Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

soğuk lastik mi iyi tutar sıcak lastik mi ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Alper600RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul
    Arkadaşlar merhaba bu zamana kadar hep sıcağın iyi tuttuğunu bilirdim ama bi kaç şey denedim ve soğukken daha iyi tuttuğunu düşünüyorum
    nasıl diye sorarsanız tek teker çalşırken motor ve lastikler soğukken motor tekere geliyor ama bi süre sonra aynı çalıştığım asfaltta bu sefer lastikler ısınınca patiye sarıyor tutmuyor asfaltı.
    ilaven bide motor ısındığı için sanırım çekişten düşüyor böyle birşey olabilr mi arakdaşlar
    lastiklerim 2019 üretim michelin pilot street lastiklerihenüz sıfır ayarıdna 1000 km bile olmadı motorum ise pulsar rs200.
    kullanıcı adıma bakmayın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    25 Eylül 2019
    Alıntı Alper600RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba bu zamana kadar hep sıcağın iyi tuttuğunu bilirdim ama bi kaç şey denedim ve soğukken daha iyi tuttuğunu düşünüyorum
    nasıl diye sorarsanız tek teker çalşırken motor ve lastikler soğukken motor tekere geliyor ama bi süre sonra aynı çalıştığım asfaltta bu sefer lastikler ısınınca patiye sarıyor tutmuyor asfaltı.
    ilaven bide motor ısındığı için sanırım çekişten düşüyor böyle birşey olabilr mi arakdaşlar
    lastiklerim 2019 üretim michelin pilot street lastiklerihenüz sıfır ayarıdna 1000 km bile olmadı motorum ise pulsar rs200.
    kullanıcı adıma bakmayın
    Öncelikle belirtmek isterim konu dışıyım.
    Ceket güzelmiş Spidi Warrior (Red)
    İstersen 2.el satayım sana ;)
    Alper600RR bunu beğendi.

  3. #3
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Lastiğinde belli bir çalışma sıcaklığı vardır. lastiğin çok sıcak olması tutuş kaybına yol açabilir. örneğin yaz aylarında öğle sıcağında genelde pek randıman alamazsınız hem lastiğiniz çok ısınır hem asfalt çok sıcaktır ve lastik iyi tutunamaz.
    Çekiş kaybı ise motorun hava soğutmalı galiba. teker yaparken zorladığın ve yeterince hava alamayıp yeterince soğuyamadığı için hava soğutmalı motorlarda olan "motor şişti" dedikleri olay oluyor olabilir.
    Motoru zorladığın için lastiğinde fazla ısınıyor olabilir ülkemizin asfaltı çok kaliteli değil olağan şeyler.

  4. #4
    Alper600RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı gokseleren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle belirtmek isterim konu dışıyım.
    Ceket güzelmiş Spidi Warrior (Red)
    İstersen 2.el satayım sana ;)
    zaten bende var hocam kullanıyorum. teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:25 ----------

    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastiğinde belli bir çalışma sıcaklığı vardır. lastiğin çok sıcak olması tutuş kaybına yol açabilir. örneğin yaz aylarında öğle sıcağında genelde pek randıman alamazsınız hem lastiğiniz çok ısınır hem asfalt çok sıcaktır ve lastik iyi tutunamaz.
    Çekiş kaybı ise motorun hava soğutmalı galiba. teker yaparken zorladığın ve yeterince hava alamayıp yeterince soğuyamadığı için hava soğutmalı motorlarda olan "motor şişti" dedikleri olay oluyor olabilir.
    Motoru zorladığın için lastiğinde fazla ısınıyor olabilir ülkemizin asfaltı çok kaliteli değil olağan şeyler.
    yok lastik çok ısınmıyor aslında ama konuyu açtıktan sonra kullandığım motor yağını araştırdım motul 3000 kullanıorum bu yağ sanırım motorun ısınmasına sebep oluyormuş.
    birde motor su soğutmalı hocam. lasitk konusuna gelirsek eğer hocam öyle çok ısınmıyor ama soğuk asfalt soğuk lastik çok daha iyi tuttuğunu söyleyebilirim patiye sarmıyor yapışıyor asfalta.

  5. #5
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Lastik isininca hava basinci arttigi icin lastigin yerle temas yuzeyi azaliyor olmasin? baska turlu nasil aciklanabilir bilemiyorum...

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Soğuk motor daha zengin karışımla çalışır , ısınana kadar düşük devirlerde de tekeri yerden kesecek torku verebilir , euro3 ve 4 motorlar katalizör ısındıktan sonra ciddi seviyede fakir karışımla çalışıyorlar , bu sırada teker yapabilmek için daha yüksek devirlere çıkıyorsan lastik ısınmış olsada sarması normaldir , soğuk lastik daha iyi tutunsa yarışa başlamadan önce elektrikli ısıtıcı kullanmazlardı , Formula1 de ayrıca bir tur formasyon turu atıyorlar , drag yarışlarında adamlar kalkmadan önce lastiği resmen yakıyor..
    Alper600RR bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Lastik ısınınca karkas yapısı yumuşar, yoldaki pürüzlerle teması daha fazla olur, bu tutuşu arttırır. Ama her lastiğin tutuş sıcaklık limiti vardır fazla ısınınca bu sefer lastiğin genel yapısı bozulmaya başlar rijitliği azalır yolu iyi tutsa bile yol şartlarından doğan yükseklik, kerb gibi şeylerin etkisini tolere edemez bu yüzden güven vermez o noktalarda. Mühendis bakışıyla böyle olduğunu tahmin ediyorum, ama yinede araştırmak lazım lastiklerde farklı hamur kullanımınında bu yüzden olduğunu düşünüyorum, metzeler in sitesinde bu konularla ilgili bilgi vardı

  8. #8
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Elbette sıcak daha iyi tutar ama doğru hava basıncıyla.

