Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Motosiklete Başlamak ve Motosiklet Seçimi

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1

    Üyelik
    07 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    -
    Arkadaşlar, ağabeyler, üstatlar; herkese merhabalar.

    Ben 25 yaşında, A sınıf ehliyet ile ilgili formaliteleri halletmiş, motosiklet ekipman için alışveriş listesini hazırlamış, artık son adım olan motosiklet seçimiyle ilgilenen, 2'şer saat CBF125 ve MT25 ile 8 saat MT07 tecrübesi olan yeni bir üyeyim.

    Öncelikle, forumda yazdıklarınızdan fazlasıyla faydalandığımı, her türlü farklı görüş/fikir üzerinden kendimce daha doğru seçimler yaptığımı düşünüyorum ve bunun için tüm üyelere teşekkür ediyorum. Ancak aynı fikir ve görüş yoğunluğunu başlangıç motosikleti konusunda bulamadığım için, kendim bir konu açma ihtiyacı hissettim.

    B sınıfı ehliyet sahibiyim. Ancak araba benim için yalnızca ihtiyaç anında kullanılacak bir alet/eşya. Motosiklette ise durum tam tersi; tamamen keyif ve zevk unsuru olarak düşünerek bu sürece başladım.

    Yeni başlayanlar için motosiklet konularında yegane bahsedilen kriterin cc olması; keyif alma odaklı, her anlamda öğrenmeye/eğitime açık bendeniz için yetersiz geldi.

    Benim için öncelikli kriter, tamamen duygusal, hoşuma gitmesi. Motosikletimi çoğunlukla şehir içinde kullanacak olsam da, gezmeyi, yeni yerler keşfetmeyi sevmem dolayısıyla kendimi hazır hissettiğim andan itibaren uzun yollar yapabilmeme olanak sağlaması benim için önemli. Keyif/zevk adına aldığım tüm eşyalarımda ikinci el mevzusuna oldum olası mesafeliyim, içime sindikten sonra şimdi değil, 5-6 ay sonra alırım, 0 alırım derim. Motosiklette de aynı kafadayım. Motor hacmi konusu için ise, daha çok kişinin kendini bilmesi ile ilişkilendirdiğim için, "zehri yapan dozudur" kafasında olan benim için öncelikli kriterler arasında değil diyebilirim. Gerekli eğitimlerle birlikte, yüksek hacimli (250-700 cc) motosikletlerle başlanabileceğine inanıyor ve uzun süreli kullanım hedeflediğim için motor hacmini öncelikli kriterlerim arasında düşünmüyorum.

    Uzun lafın kısası; motosiklet için yaklaşık 40k TL bütçesi olan bendeniz için, kalite anlamında üzmeyecek, kalitesiyle hacmiyle vb. beni uzun zaman kaşıntıya sevk etmeyecek, uzun yollarda hem performansı, hem de rahatlığıyla beni memnun edecek, bir motosiklet arayışındayım. KTM Duke 390, hakkında okuduğum yorumları bir tarafa bırakırsak en çok hoşuma giden modellerden biri oldu. Bu model haricinde henüz canlı görmesem de BMW G 310R/310GS'a ısındım diyebilirim. Her türlü farklı düşünceye, fikre açık olduğumu belirterek; herkese iyi bayramlar, keyifli forumlar diliyorum.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Şehir
    Ankara-İzmir
    O fiyata alınacak en güzel motor bence Duke 390. İkinci bir alternatif olarak daha ucuza Honda CB250R düşünebilir ama zincir sesinden şikayet edenler vardı onda. BMW ve Kawasaki bizim ülkemizde overpriced (Avrupa'da diğer markalara yakın fiyatlardayken bizim ülkemizde açık ara pahalılar) markalar, o yüzden ben şahsen 0 km modellerini almayı hiç düşünmezdim.

  3. #3

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    ikinci ele mesafeliyim demişsin ama bence ilk motorunu ikinci el almak büyük avantaj illa sıfır alacaksan da ikinci eli hızlı ve uygun bir motor almanı tavsiye ederim.

