Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklette Sırt, boyun ve bel ağrısı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    Arkadaşlar nc 750 x dct motora yaklaşık 3 haftadır biniyorum. Xmax den geçiş yaptım. Üzerinde gidon yükseltme ve yakınlaştırma, konfor sele olmasına rağmen 40-50 km lik sürüşten sonra bende boyun sırt ve bel ağrıları başlıyor. Xmax de bile daha rahattım. Millet nc ile 100 lerce km'yi bir solukta alıyorken ben istanbulun şilesine rivasına giderken bile ağrılar başlıyor. Yeni geçiş yaptığım için mi, oturuşla mı alakalı kalkışla mı. Scooter dan enduroya geçtiğim için mi ne içindir sizce ? Fikirlerinizi ve önerilerinizi alabilir miyim ? tesekkürler simdiden


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    hocam motoru kullanmadım ancak genel olarak sıkıntılar oturuş pozisyonundan oluyor.

    normalini bilmem ancak ben motor binerken yolda giderken fren basamağına topuğumla basarken vites basamadığına ayagımın önü ile basarak seyahat ediyorum; fark ettım ki sol ayağım zamanla bu durum nedeniyle gerilmiş ve ağrı yapmaya yürürken bir farklılık hissettrmeye başlamış.
    Ogretmen bunu beğendi.

  3. #3
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Motosiklete doğru oturduğunuzdan ve kendinizi kasmadığınızdan emin misiniz? Normal şartlarda mümkünatı çok çünkü
    Ogretmen bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    oturuş pozisyonunuz ile ilgili olması çok olası. Üst gövdenizi ve boynunuzu fazla kasıyorsunuz muhtemelen. Scooterden geçtiğiniz için motoru dizleriniz yerine gidondan tutmaya çalışıyor olabilirsiniz. Depoyu dizleriyle sıkıp gidonu sadece motoru yönlendirmek için tutmayı deneyin yani gidonu sıkmayın motora gidondan tut başlarda bacaklarınız biraz yorulabilir ama çabuk alışırsınız. depo kayıyorsa depo tutucu strom grip vs alıp yapıştırmak işleri daha kolay hale getirecektir.


    Ogretmen bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    Alıntı nyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oturuş pozisyonunuz ile ilgili olması çok olası. Üst gövdenizi ve boynunuzu fazla kasıyorsunuz muhtemelen. Scooterden geçtiğiniz için motoru dizleriniz yerine gidondan tutmaya çalışıyor olabilirsiniz. Depoyu dizleriyle sıkıp gidonu sadece motoru yönlendirmek için tutmayı deneyin yani gidonu sıkmayın motora gidondan tut başlarda bacaklarınız biraz yorulabilir ama çabuk alışırsınız. depo kayıyorsa depo tutucu strom grip vs alıp yapıştırmak işleri daha kolay hale getirecektir.


    https://www.youtube.com/watch?v=v-qyGTSbylo
    Bu videoyu izlemiştim. Depoyu sıkma tabirini çok anlamış değilim ama. Zaten otururken bacaklar oraya denk geliyor. Hareket halindeyken depoya doğru baskı mı uygulamamız lazım ? Sıkmaktan kasıt bu mudur ?
    Sürüş eğitimleri alın. Kendinizi asla yeterli görmeyin. Her zaman Ham'ız ve pişmeye ihtiyacımız olacaktır.

  6. #6
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Vitesli modeller scooterlere oranla daha fazla hakimiyet(kavramak) ister.

    Xmax tabureden hallice oldugu için,nc ye oranla daha basittir.

    Yukarida bahsedilmiş,

    Bacak içleriyle depo sıkılacak,ne sert ne yumuşak,fren esnasinda öne kayilmayacak şekilde,

    Boyunuz uzun ise yukseltme aparati alin.

