Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
2. sayfa BirinciBirinci 12

Düşük bütçe(6000 TL Altı) ile ulaşılabilecek motorlar için rehber niteliğinde başlık

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #21

    Üyelik
    24 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen ZSgy125--SYM GTS250i Evo
    Alıntı DOC46 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu bütçelerde alınacak en mantıklı motosikletler Hero nun modelleri arasından yapılabilir
    Ancak konuyu açan arkadaş bu konuda oldukça bilgisizmiş ve bu kadar bilgisiz olmasına ragmen rehber niteliği taşıyacak bi konu açmak da oldukça cahil cesareti gerektirecek bir durum

    Ben en azından kendi birikimlerimle Hero için birkaç düzeltme yapayım. Diğer markalar için de elbette konu sahibinden daha fazla deneyimim var ancak o markalar için tavsiye yazacak haddi kendimde bulamıyorum

    1) Yazdığı modellerde en son gelen motosikletler 2016 modeldir ve 2019 da bile sıfır 2016 modelleri sattılar . 2017-2018 model yok yani
    2) Hero da ikinci el alacak birisi için dikkat etmesi gereken en öenmli nokta modeli değil garantisinin devam edip etmediğidir. Garantisi devam eden motosikletlerde yedek parça ve servis desteğini Nazillideki fabrikasi sayesinde ücretsiz olarak diğer hiçbir firmada olmayan hızla sağlamaktadırlar. Bu garanti güvencesinde motosiklet kullanmayı emin olun hiçbir seye değişmezsiniz

    Hero motosikletlerine 5 yıl garanti vermektedir ve bu garantinin devam etmesi için de motosikletin düzenli olarak servis bakımına girmesi şartı aramaktadır.
    İkinci el ilanlarındaki Hero motosikletlerin çogu da bakımları aksatmış olmasından dolayı garanti dışı kalmıştır. Örnek vermek gerekirse Karizma modeli için Garantisi devam eden temizleri 7.000TL civarından başlamaktadır.
    (110.000KM Hero kullanıcısı olarak haddim olmasa da bunları yazdım. Lütfen Hero hiç kullanmadan sagdan soldan duyduğu bilgilerle birşeyler söylecek olanlar hiç tenezzül etmesin)
    Saygılarımla..
    Öncelikle konuya ilgin için teşekkür ediyorum. Benim de cevaplamak istediğim birkaç söylemin var:

    1- Haklısın ve sen de bilirsin ki biz Adanalılar'da cesaretin her türlüsünden bolca bulunur. Sen de aynı cesaretle gelip mevzuyu anlamadan vurup öldürmüşsün bizi resmen. @arnoldstirru gereken cevabı vermiş kendisine teşekkür ediyorum.
    2- Hazırladığım listede trafiğe çıkış/garantinin başlama yılını düşünerek model yazdım. Yanlış bir tanımlama o konuda haklısın. Yukarıya bunu da not olarak düşerim.
    3-Hero Karizma'yı senin kadar olmasa da almayı düşünüp, dataylıca araştırıp, sonrasında vazgeçtiğimden ben de biraz bilirim. Hero'nun diğer motosikletleri gibi sağlam bir motor bloğuna sahip ve parça kalitesi nispeten yüksek. Fakat atladığın ve düşüncelerini merak ettiğim durumlar var. Sanırım artık üretilmiyormuş, bundan mıdır bilmem yedek parça fiyatları uçuk düzeydeymiş. Diğer bir mevzu lastik durumu, motosikletin lastik boylarını google'da aratınca o genişlik ve yanak kalınlığında bu jant çapı için ya scooter ya da cross lastiği çıkıyor. Öyle görünüyor ki bu motora Türkiye'de üretim tarihi yeni, kaliteli bir set lastik almak neredeyse imkansız. Garanti ve parça durumuna da gelirsek malesef herkes nazillide yaşamıyor kaldı ki Türkiye'nin bir çok ilinde bu adamların doğru düzgün yetkili servisi yokmuş.

    Sonuç olarak verdiğin bilgiler ve görüşlerin benim için değerlidir. Yalnız motorum şöyle sağlam böyle gidiyor demektense bakın bu motor sağlam ama böyle böyle sıkıntıları da var bunları göz önünde bulundurun alırken ya da almayın demek çok daha değerlidir. "En azından konuyu rehber niteliğine taşıyabilmek adına..." Umarım kalbini kıracak bir şey yazmamışımdır.

