Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklet Firmaları Neden Sorunsuz Motosiklet Üret(e)miyorlar?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Motosiklet hakkında olan sayfalarında dolaşıyordum ilgimi motosikletlerin geri çağırmaları çekti. Bunun içinde Honda bile var, motosiklet üreticileri neden böyle sorunlarla karşılaşıyorlar. Premium markalarda bile geri çağırmalar mevcut bunların sebebleri nelerdir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    her üreticide böyle sorunlar olabiliyor. geri çağırma kısmı bizim bildiklerimiz.

    toyota 3 milyona yakın aracını hava yastığındaki bir sorun nedeniyle geri çağırmıştı. üreticisi aisin miydi takata mıydı hatırlayamadım.

    bence geri çağırılmayanları tartışalım.
    rx3 de stop etmeceler, krank somunun gevşemesi?
    hindistan'da üretilen dukelerde devir daim keçesinin patlaması? yağa su karışması? aynısı pulsar'da da var.
    enjeksiyonlu pulsarlarda ekran resetleme?
    cf 250nk larda düşen civatalar?
    gökhan usta'da bahsetmişti 400nk makinesi sorunlu muymuş neymiş?
    volta facası? ön amortisör problemleri? fren balatasının ters takılması?

    bunları kimse geri çağırmadı. garantisi olanlar tamir ettirdi. ya garantisi olmayanlar?

  3. #3

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Bazı Yamaha scooterlerde reflektör değişimi ve Africa Twin benzin deposundaki kaynağın benzinle çözülerek filtreyi tıkaması dışında geri çağırma duymadım ben. Senin duydukların neler? Son yıllarda çıkmış Japon motosikletler ciddi anlamda sorunsuz makineler. Bende kullanmadığım görmediğim motorun bile grubuna üyeyim ama kimsenin şöyle şöyle sorun var yazdığını görmedim. Çin/Hint mallarını ayrı tutuyorum.

  4. #4
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    hatasını anlayan ve özür dileyen ve hatasını telafi eden mi daha iyidir.
    hatasını anlayan ama onu saklayıp hiçbişey yok gibi davranan mı iyidir

    bu iki kişilikten arkadaş olarak kimi seçerdin

    hata her zaman olur. önemli olan hatayı nasıl telafi ettikleri yada edemedikleridir.

  5. #5

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Alıntı Ozan arıcı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazı Yamaha scooterlerde reflektör değişimi ve Africa Twin benzin deposundaki kaynağın benzinle çözülerek filtreyi tıkaması dışında geri çağırma duymadım ben. Senin duydukların neler? Son yıllarda çıkmış Japon motosikletler ciddi anlamda sorunsuz makineler. Bende kullanmadığım görmediğim motorun bile grubuna üyeyim ama kimsenin şöyle şöyle sorun var yazdığını görmedim. Çin/Hint mallarını ayrı tutuyorum.
    Geziniyordum Honda Cbr1000rr fireblade sp nin arka selesinin plakalaının ters takılmış olma olasılığı ve kazaya sebebiyet verebilme potansiyeli olduğunu okudum ama sadece 89 birim, japon motosikletlerinin sorunsuzluk manasında bir numara ondan yana şüphem yok. Avrupalı modellere kayarsak geri çağırmaların bol olduğunu görüyorum Ktm 790 advnin zayıf freni mesela başka örnek vericek olursam Ducati yeni v4 lerde birçok geri çağırma olduğunu gördüm quickshifter sorunu, yakıt sızıntıları, zamanlama zincirinin hatası ve gaz tepkilerinde sıkıntıları. Anlamadığım konu Avrupalı motosikletler Japon motosikletlerinden daha pahalı ama çok daha sorunlu (okuduklarıma göre).

  6. #6
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Çünkü hiç bi firma tamamını kendi üretmez. Motosiklet araba kamyon farketmez bu böyledir. Çok çeşitli yerlerden ürün tedarik edilir.

    Mercedes benz kamyon fabrikası Aksaray'da. Ve çok parçası burada üretiliyor. Kayseri'den sünger getirdiğim bi firma var. Basit bi örnek vereyim. Süngeri x firması üretiyor. Tedarikçi onu alıyor. Aksarayda bi firma süngeri ordan tedarik ediyor. Bunu işleyip koltuk haline getiriyor. Plastiği başka yerden kumaşı başka yerden vs. Ve bu mercedes kamyona takılıyor. Süngeri üreten hatalı ürettiğinde bunu mercedese yıkamayız. Koltuğu yapandada suç yok.

    Tabi bu basit örnek. Yukarda Toyota'nın hava yastığı sorunu yazılmış. Karpuz değil ki kesip bakasın. Patlamayınca hata anlaşılıp çözüm bulunmuş. Çözüm aramayan firmalar daha çok.
    espresso bunu beğendi.

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Herkes sorunsuz üretiyorda bir motorcular sorunlu Nasa nın bile ürettiği uzay gemisi patlıyor , bir üretimin içinde insan varsa sorunda vardır.
    bursalıali bunu beğendi.

  8. #8
    HaktanCbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ducati Monster 696
    Çünkü atom boyutlarında tölerans değerlerini ancak 2 3 bin yıl sonra görebileceğiz. Çünkü yeni normlar mekanikten çok elektroniğe kayması. Çünkü düşük hacim yüksek güç yani metalurji iç aerodinamik yakıt enjektör kompleksliği.

    Koy 1 litre 50 beygir 2 zamanlı hareket eden tek parçanın krank olduğu km de 2 litre yağ benzin yakan bir motor milyar km bile görürsün.

  9. #9
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Alıntı Ozan arıcı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazı Yamaha scooterlerde reflektör değişimi ve Africa Twin benzin deposundaki kaynağın benzinle çözülerek filtreyi tıkaması dışında geri çağırma duymadım ben. Senin duydukların neler? Son yıllarda çıkmış Japon motosikletler ciddi anlamda sorunsuz makineler. Bende kullanmadığım görmediğim motorun bile grubuna üyeyim ama kimsenin şöyle şöyle sorun var yazdığını görmedim. Çin/Hint mallarını ayrı tutuyorum.
    R25 lerde yağ pompası arızası vardı.

  10. #10

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Alıntı HaktanCbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çünkü atom boyutlarında tölerans değerlerini ancak 2 3 bin yıl sonra görebileceğiz. Çünkü yeni normlar mekanikten çok elektroniğe kayması. Çünkü düşük hacim yüksek güç yani metalurji iç aerodinamik yakıt enjektör kompleksliği.

    Koy 1 litre 50 beygir 2 zamanlı hareket eden tek parçanın krank olduğu km de 2 litre yağ benzin yakan bir motor milyar km bile görürsün.
    Blok ömrü konusunda birşey demiyorum benim kastım elektronik hatalar ve yanlış montajlamalar. Yeni Multistradalarda motor parçalarının bileşeninin iyi olmadığını tespit etmişler ve bir takım motosikleti geri çağırmışlar. Yani ne kadar bunu demek doğru olur bilmiyorum ama montajda aynı kaliteyi tutturmuyorlar veya tutturamıyorlar.

  11. #11

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Bu geri çağırmalarla ilgili şunu belirtmek istiyorum. Geri çağırmaların kaynağı genelde amerika ve avrupadaki müşterilerin şikayetleri oluyor. Yoksa firmalar çok temiz kalpli oldukları için değil. Adamlar eğer ipin ucunu kaçırırlarsa dava edilip milyonlarca euro/dolar ceza ve tazminat ödeyeceklerini bildikleri için buna dikkat ediyorlar. Ki buna rağmen çok kritik problemlerde yıllarca ayak sürüdükleri oluyor. Türkiyede hiç duyulmuş mu bir firmaya müşterileri tarafından toplu dava açıldığı?