    Veya,

    Yukseltme aparatini sökün,birde stok halde deneyin
    Ogretmen bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Alıntı Ogretmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu videoyu izlemiştim. Depoyu sıkma tabirini çok anlamış değilim ama. Zaten otururken bacaklar oraya denk geliyor. Hareket halindeyken depoya doğru baskı mı uygulamamız lazım ? Sıkmaktan kasıt bu mudur ?
    motora bir yerden tutunuyorsunuz dengenizi sağlamak için, ya gidondan tutunuyorsunuzdur ya da depodan. İşte bu tutunmayı dizleriniz ile motorun deposunu sıkarak yapmanız lazım sıkmaktan kasıt zorlamak bacak kası yapmak değil tabii ama sürerken kolunuza hiç yük binmiyor olmalı. Kollarınız gevşek olmalı vücut ağırlığınızı kollarınız taşımamalı. Bilmem anlatabildim mi.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    Alıntı nyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motora bir yerden tutunuyorsunuz dengenizi sağlamak için, ya gidondan tutunuyorsunuzdur ya da depodan. İşte bu tutunmayı dizleriniz ile motorun deposunu sıkarak yapmanız lazım sıkmaktan kasıt zorlamak bacak kası yapmak değil tabii ama sürerken kolunuza hiç yük binmiyor olmalı. Kollarınız gevşek olmalı vücut ağırlığınızı kollarınız taşımamalı. Bilmem anlatabildim mi.
    Anladım. Deneyeceğim inşaAllah yapabilirim teşekkürler
    Sürüş eğitimleri alın. Kendinizi asla yeterli görmeyin. Her zaman Ham'ız ve pişmeye ihtiyacımız olacaktır.

  9. #9
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Naçizane fikrimi yazayim belki faydası olur, kawasaki naked ile bir gunde sekiz yüz km yol yaptım, bin km üstüne rahat çıkarım pek yorulmadan. Markasını yazma sebebim, taştan hallice bi rahatlığa sahip oluşu.

    - Üç hafta kısa bir zaman, farklı kasların çalışmasına vucut alısmamış olabilir azda olsa etkisi olur bunun da, zamanla düzelir.

    - En büyük sebeplerden biri; motosikletin kompresyonu, trafik v.s sebebiyle kendinizi kasıyorsunuzdur, motosiklete alisamamissinizdir eliniz ayağınız gibi degildir ve bu tedirginlik vücutta gerginlik ve ağrı yapar..

    - En onemlisi arkadaşlarında yazdığı gibi oturusunuz hatalıdır, depoyu sikacakmiyim demişsiniz yukarda, evet alışma maksatlı kas yapacak kadar sıkın gerekirse, stomp grip kullanin.Ust kısmınız o kadar gevşek olmalı motosiklete pegler ve depodan bağlanın, koltukta oturur gibi yayılsın üst kısmınız, parmaklarınızın arasında ve avucunda her tarafından bir cm boşluk kalacak kadar tutun gidonu alışma maksatli motosiklet yolda akarken ( genelde bahsedilen titresim sebebiyle elleriniz uyuşmaz, gidonu sikmadiginizdan surus guvenliginiz artar, ellerinizle gidona yaslanmamaya alışırsınız, bi nevi ellerinizi bırakıp kullandığınızı varsayabilirsiniz, motor yolunu bulur zaten ( el birakmak yok tabii)..Uzunca gelebilecek yolda agri olusmamasi icinse selenin on arka ve ortasına oturarak, yatarak kalkarak motosiklet üstünde dinlenebilirsiniz. .Teknik olarak ufak tefek hatalı şeyler olabilir yazımda, benim tecrübem bu yönde.
    Ogretmen bunu beğendi.

  10. #10
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Arkadaşların önerilerine ek olarak; gidon yükseltme kiti sizin için uygun olmayabilir, kit takılırken gidon açısı yanlış ayarlanmış olabilir. Ağrı doğrudan belinize vurur. Gidonun bağlandığı 4 civatayı gevşetip çok küçük açılarla kendinize yaklaştırarak veya uzaklaştırarak birkaç deneme yapın, açı değiştirmeden önce en azından birkaç km sürdüğünüzden emin olun.
    Ogretmen ve seyhan125 bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    Alıntı kefkes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Naçizane fikrimi yazayim belki faydası olur, kawasaki naked ile bir gunde sekiz yüz km yol yaptım, bin km üstüne rahat çıkarım pek yorulmadan. Markasını yazma sebebim, taştan hallice bi rahatlığa sahip oluşu.

