Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kompresyon,Motor Freni düşüşü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Arkadaşlar öncelikle merhaba RKS RN 180 ile yaptığım uzun yol sonrası başıma gelenleri Rn180 konusuna yazmıştım fakat bir sorunum mevcut.
    İzmir İstanbul Balıkesir Edremit Sonra tekrar izmir olmak üzede geçen 1000km uzun 1000km şehir içi kullanımdan sonra motorumda ciddi bir kompresyon düşüşüm mevcut. Motor freni ile 20 ile indiğim yokuşta 30-40 arası inmeye başladım. İstanbulda sıkıntı yaşamadım bu sorun dikkatimi çekmedi. İstanbula giderken motora 300ml fazla yağ koydukları için servis hatası yüzünden 120km'yi 4 saatte anca gidebilmiştim yolda fazla yağı boşaltma şansım da olmadı tabiki bunnun içerisinde Yolda aldığım benzinin Parfümlü çıkmış olması da cabası. Şuan izmire döndüm. Motor üst kapaktan yağ sızdırmış zannedersem contayı sıyırmış aşındırmış ya da patlatmış bu gün edremitten izmire 200km geldim artçılı motorun devirlenmesnde hızlanmasında bir sıkıntı yaşamadım Sakin kulandım saate 80 km ile sağ salim 3 saatte dinlene dinlene evime geldim.Fakat şuan motorda motor kompresyonu yok! Sızdıran yerin fotoğrafını konuya ekleyeceğim zaten. Sadece motorun bu kısımdan yağ kaçırıyor olması motor kompresyonunu bu kadar düşürmeye yeter mi ? Servisler çok dandik olduğu için korkuyorum açıkçası motor açılsın bakılsın. Gel gelelim ki subab ayarları için RKS Markasına açtığım dava sürüyor. Egzoz patır patır patlıyor fakat 55 liralık benzin ile 200km'lik yolu geldim depomda rahat 3-4 litre yakıt var Yakıt tüketiminde sıkıntı yaşamıyorum

    Motorda 10-50 motul yağ var 5100 Şuan kesinlikle bir yağ yakma duman atma sorunu söz konusu değil subablarda çok nadiren ses yapıyor ve 4-5bin devirde vuuuuu diye bir ses çıkartıyor sadece.
    Lastiklerim 5000'de fren balataları ve diskleri 3000 km önce kaliteli balatalar ile değişti.

    Tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekliyorum

    Bu fotoğrafı servisteki arkadaşa attım terleme yapmış dedi ama kompresyonun bu kadar azalması beni çok korkutuyor fren mesafem uzadı. İstanbula gitmeden Çok rahat bir şekilde motor frenini kullanıp çok erken zamanlarda durabiliyordum. Şöyle izzah edeyim ki 4. vitesten devri azaltip vites değiştiğimde bile öne çok yığılıyordu. Arada arkayı kitlediğimde oluyordu. Şuan sadece motorun kompresyon sesini duymam ve neredeyse hızın vites küçültmeme rağmen çok değişmiyor olması asıl sorun.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    31 Temmuz 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar NS 200
    Bana da terleme gibi geldi. Subap ayarlarından kaynaklanma ihtimali çok yüksek. Eğer giriş ya da çıkış subabı yuvasına oturamıyorsa ya da silindir duvarında çatlak varsa motor basınç tutamayabilir. Sanayide bir kompresyon testi yaptırmanızı öneririm.

    Edit: Mesajınızı tekrar okudum. Sorun büyük ihtimalle egzoz subabında. Patır patır egzoz sesi olması egzoz subabının sıkıştırma ve ateşleme anında tam kapalı olmadığı izlenimi oluşturdu bende. Ayarlarını bir kontrol ettirin derim tekrardan.


  3. #3

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Alıntı Montrama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana da terleme gibi geldi. Subap ayarlarından kaynaklanma ihtimali çok yüksek. Eğer giriş ya da çıkış subabı yuvasına oturamıyorsa ya da silindir duvarında çatlak varsa motor basınç tutamayabilir. Sanayide bir kompresyon testi yaptırmanızı öneririm.