    Saygılarımla...


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    03 Mart 2018
    Alıntı TheAwesome adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle konuya ilgin için teşekkür ediyorum. Benim de cevaplamak istediğim birkaç söylemin var:

    1- Haklısın ve sen de bilirsin ki biz Adanalılar'da cesaretin her türlüsünden bolca bulunur. Sen de aynı cesaretle gelip mevzuyu anlamadan vurup öldürmüşsün bizi resmen. @arnoldstirru gereken cevabı vermiş kendisine teşekkür ediyorum.
    2- Hazırladığım listede trafiğe çıkış/garantinin başlama yılını düşünerek model yazdım. Yanlış bir tanımlama o konuda haklısın. Yukarıya bunu da not olarak düşerim.
    3-Hero Karizma'yı senin kadar olmasa da almayı düşünüp, dataylıca araştırıp, sonrasında vazgeçtiğimden ben de biraz bilirim. Hero'nun diğer motosikletleri gibi sağlam bir motor bloğuna sahip ve parça kalitesi nispeten yüksek. Fakat atladığın ve düşüncelerini merak ettiğim durumlar var. Sanırım artık üretilmiyormuş, bundan mıdır bilmem yedek parça fiyatları uçuk düzeydeymiş. Diğer bir mevzu lastik durumu, motosikletin lastik boylarını google'da aratınca o genişlik ve yanak kalınlığında bu jant çapı için ya scooter ya da cross lastiği çıkıyor. Öyle görünüyor ki bu motora Türkiye'de üretim tarihi yeni, kaliteli bir set lastik almak neredeyse imkansız. Garanti ve parça durumuna da gelirsek malesef herkes nazillide yaşamıyor kaldı ki Türkiye'nin bir çok ilinde bu adamların doğru düzgün yetkili servisi yokmuş.

    Sonuç olarak verdiğin bilgiler ve görüşlerin benim için değerlidir. Yalnız motorum şöyle sağlam böyle gidiyor demektense bakın bu motor sağlam ama böyle böyle sıkıntıları da var bunları göz önünde bulundurun alırken ya da almayın demek çok daha değerlidir. "En azından konuyu rehber niteliğine taşıyabilmek adına..." Umarım kalbini kıracak bir şey yazmamışımdır.

    Saygılarımla...
    1)2020 yılına gireceğimiz günümüzde İnsanları memleketine göre yargılayıp peşin hükümler vermek kafatasçılık yapmak son derece yanlış bir ideoloji ve kaldı ki yasadıgım şehir Adana memleketim adana değil.
    2) Model yılının ne anlama geldiğini bilmediğini söylüyorsun sanırım
    3)
    a) 'Miş' li 'Mış' lı cümleleri hiç sevmem. Kullanan insanları pek haz etmem. Sonuçta teknoloji çağındayız ve her bilgi bi tık uzakta. Tabi bu bi tık uzaklık referanslı bilgiler için geçerli.
    Parça fiyatlarını örnek vermek gerekirse Hava filtresi 40 lira buji 20 lira debriyaj balatası 30 lira fren balataları 10 lira. Zincir dişli seti değişecekse CBF150 zincir dişli seti uyumlu ve piyasada değişik kalitede setler mevcut ancak yaygın oldugu için fiyatlar uygun
    Motosiklet 1Litre yag alıyor ve normal bi bakımı 100lirayı geçmiyor. Günümüzde 200cc üzeri herhangi bi motosikletin bakımını bu fiyata yapamazsın
    b) Lastik olarak kaliteli kaymayan markaların CBF150 lastik setlerini 300-400 liraya takıp uzun km yollar yapanlar mevcut.
    Arka lastiği orijinal kalınlıkta takayım dersen de bütçe biraz yükseliyor ancak 250cc segmentinde tüm motosikletlerde böyle.
    Hero Karizma R jantı 18 inç ve 18 inç jantı olan scooter türkiyede değil dünyada yok. Zaten Scooter ın olayı küçük jantlı olmasıdır ve 12inç ile 14 inç jant arası oluyorlar genellikle. Çok nadir olarak 16inç ve 17inç olan scooterlar var ama 18inç janta scooter yok
    c)Dünya globalleşiyor ve şuan dünyanın öteki ucu çinden amerikadan 3 gün içerisinde kargo ile ürün gelebiliyor.
    Ülkemizdeki bi parça için de o yerde yaşamak da gerekmiyor . 8 tane kargo şirketi var . Onların kuruluş amacı da bu gibi durumlar dostum dert etme bunu bu kadar
    Servis olarak da Hero kendi sitesinde il il servisleri gösteriyor ve ben bu motosikletle Türkiye turu yaptım ve yaklasık 10 farklı ilde bakıma girdim . Her ilde 3-4 tane servis oluyordu en az ve il merkezi değil sadece ilçelerde de servisleri var. Hero Scooter ve Filo işleri dolayısıyla oldukça kurumsallaşan bir firma