    - Üç hafta kısa bir zaman, farklı kasların çalışmasına vucut alısmamış olabilir azda olsa etkisi olur bunun da, zamanla düzelir.

    - En büyük sebeplerden biri; motosikletin kompresyonu, trafik v.s sebebiyle kendinizi kasıyorsunuzdur, motosiklete alisamamissinizdir eliniz ayağınız gibi degildir ve bu tedirginlik vücutta gerginlik ve ağrı yapar..

    - En onemlisi arkadaşlarında yazdığı gibi oturusunuz hatalıdır, depoyu sikacakmiyim demişsiniz yukarda, evet alışma maksatlı kas yapacak kadar sıkın gerekirse, stomp grip kullanin.Ust kısmınız o kadar gevşek olmalı motosiklete pegler ve depodan bağlanın, koltukta oturur gibi yayılsın üst kısmınız, parmaklarınızın arasında ve avucunda her tarafından bir cm boşluk kalacak kadar tutun gidonu alışma maksatli motosiklet yolda akarken ( genelde bahsedilen titresim sebebiyle elleriniz uyuşmaz, gidonu sikmadiginizdan surus guvenliginiz artar, ellerinizle gidona yaslanmamaya alışırsınız, bi nevi ellerinizi bırakıp kullandığınızı varsayabilirsiniz, motor yolunu bulur zaten ( el birakmak yok tabii)..Uzunca gelebilecek yolda agri olusmamasi icinse selenin on arka ve ortasına oturarak, yatarak kalkarak motosiklet üstünde dinlenebilirsiniz. .Teknik olarak ufak tefek hatalı şeyler olabilir yazımda, benim tecrübem bu yönde.
    detaylı anlatım için tesekkürler. Bende aslında uzun yolda scooter dan daha az yormasını bekliyorum. Scooter da sandalyeye oturur vaziyette rüzgar ala ala yoruluyor insan hızı da yeterli değil . Ben 150 - 160 km süratle uzun yolda seyir edebileceğim bir motor olarak aldım. DCT şanzımanda ilgimi çekmişti. Şu oturuşu dediğiniz şekilde deneyeceğim. Ağrı ortadan kalkarsa bol bol türkiye turu yapacağım yoksa satmak zorunda kalacağım
    Sürüş eğitimleri alın. Kendinizi asla yeterli görmeyin. Her zaman Ham'ız ve pişmeye ihtiyacımız olacaktır.

  12. #12
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Rahmetli barkin abinin oturus videosunu izleyin yukarida paylaşmışlar ilacınız o. Motorunuz racing makina olsa makina itibari ile biraz olur derdim ama nc de öyle olmaz sorun kendinizi kasmanizin yaninda yanlış oturus pozisyonu

  13. #13
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Oturuş pozisyonuyla ilgili bir ekleme yapmak isterim.Barkın depo ile aramıza bir yumruk boşluk bırakmaktan bahsediyorya.Benim katıldığım eğitimde orada boşluk bırakmamamız gerektiği söylendi.Oradaki boşluğun pistte işe yarayacağı dönüşü desteklemek için motordan sarkmak için kullanılan bir oturuş pozisyonuymuş.
    Bizim gibi yol kullanıcıları için zaten dönüşte sarkma yada pege ağırlık verme gibi yöntemlerle değil kontra ile dönüş yapmamız gerekiyor.
    Tabi depoya tam dayanıp diğer söylediklerini birebir uygulayın.Ben bu şekilde hem motoru daha iyi kavrıyorum hem daha iyi bütünleştiğimi hissediyorum.
    Ama buradan bir mana çıkarmayın

  14. #14

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Benim boynum ve omuzlarım ağrır bir süre sonra... Bunun kafamda kask taşımanın bir sonucu olduğunu düşünüyorum :/
    drtayfun bunu beğendi.

