Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Motosiklete neden büyük hacimli ve süratli motorla başlanmaz?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    unsalyzf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2006
    Motosikleti
    2004 Kanuni Hussar 125 - YZF R1 2006
    Ben size kendi deneyimimi anlatayım:10 yıl mobilet, Jawa350, MZ251, MZ301, scooterlar bunlara bindikten sonra 1999 yılında gidip 1000cc racing yamaha aldım ilk defa üzerine bindim biraz kullandım baktımki şimdiye kadar kullandıklarım motor değilmiş dedim kendime, önce kullanamayacağımı sandım geriye verecektim etrafa rezil olmamak için 3 ay boyunca sadece direksiyona ve motora hakim olmaya çalıştım 3. vitesten yukarıda çıkmadım alıştıktan sonrada koca motor altımda bisiklet gibi oldu 2 yıl bindikten sonra 600cc R6 ya bindim daha sonra onuda sattım şimdi 1000cc R1 aldım 2006 model ama pişmanım çünkü motor çok güçlü yaşımda ilerledi Türkiye şartlarına göre fazla büyük satıp ZX6R yada CBR600 almayı düşünüyorum.
    GÖRÜNMEZ ADAMLAR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    vedat kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2006
    Şehir
    istanbul/levent
    Motosikleti
    HONDA CBR 600 RR
    ne diyelim arkadaşlar anında günah keçisi olduk..
    yani insanların avukata ihtiyacı vardı iyi oldu..
    ve yine aynı insanlar bizim yazdıklarımızdan etkilenecekler gidip büyük cc motor alacaklar ölecekler..
    her kezin dediğini yapan kendi iradesini kullanamayan bu adam bu yaşa o zaman heybeye gelmiş..nasıl gelmiş allah bilir..
    eh bu adam önüne sunulan seceneklerden herhangi birini secme özgürlüğü varmı varrrr..
    bu insanlar becerileri ve kendilerini sizlerden daha iyi tanıdıklarına göre kendi hayat görüşlerine göre haraket etmek isterlerse bunda özgürlermi evettt..
    örnekleri okudunuz umarım isteyen kücük cc almış ısteyen büyük cc almıs bu yukarda yazdıklarıma dogrularmı evettt..
    10 yıl 15 yıl motor kullandınız diye insanlara bu baskı yapma hakkını kim veriyor anlamış değilim..
    sizin başladıgınız dönmele şimdiki dönem bir değil..yollarda bir degil makınalarda bir degil..

    ben cevremi dinledim..
    motor konusunda egitim veren insanları dinledim..
    araştırdım..
    ve size garip gelecek cünki alışık degilsiniz KENDİ İRADEMİ kullanarak 600 cc motor aldım kullanıyorum kimene...
    öldüğümü duyarsanız bişi yazmayın bişi demeyin merak etmeyin üzülmem..
    [B][COLOR="Red"]insanlar gelecek için hayal kurar..kaderde buna gülermiş...[/COLOR][/B]

  3. #23
    aytskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    İzmir/Basmane-Üçyol Hatay Adana Ceyhan
    Ben tam yaşadığımı aktarmak istiyorum...
    Ben daha önce hiç motosiklet kullanmadan hatta üzerine binmeden almaya karar verdim.İlk bir dükkana gittim Kahramanlara kafamda 600 cc race yada 500 cc Japon naked vardı(son kararım).Honda beğendim 600 cc CBR dükkan sahibi yeni başlayacağımı öğrenince inanın satmadı ikna edemedim beni ısrarla EN 500 yönlendirdi.Derken ikinci el ilanlara bakarken bu foruma denk geldim okumaya başladım bu arada bir ZZR 600 buldum pazarlık başladı.Arkadaşım vardı ZZR 1100 kullanmış oda ısrarla alma diyordu çünkü o motosikleti aldığı hafta Çeşmede büyük kaza yapıp hemen satmış okuduklarımdan ve tepkilerden aldığım sonuç 250 cc uygun olacaktır dedim hyosunga karar verdim satın aldım kullanmayı bilmiyorum hatta vitesler nasıl değişir onu bile bilmiyorum arkadaşımla aldık motosikleti boş bir alana gittik inanın rahatça kullanmaya başladım çünkü düz ve boş hatta trafikte eve kadar ben götürdüm (üzerine ilk bindiğim motor).Bir süre sonra iyice piştiğimi düşünürken artık rahatladık ya bildiğimizi sanıyoruz bu işi o gün kaza yaptık şanslıydım hasar pek yoktu.Kazanın nedeni kullandığım makinenin limitlerini tanımayışım tepkilerini bilmeyişim ve eğitim almayışım oldu eğitim alamadım çünkü vakit yok mazeret değil tabiki.Oturdum düşündüm ehliyeti alana kadar bilinçli bir insanın yapması gerektiği gibi kullanmamaya karar verdim ve bunu yaptım çünkü kendim bir yana başka masum insanlarada zarar vermek var işin sonucunda vebal altına girmek.Derken ehliyeti aldım şimdi GS 500 falan deniyorum yavaştan büyüyeceğiz artık o kazayı CBR yada ZZR 600 le yapsaydım çok farklı olabilirdi herşey...
    Aslında benim çıkardığım sonuç site yöneticilerinin bile ortak noktada buluşamadıkları bir konuda yorum yapmak ne kadar doğru olacaktır diye düşünmedende edemiyorum...

