Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Gazı Kesince Motorun Birden Yavaşlaması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Aralık 2018
    Şehir
    Ankara-Mersin
    Motosikleti
    TVS Fiero F2
    Merhabalar , zincir dişliyi yeni değiştirdim , gazı kesip debriyaja almadığım zaman motosiklet büyük bi dirençle karşılaşmış gibi yavaşlıyor , bunun nedeni nedir acaba zincirin gerginlik ayarı falan gayet güzel ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Motor kompresyonu sebebiyle yavaşlıyor diye düşünüyorum.

  3. #3
    kasırga genç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2021
    Şehir
    sarıçam/adana
    Motosikleti
    arora kasırga ar 50-50
    tamamen kompresyondur benim daha önce açtığım konulara bakarsan orda var. ben pek fren kullanmıyorum genelde kompresyonla duruyorum. eğer devrin düşükse 2 vites azaltarak çok daha büyük kuvvetle motoru durdurabilirsin mesela 5.vites devir 2500 lere indiyse ise 2 vites düşürebilirsin.

    aynı zamanda freni patlayan araçları durdurma yöntemidir.

  4. #4
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı kasırga genç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamamen kompresyondur benim daha önce açtığım konulara bakarsan orda var. ben pek fren kullanmıyorum genelde kompresyonla duruyorum. eğer devrin düşükse 2 vites azaltarak çok daha büyük kuvvetle motoru durdurabilirsin mesela 5.vites devir 2500 lere indiyse ise 2 vites düşürebilirsin.

    aynı zamanda freni patlayan araçları durdurma yöntemidir.
    O dediğin küçük motosikletlerde işe yarayabilir ama elektronik desteklerin, kaydırmalı debriyajın olmadığı yüksek cc motosikletlerde direkt olarak arka tekeri kitlersin 2 vites birden düşersen. Durmak için 2 tane fren koymuş adamlar. Çok pahalı parçalar da değil bunlar, seramik falan almıyorsan en babası 500 lira. Kompresyonu yine kullan ama ne bileyim ışıkların kırmızı yandığını uzaktan görünce ufak ufak yavaşlamak için kullan. Trafiğin akışında önceliğin frenlerin olsun. Bir gün panik fren yapman gerekir, duramazsın.
    xtrafrozen ve cıbılduck bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    09 Aralık 2018
    Şehir
    Ankara-Mersin
    Motosikleti
    TVS Fiero F2
    Alıntı Aydoxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor kompresyonu sebebiyle yavaşlıyor diye düşünüyorum.
    Kompresyonda vites düşme söz konusu olmak zorunda değil mi , benim motorumda 1. Viteste ilerlerken gazı kestiğimde de bahsettiğiniz kompresyon etkisine benzer bi etkiyle karşılaşıyorum , motoru ilk aldığımda da böyle bir durumla karşılaşmıştım zamanla hayli azalmıştı ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:47 ----------

    Alıntı kasırga genç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamamen kompresyondur benim daha önce açtığım konulara bakarsan orda var. ben pek fren kullanmıyorum genelde kompresyonla duruyorum. eğer devrin düşükse 2 vites azaltarak çok daha büyük kuvvetle motoru durdurabilirsin mesela 5.vites devir 2500 lere indiyse ise 2 vites düşürebilirsin.

    aynı zamanda freni patlayan araçları durdurma yöntemidir.
    Kompresyona hayli benzer bir etki ama vites düşme durumu söz konusu degil , aynı vitesteyken gazı kestiğimde güçte birden bir düşüş oluyor özellikle 1. Ve 2. Viteslerde

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:48 ----------

    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O dediğin küçük motosikletlerde işe yarayabilir ama elektronik desteklerin, kaydırmalı debriyajın olmadığı yüksek cc motosikletlerde direkt olarak arka tekeri kitlersin 2 vites birden düşersen. Durmak için 2 tane fren koymuş adamlar. Çok pahalı parçalar da değil bunlar, seramik falan almıyorsan en babası 500 lira. Kompresyonu yine kullan ama ne bileyim ışıkların kırmızı yandığını uzaktan görünce ufak ufak yavaşlamak için kullan. Trafiğin akışında önceliğin frenlerin olsun. Bir gün panik fren yapman gerekir, duramazsın.
    Katılıyorum hocam aynınk 150 cclik bir makineyle bile yaşamıştım evvelinde ...

  6. #6

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Subablarınızın ayarsızlığıda aracınızı gazdan çektiğinizde yavaşlamasına sebebiyet verir. Bunu birden fazla kez yaşadım.