    Finally: senin motosiklet hakkında bilgilerin oldukça sığ ve sagdan soldan duyduklarınla 'mış' la 'miş' le ibaret.
    Bu bilgi birikim seviyesindeyken de bu kadar bilgi gerektirecek bir işi başlatmaya çalışmak bence son derece yanlış ve asla yapılmaması gereken bir iş ve eleştirdiğim nokta da bu.

    Saygılarımla

  3. #23
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Konuyu açan arkadaşımıza teşekkürler. Bir çok farklı marka ve modeli yazmış, eklemiş. Yazılan modeller için kullanıcıları yada kullanmış olanlar fikirlerini yazarlarsa konu daha da güzel olur zannımca. Ayrıca yine konu başlığında belirtilen bütçe civarındaki düşünülebilecek diğer modellerde yine yorumlarla eklenirse çok daha güzel olur.
    Ben Lifan KP150 kullanıcısıyım. Model genel olarak oldukça güzel, kalite genel lifan kalitesi denebilir sanırım yani kolay kolay sorun çıkarmayacak seviyede. Marka olarak Lifan'ın Türkiye'deki en büyük artısı sanırım distribütörsüz bir şekilde kendi fabrikasıyla Türkiye'de bulunması. En büyük eksisi ise bayi, servis, reklam azlığı ve bunun getirdiği markanın az bilinmesi ve 2. elde zayıf olması. Ne kadar bu forumdaki sayfaları çok hareketsiz olsada modellerin facebook sayfalarında hareketlilik var. Bizim KP150 kullanıcılarının whatsapp grubu dahî var.

    Yani sıfır KP150 düşününler şehirlerindeki bayi servis durumunu araştırsın, 2. el alacaklar düzgün bir usta bulsa yeter. Motosiklet karbüratörlü 2 valfli basit bir alet zaten. Parça gereksinimi olduğunda da direkt olarak fabrikadan sipariş verebiliyorsunuz(geçen grubumuzdan bir arkadaş 70 tl'lik bir parça aldı fabrikadan ve kargo parası bile vermemiş).
    Arka lastik orjinal ebadı 110-90/17 olmasına rağmen o ebatta lastik bulmak çok zor ama eğer 110-80/17 alırsanız(ki ben ve bir çok kişi öyle yapıyor) ön arka takım lastik rahatlıkla bulabiliyorsunuz bir çok marka ve modelden.
    Elinizden geldiğince orjinal fren balatalarını kullanmayın, hem diske zarar veriyor hem de durdurma kabiliyetleri çok zayıf. Öne cbf 250 ön fren balatası, arkaya ise msx 125 arka fren balatası bulun takın kalitelisinden. Orjinal(fabrika) fren balataları ucuz diye alırsanız maazallah ya canınızdan ya malınızdan(diske zararı sebebiyle) olabilirsiniz.
    Yedek parça fiyatları oldukça uygun, Mesela komple egzozu bu senenin başı gibi 400 küsür TL fiyata aldık. Ama egzozunu kalitesi, yani susturucunun kalitesi çok iyi değil gibi. Arada bir yanıyormuş gibi bir koku geliyor, egzozların içinde bir malzeme oluyor, elyaf mı neydi, onun kalitesi düşük olunca çabuk yanıyor gidiyor diye biliyorum. Sanırım egzozun içindeki o malzemenin kalitesi iyi değil. Açıkçası bu alete gidecek yakışıklı bir egzoz alınabilir.
    Daha tonla şey yazılabilir, çekişi gidişi, canlı tork aralığı gibi ama kısaca alet erken devirlerde torklu lakin ağırlığı ve beygir yetmezliği sebebiyle olsa gerek son hızda çok başarılı değil. En fazla 110 diyende 130 diyende oluyor(tam rakamlardan emin değilim. Ama ben derimki 110-115 ten fazla beklemeyin çünkü daha fazlasını olurda gitse bile çok sıkıştırarak zorlayarak gidersiniz. O da motorun ömründen alır. Bu aletin erken devirlerde canlı olması, oralarda kullanılmasını tetikliyor. Bu da aletin ömrünün daha uzun ve sağlıklı olması anlamına gelecektir. Yani sıkıştırmadan gidin
    Yani kısaca aletin kendisine dair pek sıkıntınız olmaz muhtemelen ama markanın Türkiye'deki zayıflığından hoşlanmayabilirsiniz.
    Not: Alet çok yakışıklı:

