Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

gidona vuran titreşim oluşması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Merhaba, sorun başlıktan belli zaten. Motosiklette bilindik ariza, çalışmasında problem yok..
    Titreşimin şekli ve motosiklet hakkında bilgi verip sebebi hakkında fikrinizi almak istiyorum teorik bilen ya da yaşayan olarak..

    Onceden hic olmayan bi titresim , motosikletin normal hali degil yani bes yildir kullaniyorum..

    Gidona ellerinizi veya elciklere avucicinizi koyduğunuzda daha bariz anlasilan bi titresim, sanki gidonda bir iki milim boşluk varmış gibi...Motor boştayken ve her viteste var, 2000 devirde de oluyor 8000 de de yani her devirde doğrusu. .Artma azalma yok..Motor dururken de var, seyir halinde de..Yalnız şunu farkettim seyir halinde alt devirde 3000 den 4000e gaz açıp gelirken veya 4000 den 4500e yani güç tekere iletilirken yada debriyaj tam kavrama esnasında bu titresim, sanki vuruntu gibi anlık daha iyi hissediliyor gidonda tam o esnada, sabit gazda giderken hep aynı daha az , dakikada yüz ritim şeklinde tras makinesi titreşimi gibi bişey. ..Sanki bi boşluk var da, yolda giderken gidon biryere, tekerlek bi yere gidip dagilacakmis hissi yaratıyor bu titresim zirilti neyse..Ses yok zirilti dediğime bakmayın. .

    Gidonu sağa sola çevirirken yada seyir halinde hiç bir zorlanma takılma falan yok.
    Amortisorlerin çalışması sağlıklı görünüyor yağ kaçağı falan göremedim. Lastik basınçlari 23 te olsa 30 da olsa hiç fark yok devam ediyor zaten dediğim gibi dururken de var..
    Bes yaşında karburatorlü bir motor, yirmibin kusur kilometrede.
    Arka takoz- kaplin bir yıl önce değişmişti önceden de gidonda sorun yoktu zaten..
    Debriyaj balataları da değişmişti o zaman..
    Arkada sağa sola çekme sallama v.s. Hiç bi sorun yok...Topcase yok..Tank slapper benzeri bişey de olmadı gidonun bu durumundan fakat bir haftadır biraz da korkarak kullaniyorum....
    Bozuk yola falan da her türlü giriyorum, farketmeden on tekerleği çok kez derin sayılabilecek cukura da sokmusumdur , fakat yeni bariz çukura girme olmadı..

    Motorun yağ değişimi ve zincir bakımları tamdır fakat duzenli vida sıkma, saplamalar falan çok anlamıyorum, sağı solu yıllardır sıkılmamıs olabilir yani, ya da herhangi bi yerinde kauçuk v.s. varsa yıpranmış da olabilir...

    Motosikletin neresine bakmalı-baktirmaliyim, çözüm önerileriniz nelerdir bu durumda..Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    Gidon rulman ya da bilyaları, ön teker rulmanları, ön teker mili ilk aklıma gelenler.

  3. #3
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Kullandığınız motor nedir acaba ve motorunuzda koruma demiri varmı ?

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Dururkende titreşim devam ediyorsa motorun çalışmasında bir sorun vardır , yani jant lastik mil vs de sorun olamaz , büyük ihtimal silindirlerden biri tam kapasite çalışmıyordur , krank yataklarında veya pistonda boşluk yada kırık sekman olabilir , motorun şaseye bağlantı noktalarında da gevşeklik vs olabilir..

  5. #5
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Önerilerı dikkate alacağim. Koruma demiri yok.

    Motosiklet tek silindir 150cc, 2015 Model Rks150 Titanik.

  6. #6
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı kefkes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önerilerı dikkate alacağim. Koruma demiri yok.

    Motosiklet tek silindir 150cc, 2015 Model Rks150 Titanik.
    Koruma demiri olsaydı ondan yapabilirdi çünkü koruma demiri şaseye bağlanıyor ve titreşimide gidona veriyor ama kullanmıyormuşsunuz bir furş takımlarına baktırmakta fayda olabilir

    Farklı sebepleride olabilir topcase,uzun saplı dikiz aynası,lastik şeklinin bozulması,vs


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)