Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Kasksız artçıya trafik cezası

    Leoncino
  1. #1

    Üyelik
    27 Eylül 2013
    Kesilir mi? Kesilirse motor sahibine mi kesilir yoksa artçıyamı kesilir? Ve 2019 cezası olarak ne kadar kesiliyor?


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha mt-25
    ne kadar para ceza ödersin bilmiyorum ama kasksız artcının ölmesine sebep olursan onun vebalini ödeyemezsin.

  3. #3

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RN180
    ceza artciya kesilir sana da ceza puani gelir yeni kanunla daha cok sigorta odersin. Ha ceza sana kesilse de değişen birşey yok 100 küsür tl erken odersen 75-81 arasina mi ne dusuyor

  4. #4

    Üyelik
    28 Temmuz 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Ybr 125
    "Sürücü kask ve koruma gözlüğü, yolcu da kask takmak zorundadır." tam olarak böyle yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Yani ceza yazılabilir.
    Koruma gözlüğü ne alaka diye düşüneler varsa eskiden muhtemelen camsız çenesiz eski tip kasklar varken hazırlanmıştır maddeler.

  5. #5
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    Tabiki yazılır genelde polislerin yeni tavrı plakayı not edip müsait bir zamanda makbuzları döşe aman yazmak. Onun için plakaya yazılır. Emniyet kemeriyle aynı miktar cezası var. Plakaya yazıldıysa ceza puanı düşmez.

  6. #6
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda VFR1200X Crosstourer
    Alıntı to1ga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesilir mi? Kesilirse motor sahibine mi kesilir yoksa artçıyamı kesilir? Ve 2019 cezası olarak ne kadar kesiliyor?
    Google'a kask takmama cezası yazmak bu kadar zor mu gerçekten ya ?

    Çıkan ilk sayfa şu https://www.devlette.com/kask-takmam...r-kac-paradir/

  7. #7
    Carlsberg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    YZF R25
    Alıntı Green Arrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Google'a kask takmama cezası yazmak bu kadar zor mu gerçekten ya ?

    Çıkan ilk sayfa şu https://www.devlette.com/kask-takmam...r-kac-paradir/
    Konu başlığını bile okumak bu kadar zor mu gerçekten ya ? İlk başta yazan şey şu; "ARTÇI"
    Taklitler Aslını Yüceltir!

  8. #8
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda VFR1200X Crosstourer
    Alıntı Carlsberg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu başlığını bile okumak bu kadar zor mu gerçekten ya ? İlk başta yazan şey şu; "ARTÇI"
    Google'a bunu yazdığında genelde bütün kapsam cezaları yazıyor... Hayır bide kasksız gezmenin cezası olunca arkadaki sence takmaz ise ceza yemez mi ? Kemer takma cezasının sürücü ve yolcu ile arasındaki cezası farklı mı ? Araç süren ehliyet almış her zeka sahibi insan bunu bilmeli bence.

  9. #9
    Carlsberg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    YZF R25
    Alıntı Green Arrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Google'a bunu yazdığında genelde bütün kapsam cezaları yazıyor... Hayır bide kasksız gezmenin cezası olunca arkadaki sence takmaz ise ceza yemez mi ? Kemer takma cezasının sürücü ve yolcu ile arasındaki cezası farklı mı ? Araç süren ehliyet almış her zeka sahibi insan bunu bilmeli bence.
    Ceza yer zaten, ona bir şey demiyorum da ben dahil bir çok kişi sürücü ile artçının arasında takmama durumunda yasalarda fark olup olmadığını merak ediyor.
    Şahsen bir defa yakalandım polise, arkandakinde niye kask yok, cezası var biliyosun dimi dedi, yazmadan saldı.
    Taklitler Aslını Yüceltir!

  10. #10
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    evet. cevap nedir şimdi ? bilen yazsında öğrenelim

  11. #11

    Üyelik
    09 Haziran 2019
    Şehir
    ANKARA
    Otomobil sürerken ön yolcu koltuğundaki şahıs kemer takmazsa para cezasını da puanını da sürücü yediğine göre (denenmiştir) motorda da kask için aynı şey geçerlidir diye düşünüyorum.
    Green Arrow bunu beğendi.

  12. #12
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda VFR1200X Crosstourer
    Alıntı Carlsberg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ceza yer zaten, ona bir şey demiyorum da ben dahil bir çok kişi sürücü ile artçının arasında takmama durumunda yasalarda fark olup olmadığını merak ediyor.
    Şahsen bir defa yakalandım polise, arkandakinde niye kask yok, cezası var biliyosun dimi dedi, yazmadan saldı.
    Bir fark yok ikiside aynı statüde cezaya sahip. Demek istediğim de bu merak ediyorsanız buraya başlık açmaktan daha zahmetsiz olanı google'da mevcut. Ceza yiyip yememek tamamen polisin insiyatifinde, zaten sen memura bana ceza yazamazsın gibi bir laf edersen emin ol o senin motorunu bir sürü sebepten bağlar bile ceza işi tamamen diyalogla alakalı ama kuralıda bilip uymak lazım.

    Benim arkadaşa ettiğim lafın sebebi işin daha kolayı varken öğrenmeyip buraya sorması belki kaçıncı bu başlık. Öğrenip buraya yazsa böyle böyle cezası var şöyle oldu diye teşekkür edeceğiz bilgi paylaşımı için ancak herkes buraya basit sorular sormak için geliyor 3 saniye almaz bulması cevabını ama bakmıyor.

    Hoş ben arkadaşın açtığı ilk başlığı yeni gördüm şimdi, görsem cevap bile vermezdim şaka gibi.

  13. #13

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Biz yedik, benden ruhsati aldi arkadastan kimligini arkadasa yazdi oda ilk hafta beyanli ödedi kurtulduk. Benim ehliyette ceza puani veya plakada bisey gozukmuyo niye aldi anlamadim ama deliydi polis, ben o... cocuguyum herkese ceza yazarim size de yazicam dedi aha dedim tam adamina denk geldik. Yanimdan plakasiz kasksiz adam geciyo onlarida durdursaniz keske dedim herseyi ben yapamam onlarada baskasi baksin diyo bide. Neyse sözün özü biz 108 tl yedik

  14. #14
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    salcano panther 100 :)
    kask kimde yoksa ona yazar ceza yı

  15. #15
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Mondial Xtreme max & Husqvarna TE250 (OFF)
    Kask kimde yoksa ona kitliyorlar cezayı gençler, bizzat memura sordum 2 hafta önce.

    Hatunu almam gerekiyordu, yanımda artçı kaskı yoktu.
    Ben mi takayım? hatun mu ? diye düşünmedim, hatuna verdim kaskı, bedenlerde aynı malumunuz.
    Köşeyi döndüm çevirme bana "Gel yiğidim" dercesine kollarını açtı ve anında iteledi.
    Dedim "Yazdığın ceza olsun memur bey, yeter ki O'na bişey olmasın!" Vs.
    Zatem şemsiye girmiş, bari bi iki şov yapayım da hatun erisin namımız yürüsün falan diye düşündüm.
    Memur bey de sağolsun "Sen taksaydın da o ceza yiyecekti birşey değişmez" dedi.
    Memur beye biraz kırıldım, bütün havamı bozdu.
    Gerçi hatunda öyle aman aman bi mest olmamıştı.

    Neyse, bu da böyle bi anımdır.


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Daelim Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)