    Yoksa pist yarışları için bekleyen motorların lastikleri sıcak tutulsun diye "lastik ısıtıcı kılıf" diye bir şey icat edilemzdi di mi?
    Alper600RR bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    +1 lastik havalarını kontrol et. Soğuk lastiğin daha iyi tutması normal birşey değil.

  10. #10
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Aynı sorun bende de var. Yağ çok ısınıyor ve debriyaj gerekli kavramayı yeteri kuvvette yapamıyor sanırım. Seninki de bu yüzden diye düşünüyorum. Hatta daha sonra patinaja bile sarmadan kaçırmaya başlar, debriyaj tam tutamadığı için.

  11. #11
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Soğuk asfalt sıcak lastik diye biliyorum ama ben de merak ettim şimdi..

  12. #12

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Jantsız lastik en iyi tutanı

  13. #13
    Alper600RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul
    Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkür ederim. sıcak lastiğin daha iyi tuttuğunu hepimiz biliyoruz ben sadece deneyimlediğim olayı sizinle paylaştım nedenini merak ettiğim için cevaplarınız için teşekkür ederim.

  14. #14
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Alper600RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkür ederim. sıcak lastiğin daha iyi tuttuğunu hepimiz biliyoruz ben sadece deneyimlediğim olayı sizinle paylaştım nedenini merak ettiğim için cevaplarınız için teşekkür ederim.
    Yerinde ve başarılı bir müdahele. Yoksa bilinenden farklı bir şey tecrübe ettiniz diye negatif yönlere gidebilirdi mesele.

    Sorgulamayı sevmiyoruz vesselam.

    "icat çıkarma" diye bir laf vardı ya, cuk oturdu...
    Alper600RR bunu beğendi.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    basıncı bi tık daha düşür, benim lastiklerin tavsiye edilen değerleri 26-29 ben 23-25 de deniyorum özellikle teker yapacağım günler, gayet güzel tekere geliyor o şekilde.
    Gazdan ziyada ön amortisörlerin yaylanması önemli, yeteri kadar basıp çekemiyorsan tekere gelmemesi normal, sadece gaz ve debriyajla yapmaya çalışırsan sentede tutman da zorlaşır . Tabi bu söylediklerim benimki gibi gariban motosikleti kullananlar için 😀

  16. #16
    Alper600RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul
    Arkadaşlar peki tekere motor ısındıktan sonra gelmemesinin sebebi kullandığım motor yağından olabilir mi ?Motul 3000 mineral kullanıyorum bu yağ motoru ısıtıyormuş sanırım sebebi bu olabilir mi?

  17. #17
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Alper600RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar peki tekere motor ısındıktan sonra gelmemesinin sebebi kullandığım motor yağından olabilir mi ?Motul 3000 mineral kullanıyorum bu yağ motoru ısıtıyormuş sanırım sebebi bu olabilir mi?
    Hayır.

    On karakter.

  18. #18
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Alıntı Alper600RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zaten bende var hocam kullanıyorum. teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:25 ----------



    yok lastik çok ısınmıyor aslında ama konuyu açtıktan sonra kullandığım motor yağını araştırdım motul 3000 kullanıorum bu yağ sanırım motorun ısınmasına sebep oluyormuş.
    birde motor su soğutmalı hocam. lasitk konusuna gelirsek eğer hocam öyle çok ısınmıyor ama soğuk asfalt soğuk lastik çok daha iyi tuttuğunu söyleyebilirim patiye sarmıyor yapışıyor asfalta.
    Hocam bir motul 5100 koyun titresimde nasil azaliyor bakin. Castrol 10w-50 denedim ve en kisa zamanda motul donucem pulsarda

  19. #19
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    yağ dediniz o zaman bende yorum yapayım, bir aralar gariban makinesi olan apache rtr 150 motoruma motul 7100 koyardım ve bazende 5100 koyardım ama artık gına geldi. 2 bin kilometrede bir bu yağlar pahalı olmaya başladı. 2 gün önce 4 litre 15w 40 dizel kamyon yağı aldım. motor zaten 14 beygir falan tabi onuda veriyorsa çünkü motor yaşlı biraz.

    bu yağı almakla hata mı ettim bilmiyorum, motorcu muhabbeti kanalındaki adama güvenerekten artık kaliteli yağdan uzak duruyorum, bir videosunda tecrübelerini aktarmış ve bende ona istinaden bu israfa bir son verdim. 90 liraya 4 litre kamyon yağı aldım.

    yüksek devirlere fazla çıkmıyorum ve zaten motor beygiri düşük olduğundan debriyaj kavrama sıkıntı çıkarmayacaktır bana diye düşünüyorum.

  20. #20

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Tmm o videoda olay doğru da benzinli motora dizel yağı konmaz. Tekrardan benzinli motor yağı koymalısın. İlla markalı alacağım diyorsan Motul 3000 serisi mineral yağlar var.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)