  4. #24
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @vedo
    Seninle aynı gün körfez pistinde hyosung testinde bulunmuştuk. Orada senin motosiklet deneyimini ve kapasiteni görmüş oldum. Motosiklet konusunda bilgi deneyim ve kabiliyetin konusunda topluma mesaj verme hakkına sahip çok az arkadaştan biri olduğun kanaatindeyim.
    Bu yorum için teşekkürler. İnsanlar ne yazık ki diğer insanları tanımadan yargılıyorlar. Pist deneyimi çok farklı birşey. Keşke herkes deneyim ve eğitim konusunda bilinç sahibi olsa. Kanunlar da bir yere kadar, 2 sene 100cc üzeri kullanmak yasak da olsa, bizim insanımız bu yasağı takmayacaktır. Herkes azıcık motor kullanabildiğini görse kendini usta zannediyor ama iş o kadar basit değil. Bazıları "600cc ile başlamak benim seçimim kime ne" derken çok bencil davranıyor. Bu seçimin başkalarının hayatını da tehlikeye sokabileceğinin bilincinde bile değil ne yazık ki. Keşke trafiğe kapalı bir alanda bu insanların aslında sandıkları gibi bu motorları iyi kullanmadıklarını gösterecek bir imkan olsa.

    @johnny_rook
    hayretler içinde okuyorum, bazı arkadaşlar 1000cc ile başlama, başlangıç için 600F daha ideal falan diyorlar, bence bunun tek sebebi sitede yazdıklarından sorumlu olma düşüncesinin kişilerde henüz tam gelişmediginden
    Tamamen haklısın. İnsanlar başkalarını etkileyebileceklerini, yazdıklarından sorumlu olduklarının bilincinde değiller. 1000cc ile başlanmaz, 600cc ile başlanır derken aslında kendisiyle çelişmekteler. Umarım çoğu kişi bu çelişkileri görüp, doğru şekilde değerlendirme yapabiliyordur.

    @ELINT
    boy eline saglık bu sitenin böyle yazılara ihtiyacı var . çok sagol iyi bir çalışma olmuş bravooo...
    Teşekkürler, bu çalışma değildi. Sadece bu forumda bu konu çok konuşuldu ve hala yanlış düşüncede olanlar var. Demek ki konuya tekrar el atmak gerekiyor dedim. Yazının başında özellikle bazı şeyleri belirtmeme rağmen, bazıları yine aynı tavırlarını sürdürmekte ısrarlı. Ehh ne diyeyim artık, okuyanlar değerlendirsin...

    @vedat kaya
    10 yıl 15 yıl motor kullandınız diye insanlara bu baskı yapma hakkını kim veriyor anlamış değilim.. sizin başladıgınız dönmele şimdiki dönem bir değil..yollarda bir degil makınalarda bir degil..
    Arkadaşım kimsenin kimseye baskı yaptığı yok. Bu konuda vermiş olduğun karar sadece seni değil, trafikte bulunan insanları da etkiliyor, bunu unutma. Sen o motoru benim de içerisinde olduğum trafikte kullanıyorsun. Birgün deneyimsizliğin yüzünden motora hakim olamayıp birinin ölümüne neden olursan da "size ne" mi diyeceksin? Evet haklısın makinalar eskisi gibi değil, çok daha hızlı ve çok daha tehlikeliler!

