Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yurt Dışı Hız Sınırları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Exectus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2016
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YAMAHA R25
    Aklıma takılan bir konu var. Yurt dışında motosiklet almanın kolaylığından bahsediyoruz. 2-3 aylık maaş ile yüksek cc motosikletler alınabiliyor.

    Fakat hız limitleri konusunda çok hassaslar. Ehliyete el koymadan hapis cezasına kadar gidiyo bu durum. Racing 1000cc motosiklette daha 1. Vitesin sonuna gelmeden hız limitini aşmış oluyorlar. Bi yerden sonra mantıksız geliyor yurt dışında racing motosiklet. Harley alırım en azından hep gazlayasım gelmez.

    Aynı şekilde Mustang alsam gazlamak isterdim.
    Siz yurt dışında olsanız yine de alır mıydınız yüksek cc racing?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    Ducati monsterım var 6 viteste 90 la rahat gidebiliyorum 1 viteste takılı kalmak zorunda değilsiniz ki nereye giderseniz gidin otobanlar daima daha yüksek hız sınırına sahipti yada bazı virajı güzel orman yolları var mesela sonuçta her şey top speed ten ibaret değil ben ss motorum varken de viraj almaktan çok daha fazla keyif alıyordum.

    Gelelim soruna evet alırdım bir adet haftasonlarında sadece keyif amaçlı sürmek bir ducati panigale yada v4 alırdım bir tane de işe gidip gelmeye 250 cc lik scooter alırdım.

    Hatta bkz. schaaf adlı sevdiğim kanallardan olan şahıs avrupanın muhtelif yollarında hayvan gibi basıp geziyor şehir içi harici çok da sorun yok anlıyacağınız.

    https://youtu.be/i1y1__t_MdE" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">

  3. #3
    tomass - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Yamaha SR500, Vespa Sprint 150S

  4. #4

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Türkiye’de de hız sınırı var cezaların daha düşük olması bu gerçeği değiştirmiyor İnsanlar genelde piste çıkıyorlar.

  5. #5
    toreador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2010
    Şehir
    Samanyolu
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Alıntı Exectus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklıma takılan bir konu var. Yurt dışında motosiklet almanın kolaylığından bahsediyoruz. 2-3 aylık maaş ile yüksek cc motosikletler alınabiliyor.

    Fakat hız limitleri konusunda çok hassaslar. Ehliyete el koymadan hapis cezasına kadar gidiyo bu durum. Racing 1000cc motosiklette daha 1. Vitesin sonuna gelmeden hız limitini aşmış oluyorlar. Bi yerden sonra mantıksız geliyor yurt dışında racing motosiklet. Harley alırım en azından hep gazlayasım gelmez.

    Aynı şekilde Mustang alsam gazlamak isterdim.
    Siz yurt dışında olsanız yine de alır mıydınız yüksek cc racing?
    Almanya otobanlarında önerilen hız sınırı 130 km/s ve limiti olmadığı bilgisine sahibim şayet yakın vakitte yönetmelik değişmedi ise.

    Bir dönem yasal hız sınırı uygulaması getirilmek istendiğinde Audi, Porsche vb. büyük üreticiler duruma itiraz ederek mevcut uygulama ile devam edildi.

    Yani Mustang aldığınızda kapıldığınız haklı his gibi Alman üreticiler kuvvetle ihtimal "ben bu kadar pahalı ve güçlü araçları, performansları dolayısıyla satabiliyorum. Eğer hız limiti koyarsanız biz ne satacağız?" argümanı ile itiraz etmiş olmaları muhtemeldir.

    Yasal hız uygulamasının doğruluğu ya da yanlışlığı, göreceliği sebebiyle pek de tartışmaya uygun değil. TR'de kesinlikle yasal hız sınırı olmalı ve cezai yaptırımı standart tarife cezalarla değil, aracın kasko değeri ve kullanıcının yıllık gelirine bağlı olarak uygulanmalı. Oldukça da ağır yaptırımları olmalı.

  6. #6
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Almanya'da bildiğim kadarıyla otobanlarda resmi hız sınırı yok. Ama sigortalar 240 üstü hızlardaki kazaları karşılamıyormuş. Resmi değil ama ekonomik sınır var yani. Otomobiller için böyle diye dinlemiştim.

