Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

ÖN VARYATÖR GÖBEK MİLİ/MESAFE BURCUNU KISALTMAK

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special, Peugeot Django 150 Sport
    Scooterimin motor hacmini silindir seti değiştirerek 150 cc den 170 cc ye yükselttim.. artan güç ile son hızı arttırabilmek bu gün bunu uyguladık.. daha önce yapan, bilgisi ve tecrübesi olan varsa yorum almak isterim..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Kaç mm kisalttiniz?
    Std boy ne kadar di?
    Motor marka/modeli nedir?

    Burcu kisaltarak,ön kasnaktaki atalet momentini nasıl yeneceksiniz?

    Daha türkçesi,kalkişta ve kompresyondaki yükleri nasil yeneceksiniz,kayişa fazla yük binebilir.kayişin (pk)degerlerinide revize edin.

    Yüksek devirlerde göbek salgı(balans) yapabilir.

  3. #3

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special, Peugeot Django 150 Sport
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaç mm kisalttiniz?
    Std boy ne kadar di?
    Motor marka/modeli nedir?

    Burcu kisaltarak,ön kasnaktaki atalet momentini nasıl yeneceksiniz?

    Daha türkçesi,kalkişta ve kompresyondaki yükleri nasil yeneceksiniz,kayişa fazla yük binebilir.kayişin (pk)degerlerinide revize edin.

    Yüksek devirlerde göbek salgı(balans) yapabilir.
    motor peugeot django.. 45 mm idi 1,2 mm kısalttık.. şimdilik 115 km/h'ı gördü ki daha fazla yapar gibi.. rölantide gaz verince hafif bir tıkırtı ile kavrıyor.. önceki halinden daha az devir çevirerek aynı sabit hızı yapabiliyor gibi.. kayışın pk değerini revize etmek nedir..

  4. #4
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Ne yaptin dostum,hallettin mi son durum nedir?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:37 ----------

    PK değeri,

    Mesela,

    Eski motorum xmax ta 6pk kullaniliyordu,bando marka kullanmiştim.

    4Pk
    6pk
    8pk

    Bunlar kayiş içindeki dişlerin yüksekliğini(tabandan olan et kalinliğini gosteriyor mm cinsinden)


  5. #5

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Kullanılan silindir seti orjinal Peugeot kiti falan değilse gücün artığını nereden biliyorsunuz merak ettim ? Bahsedilen burcun ne olduğunu bilmiyorum ama 150 cc iken de bu işlem yapılsa muhtemelen hız yine artacaktı.

  6. #6

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special, Peugeot Django 150 Sport
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne yaptin dostum,hallettin mi son durum nedir?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:37 ----------

    PK değeri,

    Mesela,

    Eski motorum xmax ta 6pk kullaniliyordu,bando marka kullanmiştim.

    4Pk
    6pk
    8pk

    Bunlar kayiş içindeki dişlerin yüksekliğini(tabandan olan et kalinliğini gosteriyor mm cinsinden)

    https://i.hizliresim.com/p5A1Yq.jpg
    denemeye devam ediyorum.. istediğim gibi biraz dişli büyümüş etkisi var.. olumsuz olarak da rölantideyken gaza dokununca hafif bir tıkırtı sesi gelebiliyor.. kayışın genişliği orijinal yani 818.19,7.28 deki 19,7mm.. selamlar..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:58 ----------

    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullanılan silindir seti orjinal Peugeot kiti falan değilse gücün artığını nereden biliyorsunuz merak ettim ? Bahsedilen burcun ne olduğunu bilmiyorum ama 150 cc iken de bu işlem yapılsa muhtemelen hız yine artacaktı.
    django sym motorlu zaten.. yine sym'nin 169 cc silindir setini kullandım.. aynı işlemi 150 cc iken yapsam motorun gücü yetmeyebilirdi çünkü bu işlem bir çeşit dişli büyütme etkisi..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:03 ----------

    Alıntı birbilent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scooterimin motor hacmini silindir seti değiştirerek 150 cc den 170 cc ye yükselttim.. artan güç ile son hızı arttırabilmek için bu gün bunu uyguladık.. daha önce yapan, bilgisi ve tecrübesi olan varsa yorum almak isterim..
    edit: ...arttırabilmek 'için' bu gün...
    levend84 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)