Peugeot Motosiklet işinden tamamen çekildi sadece logo kalacak..
-
Bisiklet motosiklet ve otomobil üreticisi olarak kurulan şirketin motosiklet iştiraki artık Peugeot’nun değil. Daha önce belli bir miktarının sahibi olan Hintli Mahindra ile anlaşan Fransızlar, motosikletteki paylarının tamamını elden çıkardılar. Peugeot, iştiraki Peugeot Motocycles’ın (PMTC) yüzde 51’ini 2014 yılında Mahindra’ya satmıştı. Beş yıl sonra, aslan logolu marka Peugeot Motosiklet PMTC’den tamamen ayrılmış oldu.
Peugeot’nun motosiklet öyküsü 1898 yılına uzanan bir hikaye. Armand Peugeot (otomobil ve motora inanan iki kuzenden biri), yeni kurulan küçük bir şirketi çeşitlendirmek istiyordur. Kendisine pek inanmayan kuzeni Eugene’nin ölümü üzerine, Eugene’nin oğulları ile ortaklığa gider. Peter, Robert ve Jules Peugeot, çocuksuz ölen amcaları Armand’ın ardından şirketi devralırlar.
Peugeot ailesinin tarihi kalelerinden biri olan Valentigney – Mandeure’deki Doub’lara dayanan şirket, Asya devlerinin scooter dünyasına gelişi için müzakere ediyordu. PSA, Ekim 2014’te PTMC’nin yüzde 51’ini Mahindra’ya satmaya karar vermişti. Bu satışa, Peugeot markasını 50 yıl boyunca kullanma lisansı eşlik ediyordu. Bu lisans ile aslan logolu scooterler yine aslan logosuyla satılabiliyor.
Peugeot markanın kullanımına özen gösteriyor
Bugün, Peugeot adlı büyük kitapta motosiklet sayfası PSA’nın halen elinde bulundurduğu yüzde 49’un satışı ile kapandı.
“Mahindra İki Tekerlekli Avrupa” olarak 2021 yılına kadar 7 yeni model çıkarmayı hedefliyor. Avrupa’da hala fethedilecek potansiyel pazarlar var. Ancak Mahindra da Asya pazarlarında istekli.
Bu arada PSA tasarım stüdyosu dizayn alanında Mahindra’ya omuz vermeye devam edecek. Örneğin, Peugeot Pulsion i-Connect, Peugeot’nun i-Cockpit® ürününden türetildi. Şirket merkezini Mandeure’de tutmaya devam ediyor.
Mahindra & Mahindra Group İcra Kurulu Üyesi ve İki Tekerlek ve FES Bölümü Başkanı Rajesh Jejurikar şu açıklamayı yapıyor: “Biz Peugeot Motosiklet olarak toplam pazardan daha fazla yükseldik. Avrupa’nın en çok satan 50 cc scooteri olan Kisbee, Avrupa ve Çin’deki Peugeot Metropolis’i güçlendiriyor. Urban GT versiyonu Pulsion’un yeni lansmanına gelen olumlu tepkiler de bunu destekliyor. Peugeot Motosiklet (PMTC)’nin 2020 Performans Projesini tamamen destekliyoruz ve gelecek için çok iyimseriz .”
Fransız şirket Peugeot Motosiklet’in dizginlerini serbest bıraksa da yine de markasının Mahindra tarafından kullanılmasına dikkat edecek. Bu da birçok insanın Peugeot’nun scooter bölümünü sattığını bile bilmemesini sağlıyor.
Kaynak : otoajanda
Reklamlar
-
En önemli gelişmeden hiçbir bilgi yok , Pejolar eskisi gibi Piaggio alt yapısı ile üretime devam edecek mi , yoksa ucuz Asya motorlarına mı dönüşecek ?
-
İşin tuhafı,
Resimdeki dashboard,devir gostergesi saat yönü tersi mantikla çalişiyor,
Hiz normal,
Simetri hastalarini ve vertigosu olanlari fitil edecek bir durum,
Benzeri,57`model bmw R26 motosiklette var,ama o hiz gostergesi.
İbre saat yonu calisiyor ama kadraj ters.
-
Gereksiz aşırı pahalı motorlardı. Böyle bir karar almakla sektöre iyilik yaptılar. Tebrik ederim.
-
O devir saati adama kafayı yedirir
-
Metropolis yine üç tekerlek olarak devam ediyor mu?
-
bu iyi mi oldu kötümü anlamadım tam.motoruda alalı 1 ay oldu şansa
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)