    Ufak CC ile de başlasan büyük CC ile de başlasan o kaşıntı olacak çünkü söylediğin gibi ilk motorunu tipine bakarak gözüne hoş gelen bir model seçeceksin ve gerçek anlamda motosikletten beklentilerin sürdükçe ortaya çıkacak. naked, racing, sport touring, cruiser, enduro gibi farklı sınıfların sadece tipleri değil sürüşleri oturuş pozisyonları vs de bambaşka. O yüzden ilk motorunu yüksek cc de alsan kısa süre içinde değiştirip başka bir sınıfa yönelmek istemen çok olası.

    Kendimden örnek vereyim, ilk motorumu naked aldım tipi falan çok hoşuma gidiyordu sonra yüksek hızlarda rüzgardan dayak yediğimi farkettim, sıfır almıştım ama ikinci eli peynir ekmek gibi gittiği için neredeyse zararsız sattım. gittim cruiser aldım ama yüksek süratlerde kullanmayı sevdiğimi ve cruiserın tasarımı sebebiyle yüksek hızlarda işkence olduğunu farkettim bu motorun ikinci el almıştım baya zaman alsada zarar etmeden sattım. bu sefer racing aldım ama bununda şehiriçinde inanılmaz ısınıp sürüyücü pişirdiğini ve oturuş pozisyonu itibariyle 1 saati geçince ağrıya sebep olduğunu gördüm şimdi tekrar alacak olsam versys, ninja650 vs gibi 2 silindir yol motoru ya da superadventure, gs gibi bir enduro motor alırım mesela ama racingi sıfır aldığım için satsam çılgın zarar ederim diye değiştirmiyorum.

  4. #4
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Ns 200
    Cb250r, crf250 rally su an indirimde olan duke 250 derim. Ne kadar marka fanatiği olsamda yamahadan birsey oneremiyorum tek onerebilecegim mt 125 olurdu.

  5. #5
    Kursad55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj discover 125 st
    Değerli kardeşim öncelikle şimdiden hayırlı olsun.
    Benim nacizane tavsiyem şu daha hafif daha yumuşak gaz tepkilemesine sahip bir motosiklet ile başlamam
    Basamakları birer birer çıkmak ya fayda görüyorum daha fazla tecrübe edinmek açısından
    Bir yolu tecrübe etmenin en iyi yolu başından başlamak sona doğru başlayınca o kadar da tecrübe edinemezsin.
    İş kullanabilmeye kalsa sadece kendinden emin olan kişi zaten istediğini kullanır sen de kendine güveniyorsun belli bu güzel bir şey tabi.

    Ben sana illaki 125 cc ile yada 250 cc ile başla demiyorum ama hafif bir motosiklet olsa gaz tepkimesi nispeten yumuşak olsa daha iyi

  6. #6

    Üyelik
    07 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    -
    @nihiltzkrieg; Honda'da baktığım 2 modelden biriydi CB250R, bir diğeri de CRF250 Rally. Nedenini bilmemekle birlikte, ikisine de hiç ısınamadım diyebilirim. Memlekette malum ucuz bir şey kalmadığı ve genelde hep son sahip olma kafasında olduğum için, olumlu anlamda bir fark yaratmaları durumunda nispeten biraz daha fazla ödemeyi göze alabilirim. Tabi bu BMW için, Kawasaki ne yazık ki boyumu fazlasıyla aşıyor.

    @nyk; genel alışveriş alışkanlıklarımda ikinci elin fazla yeri olmaması, çok sık ürün değiştirmekten uzak olmam, üstüne fazlasıyla tecrübesiz olmam ve bu konuda destek alabileceğim bir çevremin olmaması ikinci eli hiç düşünmemeye itiyor beni. Bununla birlikte almak istediğim motorda benim için tipin öncelikli kriterler arasında olmadığını söyleyebilirim.
    Motor türleri ve kullanım alanlarından çıkardığım sonuç üzerine, enduro'ların çoğunlukla büyük hacimli motorlar olmasından dolayı kendime en yakın bulduğum naked modeller oldu. F/P oranından bağımsız olarak beni en tatmin edecek optimum seçenek G310GS, gerçekçi olduğumuz durumda ise Duke 390 diye düşünüyorum.