    @unsalyzf
    10 yıl mobilet, Jawa350, MZ251, MZ301, scooterlar bunlara bindikten sonra 1999 yılında gidip 1000cc racing yamaha aldım ilk defa üzerine bindim biraz kullandım baktımki şimdiye kadar kullandıklarım motor değilmiş dedim kendime
    İşte olay budur. 10 sene motor da kullansanız, ilk kez bir racing üzerine oturduğunuzda bu duyguları hissedersiniz. Racing makinalar çok farklıdır, başlangıç için uygun değildirler.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  5. #25
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Tam 6 ay önce konu hakkında bi başlık açmıştım fikrim aynen budur...yazmadım ..yazılmışı var

    Çok uzun zamandan beri bir çok motosiklet forumunu takip etmekteyim ortak bir eğilim var , motor soran arkadaşlara 125 cc ile başla aman yüksek cc alma gibi önerilerde bulunulmakta hatta bu önerileri yapanların çoğu hayatında hiç motor kullanmamış insanlar . Konu hakkında bilgili olduğunu düşündüğümüz köşe yazarlarıda bu olaya çanak tutmakta...
    İyi bir eğitim alınarak (honda , Emok, BMW gibi kuruluşlar lisanslı uzman eğitmenlerle bu eğitimi vermektedir) 650 CC bir enduro veya chopper la motora başlamak mümkündür ...

    Sport modelleri bunun dışında tutuyorum.. Sport modeller belli bir tecrübe gerektirmektedir diğer modellerin aksine sportlarda motor tamamen vücut hareketleri ile kontrol edilmektedir ..Sportlarda özellikle düşük süratlerde ve manevralar esnasında vücut yatar pozisyonda olduğu için ağırlık merkezini odaklamak diğer modellere oranla daha zor olmaktadır..

    Örnek verirsek durumun vahameti ortaya çıkacaktır hiç motor kullanmamış bir arkadaş tavsiye istiyor.

    -Acaba hangi motoru alsam ?
    Hemen uzman arkadaşlar cevaplıyorlar. (uzmanlık bisiklet üzerinde kazanılmış)
    -Arkadaşım 125 cc ile başla zaman içinde yükseltirsin !!!!! (Kendiside bunu yapmayı düşünüyor soruyu sorandan tek farkı foruma daha önce katılıp bu soruyu daha önce sormuş ve aynı yanıtı almış olması)
    Cevabı alan arkadaş gidip bir RS REPLICA 125 Aprilla alıyor (eee para var tavsiyeyede uyuyo 125 cc) ama bu motor 11000 devirde 29 hp güç üretiyor. ne önemi var işte 125 cc bir motor bin git .Şimdi siz karar verin hiç deneyimi olmayan birinin altında 29 hp güç üretebilen küçük modifikasyonlarla azami hızı 200 km/h ye çıkan bir alet var.. Ne kadar masum değilmi...
    Bence tavsiye şu olmalı arkadaşım ciddi bir eğitim merkezine git ve eğitim al motor ciddi bir iştir. Kaportası senin vücudundur. Bu eğitimi aldıktan sonra 650 cc bir enduro , chopper başlamak için büyük değildir. Bu konuda özel hazırlanmış Cd lerde (isteyene nasıl temin edebileceğini sölerim) mevcuttur. Zaten bu eğitimi alan biri hangi motorun kendisine uygun olduğuna eğitmenleri ve kendi becerisi doğrultusunda çok rahat karar verecektir..
    Satılık ilanlarına bir göz gezdirirsek daha 5000 km bile yapmadan 125 cc den bıkan ve motoru büyütmek isteyen arkadaşlarla dolu olduğunu göreceğiz.
    Tabiki motor seçerken bizi kısıtlayan en önemli faktörlerden biride maddi sorunlardır.. Çin mallarının piyasaya girmesi ile motora olan ilgi gün geçtikçe çok büyük bir ivmeyle artmaktadır..Biraz araştırırsak 2. el çok temiz motorlarında 125 cc , 250 cc motorlarla hemen hemen aynı fiyatlarda olduğunu görebiliriz..
    Motor alırken o motora en az bir iki sene binmek amacı ile almak bu yüzden seçimide ona göre yapmak çok akıllıca olacaktır.
    Özellikle vitesli motorla başlangıç yapmak isteyen arkadaşlara eğitimi şiddetle tavsiye ederim..Bulundukları bölgelerde bu tip eğitim veren kuruluşlar yoksa, bir dernek bir klüp kurarak bu tip eğitim veren yerlerle yazışılıp bu eğitimin o bölgeye gelmesini sağlamak mümkündür.