  7. #7
    oktay33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BMW 1600 GTL
    Almaya'da 250 km/s hızından yukarı gitmek için özel bir ehliyer veriyorlar diye biliyorum
    Stutgart - Münih arası otoyol 6 şeritli, ben 4.cü şeritte 240km/s hızla giderken beni sollayan bir çok araba vardı o yolda..
    Stutgart şehrinde Mercedes, Münih'te ise BMW üretiyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:41 ----------

    -Ayrıca Otoyolda ölümlü kaza oranlarında en düşük veri Almanya'da biliyor musunuz?
    Amerika'lı lar yıllarca araştırma yapmışlar, Almanya'da hız limiti olmadığı halde neden bu kadar az ölümlü kaza oluyor, Amerika'da hız limitleri var ve ölüm oranları çok yüksek diye.
    Çıkan sonuç: DİSİPLİN.
    Bu kadar basit. Kurallara uyacaksın 80 yazıyorsa 80 gideceksin.

  8. #8
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Katılıyorum. Yüksek hız, kazadan ziyade kazada ölüm riskini arttırıyor. Bir yola tali yoldan çıkacak araç beklemeyi becerirse sizin anayoldan 50 veya 200 ile gitmeniz farketmez, kaza olmayacaktır. Ama o adam yola atlıyorsa 30'la da gitseniz kaza olur.

  9. #9
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Bence kurallar var fakat çok sıkı bir konu değil. Yani ülkede pek elzem bi konu değil gibi. Hızlı giden adam nerede ne kadar gideceğini kestiriyor gibi. Dolayısıyla çok kaza olmuyor.

    Sadece Almanya örneği hatalı. Almanya'nın hız sınırı olmayan bölgesi sayılı, her yerde yok.

    Diğer bi konu sigortalar ve kaza durumunda yaralama/ölüm. Sigortalar kaza yaparsanız çok yüksek ve ölüm durumunda ülkemizdeki gibi gevşek davranılmıyor.
    Dolayısıyla yine halkta korku var buna göre davranıp kazaya sebebiyet vermiyor.

  10. #10
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Exectus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklıma takılan bir konu var. Yurt dışında motosiklet almanın kolaylığından bahsediyoruz. 2-3 aylık maaş ile yüksek cc motosikletler alınabiliyor.

    Fakat hız limitleri konusunda çok hassaslar. Ehliyete el koymadan hapis cezasına kadar gidiyo bu durum. Racing 1000cc motosiklette daha 1. Vitesin sonuna gelmeden hız limitini aşmış oluyorlar. Bi yerden sonra mantıksız geliyor yurt dışında racing motosiklet. Harley alırım en azından hep gazlayasım gelmez.

    Aynı şekilde Mustang alsam gazlamak isterdim.
    Siz yurt dışında olsanız yine de alır mıydınız yüksek cc racing?
    10+ yildir 100+hp ve 900+cc motosiklet kullaniyorum Amerika'da. Motosikletle hic hiz cezasi yemedim. Arabadan cok yedim ama...

    Soru mantikli. Hiz icin dizayn edilen bir sey, hizli kullanilamayacaksa niye alinir? Cevap, daha dogrusu sorunun sorulma sebebi, SS'in amacindan bihaber olmamiz aslinda.

    Duz yolda gaza abanmak bir kac defadan sonra bayan bir sey. Asil zevkli olan, ve zevki bitmeyen, hizli viraj almaktir.

    Zaten SS asil virajda hizli gitmek icin dizayn edilir. Duz yolda hizli gitmek icin dizayn edilse, aerodinamiyi arttirmak icin surucu asagiya konumlandirilirdi, yuksek hizda stabiliteyi arttirmak icinde tekerler arasi mesafe ve "rake" açisini arttirilirdi. Ama o zaman da hizli viraj alamazdi.

    Duz yolda hiz zevk vermez mi? Evet ama onda da asil zevki olusturan sey hiz degil, ivmedir. Yuksek ivme ise her hizda yasanir. Ama dusuk cc ile yasanmaz. Daha hizli bir arac arkadan carparsa belki

    Ama dusuk ve orta cc ile de viraj zevki yasanir. Lakin forumda daha cok okudugum gaza abanma ve son hiz... Bu da motosiklet kullanma konusunda genel olarak bilincsiz ve egitimsiz oldugumuzun gostergesi.
    berk_cglr ve olcaytuna bunu beğendiler.

  11. #11
    toreador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2010
    Şehir
    Samanyolu
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10+ yildir 100+hp ve 900+cc motosiklet kullaniyorum Amerika'da. Motosikletle hic hiz cezasi yemedim. Arabadan cok yedim ama...

    Soru mantikli. Hiz icin dizayn edilen bir sey, hizli kullanilamayacaksa niye alinir? Cevap, daha dogrusu sorunun sorulma sebebi, SS'in amacindan bihaber olmamiz aslinda.

    Duz yolda gaza abanmak bir kac defadan sonra bayan bir sey. Asil zevkli olan, ve zevki bitmeyen, hizli viraj almaktir.