  12. #12

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Kendi üretmediğin motor hakkında bilgin olmadığı bir alet üretiyorsan o alet illaki ve illa ki sorunlu olucaktır.. ne ürettğini bilmiyorsun çünkü ne sattığını bilmiyorsun..

    Japonlar niye en az sorunsuz motorları üretiyor adamlar ürettkleri motorları ellerinde test pilotları var kullandırtıyorlar hatta bazı makineleri normal dışarda sokaklarda şehirlerde veriyorlar tester niyetine feedback.geri dönüş alıp birde kronikleri varmı onları öğrenip ondan sonra seri üretime geçiyorlar..

    Zaten orta ölçekli firma sahipleri kendileri motorcu yani kendi ürettkleri aletleri kendileri sürüyor zaten..

    Sen eğer motor üreticisinin deyip özellikle bunu çin malı motor üretenler için diyorum fabrika na Mercedes BMW ile geliyorsan ve onla eve dönüyorsan yani bu bir mecazdır kısaca motorcu değilsen motor sürmüyorsan sattığın şeyinde ne olduğunu asla bilemessin ondan sonra o olmuş bu olmuş binlerce on binlerce şikayet gelir..

    Basit örnek sahibinden sitesine girin Honda kaç senedir Türkiye de 40-50 sene belki diğer Japonlarda öyle toplam model sayısına bakın .. 40-50 senede üretilmiş..

    Sonra piyasada çok tutan Çin'den getirilip burda montajlanmış 2000 lilerin ortalarından beri getirilen yani 10-15 senedir Türkiye de olan markalara bakın toplam kaç model getirmiş bazılarının getirdiği model sayısı 40-50 yıldır Türkiye de olan japonlardan daha fazla..

    Neden çünkü bir model sorun sıkıntı verince hemen üretimini kesip başka bir modele geçiyordu bazı markalar eskiden. Öyle işte bir sene üretilmiş iki sene üretilmiş üretimden kaldırılmış bir sürü model var..

    Kısaca motor üretiyorsan biniceksinde.. üretmeden sen dahil çalışanların dahil vericeksin tester niyetine gerekirse kuryeye vericeksin üç beş tane en güzel testi onlar yapar .. bir bin km üç binkm falan.. adamlar sürüş sırasında kronik sıkıntı arızalar çıkar zaten tek tek onları iyileştirme yapıcaksın .. motor stabil sorunsuz hale geldimi ver üretime .. ne sattığını bilmediğin bir aletten bin tane satıp 600-700 olumsuz şikayet alıcağına .. üç beş testera üretmeden önce verirsin kronik sorun arızalar ortaya çıkar çözer satarsın bin tane mutlu müşterin olur marka kaliten yükselir insanların güveni artar marakana.. diğer türlü o sattığın bin kişi o motorun tester oluyor....

  13. #13
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    11 yıldan beri japon motosiklet te kullandım çin malı da kullandım çin malları dahil hepsi sorunsuza yakın performans sahibi motosikletler bence mükemmel diye birşey yoktur az sorunlu vardır veya talaş vardır buna istinaden ne istediğini bilip en akıllı seçimi yapmak için biraz araştırma yapmak lazım
    5 tane çin malı cub
    ybr 125
    spacy alpha 110
    cbr 150
    nc 700
    nc 750
    tenere 660
    afrika twin 1000
    bu motosikletlere sahip oldum hiç biri ile yolda kalmadım lastik patlaması hariç
    türkiye de sadece güneydoğu yu gezmedim sakarya çevresinde gezmediğim il ve yayla kalmamıştır
    660 tenere ile gürcistana gittim 10 günde 5000 km yaptım yanıma kontak anahtarından başka anahtar almadım
    bu gün motosiklet e yeni başlayacak olsam japon motosikletten şaşmam marka model fark etmez
    çünkü çin malı scooterlar çok sıkıntılı vitesliler fazla titreşimli
    motosiklet'lerimin hiçbir zaman bakımı nı ihmal etmedim en iyi sarf malzemeleri ile her daim bakımları yapıldı
    bakım dediğim sadece yağ değişimi değil

  14. #14
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    Soruya soruyla cevap vereyim peki en mükemmeli sıfır sorunlu marka modeli arama ihtiyacı neden? Mekanik-Elektronik her araç veya cihaz arıza yapabilir mühim olan sorunların büyük olmaması ve çözülebilir, markanın servis ve parça desteğinin iyi olmasıdır.

