Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Tracer 900 vs Fazer 800 karşılaştırma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Tracer 900 alırken Fazer 800 ile kullanıcı karşılaştırması bulamamıştım, bundan sonra alacaklar için bir klavuz olması amacı ile yazıyorum.

    Önceki motorum 2013 Fazer 800 abssiz model, şuan 2016 Tracer 900.

    Konfor
    Sürücü selesi fazerda rahatken tracerda sert, 100 km de toto ağırıyor. Gerçekten kötü bir sele. Artçı selesi ise tam tersi, artçım tracerı çok rahat buldu.
    Amortisör konforu olarak yine tracer özellikle arka amortisörde daha konforlu, ön çok farklı gelmedi.
    Motor sıcaklığı olarak fazer çok rahatsızdı, 100 kmh ile giderken bile terletebiliyor, dizler şaseye değince yakıyordu.
    Tracer gayet rahat, ısıyı çok az hissettiriyor. Fazera şehiriçinde binmek bu sebeple eziyetti.
    Tracer orjinal cam ile epey rüzgar alıyor, givi tur cam taktım şuan gayet başarılı bir rüzgar koruması var.


    Oturma pozisyonu
    Fazer daha spor tarafta ancak konforlu bir oturus pozisyonu var. Orjinal cam 1.76 boy ile 200 + hızlarda bile çok konforlu yolculuk yaptırabiliyor. Ancak uzun yolculuklarda ve trafikte eğik oturmak hem yolu okuma hem de yorgunluk olarak geri dönebiliyor. Ancak sınıfına göre bence harika bir ergonomisi var.
    Tracera ilk oturduğumda enduro bu dedim, eski bir gs kullanıcısı olarak çok tanıdık bir oturma pozisyonu var. Sele fazerdan biraz daha yukarda ancak hafif bir motor olduğundan sorun olmuyor. Gidon bence gereğinden geniş, uçlardan 3er cm kısa olabilirdi.

    Yol tutuş - Denge
    Yüksek hızlarda tartışmasız fazer önde, çok dengeli ip gibi uzuyor en ufak kararsızlık kafa sallama yok.
    Tracer daha tekne misali, yüksek hızlarda kafa hafif sallayabiliyor(amortisör ayarı ile çözenler varmış daha kurcayalayamadım)
    Şehir içinde fazerın ön taraf çok ağır hissettiriyordu, manevra olarak daha zordu. Tracer çok rahat.
    Virajlarda ikiside çok iyi, tracer geniş gidondan dolayı daha kolay kullanılıyor.

    Aynalar
    Fazerda görüş çok iyiyken, tracerda görüş yok. Eğilip bakmak zorunda kalıyorum. 35mm yükseltici aldım gelince sorun çözülecek umarım.

    Güç
    Fazer klasik 4 silindir üst devirlerde kopuyor ancak altlarda 600lükler gibi ölü değildi. Gayet rahat yürüyen bir motordu.
    Genelde üst vites düşük devir sessiz bir sürüş yaptığımdan fazerda sollamalarda vites düşürürdüm. Tracerda istisnasız her devir dolu olduğundan buna gerek kalmıyor. Motor ne verseniz yiyor açıkcası. Artçılı kullanımda konfor için B modunda gidiyorum. Yoksa genel olarak bir atılma hali mevcut motorda. Gücü gerçekten hissettiriyor.
    Fazerda TCS olmadığından çok yüksek hızlarda bile patinaja düşebiliyordum, tracerda TCS işini iyi yapıyor kayma yok. Arada eğlence amaçlı kapatıyorum, bilek hassasiyetimizi kaybetmeyelim

    Yakıt tüketimi
    Tüketimleri çok benzer, tracer 0.5 lt daha az yakıyor diyebilirim.
    İkiside gücüne göre gayet tutumlu bence.

    Kalite
    Kaporta kalitesi olarak fazer çok ileride, tracerda karenajlar arası boşluk, esneme vs çok fazla.
    Blok,kumandalar vs klasik japon ikiside gayet iyi.

    Frenler
    Fazerda daha net fren tepkileri vardı, tracerda daha touring bir yapı olduğundan ilk frenlemede bir dalma mevcut ancak frenleme gayet başarılı.

    Kumandalar ve gösterge
    Fazer klasik japon alıştığımız kumandalar. Tracerda selektör yeri değişmiş tam bir eziyet.
    Fazerın göstergesi biraz sönük kalıyor, tracerda ise çok kapsamlı. Açıkcası hız,devir ve trip olduğu sürece farklı bir veri aramıyor gözüm.
    Ancak fazerda hep 7ye atmaya çalıştığımdan tracer da vites göstergesi olması iyi oldu diyebilirim.
    Ancak yine de devir göstergesinin analog olması bence güzel bir detay.

