KTM 450 EXC Stok Egzoz ve Yenileme
-
Selamlar
2010 KTM EXC 450 satın aldım.
Genel olarak iyi durumda fakat çok bakımsız kalmış. Çoğu kozmetik ufak tefek kusurları var. Arka Dişli bozuk, Yan sehpa kırık, Vites ve Fren pedalları aşınmış, Ayak marşı laşkalaşmış vs vs. Egzoz parlatılacak, Bende komple revize etmeyi düşünüyorum. Çıplak şasi kalıncaya kadar her şeyi söküp kontrol edip baştan sonra tekrardan toplamayı düşünüyorum. Şasi, Jantlar ve birkaç parça olmak üzere elden geçip boyanması gereken parçalar var. Yavaş yavaş yenilenmesi gereken parçaları topluyorum.
Egzoz hakkında şunu sormak istiyorum. Üzerinde orjinal egzoz olmasına rağmen gaz açınca kıyamet koparıyor. Acaba Egzozun içimi boşaltılmış diye baktım ama Egzozda herhangi bir oynama izi bulamadım. Susturucu yeri de yok gibi. Biraz rahatsız edici. Bu konuda bilgisi olan var mı?
Reklamlar
-
hayırlı olsun aramıza hoş geldin
-
Selaaaam
Sx ve exc egzozları arasında susturucu odası ve çap farkı vardır. Normalde exc de gürültülüdür. Ama sx450 egzozu düzdür susturucu odası yoktur. Bu yüzden fazla ses çıkar. Fakat exc den de normalden fazla çıkar. Sabit gaz giderken tık yok gazı bi çevirirsin yıkar ortalığı
Eğer aşırı çıkıyorsa sx egzozuyla değiştirmiş olabilirler. Ama işte bakmak gerekiyor. Dediğim gibi exc egzozu da size fazla gelebilir. Ben alışkın olduğum için çevremdeki diğer special makinalaeda hep performans egzoz olduğu içim çok gelmiyor bana
-
Anladım. Motoru komple dağıtıp yeniden toplayacağım. Şasi ve jantlar komple kumlanıp temizlendikten sonra boyanması gerekiyor. Elektrik tesisatı elden geçmesi lazım. Hız ve saat göstergesi yok. Eski sahibinin dediğine göre kendisi aldığındada yokmuş. Bende takmışken custom birşeyler yapayım diyorum. Biraz araştırın a Trail tech firmasının ürünleri gözüme ilişti.
https://www.trailtech.net/digital-gauges/vapor
Orjinal gösterge Türkiyede 1500lira civarı. O paraya yurtdışından bu göstergeye alıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------
Tekrardan selamlar
Bugün ön teker rulmanlarını değiştirdim. Gerçekten çok kötü durumdalardı. Hem rulmanlar hem keçeler yenileriyle değişti.
Rulmanları hallettik fakat benim ön diskte de baya bir eğrilik var. Repair Manual'den baktım ön 260 arka 220mm çapında. Aliexpress de 15$-20$ civarı ön disk. Burdan sipariş edeceğim. Şimdilik ön takımda başka bir sorun görünmüyor.
Ben yağ hakkında birkaç birşey sormak istiyorum. Kullancılar bilir bu motorlarda Motor yağı ile Şanzıman yağı ayrı. İki ayrı yağ tapası var. Motora 600ml, şanzımana 900ml yağ koymak gerekiyor. Fakat şöyle ilginç bir durum var. Manual'de hem şanzıman için hemde motor için 10W50 yağ öneriliyor. İki yağda aynı vizkoziteye sahip. O halde neden ayrı ayrı koyuyoruz?
Şöyle bir tahminde bulundum ama doğrumudur emin değilim. Motor yağı bu motorlarda 10 saatte bir değişiyor. Sık sık yağ değiştiği için yağ değişimi ile birlikte her seferinde şanzıman yağını da değişmeyelim diye ayırmışlar. Veya bilmiyorum motora çok özel bir yağ konuluyor olabilir. Fikri olan varmı bu konuda?
Ben Castrol Power 1 10W50 aldım. Hem şanzımana hemde motora bu yağdan koymayı düşünüyorum. Farklı tavsiyesi olan varmı?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)