  7. #7
    kasırga genç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2021
    Şehir
    sarıçam/adana
    Motosikleti
    arora kasırga ar 50-50
    kompresyonla aynı vitesteyken devrin yüksekse karşılaşabilirsin özellikle 1. viteste olur 2 de azalır 3 de neredeyse hiç olmaz.

    yani mesela 2 viteste motoru bağırtıp gazı bırakırsan yine bi kopresyonla karşılaşırsın

  8. #8

    Üyelik
    09 Aralık 2018
    Şehir
    Ankara-Mersin
    Motosikleti
    TVS Fiero F2
    Alıntı Erenkc91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Subablarınızın ayarsızlığıda aracınızı gazdan çektiğinizde yavaşlamasına sebebiyet verir. Bunu birden fazla kez yaşadım.
    Ona da bi bakalım o vakit hocam teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:35 ----------

    Alıntı kasırga genç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kompresyonla aynı vitesteyken devrin yüksekse karşılaşabilirsin özellikle 1. viteste olur 2 de azalır 3 de neredeyse hiç olmaz.

    yani mesela 2 viteste motoru bağırtıp gazı bırakırsan yine bi kopresyonla karşılaşırsın
    Anladım hocam , teşekkür ederim bilgiler için

  9. #9
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Kompresyon değilmi bu 2ci viteste 6000-7000 devire geldiğinde gazı bırakırsan motosiklet tüm ağırlığı öne veriyor ve yavaşlamaya başlıyor.Aynı şeyi birinci viteste de yapabiliyorsun 20 km hıza çıktın örneğin gazı kesince motosiklet yavaşlamaya başlıyor motor freni devreye giriyor yokuş inerken mesela 1ci viteste indiğinde veya 2ci vteste indiğinde belli bir yerden sonra motosiklet hızlanmıyor hatta yavaşlamaya başlıyor.

    Sen de benim gibi acemisin galiba

  10. #10
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı HacıDayı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar , zincir dişliyi yeni değiştirdim , gazı kesip debriyaja almadığım zaman motosiklet büyük bi dirençle karşılaşmış gibi yavaşlıyor , bunun nedeni nedir acaba zincirin gerginlik ayarı falan gayet güzel ?
    Büyük ihtimal zincirin çok gevşekti ya da bollaşmıştı, şimdi daha iyi aktarma olduğu için biraz daha şiddetli hissediyorsundur.
    Instagram: Ekremalp85
    Youtube: Ekrem Alp

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Şubat 2021
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CF Moto 250 NK-A
    Alıntı HacıDayı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar , zincir dişliyi yeni değiştirdim , gazı kesip debriyaja almadığım zaman motosiklet büyük bi dirençle karşılaşmış gibi yavaşlıyor , bunun nedeni nedir acaba zincirin gerginlik ayarı falan gayet güzel ?
    önceden yapmayıp değişimden sonra yaptıysa zincir tansiyonu normalden fazla olabilir.
    yeni takılan zincirin yağsız olma olasılığı yoktur sanırım.
    NŞA da motor kompresyonundan yapar dediğinizi ama sanki önceden yapmıyordu yeni yapmaya başladı gibi anladım ben.

  12. #12

    Üyelik
    09 Aralık 2018
    Şehir
    Ankara-Mersin
    Motosikleti
    TVS Fiero F2
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kompresyon değilmi bu 2ci viteste 6000-7000 devire geldiğinde gazı bırakırsan motosiklet tüm ağırlığı öne veriyor ve yavaşlamaya başlıyor.Aynı şeyi birinci viteste de yapabiliyorsun 20 km hıza çıktın örneğin gazı kesince motosiklet yavaşlamaya başlıyor motor freni devreye giriyor yokuş inerken mesela 1ci viteste indiğinde veya 2ci vteste indiğinde belli bir yerden sonra motosiklet hızlanmıyor hatta yavaşlamaya başlıyor.

    Sen de benim gibi acemisin galiba
    Çoğu konuda hâlâ acemisiyiz hocam 3. Motorum aslında ama daha evvelki motorlarımda yaşamamıştım , bir de artık motorun tüm tamir ve bakım işlerini kendim yapmaya çalışıyorum gördüğüm en ufak gariplik hakkında bilgi edinmek istiyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:50 ----------

    Alıntı Ekrem_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük ihtimal zincirin çok gevşekti ya da bollaşmıştı, şimdi daha iyi aktarma olduğu için biraz daha şiddetli hissediyorsundur.
    Evet hocam sanırım bununla alâkalı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------

    Alıntı tusumoto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    önceden yapmayıp değişimden sonra yaptıysa zincir tansiyonu normalden fazla olabilir.
    yeni takılan zincirin yağsız olma olasılığı yoktur sanırım.
    NŞA da motor kompresyonundan yapar dediğinizi ama sanki önceden yapmıyordu yeni yapmaya başladı gibi anladım ben.
    Sanırım zincir değişip gerginlik artınca o yüzden öyle geldi bana hocam , teşekkür ederim bilgiler için .

  13. #13

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    normalde derdim ki yüksek devir kullanıyorsanız gazı bıraktığınız an kompresyondan fren yapıyordur ama 2018 üyelikli biri benden iyi bileceğinden susuyorum. problemi çözerseniz bize de söyleyin başımıza gelirse bilelim. kompresyonla alakası yok ise. ha yok alakası varsa çok yüksek devirli sürmeden bir deneyin orta devirlerde sürüp bir gazı bırakın bakalım aynısını yapacak mı


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)