    Motor bloğu
    Fazerda motor fısır fısır çalışıyordu, egzoz sesi karbon tüp ile harikaydı. 1km öteden yolunuz açılıyor
    Tracerda kronik debriyaj tas sesi, belirli bir devirde egzantrik sesi ve daha sesli çalışan(boxer motor gibi) blok nedeni ile traktör havası var. Hatta motora almaya gitmeden ustam fazerdan sonra sana traktör gibi gelecek demişti, keza motora bakmaya gidince de neredeyse almaktan vazgeçecektim. Gittiğim ildeki yamaha serviside bunlar böyle sorun yok deyince aldım. Ancak alt devirlerdeki traktörlüğe rağmen üst devirlere çıkınca harika bir spor otomobil sesi geliyor. Egzoz orjinal olmasına rağmen tatlı bir gürültüsü mevcut. Cezalar nedeni ile buna egzoz takmayacağım.

    Atladığım noktalar varsa sorun, daha detaylı yardımcı olmaya çalışırım.
    nanis61, wing41, YasinC ve 9 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    sanki keşke demişşiniz

  3. #3
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sanki keşke demişşiniz
    Fazerı vakitsizlikten binemediğimden satmıştım, sattığım kadar temiz ve düzgününü aynı paraya bulamayınca farklı bişeyler olsun madem deyip Tracer aldım.
    Açıkcası yanlız bindiğim zaman keşke dedirtiyor

  4. #4
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı hisvarlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fazerı vakitsizlikten binemediğimden satmıştım, sattığım kadar temiz ve düzgününü aynı paraya bulamayınca farklı bişeyler olsun madem deyip Tracer aldım.
    Açıkcası yanlız bindiğim zaman keşke dedirtiyor
    hahahaha çok iyi bilirim o hissi ama fazer8ın bir ara hangi serileri bilmiyorum granaj birleşme yerlerine parmağım giriyordu pet şişe gibi esniyodu falan ben mi yanlış hatırlıyorum acaba

  5. #5
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hahahaha çok iyi bilirim o hissi ama fazer8ın bir ara hangi serileri bilmiyorum granaj birleşme yerlerine parmağım giriyordu pet şişe gibi esniyodu falan ben mi yanlış hatırlıyorum acaba
    Fazer 800 karenaj kalitesi cok ust seviye degildi, atiyorum bir z1000sx degildi ancak tracer bana oyuncak gibi geliyor gercekten cok kotu. En yakin rakibi vfr800x kaportasi fersah fersah daha iyi.

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Ohh bee "abilerim yeni başladım ne alayım?" "16 yaşında kardeşinizim R25 mi alayım Sym Fiddle mı?" ya da "5000 TL bütçem var ne alayım?" gibi her hafta açılan benzer konulardan sonra bu karşılaştırma konusu ilaç gibi geldi.
    hisvarlar, sutlusoda, espresso ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı hisvarlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tracer 900 alırken Fazer 800 ile kullanıcı karşılaştırması bulamamıştım, bundan sonra alacaklar için bir klavuz olması amacı ile yazıyorum.

    Önceki motorum 2013 Fazer 800 abssiz model, şuan 2016 Tracer 900.

    Konfor
    Sürücü selesi fazerda rahatken tracerda sert, 100 km de toto ağırıyor. Gerçekten kötü bir sele. Artçı selesi ise tam tersi, artçım tracerı çok rahat buldu.
    Amortisör konforu olarak yine tracer özellikle arka amortisörde daha konforlu, ön çok farklı gelmedi.
    Motor sıcaklığı olarak fazer çok rahatsızdı, 100 kmh ile giderken bile terletebiliyor, dizler şaseye değince yakıyordu.
    Tracer gayet rahat, ısıyı çok az hissettiriyor. Fazera şehiriçinde binmek bu sebeple eziyetti.
    Tracer orjinal cam ile epey rüzgar alıyor, givi tur cam taktım şuan gayet başarılı bir rüzgar koruması var.


    Oturma pozisyonu
    Fazer daha spor tarafta ancak konforlu bir oturus pozisyonu var. Orjinal cam 1.76 boy ile 200 + hızlarda bile çok konforlu yolculuk yaptırabiliyor. Ancak uzun yolculuklarda ve trafikte eğik oturmak hem yolu okuma hem de yorgunluk olarak geri dönebiliyor. Ancak sınıfına göre bence harika bir ergonomisi var.
    Tracera ilk oturduğumda enduro bu dedim, eski bir gs kullanıcısı olarak çok tanıdık bir oturma pozisyonu var. Sele fazerdan biraz daha yukarda ancak hafif bir motor olduğundan sorun olmuyor. Gidon bence gereğinden geniş, uçlardan 3er cm kısa olabilirdi.