    İşi özetlersek kaç cc motorla başlayacağınız önemli değil önemli olan nasıl bir eğitim alarak başlayacağınız...
    Valla yazıya bak be ...kitap yazacam yakında
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  6. #26
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam 6 ay önce konu hakkında bi başlık açmıştım fikrim aynen budur...yazmadım ..yazılmışı var
    Ben, bu konuda yorum yapacak bilgi birikimine sahip değilim.

    Ancak, anlamadağım bir konu var. Sormasam içimde kalır, bu başlık altında sorsam " konuyu sulandırıyor" durumuna düşücem. Ama ne yapiyim bu kadar yazdıktan sonra artık sorayım :

    Aynı içeriklere sahip bir başlık varken niye yeni bir başlık açıldı ? ( Bu soru haliyle boy kardeşime.... )

    Moderatörler benzer durumlarda, konuyu bir önceki başlığa yönlendirip, sonradan açılanı kilitledikleri halde, niye burda aynısını yapmadılar ? ( bu soru da haliyle moderaör kardeşlerime.... )
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  7. #27
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @ledo
    Aynı içeriklere sahip bir başlık varken niye yeni bir başlık açıldı ?
    Levent abi, bu konuda açılmış birçok başlık var, sen hangisinden bahsediyorsun? Ben özellikle moderatör arkadaşlardan rica ettim, kapatmamaları için. Çünkü yazılanları okudukça bu konuda hala birçok insanın yanlış düşüncelere sahip olduğunu görüyorum. Deneyimli ol, olma bu konudaki düşüncelerin nedir? Bunun için bilgi birikimi şart değil, insanın mantığına sence hangisi yatıyor?
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  8. #28

    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şimdi kimler ne kadar deneyimle yada ne kadar cclik motor kullandı bilmiyorum ama motorsiklet de cc olayını fazla abartmıyalım.1300 cclik hayabusayıda kullanabilrisiniz amaaa ama önemli arkadaşlar eğitimi alıcaksınız motor nasıl kullanılır kursa gidiceksiniz ondan sonra bilinçli olarak atlıyacaksınız motorunuza geziceksiniz.sonuçta temel duruşlar virajlar acil frenajları sağa sola dönüşleri eksiksiz öğrendiğiniz vakit hiç zorlanmazsınız tabi boyunuza ve gücünüze göre motorlar için geçerli şimdi 1.50 boyunuz vardı gider gs alırsanız ilk duruşda yıkılırsınız.Gaz kolu elinizin altında öyle bu aletler durup dururken 200 e çıkmıyor merak etmeyin.ama haklısınız kazayla eliniz kayar gazı açarsanız bindirirsiniz ama bu kazayı bende yapabilirim öyle değilmi geçenlerde çok çok deneyimli bir arkadaş kaza yaptı öldü hepimiz biliyoruz iron butt yarışmasını dimi.Bir kere bu alete bindinizmi zaten risk alıyorsunuz.Eğitimini alın ne alı yorsanız ondan sonra alın

  9. #29
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    boy,

    Öncelikle yanlış anlaşılmasın, benim söylemek istediğim şeyin, senin başlığının kilitlenmesi ile hiç ilgisi yok.

    Açtığın konu ile ilgili, fikrim var tabii ama meşhur bir laf vardır ya : Bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olunmaz ! diye...

    Şimdi bu konu ile ilgili BBRR ve senin açtığın başlıklar var. BBRR nin açtığı bence zaman içerisinde o kadar güzel içi doldu ve dökümanter bir nitelik kazandı...