    Not2: Aletin asıl hacmi 150 değil 158 falan. Blok üzerinde yazıyor zaten oradan görülebilir.
    TheAwesome bunu beğendi.

  4. #24

    Üyelik
    24 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen ZSgy125--SYM GTS250i Evo
    Alıntı DOC46 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1)2020 yılına gireceğimiz günümüzde İnsanları memleketine göre yargılayıp peşin hükümler vermek kafatasçılık yapmak son derece yanlış bir ideoloji ve kaldı ki yasadıgım şehir Adana memleketim adana değil.
    2) Model yılının ne anlama geldiğini bilmediğini söylüyorsun sanırım
    3)
    a) 'Miş' li 'Mış' lı cümleleri hiç sevmem. Kullanan insanları pek haz etmem. Sonuçta teknoloji çağındayız ve her bilgi bi tık uzakta. Tabi bu bi tık uzaklık referanslı bilgiler için geçerli.
    Parça fiyatlarını örnek vermek gerekirse Hava filtresi 40 lira buji 20 lira debriyaj balatası 30 lira fren balataları 10 lira. Zincir dişli seti değişecekse CBF150 zincir dişli seti uyumlu ve piyasada değişik kalitede setler mevcut ancak yaygın oldugu için fiyatlar uygun
    Motosiklet 1Litre yag alıyor ve normal bi bakımı 100lirayı geçmiyor. Günümüzde 200cc üzeri herhangi bi motosikletin bakımını bu fiyata yapamazsın
    b) Lastik olarak kaliteli kaymayan markaların CBF150 lastik setlerini 300-400 liraya takıp uzun km yollar yapanlar mevcut.
    Arka lastiği orijinal kalınlıkta takayım dersen de bütçe biraz yükseliyor ancak 250cc segmentinde tüm motosikletlerde böyle.
    Hero Karizma R jantı 18 inç ve 18 inç jantı olan scooter türkiyede değil dünyada yok. Zaten Scooter ın olayı küçük jantlı olmasıdır ve 12inç ile 14 inç jant arası oluyorlar genellikle. Çok nadir olarak 16inç ve 17inç olan scooterlar var ama 18inç janta scooter yok
    c)Dünya globalleşiyor ve şuan dünyanın öteki ucu çinden amerikadan 3 gün içerisinde kargo ile ürün gelebiliyor.
    Ülkemizdeki bi parça için de o yerde yaşamak da gerekmiyor . 8 tane kargo şirketi var . Onların kuruluş amacı da bu gibi durumlar dostum dert etme bunu bu kadar
    Servis olarak da Hero kendi sitesinde il il servisleri gösteriyor ve ben bu motosikletle Türkiye turu yaptım ve yaklasık 10 farklı ilde bakıma girdim . Her ilde 3-4 tane servis oluyordu en az ve il merkezi değil sadece ilçelerde de servisleri var. Hero Scooter ve Filo işleri dolayısıyla oldukça kurumsallaşan bir firma

    Finally: senin motosiklet hakkında bilgilerin oldukça sığ ve sagdan soldan duyduklarınla 'mış' la 'miş' le ibaret.
    Bu bilgi birikim seviyesindeyken de bu kadar bilgi gerektirecek bir işi başlatmaya çalışmak bence son derece yanlış ve asla yapılmaması gereken bir iş ve eleştirdiğim nokta da bu.

    Saygılarımla
    Ömür törpüsü gibi adamsın arkadaş mesleğinde de doktorluk yazıyor halbuki, istediğin şey ağız ve laf dalaşı ayrıca karşındakini nasıl küçük düşürürüm telaşı, düzgün bir şekilde tartışmayı bilsen çok güzel tartışır fikir alışverişi yaparız ama bu senin yazdıklarına verdiğim son cevap. Eğer varsa daha bir sıkıntın bana özel mesaj olarak iletebilirsin konuyu daha fazla meşgul etmeye hiç gerek yok.

    Forumdaki diğer arkaşlara gelince bu arkadaşın parti tutar gibi motosikletini tutmasının nedenini anlamadım ama Hero Karizma hakkında bilgi sahibi olmak isteyen arkadaşların bir de karizma kullanıcıları /bilgi paylaşım başlığı'nı incelemesini şiddetle tavsiye ederim.

  5. #25

    Üyelik
    03 Mart 2018
    Sadece insanlara deneyimlerimi sunuyorum sagdan soldan duyduklarımı değil.

    7K civarı bütçesi olana garantisi devam eden Karizma öneririm
    10K+ bütçesi olana Garantisi devam eden NS200 BS4 öneririm
    20K+ bütçesi olana da R25 öneririm.

    Yukardaki 3 motosiklet de zamanında sahip oldugum motosiklet
    Tavsiyelerimi denk geldiğim konularda belirtiyorum.
    Herhangi bi markanın fanlıgını yapacak değilim. Motosiklet dediğin bir avuç civata

  6. #26
    Kergit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Hero HUNK 150
    Hero Hunk modelini düşünen arkadaşlara şiddetle tavsiye ederim.
    2 yıldır kullanmaktayım. sorunsuz güçlü ve her kullanıma gelen bir alet.
    en güzel tarafı kronik sorunu yok.
    Nissin ve bybre fren tertibatı gerçekten iyi iş yapıyor. tabi lastikleri değişmek gerek
    TheAwesome ve emenyasin bunu beğendiler.

  7. #27

    Üyelik
    24 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen ZSgy125--SYM GTS250i Evo
    Alıntı emenyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu açan arkadaşımıza teşekkürler. Bir çok farklı marka ve modeli yazmış, eklemiş. Yazılan modeller için kullanıcıları yada kullanmış olanlar fikirlerini yazarlarsa konu daha da güzel olur zannımca. Ayrıca yine konu başlığında belirtilen bütçe civarındaki düşünülebilecek diğer modellerde yine yorumlarla eklenirse çok daha güzel olur.
    Ben Lifan KP150 kullanıcısıyım. Model genel olarak oldukça güzel, kalite genel lifan kalitesi denebilir sanırım yani kolay kolay sorun çıkarmayacak seviyede. Marka olarak Lifan'ın Türkiye'deki en büyük artısı sanırım distribütörsüz bir şekilde kendi fabrikasıyla Türkiye'de bulunması. En büyük eksisi ise bayi, servis, reklam azlığı ve bunun getirdiği markanın az bilinmesi ve 2. elde zayıf olması. Ne kadar bu forumdaki sayfaları çok hareketsiz olsada modellerin facebook sayfalarında hareketlilik var. Bizim KP150 kullanıcılarının whatsapp grubu dahî var.

    Yani sıfır KP150 düşününler şehirlerindeki bayi servis durumunu araştırsın, 2. el alacaklar düzgün bir usta bulsa yeter. Motosiklet karbüratörlü 2 valfli basit bir alet zaten. Parça gereksinimi olduğunda da direkt olarak fabrikadan sipariş verebiliyorsunuz(geçen grubumuzdan bir arkadaş 70 tl'lik bir parça aldı fabrikadan ve kargo parası bile vermemiş).
    Arka lastik orjinal ebadı 110-90/17 olmasına rağmen o ebatta lastik bulmak çok zor ama eğer 110-80/17 alırsanız(ki ben ve bir çok kişi öyle yapıyor) ön arka takım lastik rahatlıkla bulabiliyorsunuz bir çok marka ve modelden.
    Elinizden geldiğince orjinal fren balatalarını kullanmayın, hem diske zarar veriyor hem de durdurma kabiliyetleri çok zayıf. Öne cbf 250 ön fren balatası, arkaya ise msx 125 arka fren balatası bulun takın kalitelisinden. Orjinal(fabrika) fren balataları ucuz diye alırsanız maazallah ya canınızdan ya malınızdan(diske zararı sebebiyle) olabilirsiniz.
    Yedek parça fiyatları oldukça uygun, Mesela komple egzozu bu senenin başı gibi 400 küsür TL fiyata aldık. Ama egzozunu kalitesi, yani susturucunun kalitesi çok iyi değil gibi. Arada bir yanıyormuş gibi bir koku geliyor, egzozların içinde bir malzeme oluyor, elyaf mı neydi, onun kalitesi düşük olunca çabuk yanıyor gidiyor diye biliyorum. Sanırım egzozun içindeki o malzemenin kalitesi iyi değil. Açıkçası bu alete gidecek yakışıklı bir egzoz alınabilir.
    Daha tonla şey yazılabilir, çekişi gidişi, canlı tork aralığı gibi ama kısaca alet erken devirlerde torklu lakin ağırlığı ve beygir yetmezliği sebebiyle olsa gerek son hızda çok başarılı değil. En fazla 110 diyende 130 diyende oluyor(tam rakamlardan emin değilim. Ama ben derimki 110-115 ten fazla beklemeyin çünkü daha fazlasını olurda gitse bile çok sıkıştırarak zorlayarak gidersiniz. O da motorun ömründen alır. Bu aletin erken devirlerde canlı olması, oralarda kullanılmasını tetikliyor. Bu da aletin ömrünün daha uzun ve sağlıklı olması anlamına gelecektir. Yani sıkıştırmadan gidin
    Yani kısaca aletin kendisine dair pek sıkıntınız olmaz muhtemelen ama markanın Türkiye'deki zayıflığından hoşlanmayabilirsiniz.
    Not: Alet çok yakışıklı:
    https://i.hizliresim.com/LvDdy0.jpg
    Not2: Aletin asıl hacmi 150 değil 158 falan. Blok üzerinde yazıyor zaten oradan görülebilir.
    Çok kaliteli ve açıklayıcı bir yazı olmuş, çok teşekkürler. Lifan avrupada bile sıklıkla rastlayabileceğimiz bir çin markası. Türkiyedeki durum malesef çok acı. Malum sitede motosikletin ilanlarını takipteyim belki de ? Neden olmasın?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:37 ----------

    Alıntı Kergit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hero Hunk modelini düşünen arkadaşlara şiddetle tavsiye ederim.
    2 yıldır kullanmaktayım. sorunsuz güçlü ve her kullanıma gelen bir alet.
    en güzel tarafı kronik sorunu yok.
    Nissin ve bybre fren tertibatı gerçekten iyi iş yapıyor. tabi lastikleri değişmek gerek
    Eğer Hero markası içerisinden bir seçim yapacak olursam bu kesinlikle Hunk olacaktır. Bilgilendirme için teşekkürler.

  8. #28

    Üyelik
    02 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400
    Hero Karizma,

    Kendime ait ilk motorum. Tek kelimeyle sakın ha aman diyim. Fabriaksyon üretim hataları olan cok fazla motor var, ayrıca plastik aksamı olsun mekanik parçaları olsun inanılmaz kalitesiz.

    En kötüsü de heronun o muazzam servisleri, sarıyerdeki servisi dışında her biri birbirinden leş işten anlamayan ustalarla dolu bir yığın. Her 3000 kmde bir servise gitmezsen garanti bozuluyor, servis 120 130 lira alıyor bakıma ederi 30 40 tl ya var ya yok.

