Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

Kaza olmadan kırılan koruma takozu!

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Morphin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul-Maltepe
    Motosikleti
    CBR650F
    Arkadaşlar merhaba. İlginç bir olay geldi başıma sizinle paylaşmak istedim.
    Eve gelip hızlıca tekrar çıktığımda bizim yolun ortasında takozu yerde gördüm ve çok şaşırdım.
    Motora bakıyorum takoz yok, yere bakıyorum benim takoz, lan dedim nasıl olur.
    CBR 650F'i aldığım zaman (300km'de tertemiz) üzerinde olan koruma takozlarını değiştirmedim.
    2 yıldan uzun süredir bu şekilde kullanıyorum. Motorun yatması hiç yok. Olduğu yerde bile devrilmedi "Allah nazardan saklasın".
    Fotoğrafta gördüğünüz gibi takoz kırılmış. "Çelik sertliği 8.8 yazıyor, dandik bir takoza da benzemiyor nasıl olur böyle bir şey kafam almıyor...
    Servise yarın gidip mecburen 100-150 lira bayılıcam fotoğrafta gördüğünüz parçayı depo altından söküp içeride kalan parçayı çıkarmaya çalışacağız. Durduk yere masrafa girdik arkadaş... Bu takoz olmasa motor daha az hasar alır yemin ediyorum...
    Durduk yere şimdi motor akarken "tık tık tık" şeklinde her 2-3 saniyede bir vurma yapıyor vidası olmadığı için...


    Motor bloğunu kullanmayan bir koruma takozu takmak lazım ama takacak yer yok gibi.
    Takozu değiştirsem mi? Başka bir şey mi yapsam fikir verebilir misiniz?







    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    Exectus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2016
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YAMAHA R25
    Aynı sorunu ben de yaşadım. Birgün baktığımda takoz yerinde yoktu, kırılmıştı içinde de parçası kaldı. Sonra servise götürdüm ustadan rica ettim matkap tarzında bir alet ile döndürüp çıkardı. Dişlere zarar vermeden. Sonra yeni takozu taktı. Eğer matkapla çıkmazsa baya uğraştırır.

    Zaten koruma takozunun yeri çok sakat hiç sağlam değil. Motora bağlanıyo olması da ayrı bi sıkıntı. Ciddi düşmede ve vurmada motora daha fazla zarar verir.

  3. #3
    Morphin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul-Maltepe
    Motosikleti
    CBR650F
    Ürün bu arkadaşlar. "TURTLE Honda CB 650F/CBR650F MOTOR KORUMA TAKOZU"

    https://www.motoyildirim.com/turtle-...koruma-takozu-

  4. #4
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    saplamanın uç kısmı kırılıp yuvanın içinde mi kalmış?

  5. #5

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    kırılan koruma takozu değil.civata.sertlik 8.8 yazmışsınız.Ayarsızca sıkılıp civata uzamış sonunda da kopmuş olabilir

  6. #6

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha mt-25
    sanırım kırılan saplama motor kısmını tutuyor. saplamanın metali sürekli ısınıp soğumasından dolayı daha kırılgan hale gelmiştir.
    Morphin bunu beğendi.

  7. #7
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    Direk Motor bloğuna bağlıysa titreşimdende kırılmış olabilir.

  8. #8
    BikeManiac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Bmw f700 gs
    kırılmasının sebebi yukarıda yazılanların aksine ne ayarsız sıkılması ne de sürekli ısınıp soğuması.
    sebep "yorulma" ingilizce terimi fatique. yani bir metalin sayısız tekrar ile yüklenip serbest kalması ile mikro çatlak oluşup bu çatlakların ilerleyip kırılması. şasideki titreşim sebebiyle görece tek noktadan ankrajlanmış yani sabitlenmiş agır bir takoz, bağlandığı noktaya sürekli titreşim darbeleriyle yükleme yapıyor, bu da sayısız tekrardan sonra çatlağa sebep oluyor.

  9. #9
    Exectus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2016
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YAMAHA R25
    Fatique olması için belli aralıklarla kuvvet uygulanmadı lazım hocam. Bunun kırılması o sebepten değil bence. Başka bi sıkıntı var.

  10. #10

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Alıntı Exectus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fatique olması için belli aralıklarla kuvvet uygulanmadı lazım hocam. Bunun kırılması o sebepten değil bence. Başka bi sıkıntı var.
    sıcaklık değişimleri veya titreşim en fazla gevşemesine neden olur.Metal yorgunluğu olması için defalarca kuvvet uygunlanmalı.Hareketli bir parça da değil,karşı kuvvet yok.Saplama da üretim hatası yoksa , kopma değerinde bir kaç defa sıkılmasıyla istediğiniz sonuca ulaşabilirsiniz.8mm civata mı?10mm civata ise gene zor.Başka bir neden de olabilir.

  11. #11
    serkan1987 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR650R
    ilk kez kendi kendine takozun kırıldığını duyuyorum

  12. #12
    fearlesboyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Motosikleti
    YAMAHA MT
    sorun sizde değil direk motorda.arkadaşımında basına geldi kimseyi durduk yere olduğuna ınandıramadı resmen takozun vidası ıcınde kırıldı tornacı cıkardı

  13. #13
    Morphin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul-Maltepe
    Motosikleti
    CBR650F
    İçeride kalan parçayı 6lık matkap ile delip ardından ters kılavuz ile yerinden çok kolay bir şekilde söktük.

    Arkadaşlar yeni bir takoz mu almalıyım yoksa farklı bir şeyler mi denemeliyim?

    Böyle bir takoz gördüm tek noktaya bağlanmadığı için sanırım daha sağlıklı olur. Sizce nasıl? (link)


  14. #14
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Motor kapağından destekli, bence çok saçma. Olduğu yerde düşse bile bloğa bir yük, anlık bir darbe ile çatlatabilir.
    UzunYolAdami bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    Alıntı hisvarlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor kapağından destekli, bence çok saçma. Olduğu yerde düşse bile bloğa bir yük, anlık bir darbe ile çatlatabilir.
    kesinlikle dogru!

    ben olsa bu zamlar vergiler fiyatlardan sonra öyle havali duracak diye takoz falan ile ugrasmaz gider krouma demiri/bari taktirirdim motoruma...

  16. #16

    Üyelik
    27 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr 1000 rr ve fjr 1300
    R&G Racing in koruma takozlarını tavsiye ederim.
    internetten alabiliyorsun, ben değişik motorlarda 15 yıldan uzun süredir kullanıyorum, hiç problem yaşamadım.

  17. #17

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW G 310 R (2017)
    Takozu takan kimse civatalı gereksiz sıkmış olabilir veya takoz fabrika çıkışı hatalıdır.

    Üstteki çok noktadan bağlantılı model herhalde süs için yapılmış. Kendisi kırılmaz, bağlandığı yer kırılır. Buna benzer şeyleri son zamanlarda koruma ve çanta demirlerinde de görüyorum. Adam motoru inceliyor, koruma demirinin sağlamlığından bahsediyor, demirin bağlantı noktalarına bir bakıyorsun, 3 mm kalınlığında lama, üzerine uyduruk bir kaynak. Düşer düşmez lamadan kırılacak.


    BLUE MOTOR
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)