    @EUOGLU; Duke 250'ye açıkçası alıcı gözle çok bakmadım.

    @Kursad55; çok teşekkür ederim. Basamakları birer birer çıkmak daha sağlıklı bir seçenek olsa da, kendimce hem en sağlıklı hem de en ekonomik alternatifi bulmak durumundayım. Kendinden emin olmak insana çok şey katsa da kesinlikle tek başına yeterli olmadığını ve eğitimin şart olduğunu düşündüğüm için, eğitimle desteklenmesi durumunda motor hacminin başlı başına bir kriter olmaması gerektiğine inanıyorum. Ancak gaz tepkisini hiç düşünmemiştim, baktığım modellerde bu kritere de dikkat edeceğim.

  7. #7
    semih118 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    rapid 50-cbr250-xmotion efi 250-rn 180...
    Kardeşim yaşın daha genç ama ergende sayılmazsın. Apaçi ruhlu değilsen istediğin motorla başla. Ben cbr250 ile başladım 4 5 motor aldım sattım çok yolda yapmadım şimdi mt07, monster 696 veya xj6 alıcam. monster ile fiyatta anlaştım sayılır bi tane var ama diğer 2 motorda aklımı kurcalıyor. Mt07 abs var, xj6 4 silindir sesi var vs. 125 150 ile falan motora başlanmaz çok küçük yaşta değilsen. Bisikletten halliceler daha tehlikeli bence.

  8. #8

    Üyelik
    07 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    -
    @semih; yorumunuz için teşekkür ederim, apaçi ruhlu olmadığıma, ayaklarımın yere sağlam bastığına inandığım için açıkçası cc mevzusuna çok takılmıyorum. Ancak yüksek motor hacminin benim aklıma gelmeyen tonla etkisi olabileceğini düşünerek, aynı yollardan geçmiş kendini bilen ağabeylerin yorumlarına ihtiyaç duydum. Yüksek cc yalnızca son hız ile ilişkili değil neticede.

  9. #9

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Mantıklı düşününce sıfır km olarak Duke 390'dan başka seçenek yok. Fakat rüzgar çok yorar.

    İkinci elde seçenekler çoğalır. Her ne kadar tercih etmesen de ikinci el her konuda daha mantıklıdır.

    İkinci el deyince haşatı çıkmış motorlar gelmesin akıllara.

  10. #10
    YAHYaONUR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS/ Yamaha tracer 700
    Eğer alıp uzun yıllar bineceğim diyorsan, alıp seneye satma durumun yoksa o paraya çok güzel cbr 500 r 2017-2018 "sıfır" alınır şahsi kanaatim. Hatta baktım şimdi balıkesin mnr honda da var birtane 38'e mat siyah çiçek gibi motor.

  11. #11

    Üyelik
    07 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    -
    @yokon; 2. el konusunda hiç fikrim olmadığı ve uzaktan riskli göründüğü için mesafeliyim. İhtiyaçlarımı karşılayabilecek, makul seçenekleri düşünebilirim, dediğşniz gibi Duke 390 hariç seçenek çok az çünkü.

    @YAHYaONUR; CBR'lara ya da genel olarak racing kasalı motorsikletlere karşı mesafeliyim. Benim önceliğim konfor, dayanıklılık ve süreklilik iken bu ihtiyaçlarımı en az karşılayabilecek tip onlar gibi geliyor. Honda özelinde ise, 2018 CB500F'i kanlı canlı görebilsem sanıyorum ciddi düşüneceğim yegane Honda olacak. Ancak bulunduğum yerde henüz kendisine denk gelemedim.