    Senin başlık, daha doğrusu fikirlerin esas bu yüzden kaynar. Çünkü diğer başlık artık bir klasik oldu...

    En azından ilk sayfada yazdıklarını oraya da kopyala ki, sadece o başlığı okuyan birisi fikirlerini ve tezlerini okusun.

    Son alarak madem ısrar ettin fikrimi söyliyim : Ben motorun hacmi ve gücünden çok, ağırlığı ve kullanım rahatsızlığı ile ilgili olarak hafif motorlar ile başlanmalı diyorum. Yani 500 cc çıplaklar falan da olabilir. Ama SS ve cruiserların başlangıç için iyi bir tercih olmadığı fikrindeyim. Ben kendim hiç utanmadan 100 kglik bir Yamaha Nuovo ile başladım. (Eğitim almadan)

    Ama bunun yanı sıra, BBRR bahsettiği fikirleri de çok iyi kavradım, ancak onun söylediklerine katılıp katılmamama gibi bir pozisyonum yok, çünkü o kadar bilgim yok !

    BBRR,

    resimler ve yorum Hyosung sayfasında....
    Artık benim yazdıklarımı hiç okumuyorsun, alınacam ama....

    Egeknn,

    Bırak artık BBRR ı tebrik etmeyi, beni et !
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  10. #30

    Üyelik
    01 Haziran 2006
    eklenti olarak bir konuyada daha ışık tutmak istiyorum.Bence bu çok saçma bir kanı şöyle 100 cclik scooter aldım ondan motoru öğrendim 1 sene gittim 1000 rr aldım şimdi 100cclik honda ile 1000rr arasında daglar vadiler kutuplar kadar fark var bu yanlış bir davranışmı değilmi ben size soruyorum bu yanlış bir davranış arkadaşlar yapılması gereken sıkı bir eğitim alıp dilediğin motoru almakdan geçiyor.Race motorlarıda çok abartmayın eğitim alındımı scooter gibide kullanabilirsiniz makinayı ama bozarsınız o ayrı :] bol bol frenaj çalışın ve en önemlisi virajda motorun hızını dengeli düşürmeyi öğrenin ve illa race motor aldınız diyede pistlerdeki gibi hızlı kullanmanız gerekmiyor arkadaşlar hız = ölümdür şehir içinde hemde yasaktır inanmıyacaksınız ama benim ik motorum triumph daytonaydı ben babamdan eğitimin almıştır motorun 4 sene kadar ama biliçli kullanıldıktan sonra sorun yok arkadaşlar.

  11. #31
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @gümüş600f
    herkes istediğini yapsın çocuklar gibi benim dediğim doğru seninki yanlış muhabbetini bırakın her insanın fikri becerisi kabiliyeti farklı bunu hepimiz biliyoruz o yüzden olmaz yada oluru bi kenara bırakalım çünki herkes bildiğini okuyo
    Bu başlığı açarken ben kendi düşüncelerimi söylemedim sadece. Başlangıç motoru olarak ne tür bir motor seçmeniz gerektiğini, bu konunun uzmanı olan kişilerin hangisine sorarsanız sorun aynı cevabı verecektir. Hatta birçok bilinçli satıcı ilk motor olarak 600F satmayacaktır. Haklısın bunca yoruma rağmen herkes bildiğini okuyor, okumaya da devam edecek. Taa ki bir güne kadar! umarım o günü görmezsiniz...
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  12. #32
    ALTAN MOTOR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2006
    Şehir
    İSTAMBUL
    Motosikleti
    BURGMAN 650
    verdiğin bilgiler için teşekkür ler umarım bütün arkadaşlar bu konuları dikkate alırlar....

