Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kafa Sallama Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    Arkadaşlar Merhaba 2015 Tracer 900'üm var önceden Bridgestone S20R lastiğimn vardı.Balans vs. yapılmamıştı.Fakat ne top speedde ne hızlanmada kafa sallama yoktu.
    Fakat 2 gün önce Mitasın yeni çıkan Touring Force lastiğini taktırdım.Balans yapıldı.180 de başladı kafa sallamaya.Top speedde ise öyle böyle değil.Balansta mı sorun var lastiğin havasında mı anlamadım.Lastikçi mi fazla bastı.
    2 senedir kötü hava şartları kar,rüzgar yağmur çamur olsun kullandım böyle birşeyle karşılaşmadım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kulspruta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 / 2019
    Hocam ilk iş lastikler soğukken havalarını kontrol edin, fabrika önerisine geri dönün. Lastik ustaları motosikleti üreten mühendislerden daha iyi bildiği için kafalarına göre hava basıyor genelde. 22-36 olması gereken lastik basınçlarımı 32-32 yapmıştı yeni lastik taktırdığım yer. Sizde de bu tarz alakasız basınçlar olabilir. Havalar doğru ise balansı ve lastikte üretim kaynaklı bir hata olup olmadığını kontrol ettirin.

  3. #3
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    Alıntı kulspruta adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam ilk iş lastikler soğukken havalarını kontrol edin, fabrika önerisine geri dönün. Lastik ustaları motosikleti üreten mühendislerden daha iyi bildiği için kafalarına göre hava basıyor genelde. 22-36 olması gereken lastik basınçlarımı 32-32 yapmıştı yeni lastik taktırdığım yer. Sizde de bu tarz alakasız basınçlar olabilir. Havalar doğru ise balansı ve lastikte üretim kaynaklı bir hata olup olmadığını kontrol ettirin.
    Teşekkürler Fabrika önerisi 36-42 bende lastiğe balans vs yaptı hava bastı motorcu olduğu için bakmadım.Acelemde vardı yarın ilgileneceğim
    2020 'Tracer 900 İcon Blue

  4. #4
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    İlk olarak lastik basıncını kontrol edin. Aşırı düşük veya yüksek ise sorun yaratacaktır.

    Lastiğin üzerindeki sarı nokta ile janttaki supabın hizalandığından emin olun. Doğru yapılmamış ise lastiğin jantta boşa çıkartılıp çevrilip doğru konuma getirilmesi, ardından balans yapılması gerekir.

    Lastik yönünü kontrol edin. Ters yönde takılmış bazı lastik profilleri yüksek hızlarda bu soruna neden olabilir. Yol tutuşu aşırı zayıflar ve ıslak performansı tehlike oluşturacak derecede azalır.

    Lastik değişiminden hemen sonra veya önce arka veya yan çantalar eklenmiş veya aşırı yüklenmiş ise sorun oluşur. Çantaları sökerek tekrar denemeniz gerekir. Sorun yaşamadan önce çanta takıldı ise konu ile ilgisi yok diyebiliriz.

    Jantınızın eğri olmadığından emin olun. Farkına varmadan jantı bir ara eğmiş olabilirsiniz. Bu durumda jantı düzelttirmeniz (soğuk işlem ile öneririm) veya değiştirmeniz(çok masraflıdır) gerekir.

    Bunların hepsi tamam ise ama sorun devam ediyor ise balansı tekrar ve daha hassas şekilde yaptırmalısınız. Ancak yolda sorun devam ederse artık kesinleşen bir durum var.

    Yukarıdaki tüm koşullar denenmiş ise geriye sadece lastiğinizin üretim hatalı olması kalıyor. Balansı kusursuz da olsa, salınımı sıfır da olsa farketmeksizin lastiğin üretimi esnasında iç yapısının doğru oluşamaması (ısıl veya kimyasal faktörler nedeni ile oluşan bir problemdir), lastiğin farklı bölümlerinde sertlik farkına ve haliyle kusursuz görünen lastiğin dönüş esnasında ağırlığı farklı şekillerde karşılayarak balans ile çok karıştırılan bir soruna neden olur. bu tür bir durumda tüm yolları kullanarak ve ısrarcı olarak ürünün değiştirilmesini, mümkün ise farklı bir üretim tarihli veya modeli ile değiştirilmesini isteyin.
    sutlusoda bunu beğendi.

  5. #5
    Carlsberg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    YZF R25
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk olarak lastik basıncını kontrol edin. Aşırı düşük veya yüksek ise sorun yaratacaktır.

    Lastiğin üzerindeki sarı nokta ile janttaki supabın hizalandığından emin olun. Doğru yapılmamış ise lastiğin jantta boşa çıkartılıp çevrilip doğru konuma getirilmesi, ardından balans yapılması gerekir.

    Lastik yönünü kontrol edin. Ters yönde takılmış bazı lastik profilleri yüksek hızlarda bu soruna neden olabilir. Yol tutuşu aşırı zayıflar ve ıslak performansı tehlike oluşturacak derecede azalır.