  12. #12

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    Şehir
    ünye/ordu
    Motosikleti
    Honda NC 750X 2019
    Eğer düşünürseniz 2017 model henüz 5600km de çiziksiz servis bakımlı,bayiden alındığı gibi pırıl pırıl bir 390 sahibiyim. Orjinal koruma demiri,Givi elcik koruma,Givi depo üstü çanta, powerparts orjinal siperlik ve deflektör,ekran koruma yan sehpa genişleticisi tank ped ve Givi arka çanta montaj aparatı üzerinde mevcuttur.Honda NC 750X aldığım için size uygun fiyata verebilirim.tel no:542 416 01 29 whattsapp tan fotoğraflarını da gönderebilirim.Şimdiden yeni maceranız ve de motosikletiniz hayırlı olsun. Aramıza hoşgeldiniz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:21 ----------

    Emin olun motosikletimi gördüğünüzde 2. el demeyeceksiniz

  13. #13

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Alıntı ahbob adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @yokon; 2. el konusunda hiç fikrim olmadığı ve uzaktan riskli göründüğü için mesafeliyim. İhtiyaçlarımı karşılayabilecek, makul seçenekleri düşünebilirim, dediğşniz gibi Duke 390 hariç seçenek çok az çünkü.
    40 bin liraya çok temiz NC 750 S/X ya da Tracer 700 bulunabilir. Yetkili serviste ekspertiz yaptırdıktan sonra yıllarca gönül rahatlığıyla binilir. Aklı başında birine benziyorsunuz, eğitim ile birlikte kullanamayacağınız motosiklet yok. Duke 390 hem yorar hem de belirli bir zaman sonra sıkmaya / yetersiz gelmeye başlar.

    Eğitim için Motto (GİS) Akademi'yi öneririm. Yüksek cc ile başlayacaklar için çok faydalı eğitim programları var. Sizin yüksek cc ile trafiğe çıkabileceğinize kanaat getirmedikleri sürece trafiğe çıkmanıza izin vermezler.

  14. #14

    Üyelik
    17 Şubat 2019
    Yüksek düşük cc asla bakma!
    Yüksek cc ile başlanmaz diyenler kıskançlardır yada kötü tecrübeli arkadaşlar.

    Herşey senin kontrolün altında olduğunun bilinçi ile gidersen yüksek cc de başlanır.

    Sen kafana yatan güzel gördüğün ne istiyorsan al bak keyfine

  15. #15

    Üyelik
    07 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    -
    @SRDR KTM 390; düşüneceğim, teşekkür ederim.

    @yokon; Hasanpaşa Spormoto'da sağolsun Arda Bey de, Duke 390'a bakıp da gözümün Adventure serisinde kalması üzerine gerekli eğitimler alındıktan sonra hiç bir sorun olmayacağını söylemiş, kendileri de GİS Akademiyi önermişti. Bahsettiğiniz modeller benim için -motor hacmi hariç- en uygunları ancak acemilerin yüksek hacimli motorlarla başlaması ile ilgili fazlaca olumsuz yazı okumuş olmam nedeniyle eğitim işini kesinleştirmeden o yönde adım atamayacağım sanırım. İkinci ele daha bir alıcı gözüyle bakacağım sanırım.

  16. #16
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    İkinci elden korkmayın sadece pimpirikli olup ekspertiz yaptırın. Yüksek hacimde sıfır fiyatına göre 10-15 bin lira daha uygun ve düşük kilometreli fırsatlar yakalayabilirsiniz ama tabi bunun için sahibindeni altına üstüne getirmeniz lazım. Yüksek fiyat yazanlar hiç ummadığınız fiyatlar söyleyebiliyor. Misal ben MT 09 ilanlarını kovalarken 56 bin TL fiyatı olan birine mesaj atmıştım 53 olur demişti telefonda konuşup kesinleştirince 52 oldu. İkinci el işi kader kısmet derler ya o tür şeylere inanmasamda ikinci el cidden kısmet işi


    Leoncino
    Daelim Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler