Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Debriyaj balatası değişiminden kısa bir süre sonra yağ değiştirmek gerekli mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Omerius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2019
    Şehir
    ümraniye
    Motosikleti
    mt25 - XJ6N - cb650f - Speed Triple 1050
    Merhaba,

    2.000 km önce debriyaj balatısını değiştirdim aynı zamanda yağ da değişti. Şuan yağı çamur gibi gördüğümden(sadece çamur olduğundan değil de mantıken de öyle geliyor) acaba balata değişiminden sonra rodajdaki gibi 500-1000km içinde parçalar birikip motora zararı olur mu merak ettim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Omerius adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    2.000 km önce debriyaj balatısını değiştirdim aynı zamanda yağ da değişti. Şuan yağı çamur gibi gördüğümden(sadece çamur olduğundan değil de mantıken de öyle geliyor) acaba balata değişiminden sonra rodajdaki gibi 500-1000km içinde parçalar birikip motora zararı olur mu merak ettim.
    Özellikle orjinal olmayan debriyaj balatası değişimi sonrasında kullanılan motor yağı henüz 1.000 km olmadan kararıp siyahlaşabiliyor, hatta motor bu yağı eksiltmeye başlayabiliyor (tecrübe ile sabittir). O yüzden orjinal debriyaj balatası kullanıldığından emin olmanızı tavsiye ediyorum, aksi halde bu sorunu yaşamanız çok muhtemel değil. Eğer ki orjinal balata kullandığınız halde disk/pleyt değişimi yapılmadıysa, debriyaj baskı yaylarınız değiştirilmediyse de debriyajda yaşayacağınız daimi kaçırma sonucu balatalar yanacak ve motor yağınızı olağan üstü şekilde hızlıca karartacaktır. Motor yağından yağ çubuğu yardımıyla alacağınız bir damlayı inceler, dikkatlice bakarsanız motor yağı içerisinde çok küçük taneciklerin motor yağını kararttığını, aslında motor yağının bozulmadığını göreceksiniz. Ne var ki buna rağmen bu parçacıklar yağlama sisteminde motor yağı ile birlikte dolaşıp yağlanan her yere gittiğinden ve yağlamayı olumsuz etkilediğinden motor ömrü ve poerformansı da kısa sürece bundan olumsuz etkilenecektir.

    İki ana çözüm olarak:
    * Debriyaj balatası değişimi yerine set halinde değiştirilmesini ve mutlaka orjinal veya daha kaliteli ürün kullanılmasını,
    * Eğer sorun yaşanmaya başlandı ise motor yağı değişim kilometresini %50 civarına çekip yarı zamanda değiştirmenizi veya debriyajdaki sorunu gidermenizi öneririm. Bu sorun set değiştirmemekten veya hatta sadece debriyaj yaylarınızın değiştirilmemiş olmasından da kaynaklanabilir.
    UzunYolAdami ve Omerius bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    bir yag degistirmek cokta pahali olmasa gerek, bu kadar dert edecegine degistir gitsin

  4. #4
    Omerius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2019
    Şehir
    ümraniye
    Motosikleti
    mt25 - XJ6N - cb650f - Speed Triple 1050
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özellikle orjinal olmayan debriyaj balatası değişimi sonrasında kullanılan motor yağı henüz 1.000 km olmadan kararıp siyahlaşabiliyor, hatta motor bu yağı eksiltmeye başlayabiliyor (tecrübe ile sabittir). O yüzden orjinal debriyaj balatası kullanıldığından emin olmanızı tavsiye ediyorum, aksi halde bu sorunu yaşamanız çok muhtemel değil. Eğer ki orjinal balata kullandığınız halde disk/pleyt değişimi yapılmadıysa, debriyaj baskı yaylarınız değiştirilmediyse de debriyajda yaşayacağınız daimi kaçırma sonucu balatalar yanacak ve motor yağınızı olağan üstü şekilde hızlıca karartacaktır. Motor yağından yağ çubuğu yardımıyla alacağınız bir damlayı inceler, dikkatlice bakarsanız motor yağı içerisinde çok küçük taneciklerin motor yağını kararttığını, aslında motor yağının bozulmadığını göreceksiniz. Ne var ki buna rağmen bu parçacıklar yağlama sisteminde motor yağı ile birlikte dolaşıp yağlanan her yere gittiğinden ve yağlamayı olumsuz etkilediğinden motor ömrü ve poerformansı da kısa sürece bundan olumsuz etkilenecektir.

    İki ana çözüm olarak:
    * Debriyaj balatası değişimi yerine set halinde değiştirilmesini ve mutlaka orjinal veya daha kaliteli ürün kullanılmasını,
    * Eğer sorun yaşanmaya başlandı ise motor yağı değişim kilometresini %50 civarına çekip yarı zamanda değiştirmenizi veya debriyajdaki sorunu gidermenizi öneririm. Bu sorun set değiştirmemekten veya hatta sadece debriyaj yaylarınızın değiştirilmemiş olmasından da kaynaklanabilir.
    Teşekkürler bilgilendirme için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------

    Alıntı UzunYolAdami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir yag degistirmek cokta pahali olmasa gerek, bu kadar dert edecegine degistir gitsin
    Sorma kanka tek derdim bu olmuştu uyku uyuyamıyordum. Yüzeysel ama işe yarar bir bilgi verdiğin için sağ ol.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)