    Zaten SS asil virajda hizli gitmek icin dizayn edilir. Duz yolda hizli gitmek icin dizayn edilse, aerodinamiyi arttirmak icin surucu asagiya konumlandirilirdi, yuksek hizda stabiliteyi arttirmak icinde tekerler arasi mesafe ve "rake" açisini arttirilirdi. Ama o zaman da hizli viraj alamazdi.

    Duz yolda hiz zevk vermez mi? Evet ama onda da asil zevki olusturan sey hiz degil, ivmedir. Yuksek ivme ise her hizda yasanir. Ama dusuk cc ile yasanmaz. Daha hizli bir arac arkadan carparsa belki

    Ama dusuk ve orta cc ile de viraj zevki yasanir. Lakin forumda daha cok okudugum gaza abanma ve son hiz... Bu da motosiklet kullanma konusunda genel olarak bilincsiz ve egitimsiz oldugumuzun gostergesi.
    Azami hız dünya çapında bir hastalık, ülkemizde de sık görülüyor. Bahsettiğiniz durumda viraj kabiliyeti veya engebeli yollarda sürme marifeti eğitim ya da en kötü ihtimalde tecrübe istiyor. Ancak eğitim yahut tecrübe gerektirmediği için düz yolda tam açık gaz kolu ile motosiklet üzerinde çömmek daha cesur hissettiriyor, daha kendini kanıtlamış intibası yaratıyor. Ancak eğitim ve tecrübe gerektiren bir saniyelik aksiyonda ortaya çıkan sahneleri daha sonra youtube'dan izleyip vah vah çekiyoruz.

    "0-80, 0-100 kaç saniye?" diye sorulmuyor, "ibre kaç, hacı bu kaç basıyor?" ile ölçümlendiriyoruz genelde birimleri. Tork sormuyoruz misal, hangi devirde ne kadar güç ürettiğini bilmek yerine 5 saniye de olsa 30 saniye de olsa o araç 150 km hıza ulaşıyor önemli olan bu. Kafa böyle olunca hız sınırı ne ise yolda, o sınırı zorluyoruz. Zorladığımızda bir sorun yaşamıyorsak o an biraz da aşıyoruz, aştığımızda da sorun olmayınca artık üst standartlarımız ölçülemez hale geliyor; her bayramın olmazsa olmazı nahoş kaza haberlerine rast geliyoruz.
    oktay33 bunu beğendi.

  12. #12
    oktay33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BMW 1600 GTL
    Benim ilk baktığım 100'den sıfıra kaç metre.
    Olay aslında bu. Dura bileceğin hızda gitmektir.
    toreador bunu beğendi.

  13. #13
    Exectus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2016
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YAMAHA R25
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10+ yildir 100+hp ve 900+cc motosiklet kullaniyorum Amerika'da. Motosikletle hic hiz cezasi yemedim. Arabadan cok yedim ama...

    Soru mantikli. Hiz icin dizayn edilen bir sey, hizli kullanilamayacaksa niye alinir? Cevap, daha dogrusu sorunun sorulma sebebi, SS'in amacindan bihaber olmamiz aslinda.

    Duz yolda gaza abanmak bir kac defadan sonra bayan bir sey. Asil zevkli olan, ve zevki bitmeyen, hizli viraj almaktir.

    Zaten SS asil virajda hizli gitmek icin dizayn edilir. Duz yolda hizli gitmek icin dizayn edilse, aerodinamiyi arttirmak icin surucu asagiya konumlandirilirdi, yuksek hizda stabiliteyi arttirmak icinde tekerler arasi mesafe ve "rake" açisini arttirilirdi. Ama o zaman da hizli viraj alamazdi.

    Duz yolda hiz zevk vermez mi? Evet ama onda da asil zevki olusturan sey hiz degil, ivmedir. Yuksek ivme ise her hizda yasanir. Ama dusuk cc ile yasanmaz. Daha hizli bir arac arkadan carparsa belki

    Ama dusuk ve orta cc ile de viraj zevki yasanir. Lakin forumda daha cok okudugum gaza abanma ve son hiz... Bu da motosiklet kullanma konusunda genel olarak bilincsiz ve egitimsiz oldugumuzun gostergesi.
    Fakat şöyle bir durum da var. 100km/h ile giderken ivmelenme ile kısa sürede 200km/h a çıkabilmek, bu süre içerisinde de motorun yüksek devirde dönmesi benim için önemli. Viraj almak konusuna gelecek olursakta haklısınız, viraj da önemli ama herkesin beklentisi farklı.

    Kimisi ulaşım için kullanıyor, kimisi viraj, kimisi top speed. Öncelikler değişiyor. Yasal sınırları aşmak ülkemizde örnek olarak Amerikaya göre daha kolay. Ceza yazılıyor. Kesinlikle karşıyım fakat polisten kaçan bile oluyor. Amerikada bu olaylar yaşansa helikopter kaldırmaya kadar gider. Bu şartlar altında insanların yasal sınırı aşması daha caydırıcı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:24 ----------

    Örnek olarak japonyada yasal olarak araçların fabrika çıkışı 180km/h a sabitlendiğini duymuştum ve hız sınırlarını aşmak başınıza çok büyük dertler açılıyor. Bu şartlar altında yüksek cc racing olsun, Nissan GTR olsun tam zevkini vermez gibi geliyor.

  14. #14
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10+ yildir 100+hp ve 900+cc motosiklet kullaniyorum Amerika'da. Motosikletle hic hiz cezasi yemedim. Arabadan cok yedim ama...

    Soru mantikli. Hiz icin dizayn edilen bir sey, hizli kullanilamayacaksa niye alinir? Cevap, daha dogrusu sorunun sorulma sebebi, SS'in amacindan bihaber olmamiz aslinda.

    Duz yolda gaza abanmak bir kac defadan sonra bayan bir sey. Asil zevkli olan, ve zevki bitmeyen, hizli viraj almaktir.

    Zaten SS asil virajda hizli gitmek icin dizayn edilir. Duz yolda hizli gitmek icin dizayn edilse, aerodinamiyi arttirmak icin surucu asagiya konumlandirilirdi, yuksek hizda stabiliteyi arttirmak icinde tekerler arasi mesafe ve "rake" açisini arttirilirdi. Ama o zaman da hizli viraj alamazdi.

    Duz yolda hiz zevk vermez mi? Evet ama onda da asil zevki olusturan sey hiz degil, ivmedir. Yuksek ivme ise her hizda yasanir. Ama dusuk cc ile yasanmaz. Daha hizli bir arac arkadan carparsa belki

    Ama dusuk ve orta cc ile de viraj zevki yasanir. Lakin forumda daha cok okudugum gaza abanma ve son hiz... Bu da motosiklet kullanma konusunda genel olarak bilincsiz ve egitimsiz oldugumuzun gostergesi.
    viraj konusuna sonuna kadar katılıyorum hocam 🐈

  15. #15
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Ülkemiz, (maalesef)hem eğitim, hem kafa hem de kültür olarak çoğu şeye henüz hazır değil. Bunlardan biri de misal hız sınırının arttırılması veya kaldırılması. O konu tamam da, anlayamadığım husus şu; 3 geliş 3 gidiş anayol, sağlı sollu 2 şer şerit, toplam 10 şerit yolda neden sınır 70?

  16. #16
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ülkemiz, (maalesef)hem eğitim, hem kafa hem de kültür olarak çoğu şeye henüz hazır değil. Bunlardan biri de misal hız sınırının arttırılması veya kaldırılması. O konu tamam da, anlayamadığım husus şu; 3 geliş 3 gidiş anayol, sağlı sollu 2 şer şerit, toplam 10 şerit yolda neden sınır 70?
    Çünkü;
    geçen gün sağ şeritte gidiyorum. Sol şeritten bi minibüs zank diye önüme kırdı, minibüs önündeki kamyoneti sağladı. Ama hemen sonra ışıkta durdu. Gittim yanına neden öyle yaptın neden önüme kırdın dedim. Dedi ki ben seni gördüm merak etme (tamam aramızda mesafe vardı ama). Dedim adama ama ben panik oldum zank diye kırınca panik olup düşseydim dedim. Düşündü evet haklısın özür dilerim haklısın dedi. Hızım herhalde 60-70 di. Daha hızlı olsam kesin yere yapışmıştım. Her ne kadar motosiklet hızlı gitse de dengesiz bi alet. Bu tarz saçma sürücüler yüzünden düşebiliriz. Birde bu taraftan bak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:06 ----------

    Alıntı Exectus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    F

    [/COLOR]Örnek olarak japonyada yasal olarak araçların fabrika çıkışı 180km/h a sabitlendiğini duymuştum ve hız sınırlarını aşmak başınıza çok büyük dertler açılıyor. Bu şartlar altında yüksek cc racing olsun, Nissan GTR olsun tam zevkini vermez gibi geliyor.
    Arkadaşım bi 7-8 sene önce sıfır Volvo S40 almıştı. çeşme otobanına çıkmış basıyor. Ama araba yokuş yukarı yokuş aşarı 140km/h yi geçmiyor. Çocuk çıldırdı. Volvo bayine gidip sorduğunda ''güvenliğiniz için hızı sınırlandırıyoruz'' demişler. Birde utanmadan daha hızlı gitmek istiyorsan 145 ile yani. S60 al demişler


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)