başlıkta belirttiğim motoru almak istiyorum da ikinci el. acaba dunlop nasıldır? acemiyim ve kayma yapar mı çok. motorda abs var ama sizce rosso 2 mi alınmalı?
başlıkta belirttiğim motoru almak istiyorum da ikinci el. acaba dunlop nasıldır? acemiyim ve kayma yapar mı çok. motorda abs var ama sizce rosso 2 mi alınmalı?
Genelde araçların üstünde gelen lastikler çok hoş olmaz.
üstünde rosso 2 gelse de, piyasadakilerden farklı olduğunu düşünüyorum. (şahsi düşüncemdir.)
Motosiklette sıfır deneme şansım olmadı ama.
Elimizdeki çoğu sıfır aracın üstünde gelen lastik çöp çıktı. bridgestone olsun, kumho olsun, hepsi ya yarıldı, ya balon yaptı, yada hunharca kaydı.
Hele bridgestone'dan sonra aldığımız michelinler dağlar kadar farklıydı.
edit:
sonuçta az paralardan bahsedilmiyor. lastiklerin durumu iyi ise. risk alınmadan kullanılabilir. Viraj miraj yapacağım diorsan, değiştir gitsin. Ama önemli olan şu ankilerin durumu.
Irc den kat kat iyidir,e zaten abs de var,gönül rahatlığıyla kullan korkma.
Araçların üzerindeki lastikler maliyet kaygısı ile en üst performans sınıfında değiller tabii ki. Bununla birlikte, özellikle büyük markalardan bahsediyorsak kesinlikle yeterli tutuşu sağlayacak nitelikte olurlar.
Fakat, motosiklet lastiklerinin üretim tarihi doğrudan performanslarını etkiliyor. Bir seneyi geçmiş lastikler belirli bir kayıp yaşıyorlar. İki seneden itibaren de tutuşlarının önemli (ihmal edilemeyecek) bir kısmını yitiriyorlar.
Bu sebeple her lastikte olduğu gibi, motosiklet lastiklerinde de üretim tarihi fabrika çıkışında lastiğin üzerine damgalanır. XXXX şeklindeki bu kodun ilk iki hanesi üretim haftasını, son iki ise yılını gösterir. "2319", 2019 yılının 23. haftasında üretildi demektir. Bu değer yukarıdaki ölçekte "yeni" ise, yeterli tutuş olacaktır.
Bir diğer nokta ise lastiğin basıncıdır. Doğru basınç olmadan motosiklet lastiklerinden verim alamayız. Doğru basınç ile motosiklet çok daha diri, çekişi ve fren başarımı açık şekilde daha iyi olacaktır. Normal şartlarda lastik basıncı her sürüş öncesinde kontrol edilmelidir. Bu konu uzun ama şurada ayrıntısıyla anlatmıştım (Motosiklet Lastik Basıncı), şimdilik tek görsel ile ne kadar fark ediyor onu anlatayım:
Ve son olarak, hiç bir lastik fizik kurallarını aşamaz
Tutuşun aninden düştüğü noktalarda, sert gaz ve fren hareketlerinde (zarif olmayan her harekette, "smooth" dedikleri hadise), en iyi lastiğe bile ek yükler biner ve tutuş kaybolabilir.
Önemli olan o anki yol ve sürüş şartlarıyla lastiği zorlamayacak biçimde sürmektir.
120/160 ve üstü takımlar için yazıyorum; Dunlop'lar bizim memleket için biraz sert kalır, kuruda fena değildir ama yağışlı havada hiç güven vermez. Uzun km yapabilir lastiklerdir... IRC'den kat kat iyidir tabi
yeni r25i test ettiğimde bana pek iyiymiş gibi gelmedi ama eski ırc den her türlü daha iyi. Bir süre kullanırsın memnun kalmazsan değiştirirsin. Birde R25 yeni kasaya 2019 da geçmemiş miydi
masraf yapıcak kadar kötü değil 10k sürülüp yeni sete geçilir.dunlop sert lastik o yüzden bitene kadar süriyim dersen 20k görüp değiştirirsin.sert o yüzden geç ısınıcak bunun bilincinde olursan sıkıntı yaşamazsın
CBR 650F Dunlop Sportmax ile satiliyor. Sert lastik, ani gazlamalarda sariyor, gec isiniyor ama isindiktan sonra virajlarda tutuyordu
Dunlop para verip almayı düşünmeyeceğim ve hiç almadığım bir lastik.
Fakat benim cıbır ile fabrikasyon olarak geldi ve gayet memnunum.
Doğrusu şaşırttı beni.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)