  15. #15
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı Erenkc91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geziniyordum Honda Cbr1000rr fireblade sp nin arka selesinin plakalaının ters takılmış olma olasılığı ve kazaya sebebiyet verebilme potansiyeli olduğunu okudum ama sadece 89 birim, japon motosikletlerinin sorunsuzluk manasında bir numara ondan yana şüphem yok. Avrupalı modellere kayarsak geri çağırmaların bol olduğunu görüyorum Ktm 790 advnin zayıf freni mesela başka örnek vericek olursam Ducati yeni v4 lerde birçok geri çağırma olduğunu gördüm quickshifter sorunu, yakıt sızıntıları, zamanlama zincirinin hatası ve gaz tepkilerinde sıkıntıları. Anlamadığım konu Avrupalı motosikletler Japon motosikletlerinden daha pahalı ama çok daha sorunlu (okuduklarıma göre).
    dostum mesele makinanın sorunlu oluşu değil.
    bakın en müzmin YAMAHA cıyım.
    nedenine gelirsek adamlar bir motoru seri üretime başlamadan 20 tanesini dünyanın her yerine teste gönderiyor 2 sene yüzbinlerce km kullandırtıp ondan sonra piyasaya sütüyorlar.
    düşünün mt07 bloğunu bizim memleketin apaçileri pert edemedi.
    bu yamaha düzgün motor üretiyor demek değildir. bir önceki motorum olan tenere 660 abs nin kronik şarj yeme problemi vardı mesela
    4 gün çalıştırmayayım akü bitiyordu.
    ayrıca servis problemi yaşamıyorum.
    malumunuz memlekette en çok yaşadığımız problemlerin başında servis problemi geliyor.

    bizdeki en büyük ikinci problem ŞEREFSİZ ilk kullanıcı
    motoru pert etmiş şerefsiz (tamamen kullanıcı pisliği) size bir kitliyor bir daha belinizi doğrultamıyorsunuz.
    ben çinli motosikletimi 150 bin km kullandım hiç bir problem yaşamadım sattığım sığır 10 bin km hiç yağ değiştirmeden kullanıp zavallının birine kitlemiş.
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  16. #16

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Millet onu anlamıyor işte ben aldım sorun yaşamadım kimsede yaşamaz kafasında ne yaşıyorlarsa artık dünyadan bir haber yaşayan insanlar..

    Servisler ustalar depolarında dükkanlarında yüzlerce binlerce makine var parça bekleyen arızalı adama soruyorsun bu arızalı makineler nerden geldi uzaydan mı ..

    Parça ömrü var kabul et yada etme bir zaman sonra su koyuvericek iyi bakarsın gözün gibi 15-20 senede su koyuverir kötü bakarsın 5-10 senede su koyu.verir..

    Bugün kaç insan doğru düzgün orijinal malzeme kaliteli yağ sarf malzemesi ile bakım yapıyor kaç kişi düzenli zamanında bakım yapıyor kaç kişi apaçilik yapmadan tek teker falan filan yapmadan sürüyor yüksek hacim hemen hemen her naked ss Turing bir apaçinin elinden geçiyor ..

  17. #17

    Üyelik
    20 Mayıs 2018

  18. #18
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    hatasız yaratmak allaha mahsustur jdfsdfsdf

    aga mekanık bırsey bu. sen emın oldugun bır işi bile 1 yıl sonra "ulan yanls yapmısım" dıyebılıyorsun. uretım yerlerınde calısanlar bılır, hata riski her zaman vardr.

