Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Motorum Yağ Yakıyor

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1

    Üyelik
    14 Aralık 2018
    Merhabalar
    Motosikletlerin soğukken yağ yağması normalmidir?
    Benim motorumda 9bin 10bin devir civarı masmavi duman çıkıyor.
    Motor ısınıncada aynı devirlerdede hafiften siyah duman çıkıyor.
    Ustaya götürdüm silindir değişecek dedi
    Sizce ne yapmalıyım


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Motor ne öncelikle ?

  3. #3
    burakrak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2018
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    CRF 250 RALLY
    Silindir,piston,sekman

  4. #4

    Üyelik
    14 Aralık 2018
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor ne öncelikle ?
    150cc çinli hava soğutmalı
    Rmg moto gusto fortuna

  5. #5
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX125 & INNOVA125 & CBF150 Cafe Racer & MT-07ABS
    Çok rahatsız edici durumda değil ise, sonraki yağ değişimine kadar aşırı bir yağ eksiltme yapımıyor ise devam...

    Mavi dumanı yağ yaktığı, siyah dumanı ise aşırı yakıtı yakamadan attığı için atar.

    Soğukken eski ve yıpranmış motorlarda bir miktar yağ yakma normal diyebilirim, kritik derecelere gelmeden şahsen tamire yönelmezdim.

    Benim gözümde siyah duman daha önemli. Bahsettiğiniz şekilde ise yakıt tüketimi normalin çok üzerinde olmalı. İlk olarak karbüratör ayarını doğru şekilde yaptırın.

    Motosiklet marka/modelini,
    Kilometresini,
    Kullandığınız motor yağını (Marka,model,viskozite),
    Değişim aralığını yazarsanız daha doğru bilgi verebiliriz.

  6. #6

    Üyelik
    14 Aralık 2018
    2000 km civarı önce shell 20 50 koydum 1litre
    Daha dün bakayım dedim yağ çubuğunun yarısındaydı yani 0.5 litre yağ yakmış motor

  7. #7
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Zaten 1 lt yağ alıyor, 0,5 lt eksilse çubukta yağ gözükmez.

    Çubuğun yarısındaysa muhtemelen 100-200 ml anca eksiltmiştir.

    Bence masraf etmeyin arasıra yağ ekleyip öyle kullanın.

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX125 & INNOVA125 & CBF150 Cafe Racer & MT-07ABS
    Alıntı moli0046 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2000 km civarı önce shell 20 50 koydum 1litre
    Daha dün bakayım dedim yağ çubuğunun yarısındaydı yani 0.5 litre yağ yakmış motor
    Zaten motor yağ değişim aralığınız 2.000 km değil mi? Mesela benim Mondial Z-One 180' in motor yağı değişimi için hem klavuzda hem de motorun sağ tarafında tabiri caizse "kabak gibi" her 1.000 km' de bir motor yağınızı değiştirin yazıyor. Sizinki için de durum bu olmasın?

    Değişim süresini geçiyor olabilir misiniz? Sonuçta özelliğini yitiren motor yağı silindire kolaylıkla girecek ve yakılacaktır.

    Bir de kullandığınız yağın madeni yağ olduğuna eminim. Yarı sentetik 15W-50 motosiklet yağlarını denediniz mi? İsterseniz MOTUL' ün 5100 15W-50' sini bir deneyin, bakalım sonuç ne olacak. Sonuçta rektifiye veya silindir değişiminden ucuza bir deneme olacaktır.

    Belki de yağ değişim sıklığını servis değerlerine çekip doğru yağı kullanırsanız sorun ciddiyetini yitirecek duruma gelebilir, hatta ortadan kalkabilir.

    Siyah duman için ise tekrar ediyorum, yakıt olması gerekenden fazla gidiyor. Karbüratör ayarlarını dikkatlice gözden geçirin.

    Bir de farklı bir ustaya gösterin. Aynı adam sizi güzel bir kıvama getirip elindeki parçaları satmak için kullanıyor olmasın. Ustanızı tanıyorsanız ve güveniyorsanız başka tabi, ancak genel durum malum.

    Önemli not: "Motor soğukken" ve "9-10 bin devirde" kelimelerini birlikte kullanmışsınız. Motor ısınmadan yüksek devirlere çıkarsanız motor aşınmaları artacak ve ömrü ciddi şekilde kısalacak, bu esnada sağlam motor dahi yağ yakacaktır. Motorun ısınması için iki dk kadar bekleyip yola çıkın, yola çıktıktan sonra kısa bir süre de olsa iyice ısınmasına izin vermeden yüksek devirlere çıkmayın.

  9. #9

    Üyelik
    17 Şubat 2019
    Yağ değiştir bir de öyle dene ayrıca istersen bir de karbüratör temizleyici at depoya birazcık

  10. #10
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Rmglerin kronik problemi krank keçesinden yağ kaçırması ve pistona yağ inmesi. İsterseniz problemini fabrikaya yada aldığınız yere başvurun, onların çözebilme ihtimalleri var.

  11. #11

    Üyelik
    08 Kasım 2014
    o motorun ömrü bitmiş at çöpe gitsin bende 150cc var iken aynı sorun oldu iyi dedim değiştirelim usta hiç birşey olmaz uzun süre daha binersin dedi motoru aldım 1 hafta sonra aynı sorun oldu bir canım sıkıldı sinirlendim gidip attım çöpe kurtuldum 770 km motor çöp oldu hiç uğraşma sıfır motor almaya çalış yada düzgün 2.el hadi kolay gelsin kardeş ama kesinlikle yaptırma DİKİŞ TUTMUYO MOTOR


    Leoncino
    Daelim Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler