Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Lastik Konusu 180 - 190

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Lightning - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2012
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    MT-07
    Merhaba,

    şimdi sizlere farklı bir konudan bahsedeceğim. jantlarım 5.5inç olsaydı buraya bu konuyu açmıyor olacaktım fakat, 5.83inç olunca aklıma 190 lastik takma fikri biraz biraz yatıyor gibi oldu.

    Standart lastiklerim 180/55 17 - 5.83 inç jant.
    fakat ducati forumlarında okuduğum kadarıyla 190/50 17 lastikleri jantlarım rahatlıkla kullanabiliyormuş.

    190/55 mi 190/50 mi almak daha mantıklı olacaktır. 190/50 ile yanaklar düşeceği için virajlarda performans kaybı yaşatır mı?

    149mm (5.8in)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Merakımdan soruyorum,190 lastik 180'e göre , sana bu işe girecek kadar ekstra katkı sağlıyacak mı ? Görselde fark yok gibi.

  3. #3
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    virajı bilmem de, hızı olandan fazla gösterir.

  4. #4
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    180 lastik oldukça geniş bir lastik. Bence daha fazla büyütmenin manası yok.
    Orjinalden devam derim.

  5. #5
    gogozh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    Merhaba

    Bı yerde okumuştum şimdi hatırlamıyorum MV agusta brutale modelini ilk ürettiği zaman 190 ebatin da lastik ile üretmiş .

    Kullanıcılardan çeşitli şikayetler gelmiş , viraj da zorlanma , arka maşanin salınması vs. Gibi

    Firma tekrar motosikletlerini test edip incelemişler ve kullanıcıların haklı olduğunu görüp 180 ebat lastikle üretime devam etmişler .

    Senin makinada da bu şekilde ufak pürüzler oluşabilir . Bence çok iyi arastirman lazım
    Lightning bunu beğendi.

  6. #6
    okican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special ABS
    180 55 ile 190 50 arasında yuvarlanma çapı olarak fark çok çok az. o nedenle göstergede sapma olmaz.
    viraj yeteneği çok az azalır.
    dik konumda tutunma çok az artar.
    görsel olarak tabi ki daha iyi olur.

  7. #7
    Lightning - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2012
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    MT-07
    Alıntı okican adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    180 55 ile 190 50 arasında yuvarlanma çapı olarak fark çok çok az. o nedenle göstergede sapma olmaz.
    viraj yeteneği çok az azalır.
    dik konumda tutunma çok az artar.
    görsel olarak tabi ki daha iyi olur.
    Bilgilendirme için teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:28 ----------

    Alıntı Salurbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merakımdan soruyorum,190 lastik 180'e göre , sana bu işe girecek kadar ekstra katkı sağlıyacak mı ? Görselde fark yok gibi.
    hocam, fiyatları aynı jant kurtarıyor gibi olunca hemen kulağa su kaçıyor:(

  8. #8
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Hortlatma zamanı..

    Genelde lastiğin yere basan taban değişikliğinin genişletilmesine şahit olmuştum, yani 140 ebat 150 oluyordu ya da 160 ebat 170 oluyordu ama yanak yüksekliği hep aynıydı. 160/60 ı 170/60 yapmak gibi yani.

    Bir kaç hafta önce 180/55 ebatlı lastiği 190/50 ebatı ile genişleten bir arkadaşım oldu. Daha önce yanak yüksekliği değişimine şahit olmadığım için feed back istedim.

    Hiç bir fark yok diyor, limitlerini de sonuna kadar kullanan biridir (Z800 sahibi)

    Yani belki de bu "sorun olur" konuları biraz hurafe.

  9. #9
    tomass - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Yamaha SR500, Vespa Sprint 150S
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hortlatma zamanı..

    Genelde lastiğin yere basan taban değişikliğinin genişletilmesine şahit olmuştum, yani 140 ebat 150 oluyordu ya da 160 ebat 170 oluyordu ama yanak yüksekliği hep aynıydı. 160/60 ı 170/60 yapmak gibi yani.

    Bir kaç hafta önce 180/55 ebatlı lastiği 190/50 ebatı ile genişleten bir arkadaşım oldu. Daha önce yanak yüksekliği değişimine şahit olmadığım için feed back istedim.

    Hiç bir fark yok diyor, limitlerini de sonuna kadar kullanan biridir (Z800 sahibi)

    Yani belki de bu "sorun olur" konuları biraz hurafe.

    Bir düzeltme yapmak istiyorum.
    190/50/17 ile 180/50/17 nin yanak yüksekliği aynı değildir.
    Ortadaki rakam aynı kalsa da tabanı genişletince, yanağı da yükseltmiş olursunuz.
    Aradaki 50 rakamı taban genişliğinin %50 sinin mm cinsinden ifade şeklidir.
    180/55/17 nin yanak yüksekliği 99mm
    190/50/17 nin 95 mm
    Yani 4 mm lik bir fark var. Herkes için çok anlamlı olmayabilir.
    mostro bunu beğendi.

  10. #10
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Alıntı tomass adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir düzeltme yapmak istiyorum.
    190/50/17 ile 180/50/17 nin yanak yüksekliği aynı değildir.
    Ortadaki rakam aynı kalsa da tabanı genişletince, yanağı da yükseltmiş olursunuz.
    Aradaki 50 rakamı taban genişliğinin %50 sinin mm cinsinden ifade şeklidir.
    180/55/17 nin yanak yüksekliği 99mm
    190/50/17 nin 95 mm
    Yani 4 mm lik bir fark var. Herkes için çok anlamlı olmayabilir.
    Süper bilgi, eyvallah.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)