    Edit: Mesajınızı tekrar okudum. Sorun büyük ihtimalle egzoz subabında. Patır patır egzoz sesi olması egzoz subabının sıkıştırma ve ateşleme anında tam kapalı olmadığı izlenimi oluşturdu bende. Ayarlarını bir kontrol ettirin derim tekrardan.

    https://www.youtube.com/watch?v=zrpVYxGGv1Q
    Motorumdaki egzoz patlama sesi tam olarak mermi gibi son zamanlarda daha çok arttı. Fakat bu kadar kompresyon eksikliği yapar mı ?

    Edit: Motorun gidişinde hiç bir sıkıntı yok. sadece kompresyon yok ortada.

  4. #4

    Üyelik
    31 Temmuz 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar NS 200
    Öncelikle motosiklet ustası olmadığımı belirtmek isterim. Biraz geçmiş bilgiler biraz da tahminler üzerinden gidiyorum ama aklımdaki senaryo şu şekilde:

    Şimdi egzoz subabının tam kapanamadığını düşünün. Silindir içine temiz hava ve benzin karışımı doldu. Silindir bu karışımı sıkıştırmaya başladı. Fakat aralık kalan egzoz subabından bu hava ve benzin karışımı egzoza doğru sızıyor. Silindir en üst noktaya geldi ve buji ateşledi. Hem silindir içindeki hem de egzoza sızmış olan hava yakıt karışımı patladı. Bu sizin duyduğunuz egzoz patırdamasının sebebi. Şimdi işin içine hiç benzini katmazsak yani elimiz gazda değil yokuş aşağı iniyoruz. Bizim yavaşlamamızı sağlayan şey motorun içeride hava sıkıştırması. El ya da ayak pompası ile bisiklet lastiğine hava basmak gibi basınç yükseldikçe pompa daha da ağırlaşıyor daha da zorlaşıyor. Bu etki bizi yavaşlatıyor. Şimdi egzoz subabı tam kapanmazsa içeride sıkışması gereken hava da egzozdan dışarı kaçacak ve pistona karşı koyan güç azalacak. Bu da frenleme etkisinin azalmasına neden olacak.

  5. #5

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Alıntı Montrama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle motosiklet ustası olmadığımı belirtmek isterim. Biraz geçmiş bilgiler biraz da tahminler üzerinden gidiyorum ama aklımdaki senaryo şu şekilde:

    Şimdi egzoz subabının tam kapanamadığını düşünün. Silindir içine temiz hava ve benzin karışımı doldu. Silindir bu karışımı sıkıştırmaya başladı. Fakat aralık kalan egzoz subabından bu hava ve benzin karışımı egzoza doğru sızıyor. Silindir en üst noktaya geldi ve buji ateşledi. Hem silindir içindeki hem de egzoza sızmış olan hava yakıt karışımı patladı. Bu sizin duyduğunuz egzoz patırdamasının sebebi. Şimdi işin içine hiç benzini katmazsak yani elimiz gazda değil yokuş aşağı iniyoruz. Bizim yavaşlamamızı sağlayan şey motorun içeride hava sıkıştırması. El ya da ayak pompası ile bisiklet lastiğine hava basmak gibi basınç yükseldikçe pompa daha da ağırlaşıyor daha da zorlaşıyor. Bu etki bizi yavaşlatıyor. Şimdi egzoz subabı tam kapanmazsa içeride sıkışması gereken hava da egzozdan dışarı kaçacak ve pistona karşı koyan güç azalacak. Bu da frenleme etkisinin azalmasına neden olacak.
    Çok güzel açıkladınız teşekkür ederim ben serviste contasını değiştirteceğim contadeğişirken piston silindir segman 3lüsünü kontrol edebilir miyiz ki ?
    Hazır açmışken üst kapağı bunlar da kontrol edilebilir mi ?

  6. #6

    Üyelik
    31 Temmuz 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar NS 200
    Rica ederim. Sorunuzla ilgili kesin bir şey söyleyemiyorum. Servise sormanız lazım bunu.

  7. #7

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    eğer aragaz verip kompresyona sokaraam tutmuyor ama gaz vermezsem tutuyor sanirim subablardan


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)