    Lastik değişiminden hemen sonra veya önce arka veya yan çantalar eklenmiş veya aşırı yüklenmiş ise sorun oluşur. Çantaları sökerek tekrar denemeniz gerekir. Sorun yaşamadan önce çanta takıldı ise konu ile ilgisi yok diyebiliriz.

    Jantınızın eğri olmadığından emin olun. Farkına varmadan jantı bir ara eğmiş olabilirsiniz. Bu durumda jantı düzelttirmeniz (soğuk işlem ile öneririm) veya değiştirmeniz(çok masraflıdır) gerekir.

    Bunların hepsi tamam ise ama sorun devam ediyor ise balansı tekrar ve daha hassas şekilde yaptırmalısınız. Ancak yolda sorun devam ederse artık kesinleşen bir durum var.

    Yukarıdaki tüm koşullar denenmiş ise geriye sadece lastiğinizin üretim hatalı olması kalıyor. Balansı kusursuz da olsa, salınımı sıfır da olsa farketmeksizin lastiğin üretimi esnasında iç yapısının doğru oluşamaması (ısıl veya kimyasal faktörler nedeni ile oluşan bir problemdir), lastiğin farklı bölümlerinde sertlik farkına ve haliyle kusursuz görünen lastiğin dönüş esnasında ağırlığı farklı şekillerde karşılayarak balans ile çok karıştırılan bir soruna neden olur. bu tür bir durumda tüm yolları kullanarak ve ısrarcı olarak ürünün değiştirilmesini, mümkün ise farklı bir üretim tarihli veya modeli ile değiştirilmesini isteyin.
    110-70/17 yerine 110-80/17 ebatında bir lastik var motorumda ve konuda bahsedilen sorunun aynısını yaşıyorum. Boyut ile mi alakalı acaba?

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    kafa sallama ile balas ayarının ilişkisi yoktur , balans bozuksa gidonda ince bir titreşim hissedilir , yeni lastik takılır takılmaz kafa sallama başladıysa ya o lastiğin tel yapısında üretim hatası vardır yada lastik yanakları janta düzgün oturmamıştır , lastiği söküp jantın etrafında 180 derece döndürün ve çok yüksek basınçlı bir kompresör ile tekrar şişirin..
    mavellen bunu beğendi.

  7. #7
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Carlsberg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    110-70/17 yerine 110-80/17 ebatında bir lastik var motorumda ve konuda bahsedilen sorunun aynısını yaşıyorum. Boyut ile mi alakalı acaba?
    Boyut ile ilgili olduğunu sanmıyorum. Yukarıda bahsettiğim sorunlardan biri olabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:58 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kafa sallama ile balas ayarının ilişkisi yoktur , balans bozuksa gidonda ince bir titreşim hissedilir , yeni lastik takılır takılmaz kafa sallama başladıysa ya o lastiğin tel yapısında üretim hatası vardır yada lastik yanakları janta düzgün oturmamıştır , lastiği söküp jantın etrafında 180 derece döndürün ve çok yüksek basınçlı bir kompresör ile tekrar şişirin..
    İlişkisi vardır. Balanstaki bozulma amortisörün doğru çalışmasını zorlaştırır. Bozukluğun konumuna ve miktarına göre bu durum belirli hızlarda yüksek titreşim olarak algılanır. Lakin yüksek hızlarda amortisörlerde oluşan ancak gidonda fazla hissedilemeyen yüksek vibrasyon nedeni ile yola doğru tutunamayan lastik bu soruna neden olabilir. Sonuçta sorunun derecesini bilmediğimizi hatırlatmak isterim. Onun haricinde, lastikteki sorunu 180 derece çevirip yüksek basınçta şişirerek nasıl tespit veya telafi edeceğimizi anlamadım
    ...

  8. #8
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boyut ile ilgili olduğunu sanmıyorum. Yukarıda bahsettiğim sorunlardan biri olabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:58 ----------



    İlişkisi vardır. Balanstaki bozulma amortisörün doğru çalışmasını zorlaştırır. Bozukluğun konumuna ve miktarına göre bu durum belirli hızlarda yüksek titreşim olarak algılanır. Lakin yüksek hızlarda amortisörlerde oluşan ancak gidonda fazla hissedilemeyen yüksek vibrasyon nedeni ile yola doğru tutunamayan lastik bu soruna neden olabilir. Sonuçta sorunun derecesini bilmediğimizi hatırlatmak isterim. Onun haricinde, lastikteki sorunu 180 derece çevirip yüksek basınçta şişirerek nasıl tespit veya telafi edeceğimizi anlamadım
    Telafi olayı şöyle,

    Yeni takilan lastik bazen jant yanağina oturdu gibi gozuksede tam oturmayabiliyor

    Yuksek basınçta şişirmekten kasıt,uygun tabirle havanin basinci ``pat``diye ses yapacak iç kenar tam oturacak,

    Bisikletçi kompresorlerinin basinci geniş tabanli lastikleri ağizlamaya yetmiyor.

    Tabi ilk once mevcut havanin tam boşaltilmasi lazim.yoksa ağizlamaz.
    mavellen bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)