  13. #33
    zx12r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    HONDA CBR600 F
    önce kullandığın motor söz dinleyecek dur deyince duracak git deyince gidecek durma mesafesini kalkış mesafesini iyi ce bileceksin artık motorla istediğini yapmaya söz geçirme olayını yasamaya geçmek demek minimum 2000 km yapmak demektir bence ha bu motor büyük cc olursa hem agır olur hemde masrafı pahalı olur ama ufak motorda düşsen bile ayna sinyal kırılsa fazla masraf çıkartmaz allah göstermesin

    motorun cc si büyürse söz geçirme mesafesi büyür ona göre (3000-5000km)

  14. #34
    vedat kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2006
    Şehir
    istanbul/levent
    Motosikleti
    HONDA CBR 600 RR
    walla ne diim arkadaşlar bi garipsiniz..
    bana diyordun muş lu mişli konuşuyorsun diye senin yaptıgın ne..
    dogmamış cocuga d... biçiyorsunuz yaa..
    aynı trafikteyiz ben birine çarpma olasılıgım yeni ehliyet almış oto sahibinin birisene carpma olasılıgı ile aynı..
    aynı olasılık yıllardır motor binen içinde geçerli değilmi..
    adı üzerinde KAZA o ölecek kardeşimiz yolda yaya yürükende ölme olasılıgı yokmu..
    illa gelip benim motorla ona çarpmammı lazım... komiksiniz ne diiim..
    ben ilk yağmurlara kadar motor üzerindeyim genelde avrupa yakası levent yenibosna arasında kullanırım motoru trafige cıkacaksan dikkat et olurmu kardeşim bişi olur sana sonra mahsus yaptı derler..aman diiim bak ben acemi vede yüksek cc motor kullanıyorum..
    bi önerim var bu kadar yazacagına ac bi kurs bize bildiklerini ögret daha verimli olmazmısın..
    en azından buradan insanları baskı altına almazsın..
    [B][COLOR="Red"]insanlar gelecek için hayal kurar..kaderde buna gülermiş...[/COLOR][/B]

  15. #35
    enderkaptan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco like 125
    Tartışma güzel, bilgiler güzel de, hala "boy" arkadaşın düşüncelerine muhalif sözler duymak üzüyor beni. "Yüksek cc benim tercihim" diyen arkadaşlar haklı tabi herkes seçme özgürlüğüne sahip, ama özgürlüklerimiz başkalarının tutsaklığı olmamalı. Yani demek istediğim, yüksek cc ile başlayıp kaza yaptığınızda illaki size bir şey olmuyor ki, başkaları da çekiyor bu işin ceremesini. Bir de neden cc yükseltelim yahu ? Sanki madalya ya da rütbe gibi tartışılıyor bu iş. 125 cc çavuş da 1000 cc olunca general mi oluyoz ? Apolet mi takıyorlar yakamıza ? Bir diğer önemli nokta da şu, yanlış tercih yapan arkadaşların yol açtığı kaza vs işleri, yakında bu işin hukuki zeminini de batı da olduğu gibi sıkılaştırırsa, motorcu olmak üniversite kazanmak gibi bi şey olacak ona göre ! Benden bu kadar ...

  16. #36
    vedat kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2006
    Şehir
    istanbul/levent
    Motosikleti
    HONDA CBR 600 RR
    Alıntı enderkaptan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tartışma güzel, bilgiler güzel de, hala "boy" arkadaşın düşüncelerine muhalif sözler duymak üzüyor beni. "Yüksek cc benim tercihim" diyen arkadaşlar haklı tabi herkes seçme özgürlüğüne sahip, ama özgürlüklerimiz başkalarının tutsaklığı olmamalı. Yani demek istediğim, yüksek cc ile başlayıp kaza yaptığınızda illaki size bir şey olmuyor ki, başkaları da çekiyor bu işin ceremesini. Bir de neden cc yükseltelim yahu ? Sanki madalya ya da rütbe gibi tartışılıyor bu iş. 125 cc çavuş da 1000 cc olunca general mi oluyoz ? Apolet mi takıyorlar yakamıza ? Bir diğer önemli nokta da şu, yanlış tercih yapan arkadaşların yol açtığı kaza vs işleri, yakında bu işin hukuki zeminini de batı da olduğu gibi sıkılaştırırsa, motorcu olmak üniversite kazanmak gibi bi şey olacak ona göre ! Benden bu kadar ...
    walla kerdeşim general olmak için gene alt rütbelerden yükselerek gelmek lazım..
    biz direk yüksek cc motorlarla başlayanlar darbeyle gelmiş oluyoruz galiba..
    bu gune kadar kaçtane acemi motorcu başkalarına zarar verirken gördün elinde resmi belge varmı ..
    haaa olabilir olunca nolcak diyorsan hele bi olsun konuşalım..
    ona gelene kardar yoolarda ehliyetini cebine koyup arabasının gücünü bilmeyen bir çok kişi birçok kişinin canını yakmıyormu..
    valla bana uyar motorcuları üniversite sınavı gibi derecelendiren aldıkları puana göre cc motor veren bi sistem banada uyar..
    sevgiler ..
    [B][COLOR="Red"]insanlar gelecek için hayal kurar..kaderde buna gülermiş...[/COLOR][/B]

  17. #37
    babyboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2006
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    125cc
    supersport'la başlamak emeklemeden yürümeye benzer bence.
    [B]Atam Cumhuriyeti Sen kurdun, Onu biz koruyacağız!!! [/B]

  18. #38
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @ALTAN MOTOR
    verdiğin bilgiler için teşekkür ler umarım bütün arkadaşlar bu konuları dikkate alırlar....
    Bazıları dikkate almak yerine eleştri yapıp karşı çıkıyor. Bu arada ben sizi tanıyorum. Çok eskiden Kartal'daki otosanayi içerisinde dükkanınız (Honda servisi) vardı. İki kardeşsiniz, babanız da sizinle aynı işin başında Bakalım beni tanıyabilecek misiniz? 1990 model Honda Kinetik (İstanbul'da satılan ilk Honda Kinetik bizimdi, efsane makina) Bu da deneyim konusunda bazı arkadaşlara ispat olur. 1990 senesinden beri motor kullandığımın ispatı Gerçi ispata gerek bile yok diye düşünüyorum.

    @zx12r
    motorun cc si büyürse söz geçirme mesafesi büyür ona göre
    Çok esprili, bir o kadar da doğru bir söz

    @enderkaptan
    Bir diğer önemli nokta da şu, yanlış tercih yapan arkadaşların yol açtığı kaza vs işleri, yakında bu işin hukuki zeminini de batı da olduğu gibi sıkılaştırırsa, motorcu olmak üniversite kazanmak gibi bi şey olacak ona göre !
    O günleri dört gözle bekliyorum! Burada bu kadar insanın söylediklerini, kanuni yollardan motoru ellerinden alarak uygulanması beni pek bir sevindirecek. 1 aydır motor kullanana bırakın R1 gibi bir bakinayı, 125cc scooter bile vermeyecekler. 100cc ile başlayıp, şehirdışına çıkması yasak olacak.

    @vedat kaya
    bu gune kadar kaçtane acemi motorcu başkalarına zarar verirken gördün elinde resmi belge varmı .. haaa olabilir olunca nolcak diyorsan hele bi olsun konuşalım..
    Olduğunda konuşmaya fırsatın olmayabilir! Çünkü cesedini asfalttan kazıyor olurlar. Ben motora binmeye başladığımda caddede pek motora rastlamazdım. Seneler sonra kuryeler ve pizacılar motorla servis yapmaya başlayınca, motosiklet kullanımı patladı. O zamandan beridir izliyorum, çoğu acemi kaza yaptı. Haa çoğu ne yazık ki hayatını kaybetti, şanslı olanlar da birkaç kırık çıkık ile kurtuldular. Motorla kaza yapanları bir araştır bakalım, ne kadardır motor kullanıyorlar, altındaki motor ne, motor geçmişleri ne? Çoğunun ehliyeti bile yok!
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  19. #39
    clint - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Size katılıyorum, o yüzden son günlerde acaba, 150cclik bir cruiserla mı başlasam bu işe diye düşünüp duruyorum. Zaten bu biraz da akıl ve mantık işi yahu, akıllı adam (ya da aklını doğru kullanan diyelim de birileri hemen üstüne alınmasın) sıfır tecrübe ile 250cc'nin üstü motor almaz herhalde.
    "Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)

  20. #40
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    biriki kelamda ben ekleyeyim acizane:
    düşmeden motorcu olunmaz derler
    katılıyorum
    motorun tehlikesini anlamış ve bundan sonra ona göre davranmış oluyorsunuz. bir musibet bin nasihatten iyidir misali büyük te bir tecrübe edinmiş oluyorsunuz.
    peki ufak motorla mı bu tecrübeyi edinmek istersiniz veya büyük bir ss makina üzerinde saatte 200 km hızla giderken mi? herşey için çok geç olabilir


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler