Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kaynak Yaparken Benzinin Alev Alması

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1

    Üyelik
    26 Ocak 2016
    Merhaba arkadaşlar,
    Ben Bajaj Boxer kullanıcısıyım. Ayak basağının vidaları kırıldı ve orayı kaynak yaptırmak istiyorum. Bugün kaynakçıyla konuştuğumda, kaynak esnasında benzinin alev alabileceğinden bahsetti. Böyle bir durumla karşılaşan ya da teknik bilgisiyle bu durumu yorumlayabilecek arkadaş var mı?
    Neredeyse 1 aydır motora binemiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Benzin buharından alev alabilir

  3. #3
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 ,BMW R1150RT
    Kaynak esnasında depoyu ve akü kutup başlarını sök.
    Başka bir sorun yok..

  4. #4
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Kaynak dediğin şey metali eritecek şekilde kaynaklanacak parçadan akım geçirerek parçaların ısınmasına neden olur bu arada kaynaklanacak parçada yağ kir vs bu erimiş parçadan ufak patlamalar şeklinde parça atmasına neden olur bu da benzin ile alakalı bir yere gelirse alevlenmeye neden olur

  5. #5
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Benim orta sehpa yamulmuştu. Gittim kaynakçıya. Adam çatır çatır kaynak yaptı. Ne aküyü söktü, ne benzin tedbiri aldı. Cahillik çok güzel şey yahu. Hiç aklıma böyle şeyler gelmemişti.
    potasyum bunu beğendi.

  6. #6
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Motorunu sattı, araba aldı.
    Depodan benzin kaçağı yoksa sorun olmaz ama önlem olarak depo ve akü kutup başı sòkülebilir.

  7. #7
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Benelli TnT 250, Hyosung GT250-R
    elektrik akımı, en kısa yoldan geçer. ayaklık kaynak yapılırken depodan dolaşmaz anlayacağın, şasiyi ordan almadıysanız tabi
    ancak bir yerlerde sızdırma varsa, alev alabilir, başıma gelmişti
    hala o ayağı kırık arkadaşın, nasıl olup ta benden hızlı atölyeyi terkettiğini çözebilmiş değilim yalnız

  8. #8

    Üyelik
    26 Ocak 2016
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaynak esnasında depoyu ve akü kutup başlarını sök.
    Başka bir sorun yok..

    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Depodan benzin kaçağı yoksa sorun olmaz ama önlem olarak depo ve akü kutup başı sòkülebilir.
    Bir şey sorabilir miyim? Tamamen bilmediğim için, yanlış anlamayın. Depo sökmek o kadar kolay bir şey mi? 20 liraya satılanlardan bir lokma takımım var, bir de yıldız tornavidam.

  9. #9
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX125 & INNOVA125 & CBF150 Cafe Racer & MT-07ABS
    Alıntı Formation adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir şey sorabilir miyim? Tamamen bilmediğim için, yanlış anlamayın. Depo sökmek o kadar kolay bir şey mi? 20 liraya satılanlardan bir lokma takımım var, bir de yıldız tornavidam.
    Seleyi sökün
    Yakıt musluğunu kapatın
    Yakıt hortumlarını kolay yerden sökün
    Yakıt depo bağlantı cıvatalarını sele ile deponun birleştiği kısımda göreceksiniz, sökün
    Depoyu hafifçe çekip takozlarından kurtarın
    Şamandra ve benzeri elektrik tesisat bağlantılarını iyice kontrol edin, varsa sökün
    Depoyu alın, istediğiniz düzgün bir yere şamandra ve yakıt musluğuna baskı gelmeyecek şekilde yerine koyun.

    Ancak;
    Yan ayaklık, orta sehpa gibi şeyler için depo sökülmesi elzem değildir.
    Yakıt musluğunu kapatın ve akünün her iki kutup başını da söküp kabloların şaseye değmediğinden emin olun.
    Sorun çıkmayacaktır. Sorun çıkması için aşırı dikkatsizik veya kasıt gerekir ki bu durumda zaten bilinçli olarak iş yapmak istemeyen adama denk gelmişsinizdir. Sadece "-Ben sana demiştim" demek için kasıtlı zarar veren insanlar var bu dünyada. Adamın o işi yapmak istemediği için bahane ürettiği ortada.
    Siz sadece akü kutup başlarını sökmek için gerekli takımları alıp yakıt musluğunu kapatarak herhangi bir yerde işlemi yaptırabilirsiniz. Basit bir kaynak yapacak. Trafo kazanı imal etmiyor ya.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------

    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elektrik akımı, en kısa yoldan geçer. ayaklık kaynak yapılırken depodan dolaşmaz anlayacağın, şasiyi ordan almadıysanız tabi
    ancak bir yerlerde sızdırma varsa, alev alabilir, başıma gelmişti
    hala o ayağı kırık arkadaşın, nasıl olup ta benden hızlı atölyeyi terkettiğini çözebilmiş değilim yalnız
    Tek ayakla daha iyi zıplayabiliyor insan

  10. #10
    rebeka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2014
    Vidaları kırılmış demişsin. Benim bildiğim o vidalar motor bloğuna bağlı kaynak nasıl tutacak? Bence kırık yerin fotoğrafını yükle buraya daha iyi yardımcı olurlar.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Katlanır arka ayaklıkları ve ön ayaklıklardan bir tanesini - diğeri zaten sabit - motor yan yatacak olsa koruma takozu görevi görsün diye kaynakla sabitlettirdiydim, fi tarihinde...

    Hiç öyle depo falan sökmedi usta. Kutup başı falan da, sele de ... Kaynattı gitti...

    Ha, "senin işin sıradan kaynak değil, şu usta yapar" diye sanayide yer tarif ettiler idi... Pek çok çeşit kaynak var ...

    Ayaklıkları kaynak ile sabitletmeyi hala tavsiye ederim.

    (Kuba CR1, yıl 2015...)

  12. #12

    Üyelik
    26 Ocak 2016
    Alıntı rebeka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vidaları kırılmış demişsin. Benim bildiğim o vidalar motor bloğuna bağlı kaynak nasıl tutacak? Bence kırık yerin fotoğrafını yükle buraya daha iyi yardımcı olurlar.
    Bir diktörtgen levha var, sol ayak basağının ve motorun yan ayağının bulunduğu. Bu levhanın içinde 2 vida deliği var, şasideki 2 vida deliğine karşılık gelen... Bu vida deliğinden geçirilen vidalar sayesinde sabitleniyor. Ancak 1 vida içinde, biri de dışında kırıldı.

    Kaynağın ise bununla ilgisi yok. Basağın olduğu dikdörtgen levhayı, şasinin ilgili bölgesine kaynaklayacak. Malesef şuanda fotoğraf çekemiyorum.

  13. #13
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 Dominar 400
    Benzin sızdırması yoksa hiç bir işlem yapmanıza gerek yok o kadar evham yapmayın, götür motoru egzozcuya o basit bir şekilde iki dakika da halleder yalnız motoru çalıştırıp kaynak yapsın, yan ayaklıkta ayaklığın açık kapalı konumunu belirten mıknatıslı parça varsa onu sökün aksi halde bozulup devre dışı kalabilir.

  14. #14

    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Bizim arkadaş motorun egzozunu orjinale dönüştürecekti mahalle arası tamircide yaptırırken kaynak motorun benzin hortumuna sıçrıyor depoya kadar giderken tam son anda söndürüyorlar dikkat etmek gerekir.

  15. #15
    rebeka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2014
    Alıntı Formation adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir diktörtgen levha var, sol ayak basağının ve motorun yan ayağının bulunduğu. Bu levhanın içinde 2 vida deliği var, şasideki 2 vida deliğine karşılık gelen... Bu vida deliğinden geçirilen vidalar sayesinde sabitleniyor. Ancak 1 vida içinde, biri de dışında kırıldı.

    Kaynağın ise bununla ilgisi yok. Basağın olduğu dikdörtgen levhayı, şasinin ilgili bölgesine kaynaklayacak. Malesef şuanda fotoğraf çekemiyorum.
    anladım fotoğrafı olsa güzel olurdu. tabi ben yine kaynak taraftarı değilim. tornacı o işi halleder gibi geldi bana.

  16. #16
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200
    Bajaj boxer benzinini boşaltmak çok kolay. Boşuna depo sökmekle uğraşmana gerek yok. Deponun sol altındaki benzin musluğundan karbüratöre giden hortumu elinle sök. Benzin musluğunu açtığın anda depodaki bütün benzin musluktan yavaş yavaş akacak. Sonra motoru çalıştırıp karbüratördeki benzini de bitir. Akü kutup başlarını da tornavida ile söktükten sonra rahat rahat kaynak yapabilirsin.

  17. #17

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Islak bir bez ile kaynak yapacağın yerin etrafını çevir bu kadar. Kaynakçının korkudan işine gelmemiş.

  18. #18
    Kursad55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj discover 125 st
    Akünun eksi kutbunu çıkarsan depo tarafını da birşekilde kapatsan kıvılcım gelmeyecek şekilde sonra istedigin yere kaynak yaptır adamın işine gelmemiş

  19. #19

    Üyelik
    26 Eylül 2016
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 NS 2017
    Depoyu sokmek ile ugrasmak istemiyorsaniz en mantiklisi benzini bitirip kaynak isine baslamaniz. Yaniniza da 1 lt benzin alin kaynaktan sonra eklersiniz benzinciye kadar goturur. Zaten kaza riski cok dusuk ama olurda bi sikinti olursa bos depo riski minimize eder.

  20. #20
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX125 & INNOVA125 & CBF150 Cafe Racer & MT-07ABS
    Ciddi misiniz???

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Uyarmak istiyorum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!


    Kesinlikle ve kesinlikle yakıt deposu boşaltılarak kaynağa başlanmaz. Dolu depodan daha tehlikelidir.

    Unutulmamalıdır ki tehlikeli olan benzin değil benzin buharıdır.

    Yakıt tankını riske eden durumlarda veya yakıt depo tamiri maksatlı kaynak işlemlerinde akaryakıt boşaltıldıktan sonra depo ağızdan taşana kadar su ile doldurulur ve bu şekilde kaynağa başlanır.

    Yakıt boşaltılır ve kaynak yapılmak istenirse depo içerisindeki yakıt buharı patlayacaktır. Bu konuda azami dikkatli olalım.


    Bajaj Modellerinde Büyük Fırsat
    Leoncino
    Daelim Motosiklet
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (1 üye ve 1 misafir)