    Yol tutuş - Denge
    Yüksek hızlarda tartışmasız fazer önde, çok dengeli ip gibi uzuyor en ufak kararsızlık kafa sallama yok.
    Tracer daha tekne misali, yüksek hızlarda kafa hafif sallayabiliyor(amortisör ayarı ile çözenler varmış daha kurcayalayamadım)
    Şehir içinde fazerın ön taraf çok ağır hissettiriyordu, manevra olarak daha zordu. Tracer çok rahat.
    Virajlarda ikiside çok iyi, tracer geniş gidondan dolayı daha kolay kullanılıyor.

    Aynalar
    Fazerda görüş çok iyiyken, tracerda görüş yok. Eğilip bakmak zorunda kalıyorum. 35mm yükseltici aldım gelince sorun çözülecek umarım.

    Güç
    Fazer klasik 4 silindir üst devirlerde kopuyor ancak altlarda 600lükler gibi ölü değildi. Gayet rahat yürüyen bir motordu.
    Genelde üst vites düşük devir sessiz bir sürüş yaptığımdan fazerda sollamalarda vites düşürürdüm. Tracerda istisnasız her devir dolu olduğundan buna gerek kalmıyor. Motor ne verseniz yiyor açıkcası. Artçılı kullanımda konfor için B modunda gidiyorum. Yoksa genel olarak bir atılma hali mevcut motorda. Gücü gerçekten hissettiriyor.
    Fazerda TCS olmadığından çok yüksek hızlarda bile patinaja düşebiliyordum, tracerda TCS işini iyi yapıyor kayma yok. Arada eğlence amaçlı kapatıyorum, bilek hassasiyetimizi kaybetmeyelim

    Yakıt tüketimi
    Tüketimleri çok benzer, tracer 0.5 lt daha az yakıyor diyebilirim.
    İkiside gücüne göre gayet tutumlu bence.

    Kalite
    Kaporta kalitesi olarak fazer çok ileride, tracerda karenajlar arası boşluk, esneme vs çok fazla.
    Blok,kumandalar vs klasik japon ikiside gayet iyi.

    Frenler
    Fazerda daha net fren tepkileri vardı, tracerda daha touring bir yapı olduğundan ilk frenlemede bir dalma mevcut ancak frenleme gayet başarılı.

    Kumandalar ve gösterge
    Fazer klasik japon alıştığımız kumandalar. Tracerda selektör yeri değişmiş tam bir eziyet.
    Fazerın göstergesi biraz sönük kalıyor, tracerda ise çok kapsamlı. Açıkcası hız,devir ve trip olduğu sürece farklı bir veri aramıyor gözüm.
    Ancak fazerda hep 7ye atmaya çalıştığımdan tracer da vites göstergesi olması iyi oldu diyebilirim.
    Ancak yine de devir göstergesinin analog olması bence güzel bir detay.

    Motor bloğu
    Fazerda motor fısır fısır çalışıyordu, egzoz sesi karbon tüp ile harikaydı. 1km öteden yolunuz açılıyor
    Tracerda kronik debriyaj tas sesi, belirli bir devirde egzantrik sesi ve daha sesli çalışan(boxer motor gibi) blok nedeni ile traktör havası var. Hatta motora almaya gitmeden ustam fazerdan sonra sana traktör gibi gelecek demişti, keza motora bakmaya gidince de neredeyse almaktan vazgeçecektim. Gittiğim ildeki yamaha serviside bunlar böyle sorun yok deyince aldım. Ancak alt devirlerdeki traktörlüğe rağmen üst devirlere çıkınca harika bir spor otomobil sesi geliyor. Egzoz orjinal olmasına rağmen tatlı bir gürültüsü mevcut. Cezalar nedeni ile buna egzoz takmayacağım.

    Atladığım noktalar varsa sorun, daha detaylı yardımcı olmaya çalışırım.
    Hayırlı olsun. Kafa sallama sorununu çözme veya bir nebze azaltmak için kilonuza göre süspansiyon ayarı, yumuşak hamurlu ve daha iyi yol tutan bir lastik, çatalların yağ değişim süresi geldiyse daha spor ve sert sürüş odaklı bir yağ tercihi, daha aerodinamik cam gibi maddelere el atarsanız tamamen veya kısmen yardımcı olacaktır. Tracer'da beğenemediğim 2 özellik vardı birisi o kafa sallama mevzusu, biriside dar alanda keskin manevra yapmaya çalışırken kafanın ağırlık olarak yıgılıp devrilmek istemesi, onun dışında çiçek gibi motor.

