yağ tapasında 2 tane pul var normal driftte 1 tane alüminyum pul var

  3. #3

    Üyelik
    11 Şubat 2019
    tapadan kaçırma için : rondelaları her seferinde değiştirin eğer imkanınız varsa rondelayı yerine koymadan tavlayın. tapa yivlerinden kaçırmalar için dişlere locktite veya muadili bi ürün kullanın.görmeden blok için bi öneri veremiyorum malesef :(

  4. #4
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    blok kısmında çatlak falan yoksa ya dediğin gibi toplanırken sıkmamışlar olabilir veya o ring veya contalar orijinal olmayabilir, alt yağ tapası orijinal değil ve ayriyeten pul koymuşlar, pulu çıkartın bakır pulu ya yenisini alın yada ters çevirip takın ama orijinal yağ tapasını alırsanız daha iyi olur.

  5. #5
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Silindir tarafındaki yağ kaçırmaya diyebileceğim bir şey yok fakat aşağısı için bende yorum yapabilirim. O contaların her seferinde değişmesi gerekiyor arkadaşlarında dediği gibi. Ayrıca tıpayı söktükten sonra tıpa etrafında bir kaç tur su tesisatlarında kullanılan bantlardan (teflon bant yanlış hatırlamıyorsam) sararsanız yağ kaçağı engellenebilir. Benim eski motorumda da aynı problem vardı ben çözümü böyle buldum.

    Ayrıca arkadaşınıza söyleyin driftlerde yağ değiştirme ordan yapılmıyor. Kitapçıkta yağ filtresinin olduğu kısımdan yapılması söyleniyor. Ben öyle yapıyorum daha rahat ve daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum.

    Şimdiden geçmiş olsun.

  6. #6

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    kendi otoparkımda çin malı yamaha virago 250 kopyası motoru şanzımanına kadar söktüm, topladım. tek damla yağ kaçırması yok. o adam usta değilmiş demekki. sonra çin mallarına çamur atarlar. hele ki mondial diğer çin mallarına göre orijinal parçası rahatlıkla bulunan ve üretim kalitesi nispeteden iyi bir marka.

    yağ kanalı o-ring contayı takmamış veya üst kapağı fazla sıkıp contayı ezmiştir. tapa için ise nalburda satılan 8.8 kalite norm marka civata takmış. standart civataların pasolarının dibi pasoya göre daha ince olduğu için yağ kaçırır. tek bakır rondela ile flanşlı inox civata takılması gerekiyor veya orijinal tapası takılması gerekli.

  7. #7

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendi otoparkımda çin malı yamaha virago 250 kopyası motoru şanzımanına kadar söktüm, topladım. tek damla yağ kaçırması yok. o adam usta değilmiş demekki. sonra çin mallarına çamur atarlar. hele ki mondial diğer çin mallarına göre orijinal parçası rahatlıkla bulunan ve üretim kalitesi nispeteden iyi bir marka.

    yağ kanalı o-ring contayı takmamış veya üst kapağı fazla sıkıp contayı ezmiştir. tapa için ise nalburda satılan 8.8 kalite norm marka civata takmış. standart civataların pasolarının dibi pasoya göre daha ince olduğu için yağ kaçırır. tek bakır rondela ile flanşlı inox civata takılması gerekiyor veya orijinal tapası takılması gerekli.
    Zaten en sinir olduğum şey yaparız, sıfır olur diyip yapamamaları, bu işin bir standartı, neler yapılması gerektiği belli. PArça uydurma gibi durum söz konusuda değil, aynı söktüğün gibi çıkaracaksın ölçümünü yapacaksın değişecekleri değiştireceksin ve yerine takacaksın. Birde bunu "USTA" olarak yıllarca tecrübenle yapacaksın. Eğer bu motoru yapamayıp üstüne çin malları böyle uğraştırıyor demek küfür olarak algılarım ben. Tek silindirle baş edemiyorlarsa işini düzgün yapan araba ustalarının canını yiyim.

  8. #8

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı piri_reis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten en sinir olduğum şey yaparız, sıfır olur diyip yapamamaları, bu işin bir standartı, neler yapılması gerektiği belli. PArça uydurma gibi durum söz konusuda değil, aynı söktüğün gibi çıkaracaksın ölçümünü yapacaksın değişecekleri değiştireceksin ve yerine takacaksın. Birde bunu "USTA" olarak yıllarca tecrübenle yapacaksın. Eğer bu motoru yapamayıp üstüne çin malları böyle uğraştırıyor demek küfür olarak algılarım ben. Tek silindirle baş edemiyorlarsa işini düzgün yapan araba ustalarının canını yiyim.
    vallahi hocam, geçenlerde kendi motorumun silindirini söktüm, rektefiyeye verdim. 30 dk da söktüm 60 dk da topladım. tek silindirli makine toplamak çok kolaydır. benim diyen usta gelse makinenin silindirini söktüğümü anlayamaz. açıyorum servis kitabını, tek tek söktüğüm tüm parçaları kumpas ile, mikrometre ile ölçüyorum. ölçmek iyidir. insana güven verir. hele ki servis kitabı okumak müthiş birşey. her türlü ölçü, referans aralığı, şekil, tork değeri yazıyor. sanmıyorum ki bir çok usta servis kitabı okumayı bile bilmiyor. karambole söküp takıyor.
    piri_reis bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Arkadaşlar bu problemi ustaların çözemeyeceği şekilde çözdük. Alt tapadaki vidayı loctite ile destekledik. Sonra motorun yağını 15W50 yaptık. Yağ kaçırma yok.

  10. #10
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı piri_reis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu problemi ustaların çözemeyeceği şekilde çözdük. Alt tapadaki vidayı loctite ile destekledik. Sonra motorun yağını 15W50 yaptık. Yağ kaçırma yok.
    Alt tapadan kasıt,

    Yağ boşaltma tapasi mi?

    Loctite yaptin ama sökerken nasil olacak?

    Kolaya kaçma,bakir pul tak araya.

    Ayrica,

    15W-50 yag koyunca kaçirmamasi normal,

    Sonuçta kalin viskozite bir yağ

    ilereyen zamanlarda 10W-40 koydugun zaman ne olacak?

    Yine sizdiracak.

    Ara contayi değiştir,uygun zamanda,

    Bu yontemler ancak gunu kurtarir..

  11. #11
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alt tapadan kasıt,

    Yağ boşaltma tapasi mi?

    Loctite yaptin ama sökerken nasil olacak?

    Kolaya kaçma,bakir pul tak araya.

    Ayrica,

    15W-50 yag koyunca kaçirmamasi normal,

    Sonuçta kalin viskozite bir yağ

    ilereyen zamanlarda 10W-40 koydugun zaman ne olacak?

    Yine sizdiracak.

    Ara contayi değiştir,uygun zamanda,

    Bu yontemler ancak gunu kurtarir..
    Abi bu motorda birde yağ filtresinin olduğu bölümden yağ değiştirilebiliyor yukarıda da yazdığım gibi. Bir sonraki değişmede onu kullabilirler. Fakat dediğin gibi bu çözümler sadece günü kurtarır ilerisi için sıkıntılar çıkarabilir.

  12. #12

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alt tapadan kasıt,

    Yağ boşaltma tapasi mi?

    Loctite yaptin ama sökerken nasil olacak?

    Kolaya kaçma,bakir pul tak araya.

    Ayrica,

    15W-50 yag koyunca kaçirmamasi normal,

    Sonuçta kalin viskozite bir yağ

    ilereyen zamanlarda 10W-40 koydugun zaman ne olacak?

    Yine sizdiracak.

    Ara contayi değiştir,uygun zamanda,

    Bu yontemler ancak gunu kurtarir..
    3.conta değişti. Tamirci orayı yalama yaptıydı. ne kadar kılavuz atsalarsa yine aynı tutmadı. Tamirci sorumluluğu almadı. Bizde kendimiz çözdük. Orta mukamevetli bir loctite kullandık.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:15 ----------

    Alıntı RideForLife. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi bu motorda birde yağ filtresinin olduğu bölümden yağ değiştirilebiliyor yukarıda da yazdığım gibi. Bir sonraki değişmede onu kullabilirler. Fakat dediğin gibi bu çözümler sadece günü kurtarır ilerisi için sıkıntılar çıkarabilir.
    Zaten normalde öyle ama motor 50.000km'de ustaların motorun vidaları yalama yapmasından dolayı öyle.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:17 ----------

    Alıntı RideForLife. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi bu motorda birde yağ filtresinin olduğu bölümden yağ değiştirilebiliyor yukarıda da yazdığım gibi. Bir sonraki değişmede onu kullabilirler. Fakat dediğin gibi bu çözümler sadece günü kurtarır ilerisi için sıkıntılar çıkarabilir.
    Daha mondialin kendi ustaları nereden yağ değiştireceğini bilmiyorsa ve yalama yapıyorsa bizim yapabileceğimiz bir şey yok. Mondiala bu konuda iletişime geçtik, sadece zırvalıyorlar, bozuk plak gibi başa sarıyorlar konuşmalarında.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:18 ----------

    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alt tapadan kasıt,

    Yağ boşaltma tapasi mi?

    Loctite yaptin ama sökerken nasil olacak?

    Kolaya kaçma,bakir pul tak araya.

    Ayrica,

    15W-50 yag koyunca kaçirmamasi normal,

    Sonuçta kalin viskozite bir yağ

    ilereyen zamanlarda 10W-40 koydugun zaman ne olacak?

    Yine sizdiracak.

    Ara contayi değiştir,uygun zamanda,

    Bu yontemler ancak gunu kurtarir..
    10W40 koymayayı düşünmüyoruz zaten mondialin kitapçığında 15w50 kullanın diyordu.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)