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Japonlar niye en az sorunsuz motorları üretiyor adamlar ürettkleri motorları ellerinde test pilotları var kullandırtıyorlar hatta bazı makineleri normal dışarda sokaklarda şehirlerde veriyorlar tester niyetine feedback.geri dönüş alıp birde kronikleri varmı onları öğrenip ondan sonra seri üretime geçiyorlar..
    Mesele kalite kontrol, ancak ürün testinin çok ötesinde. Olabilecek tolerans ve marjinlerin çok ötesinde üretim yapıyorlar.

    Endüstri mühendisi olanlar Toyota'yı sırf bu yüzden işlemişlerdir muhtemelen üniversitede. Toyota Amerika'ya geldiğinde, GM o anda fabrikalarında aynı toleransta üretim yapamayacaklarını anlıyorlar.

  20. #20

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bana göre böyle bir sorunun sorulmuş olması üretimden ne kadar uzak bir işle meşgul olunduğunu gösteriyor. Herkes yakın olmak zorunda değil tabi ki... Sorunsuz bir motosiklet veya herhangi başka bir araç yapmak mümkün olsaydı yaparlardı. Motosiklet gibi son derece karmaşık bir makinada elbet hesapta olmayan hatalar meydana çıkacaktır. Hatta bizim forum ahalisi pek anlamayacak olsa da bir markanın bir modelinde çıkan bir sorun diğer modelinde hiç çıkmayabilir. Neden böyle dedim ? Çünkü biz Bajaj'ın enjeksiyonlu NS200'ünde olan stop etme sorununu karbüratörlü modelinde de görmeyi bekleyen bir topluluğuz (ne alakası varsa ?). Binlerce motosikletin 2 - 3 tanesinde ortaya çıkan bir problem bize göre kroniktir. Gerçi firmalar da böyle durumlarda kronikmiş gibi çözüm üretmeye çalışıyorlar. Ortada bir sürü parametre var ve hepsi birbiriyle etkileşim içinde çalışıyor. Bu geri çağırmaların çoğunda da sorun aslında çok az bir adette çıkıyor ama firma kendini riske atmamak için bu geri çağırmaları yapıyor. Gerçekten kronik olabilecek sorunları ise onlar zaten önceden tespit edebiliyorlardır.

    Ömür konusunun ise bunlarla alakası yok. Günümüzde firmalar artık en düşük maliyetle aynı işi gören parçayı kullanma anlayışında oldukları için parçaların kullanım ömürleri de eskisi gibi değil. Bence olmasına da gerek yok ama aslında insanlar bu kadarını bile ihtiyaç duymuyorlar. Bugün bizim gibi az gelişmiş ülkelerde kaç kişi aldığı aracı eğer imkanı varsa değiştirmeden yıllarca kullanıyor ? Telefonu bile iki senede bir değiştiriyoruz. Motosikletin ömrü 20 yıl olsa o motorun 20 yılda en az 5 sahibi olur. Bazı arkadaşlarımız ömürlük binerim falan diye yorumlar yapıyorlar ya gülüyorum. Kullandığın üründen sıkılmak diye bir şey var ve motorun o sıkılma sürecini sorunsuz atlatması çoğunluğa yetiyor. Tabi çok uzun ömüürlü olmayacağım diye dayanıklı olmamakla ünlenen bir motorun da ikinci el satış değeri yerlerde sürünecektir. O yüzden üretirken insanların yeterince uzun olduğuna ikna olacakları bir ömür değerini karşılamak da gerekiyor. Ondan sonrası için çoğu kişi "Kaç yıllık motor, iyi bile dayanmış" demeye başlıyor.

    Hep söylerim bu işler zor işlerdir. Öyle olmasa bizim gibi her sene otomobil motoru üzerine bir mucit çıkaran millet çoktan kendi otomobil ve motosiklet markalarına sahip olurdu.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)