    Hunk iyidir ama karizma kesinlikle tavsiye etmem.
    TheAwesome bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    24 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen ZSgy125--SYM GTS250i Evo
    Aldığım tavsiyeler yaptığım araştırmalarla, listedeki motosikletlerden ilk mesajdaki kriterlendirmeye göre birkaç motor seçtim. Bu arkadaşlardan birini en yakın zamanda almayı düşünüyorum bunlar arasından da vereceğiniz tavsiyeler varsa her türlüsüne her zaman açığım.

    -TVS Apache RTR 150(Piyasası yaygın,uzun ömürlü motor, kolay yedek parça)
    -Hero Hunk(Uzun ömürlü sağlam motor)
    -Mondial Drift 150MH(Yaygın ve ucuz yedek parça, daha basit,tamiri kolay)
    -Kuba CR1(Daha uygun fiyat ve güzel görünüm)
    -Bajaj Discover 150F(CBF150 çakması)

    Not: Parantez içerisinde yazdıklarım kendi gözlemlerim ve öznel yargılarıma dayanmaktadır. Yanlış gördüğünüz bir nokta varsa birlikte düzeltmekten sevinç duyarım.

  10. #30
    78alihan78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2013
    Şehir
    Karabük / Safranbolu
    Cross motosikletlere hevesim var bugün arkadasımın Kuba black cat 150sini sürdüm gayet hoşuma gitti ben de bir cross almak istiyorum. Boyum 1.86 yuki izci öneren oldu sizce bana uygun bütçe 5 6 bin lirayı geçmeyecek uygun cross motosiklet nedir? Arkadaşım kendisi bu şekilde yaptı black cat'i gayet de güzel duruyor.

  11. #31

    Üyelik
    24 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen ZSgy125--SYM GTS250i Evo
    Alıntı 78alihan78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cross motosikletlere hevesim var bugün arkadasımın Kuba black cat 150sini sürdüm gayet hoşuma gitti ben de bir cross almak istiyorum. Boyum 1.86 yuki izci öneren oldu sizce bana uygun bütçe 5 6 bin lirayı geçmeyecek uygun cross motosiklet nedir? Arkadaşım kendisi bu şekilde yaptı black cat'i gayet de güzel duruyor.https://i.hizliresim.com/RgDdXG.jpg
    Kesinlikle bu civarlar için alınabilecek iki model var:

    -KUBA Black Cat
    -Mondial Extreme Max 150/200

    Söylememdeki en büyük etken piyasadaki yaygınlığı ve parça bulunurluğu.

  12. #32
    78alihan78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2013
    Şehir
    Karabük / Safranbolu
    peki hangisi daha uygundur hafta içi okul ev - haftasonu dağ bayır gezmek için boyumu da düşünürsek extreme max daha mi iyi olur?

  13. #33

    Üyelik
    24 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen ZSgy125--SYM GTS250i Evo
    Alıntı 78alihan78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki hangisi daha uygundur hafta içi okul ev - haftasonu dağ bayır gezmek için boyumu da düşünürsek extreme max daha mi iyi olur?
    Xtreme Max daha kalıplı motor ama bence ikisinin de bi üzerine oturup deneyip ayrıca kullanıcı bilgi paylaşım başlığına bakmalısın böylece olası sıkıntılı durumları da görebilirsin.

  14. #34
    78alihan78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2013
    Şehir
    Karabük / Safranbolu
    Yuki izci250 nasıldır onun da duruşu çok hoşuma gidiyor

