Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motorun dengesizleşmesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Merhaba arkadaşlar,

    son 5000km'dir, motorum da tuhaf bir şeyler var. Misal dümdüz yolda giderken, beyaz yol çizgilerine temas edince lastik hemen 8 yapar gibi çok kısa bir süre içerisinde yalpalamaya başlıyor. Buna bir çukur da dahil, her şey dahil. Sanki tekerleklerin rulmanları bozulmuşta tekerleği iktirirsin boşluk yapar ya onun gibi bir hissiyat bindiriyor yolda giderken. Bu durum viraj yaparken beni korkutmaya başladı. Dedim acaba rulmanlar mı bozuldu ama bakıyorum tık hareketlenme yok. Anlamadım ben bu işi. rot balanslık bir iş mi? Rot balans bu tür durumlar için mi vardır ? Yoksa başka neden olabilir?

    Teşekkürler, saygılarımla.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Lastiklerden olma ihtimali yüksek. Lastikleriniz ne marka/model ve kaç km'de? Değişim zamanları gelmiş büyük ihtimalle...

  3. #3

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastiklerden olma ihtimali yüksek. Lastikleriniz ne marka/model ve kaç km'de?
    Lastikler metzeler ktm'nin orjinal lastikleri. 17.000km de motor. Bende ondan da şüphelendim ama sonra bir arkadaş bana lastiklerinde anormallik var dedi bende dalgamı geçiyorsun yepyeni lastik diye söylemde bulundum. lastiğin ortasından bir kenarının hafif şişik(tırtıklı) diğer tarafının inik olduğunu vs söyledi. Ama güvenemedim söylemlerine. Bana lastik kakalamaya çalıştığını vs. düşündüm o yüzden.

  4. #4
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Lastiğin resmini çekip koy bakalım.Hatta dönerken videoda çekersen daha faydalı olur.

  5. #5
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Yazacağım basit ve gereksiz gibi görünebilir ancak belirtmediğiniz ve sorununuzu aynen yaşatacağı için soruyorum, lastik basınçlarınızı kontrol ettiniz mi?

    Lastik basınçlarınız normal ise ön tekeri yüksüz hale getirin (tamamen havada kalacak şekilde durmasını sağlayın) ve gidonu sağa/sola nazikçe çevirip takılma veya zorlanma hissiyatı var mı kontrol edin, var ise furş takımınızın değişmesi gerekebilir.

    Lastik yüzeylerinde çok anormal bozulmalar da bu soruna neden olabilir ancak bu tip bir bozulma için ya pistte sürekli tek yönde yardıracaksınız, ya da lastiğiniz üretim hatalı olacak.

    Lastikteki anormal bozulmalara (özellikle arka lastik) arka amortisörünüzdeki bir arıza veya ön yük ayarındaki sorun da yol açabilir. Arkada çanta kullanıyor veya sürekli artçı ile sürüyorsanız ön yük ayarınızı yükseltin ve sorun düzelmezse lastikleri değiştirin. Sorun devam ediyor ise arka salıncak bağlantıları ile arka amortisörünüzü ve arka amortisör takozlarını iyice kontrol etmenizi öneririm.

  6. #6

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Alıntı piri_reis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastikler metzeler ktm'nin orjinal lastikleri. 17.000km de motor. Bende ondan da şüphelendim ama sonra bir arkadaş bana lastiklerinde anormallik var dedi bende dalgamı geçiyorsun yepyeni lastik diye söylemde bulundum. lastiğin ortasından bir kenarının hafif şişik(tırtıklı) diğer tarafının inik olduğunu vs söyledi. Ama güvenemedim söylemlerine. Bana lastik kakalamaya çalıştığını vs. düşündüm o yüzden.
    17bindeki lastik mi yepyeni? ömrü çoktan bitmiş onların, orjinal lastikse bir an önce değişmelisin. motosiklet lastiğinin ömrü 12-15bin km veya 2.5-3 yıl.

  7. #7

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    17bindeki lastik mi yepyeni? ömrü çoktan bitmiş onların, orjinal lastikse bir an önce değişmelisin. motosiklet lastiğinin ömrü 12-15bin km veya 2.5-3 yıl.
    Metzeler Sportec M5'miş orijinal lastiği. Bunların 17.000km kullanılabilecek bir lastik olduğunu hiç zannetmem; touring lastiği değil bunlar, spor lastik. Yabancı forumlarda faydalı ömrünün 10.000km civarında olduğu yazılıyor. (Üstteki yıl konusu da baki kalmak şartıyla; 3 yıl geçtiyse 5.000km'de de olsa - izlerde kılcal çatlaklar görünüyorsa - kesinlikle emekli etmek gerekir...)

  8. #8
    BiaRoss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2019
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    R25
    Aynı sorun bendede var %99 ihtimali lastiğe veriyorum

  9. #9
    altora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2012
    Amortisör yağlarında eksilme olabilir. Farklı seviyeye gelmiş olabilir. Yağ özelliğini yitirmiş olabilir. Bence senin sorunun bunlardan biri.

