Ybr 125'in ön balatalarını değiştirdim, hem fren tutmuyor hem sıkıyor.
Biraz dolaştım disk baya ısınmış
Balatalar yan sanayii, satan parçacıya kaliteli olsun dediğim halde.
Zamanla tutar mı yoksa bidaha mı alayım?
Ybr 125'in ön balatalarını değiştirdim, hem fren tutmuyor hem sıkıyor.
Biraz dolaştım disk baya ısınmış
Balatalar yan sanayii, satan parçacıya kaliteli olsun dediğim halde.
Zamanla tutar mı yoksa bidaha mı alayım?
Yeni balata takildiktan sonra sistemin havasi alinmasi lazim(balata takilirken kaliper pistonu geriye dogru itiliyor ve sistem hava yapiyor)
İşlem bittikten sonra manet 2-3 defa pompalanarak hava alma işlemi yapilir.
Diskte aşinma ve kanallaşma var mi?
Bu dediklerim yapildiysa,kisa surede balatalar alişir ve fren normale doner.
Yağ hafasını altın mı
Sadece balata değişmekle sistem hava yapmaz , yeni balataların eski diske alışma süresi boyunca fren zayıf tutar normaldir , satın aldığın balatanın malzemesi çok sert ise bu süre çok daha uzayabilir..
Taktımya kafaya şimdi onunla uğraşıyordum, tekrar söktüm baya bi zımparaladım tekrar taktım yine tutmuyo.
Umarım dediğiniz gibi zamanla düzelir.
Eski balatayla tek parmağımla kızaklayan teker şimdi abansam zor durduruyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:15 ----------
Acaba diski de ince zımparayla biraz zımparalasam nasıl olur?
zımparalamakla olmaz , balata birkaç yüz km boyunca aşınıp eski diskin şeklini alacak ve birbirlerine tam oturacak , gece kaliper arkasından ışık tut ve freni sık , balata ile diskin oyuntulu yerlerinden ışık süzülecektir , balata aşınıp o oyuntulara bastıkça artık ışık geçmez freninde eskisi gibi tutar ;)
Tam tersine, balataları ZımparalaMAsanız daha iyi. Her zımparaladığınızda balatanın diskin aşınmış yüzeyine uyum sağlayıp oturmasını engelliyorsunuz.
Ha balata değil de diski zımparalamakla uğraşırsanız disk yüzeyi de düzleşeceği için balatanın uyum sağlaması daha Kolay olur. Ancak disk zımparalama için elinizle uğraşır mısınız, ne kadar uğraşır ne kadar düzlersiniz bilemem. Makina ile dikkatli şekilde yapmak faha hızlı ve etkili.
Söylediğiniz çok doğru, size bişey daha sorcam,
Yeni balatanın tırnakları biraz büyükmüş, yuvasına oturmadı, ben de eğeyle sağdan soldan yedirerek yuvaya sığdırdım,
Sonradan içime vesvese düştü giderken sıkışır v.s. falan diye.
Yarım saat kadar denedim bi sorun yok
Acaba yeni balata mı alsam biemedim.
Gerçi şimdi ders oldu, eskileri atmadım parçacıda karşılaştırcam.
tekeri yerden kes fren yap bırak elle çevir rahat dönüyorsa balatalar yerinde normal çalışıyor demektir , tırnaklar çok sıkı olsa freni bıraktığında balatalar diskten uzaklaşmaz ve tekerlek elle rahat döndürülemez..ayrıca tırnakları gereğinden daha fazla törpüleme bu sefer yolda giderken sürekli ses üretirler..
Takılırken usta elinden yağ da bulaşmış olabilir. Bı balata spreyi sık
Balataya yağ bulaştıysa o balata çöp olmuştur.Balata yağı emer içine çeker.Yüzeyden zımpara atsanda kurtaramazsın.Tabi elden bulaşan yağ ile bu mümkün değil.Baya yağ bulaşması lazım.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)