  15. #35

    Üyelik
    01 Mayıs 2019
    Şehir
    İzmir/ Menderes
    Motosikleti
    Vespa Piaggio 150cc
    Benim kişisel görüşlerim yaptığım incelemelere göre;
    1. Mondial çin malı kalite olarak zayıf. Ne zaman tamirci ye gitsem onlarca çöp Mondial var yada ustanın elinde Mondial var sırada bekleyen diğer Çinliler var. Parasına göre ürün derler işte öyle. Ben şahsen almam.
    2.kuba-rks bunlarda çin aynı Mondial in grisi. Servislerden ve yedek parça pahalılığından şikayet eden çok. Kalite olarak yine zayıf.
    3. Lifan ne kadar kaliteli olduğu iddia edilirse edilsin lifan 150 cc 29 tane satılık ilanı var. Sanırım bu rakam herşeyi anlatmaya yetiyor. Daha fazla yazmaya gerek yok.
    4. Apache rtr150 Evet kaliteli gerçekten rüştünü ispatlamış bir motor. Ama 4 yıldır üretimi durmuş. Az biliniyor az tercih ediliyor alması riskli satması sıkıntılı.
    5. Yamaha YBR 125 Esd gerçek bir efsane. Hakkında ne bir şikayet duydum ne bir kötü söz işittim alan memnun satan memnun. Parça bol ucuz. Dayanıklı taş gibi kaya gibi sağlam. Tek dezavantajı piyasası çok yüksek.
    6. Honda Cb125E YBR nin üvey kardeşi. Hakkı yenen külkedisi. Hem taş gibi hem sağlam parçası bol ama ybr ye göre biraz daha tuzlu. Piyasası YBR kadar hızlı değil ama rks apache lifan hero kadar da yavaş değil. Aynı modeli YBR ye göre daha daha hesaplı. Ybr kadar uçuk fiyatlara sahip değil.
    Sonuç ve özetle; 5 bin TL bütçen mı var Mondiale Kuba rks falcon lifan hero kanuni tüm bunlara 5-6 bin TL vereceğine. 2012 model YBR ye 7 bin TL vereceğine. 5 Bin TL ye Honda CB 125e al.

  16. #36

    Üyelik
    24 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen ZSgy125--SYM GTS250i Evo
    Alıntı 78alihan78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yuki izci250 nasıldır onun da duruşu çok hoşuma gidiyor
    Hiç bilgim yok izci250 hakkında.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:48 ----------

    Alıntı cgs35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim kişisel görüşlerim yaptığım incelemelere göre;
    1. Mondial çin malı kalite olarak zayıf. Ne zaman tamirci ye gitsem onlarca çöp Mondial var yada ustanın elinde Mondial var sırada bekleyen diğer Çinliler var. Parasına göre ürün derler işte öyle. Ben şahsen almam.
    2.kuba-rks bunlarda çin aynı Mondial in grisi. Servislerden ve yedek parça pahalılığından şikayet eden çok. Kalite olarak yine zayıf.
    3. Lifan ne kadar kaliteli olduğu iddia edilirse edilsin lifan 150 cc 29 tane satılık ilanı var. Sanırım bu rakam herşeyi anlatmaya yetiyor. Daha fazla yazmaya gerek yok.
    4. Apache rtr150 Evet kaliteli gerçekten rüştünü ispatlamış bir motor. Ama 4 yıldır üretimi durmuş. Az biliniyor az tercih ediliyor alması riskli satması sıkıntılı.
    5. Yamaha YBR 125 Esd gerçek bir efsane. Hakkında ne bir şikayet duydum ne bir kötü söz işittim alan memnun satan memnun. Parça bol ucuz. Dayanıklı taş gibi kaya gibi sağlam. Tek dezavantajı piyasası çok yüksek.
    6. Honda Cb125E YBR nin üvey kardeşi. Hakkı yenen külkedisi. Hem taş gibi hem sağlam parçası bol ama ybr ye göre biraz daha tuzlu. Piyasası YBR kadar hızlı değil ama rks apache lifan hero kadar da yavaş değil. Aynı modeli YBR ye göre daha daha hesaplı. Ybr kadar uçuk fiyatlara sahip değil.
    Sonuç ve özetle; 5 bin TL bütçen mı var Mondiale Kuba rks falcon lifan hero kanuni tüm bunlara 5-6 bin TL vereceğine. 2012 model YBR ye 7 bin TL vereceğine. 5 Bin TL ye Honda CB 125e al.
    Honda CB125e ilanlarına baktım 2012 model 20k-30k yapmış(Orjinal midir bilemem) motorlar bulunabiliyor 5 bin liraya fakat benim merak ettiğim bir konu var. Sence bu motor için 5 bine alacağın bi motorun kilometresi durumu model yılı nasıl olmalıdır ?

  17. #37

    Üyelik
    01 Mayıs 2019
    Şehir
    İzmir/ Menderes
    Motosikleti
    Vespa Piaggio 150cc
    5 bin TL ye alacağın motorun modeli 2012-2013 arası kilometresi de 35K dan fazla olmamalı.


    Leoncino
    Daelim Motosiklet
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)