  10. #10

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Alıntı altora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amortisör yağlarında eksilme olabilir. Farklı seviyeye gelmiş olabilir. Yağ özelliğini yitirmiş olabilir. Bence senin sorunun bunlardan biri.
    Motoru çok iyi bakan birisiyim, yağ kaçırma vs. görmedim. Amartisör işini yapıyor güzel bir şekilde ama işte lastik galiba sorun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:36 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Metzeler Sportec M5'miş orijinal lastiği. Bunların 17.000km kullanılabilecek bir lastik olduğunu hiç zannetmem; touring lastiği değil bunlar, spor lastik. Yabancı forumlarda faydalı ömrünün 10.000km civarında olduğu yazılıyor. (Üstteki yıl konusu da baki kalmak şartıyla; 3 yıl geçtiyse 5.000km'de de olsa - izlerde kılcal çatlaklar görünüyorsa - kesinlikle emekli etmek gerekir...)
    Evet, sanırım ömrü bitti galiba. Evet ufak ufak çatlaklar var. Orta kısım kullanıldığı için hep. Orası bitti sayılır. Tamam ben lastiği değiştireyim. Corsa 3 almayı düşünüyorum mantıklı olur mu? Gerçi viraj yapmıyorum fazla ama yol tutuşu olsun istiyorum. Dağ yollarına çıkıyorum genelde ama toz toprak olunca lastik attrıyor direk.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:38 ----------

    Alıntı BiaRoss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı sorun bendede var %99 ihtimali lastiğe veriyorum
    Sanırım haklısınız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:44 ----------

    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazacağım basit ve gereksiz gibi görünebilir ancak belirtmediğiniz ve sorununuzu aynen yaşatacağı için soruyorum, lastik basınçlarınızı kontrol ettiniz mi?

    Lastik basınçlarınız normal ise ön tekeri yüksüz hale getirin (tamamen havada kalacak şekilde durmasını sağlayın) ve gidonu sağa/sola nazikçe çevirip takılma veya zorlanma hissiyatı var mı kontrol edin, var ise furş takımınızın değişmesi gerekebilir.

    Lastik yüzeylerinde çok anormal bozulmalar da bu soruna neden olabilir ancak bu tip bir bozulma için ya pistte sürekli tek yönde yardıracaksınız, ya da lastiğiniz üretim hatalı olacak.

    Lastikteki anormal bozulmalara (özellikle arka lastik) arka amortisörünüzdeki bir arıza veya ön yük ayarındaki sorun da yol açabilir. Arkada çanta kullanıyor veya sürekli artçı ile sürüyorsanız ön yük ayarınızı yükseltin ve sorun düzelmezse lastikleri değiştirin. Sorun devam ediyor ise arka salıncak bağlantıları ile arka amortisörünüzü ve arka amortisör takozlarını iyice kontrol etmenizi öneririm.
    Normalde 29 bar basınç yazıyor, artçı olursa 30bar basın diyor. Ama ben ağır olduğum için hep 30 basıyorum, bu problemi yaşamadan öncede 30 basıyordum. Amortisör le alakalı olduğunu zannetmiyorum çünkü amortisörüm orta sertlikte. Tam bana uygun ayarladım.

    Sanırım sorun lastikte. Lastiğin ömrü bitmiş iyice.

  11. #11
    altora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2012
    Benim başıma geldi ondan biliyorum. Çizgiye temas edince motorun dengesi bozuluyordu. Sağa sola dalma yapıyordu. Gidonu tutarken güvensizlik vardı sürekli küçük müdahaleler yapıyordum. Sonra amortisör yağlarını yeniledim. (Çıkan yağda sağ sol arasında %40 fark vardı ve yağ incelmişti.) Yeni yağdan sonra ki yol gidişinden aldığım zevki unutamam. Adeta ok gibi dümdüz gidiyordu. Ondan sonra her sene ön amortisör yağlarını değişiyorum .
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Bende oyumu lastikten yana kullanıyorum benzer tepkileri bende almaya başladım lastik sertleşti ve profili bozulmaya başladı, sanırım o yüzden oluyor.motora binince unutmazsam resmini çekip bakıcam hatta foruma da atarım fikir almak için benimkilerde 13.000 e geldi stok metzeler m5. Geçen sene verdiği tutuş hissinin %60-70 ini anca veriyor şuan. rosso corsa 2 ler 1300 tl, moralim çok bozuk :( şeytan diyor kışı geçir öyle al bi yandan düşünüyorum asıl tutuş kışın daha çok lazım olacak fln bilmiyorum ne olacak hele bi resimleri çekeyim

    İstanbulda kime değiştirtiyosunuz amortisör yağlarını ben nereye gitsem abi biz yapamayız, o yağ 5 sene gider (), sen motoru bırak haftaya alırsın tarzı cevaplar almaktan usandım

  13. #13
    altora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2012
    Alıntı okaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İstanbulda kime değiştirtiyosunuz amortisör yağlarını ben nereye gitsem abi biz yapamayız, o yağ 5 sene gider (), sen motoru bırak haftaya alırsın tarzı cevaplar almaktan usandım
    Ben motorumun tüm bakımını kendim Yapıyorum. Rektefiye dahil.( Motor tamircisi değilim)Amortisörler için kullandığım yağ; Ağır hizmet hidrolik sistem yağı. Shell tellus 46 + % 10 motul 10/40 karışımı. Bir litresi 20 liraya geliyor ve Performansı hiç düşmüyor. Bu konuda ki en başarılı denemem..
    muhabbeti demleyelim...