  8. #8
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Alıntı Green Arrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun. Kafa sallama sorununu çözme veya bir nebze azaltmak için kilonuza göre süspansiyon ayarı, yumuşak hamurlu ve daha iyi yol tutan bir lastik, çatalların yağ değişim süresi geldiyse daha spor ve sert sürüş odaklı bir yağ tercihi, daha aerodinamik cam gibi maddelere el atarsanız tamamen veya kısmen yardımcı olacaktır. Tracer'da beğenemediğim 2 özellik vardı birisi o kafa sallama mevzusu, biriside dar alanda keskin manevra yapmaya çalışırken kafanın ağırlık olarak yıgılıp devrilmek istemesi, onun dışında çiçek gibi motor.
    Ön amortisörlerin ayarları hoşuma gitmiyor, yabancı forumlarda 1-2 tane setup inceledim. Deneme yapacağım. Lastikler michelin, ön cam givi ancak yelken gibi Tek uzun yola çıkacağım zaman orjinal cama dönerim muhtemelen. Bu şekilde çok emekli işi oluyor sıfır rüzgar.
    Kafa yığılma konusu fazerda çok faza vardı, tracer acıkcası çok daha rahat ancak bunda da gaz kontrolü sıkıntılı, çok dar bir manevrada gaza dokunuyorsun hemen kafa atıyor motor. Dar alanda ve şehir içinde B modu çok konforlu.

  9. #9
    erkanzdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2007
    Şehir
    Ekmek Kocaeli / Memleket Eskişehir
    Motosikleti
    versys650
    Model yılı ve yeni özellikler için 900 iyi seçim olmuş, ancak 800 de süper alet, ancak yenileme arzusu her daim insanda oluyor. Sizin durum biraz farklı olsada yeni birşey denemek, temizini almak hep yaşanan duygular.
    Emeğinize sağlık güzel karşılaştırma.
    Fazer 800 çok hoşuma giderdi, hakim olamam duygusuyla hep uzak durdum.

  10. #10
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Alıntı erkanzdemir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Model yılı ve yeni özellikler için 900 iyi seçim olmuş, ancak 800 de süper alet, ancak yenileme arzusu her daim insanda oluyor. Sizin durum biraz farklı olsada yeni birşey denemek, temizini almak hep yaşanan duygular.
    Emeğinize sağlık güzel karşılaştırma.
    Fazer 800 çok hoşuma giderdi, hakim olamam duygusuyla hep uzak durdum.
    Açıkcası Fazer 800 2011 de çıkmış bir makine, Tracer 2015. ABS TCS diamond şasi vs bir sürü yenilik var. Arada dünya kadar fiyat farkı var ancak halen Fazer 800 bir çok konuda rekabetçi hatta iyi olduğu yönleri bile var. Burada bence daha başarılı olan makine Fazer 800 ancak yeni yenidir deyip bir de artçılı kullanımdan dolayı Tracer 900 den devam ediyoruz
    Bence siz de geç olmadan Fazer 800 deneyin, hakimiyeti çok daha ufak motorlardan bile kolay.

  11. #11
    YBRMANİA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2011
    Şehir
    AnTALYA
    Motosikleti
    HONDA CBR 1000RR(14)-YAMAHA YBR(12)
    eski bir fazer8 sahibi olarak fazerda da tracerda ki elektronik olsaydı.Tracer diye bişey olmazdı ;)
    Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012

  12. #12
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Traktör sesi eleştirisi hakaret bildiğin benim motorda akrapovic carbon takılı ful sistem rölantisine aşık olursunuz

  13. #13
    erkanzdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2007
    Şehir
    Ekmek Kocaeli / Memleket Eskişehir
    Motosikleti
    versys650
    Aynen dediğiniz gibi; Yeni yenidir mantığı ile fazer almayacağımı düşünüyorum, ancak arkadaşlarda denk gelirse denemeyi düşüneceğim çekiciliği hala var bende.
    Şimdilik versys 650 ile Allah sağlık verdiğince inşallah kazasız belasız devam etmek istiyorum.
    YBRMANİ kesinlikle doğru teşhis.

  14. #14
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Traktör sesi eleştirisi hakaret bildiğin benim motorda akrapovic carbon takılı ful sistem rölantisine aşık olursunuz
    Egzozuna sözüm yok, güzel. Ancak egzozu bezle kapat, motor traktör


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)