Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kaza yaptim sebebini öğrenmek istiyorum

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Ocak 2019
    Motosikleti
    150 vulture
    Arkadaşlar mondial 150 vulture ile ıslak zeminde giderken biraz sert fren yaptim ön ile ama doğru fren yaptim (limon tekniği )ayni zamanda gidon tamamen düzdu ve sıkmiyordum yinede önü kaybettim 50 km civari ile düstüm bende de motorda da bisey yok lastikler eski ve zemin kötü gibiydi sebepler sadece bu mu yoksa hata yaptığım baska bisey olabilir mi cevaplar icin tesekkurler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    lastikler eski, zemin kötü ve ıslak. üstüne yapılan sert fren düşmemen mucize olurdu

  3. #3
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Sadece ön frene abanirsan mutlaka yatirirsin(kara duzen fren sistemli),birde reflkesle debriyaj manetini çektiysen bu durum normal..

    Ön+Arka+kompresyon beraber kullanilacak.

    Lastik ve zemin olayi zaten ofsayt.

  4. #4

    Üyelik
    02 Ocak 2019
    Motosikleti
    150 vulture
    Debriyajı çekmedim kompresyonu kullaniyordum fakat yine de düstüm cevaplar için tesekkurler sanırım lastıgı yenileme zamani bu arada kaskim ve eldivenlerim vardi

  5. #5
    Felis Leo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2013
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    HHH
    Ön freni sıkıp düşmemek istiyorsan, kombine frenli lastikleri yeni scooter kullanmak lazım

  6. #6

    Üyelik
    01 Mart 2016
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    ön frenle ıslak zeminde ABS yoksa düşmemek daha zor bir durum maalesef.
    lastikleri değiştirip ani bile olsa freni kombine kullanmaya çalışmalısın.
    ben scooter kullandığım için ıslak zeminde ölümüne yavaşlıyorum, ıslaklığı önceden fark edersem de yavaşlıyorum dikkatli olmak lazım

  7. #7
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Orijinal lastikse düşme için sebep aramana gerek yok. Çünkü o lastikler berbat. Acilen lastiklerini değiştirmeni öneririm. Frenleme tekniğinde bir problem olduğunu düşünmüyorum eğer anlattığın gibiyse.

  8. #8
    kurubuzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul bagcilar
    Motosikleti
    Bajaj discovery
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece ön frene abanirsan mutlaka yatirirsin(kara duzen fren sistemli),birde reflkesle debriyaj manetini çektiysen bu durum normal..

    Ön+Arka+kompresyon beraber kullanilacak.

    Lastik ve zemin olayi zaten ofsayt.
    bu kompresyon freni nasil yapiliyo ben ilk defa duyuyorum ?

  9. #9
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı kurubuzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu kompresyon freni nasil yapiliyo ben ilk defa duyuyorum ?
    Esasen yukarıda belirtmiş, debriyajı kullanmadan fren yap diyor ki yerine göre doğrudur.

    Düşme sebebini sadece siz bilebilirsiniz. Ancak yazdıklarınıza göre lastiklerinizi değiştirmelisiniz, kombine fren yapmayı öğrenmelisiniz, yolda her an bir sürprizle karşılaşabileceğinizi unutmadan sürmelisiniz, hava ve yol şartına göre hızınızı düşürmeyi öğrenmelisiniz.

    Yoksa "-Lastikler de değişti, artık düşmem." diyemezsiniz
    kurubuzz bunu beğendi.
    ...

  10. #10
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Herkes ön frende düşülür demiş.
    Peki neden ön fren yapılınca düşülüyor?
    Neden kombine fren şart olmalı?
    Islak zemin+bitmiş lastik+ ön fren' de düşmemek neden mucize olsun ki?

  11. #11

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Şuraya da bir tane ABS çizelim. (pazar pazar iyi denk geldi bak Hey gidi rahmetli trt2deki ressam bob )

  12. #12

    Üyelik
    02 Ocak 2019
    Motosikleti
    150 vulture
    Cevaplar için tesekkurler sanirim en büyük hatam yanlış frenleme değilde planlama diye düşünüyorun

  13. #13
    kurubuzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul bagcilar
    Motosikleti
    Bajaj discovery
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Esasen yukarıda belirtmiş, debriyajı kullanmadan fren yap diyor ki yerine göre doğrudur.

    Düşme sebebini sadece siz bilebilirsiniz. Ancak yazdıklarınıza göre lastiklerinizi değiştirmelisiniz, kombine fren yapmayı öğrenmelisiniz, yolda her an bir sürprizle karşılaşabileceğinizi unutmadan sürmelisiniz, hava ve yol şartına göre hızınızı düşürmeyi öğrenmelisiniz.

    Yoksa "-Lastikler de değişti, artık düşmem." diyemezsiniz
    motorfreni deyilmi bu ben simdi anladim bunun motosiklete zarari yokmu ilk acemilikde debriyaji kullanmazdim motor stop ederdi ileri atilirdi korkardim dişlileri kırılcak zararı yok mu bu kompresyonun ?

  14. #14
    hknzrdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2016
    Şehir
    Antalya <-> İstanbul
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    Öncelikle geçmiş olsun.

    Ön freni hangi teknikle sıkarsanız sıkın, gidon ideal dünyada düz kalamaz. Sağ ele uyguladığınız kuvvet bile gidonun açısını gözle fark edemeyeceğiniz bir şekilde de olsa değiştirir ve bu da dengeyi bozmaya yeter. Zemin ıslak demişsiniz, lastik durumunu da eski olarak söylemişsiniz, düşme ihtimaliniz yüksekmiş.

    Ayrıca kompresyon freninde dişlileri kırmak için 50 km hızda yapmanız yeterli olmaz. Tork canavarı bir makinede 6'dan 3'e atmak gibi bir fantezide bile zor kırarsınız ki, bu fantezi sonucunda oluşacak ters kuvvet yüzünden motora nasıl tutunacağınız da ayrı bir muamma olur.
    kurubuzz bunu beğendi.
    Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.

  15. #15
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Yanlış vites değiştirme de sizi düşürebilir bunu unutmayın. Misal, geçen gece mecidiyeköyden e5'e çıkarken viraja geldim. Yanlışlıkla 2 vites birden düşürmüşüm. Yan yan döndüm virajı. Arka lastik saldı kendini ben ise gidon açısını doğru ayarlayarak doğru yerde debriyaja basarak çıktım virajdan.

    Bkz:(Apaçilik bir noktada işe yarayabiliyor)

  16. #16
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    ABS'siz motosiklet(Cümleye böyle başladığım için tedirgin oldum nedense )
    Eski lastik
    Islak zemin

    Bermuda Şeytan Üçgeni gibi bir şey olmuş

    Geçmiş olsun...

  17. #17

    Üyelik
    02 Ocak 2019
    Motosikleti
    150 vulture
    Tesekkurler bı sıkıntım yok biraz sol bacak çizilmis felan motosiklette ise koruma demiri vardı biraz da pegler yere değdi de onu zaten ben arada yere sürtüyorum ortam güzel olduğu zaman

  18. #18
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı kurubuzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorfreni deyilmi bu ben simdi anladim bunun motosiklete zarari yokmu ilk acemilikde debriyaji kullanmazdim motor stop ederdi ileri atilirdi korkardim dişlileri kırılcak zararı yok mu bu kompresyonun ?
    Motor freni; hareket halindeki aracın motora gaz vermediğinizde, motoru çevirebilmek için tekerleklerden aldığı güç ve bunun etkisi ile oluşan frenleme kuvvetidir.

    Yani, motor freninin motora veya şanzımana herhangi bir zararı yoktur. Tabi ki bu normal bir kullanım için geçerli.

    Eğer ki çok yüksek bir devirde, hele ki hız/devir eşitlemesi yapmaksızın vites düşülerek ve gerçek anlamda "fren" yapmak için uygulanırsa motor(krank mili, biyel kolu, piston ve silindir başta olmak üzere), şanzıman(vites geçişi yapılan dişlilere ek olarak şanzıman gövdesine ve millere binen anormal yükler nedeni şanzımanın tamamına) ve debriyaja olağan üstü bir kuvvet uygulanır ki haliyle ciddi şekilde zarar görmeleri kaçınılmazdır.

    Kabaca, özellikle motosiklette; "Otomobildekinin aksine motosiklette, başta yüksek devirlerde olmak üzere motor freni etkisini arttırmak ve fren kuvvetinin çoğunluğunu motor freni ile yapabilmek için vites düşürülürse mekanik sistemin ciddi şekilde zarar görmesi muhtemeldir." diyebiliriz. Sanırım bu kez izah edebildim
    ...

  19. #19
    kurubuzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul bagcilar
    Motosikleti
    Bajaj discovery
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor freni; hareket halindeki aracın motora gaz vermediğinizde, motoru çevirebilmek için tekerleklerden aldığı güç ve bunun etkisi ile oluşan frenleme kuvvetidir.

    Yani, motor freninin motora veya şanzımana herhangi bir zararı yoktur. Tabi ki bu normal bir kullanım için geçerli.

    Eğer ki çok yüksek bir devirde, hele ki hız/devir eşitlemesi yapmaksızın vites düşülerek ve gerçek anlamda "fren" yapmak için uygulanırsa motor(krank mili, biyel kolu, piston ve silindir başta olmak üzere), şanzıman(vites geçişi yapılan dişlilere ek olarak şanzıman gövdesine ve millere binen anormal yükler nedeni şanzımanın tamamına) ve debriyaja olağan üstü bir kuvvet uygulanır ki haliyle ciddi şekilde zarar görmeleri kaçınılmazdır.

    Kabaca, özellikle motosiklette; "Otomobildekinin aksine motosiklette, başta yüksek devirlerde olmak üzere motor freni etkisini arttırmak ve fren kuvvetinin çoğunluğunu motor freni ile yapabilmek için vites düşürülürse mekanik sistemin ciddi şekilde zarar görmesi muhtemeldir." diyebiliriz. Sanırım bu kez izah edebildim
    en kısa sürede bi eğitim almak istiyom gercekden şart valla saolasın kaza hafife alınmayacak kadar riskli durum 1 senedir motosiklet kullaniyorum 3 kere hafif kaza atlattım .😃

  20. #20
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı Eksantrik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajı çekmedim kompresyonu kullaniyordum fakat yine de düstüm cevaplar için tesekkurler sanırım lastıgı yenileme zamani bu arada kaskim ve eldivenlerim vardi
    lastiği yenilediğinde aynı durumda yine düşersin benden söylemesi, ıslak zeminde hele yol çok az dahi olsa eğimli ise ön freni var ile yok arası sıkacaksın. ama bu belli olmuyor çünkü yağmur fazla yağıp yolu temizledi ise ıslak olmasına rağmen kuru asfalt gibi sağlam tutuyor yani belli olmuyor, ben geçen haftalarda yol ıslaktı ve ön teker kaysın diye sert frenledim ama teker kaymayınca gidona çivilenmiştim bu dandik lastikle.

    aynı şekilde güneşli ve yanmış kuru yola da güvenme yağ gibi kayar,

    öyle zeminlerde ben frene basmıyorum gibi bir şey. lastiklerim fabrika çıkışı irc lastik ve motorum 2012 model.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)