  14. #14

    Üyelik
    23 Ocak 2018
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yamaha YBR125 ESD, Bajaj Dominar D250
    Selamlar,

    Yukarıda yazılmış olan amortisör yağı, gidon rulman bakımı vs hepside olabilir ancak kuvvetle muhtemel; lastikleriniz sertleşmiş. 17.000 km de bu doğaldır.

  15. #15

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Alıntı altora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben motorumun tüm bakımını kendim Yapıyorum. Rektefiye dahil.( Motor tamircisi değilim)Amortisörler için kullandığım yağ; Ağır hizmet hidrolik sistem yağı. Shell tellus 46 + % 10 motul 10/40 karışımı. Bir litresi 20 liraya geliyor ve Performansı hiç düşmüyor. Bu konuda ki en başarılı denemem..
    Abi ben korkuyorum süspansiyon işi sakat, o yaylar acayip kuvvetler taşıyor öyle kara düzen açıp yağ değiştirip kapatılmaz ki. Geçen baktım içinde 20 den fazla ayrı parça var sırası fln önemli, ben o işe kalkışamam. Yağını zor değiştiriyom ben motorun korka korka ya yalama olursa bi vida yada bişeyi eksik yaparsam diye
    altora bunu beğendi.

  16. #16
    altora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2012
    Alıntı okaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ben korkuyorum süspansiyon işi sakat, o yaylar acayip kuvvetler taşıyor öyle kara düzen açıp yağ değiştirip kapatılmaz ki. Geçen baktım içinde 20 den fazla ayrı parça var sırası fln önemli, ben o işe kalkışamam. Yağını zor değiştiriyom ben motorun korka korka ya yalama olursa bi vida yada bişeyi eksik yaparsam diye
    Bu işlere meraklı olmak lazım birazda elin yatkın olacak. Tabii bir de kendine özel garajın olacak. Zamanla kendini geliştiriyorsun. O zaman da atını kendin tımar edeceksin. Çok zevkli dir emin ol. Ben tamircilere kızdım motorumu kendim rektefiye ettim servis manuel e bakarak ve 20 bini devirdi. Hemde V-twin DHOC motor. Pek tabii ki herkesin ilgisi ve yetenekleri farklı yönlerde ...

  17. #17

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı okaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende oyumu lastikten yana kullanıyorum benzer tepkileri bende almaya başladım lastik sertleşti ve profili bozulmaya başladı, sanırım o yüzden oluyor.motora binince unutmazsam resmini çekip bakıcam hatta foruma da atarım fikir almak için benimkilerde 13.000 e geldi stok metzeler m5. Geçen sene verdiği tutuş hissinin %60-70 ini anca veriyor şuan. rosso corsa 2 ler 1300 tl, moralim çok bozuk :( şeytan diyor kışı geçir öyle al bi yandan düşünüyorum asıl tutuş kışın daha çok lazım olacak fln bilmiyorum ne olacak hele bi resimleri çekeyim

    İstanbulda kime değiştirtiyosunuz amortisör yağlarını ben nereye gitsem abi biz yapamayız, o yağ 5 sene gider (), sen motoru bırak haftaya alırsın tarzı cevaplar almaktan usandım
    Maslak'ta Teknisyen Oto Levent Usta yapar.

  18. #18
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    https://www.motosiklet.net/forum/mot...cizgileri.html

    " motosiklet.net yol çizgileri " yazın google'a.
    Onlarca benzer başlık var.

    Haa, yol şeritleri normal asfalttan 6 kat daha kaygandır.

  19. #19
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250-R25
    Birde yol çizgisi var, yol çizgisi var. Yani bazen aynı çizginin üstüne bir ya da birkaç kat daha atıyorlar o zaman düz asfaltla olan yükseklik farkı daha da artıyor. Bu da çizgileri daha hissedilir ve tehlikeli yapıyor. Hele birde virajda böyle çizgilere(mesela büyükşehir belediye yazıları) gelince bi sövüyorum bi sövüyorum. Yani onu yazacak ta virajı mı buldun be adam.

  20. #20
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı Thesinner83 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birde yol çizgisi var, yol çizgisi var. Yani bazen aynı çizginin üstüne bir ya da birkaç kat daha atıyorlar o zaman düz asfaltla olan yükseklik farkı daha da artıyor. Bu da çizgileri daha hissedilir ve tehlikeli yapıyor. Hele birde virajda böyle çizgilere(mesela büyükşehir belediye yazıları) gelince bi sövüyorum bi sövüyorum. Yani onu yazacak ta virajı mı buldun be adam.
    Hele şu otoban ya da duble yola tırmık atanlar!
    Bir defa lığına 70-80 le sokacan oraya, hem hatim indirip sevap kazanır, hem de ne yaptığını ve yapmaması gerektiğini anlar.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)