  15. #15
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Oturuş pozisyonunuz doğru olsa bile gergin bir oturuşunuz var ise yani kaskatı bir şekilde motoru kullanıyorsanız bu da bir süre sonra ağrı ve tutulmalara sebep olabilir. Zaten bu şekilde kullanıyorsanız hareket kabiliyetiniz de azalır. Kollarınızı gidona koyup dirseklerden kilitlememeniz gerekiyor rahat bir oturuş pozisyonu almalısınız ve depoyu da kavramalısınız. Ayrıca kullandığınız motorun görece ağır ve iri bir motor olduğunu da unutmayın. Sporla aranız nasıl bilmiyorum ama kondisyonunuzun iyi olması motor kullanırken her zaman avantajdır.

  16. #16

    Üyelik
    10 Ocak 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    2003 Kanuni Seyhan 125
    Tecrübeli arkadaşlar daha iyi bilirler, fakat benim düşüncem şu: NC 750'nin çok rahat bir oturuş pozisyonu var gibi görünüyor. Eğer boyunuz aşırı kısa veya uzun değilse ve buna rağmen sürerken beliniz ağrıyorsa, belinizde bir sorun var demektir. Daha önceki motorlarınızda belinizin ağrımamasının sebebi, belki de belinizdeki sorunun artık yavaş yavaş ilerlemesi ve kendisini göstermesidir. Ne yaparsanız yapın, sürerken beliniz ağrımaya devam edecektir. Bende öyle oldu. Önce Sn. Kural Z'nin önerdiği gidon açısı ayarlamasını yaptım, sonra gidon yükseltme ve geri çekme aparatı taktırdım. Bu da fayda etmeyince, zaten ara sıra ağrımakta olan belim için doktora gittim, kontroller ve MR sonrası başlangıç seviyesinde bel fıtığı olduğu ortaya çıktı. Seleye sırt desteği yaptırınca çok rahat ettim. Umarım sizde böyle bir sorun yoktur, ve oturuş pozisyonu vs düzeltmelerle sorun çözülür.

  17. #17
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Motosiklet sürünce olan bel ağrım sırt ağrım kayboluyor :D Büyük ihtimalle kendini istemeden kasıyorsun gibi. Bende kinetix ten cbr ye ilk geçtiğim ayda bu sorunlar ile karşılaştım :D

  18. #18
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı Ogretmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar nc 750 x dct motora yaklaşık 3 haftadır biniyorum. Xmax den geçiş yaptım. Üzerinde gidon yükseltme ve yakınlaştırma, konfor sele olmasına rağmen 40-50 km lik sürüşten sonra bende boyun sırt ve bel ağrıları başlıyor. Xmax de bile daha rahattım. Millet nc ile 100 lerce km'yi bir solukta alıyorken ben istanbulun şilesine rivasına giderken bile ağrılar başlıyor. Yeni geçiş yaptığım için mi, oturuşla mı alakalı kalkışla mı. Scooter dan enduroya geçtiğim için mi ne içindir sizce ? Fikirlerinizi ve önerilerinizi alabilir miyim ? tesekkürler simdiden
    Herkes oturuş pozisyonuna odaklanmış ama benim fikrim motosikletin size uygun olmadığı. Her motosiklet herkese uyum sağlamaz ki nc dediğiniz motosiklet zaten çok sert bir motor. x max teki konfor ve rahatlığı onda aramak doğru olmayacaktır. Haricinde şöyle bir durum var misal veriyorum piyasada çok rahat denilen bir motosiklet benim veya sizin için çok rahatsız olabilir boy kilo omurga dizilimi ufak tefek yamukluklar vs hepsinin bunda etkisi var.

    Bunların haricinde vucudunuzda bir hamlıkta olabilir. xmax rahattı tabi tabureye oturur gibi binip kmlerce el cepte gidebileceğiniz bir motor. Aldığını motosiklet yüksek mücadele ister. Tavsiyem motosikleti destekleyici spor yapmanız kendinizi çok yormadan eklem egzersizleri. Bu şekilde bir süre çalışıp gözlemleyin. Hala ağrılar vs devam ediyorsa motosikleti değiştirmekten başka çareniz yok.

  19. #19
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Ben motordan kaynaklı olduğunu düşünmüyorum.Xmax kullananlarda çok sert amortisörü olduğunu söylüyor.Yani Nc den kaynaklı olması düşük ihtimal gibi.

  20. #20
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    arkadaşlar benim bel ve sırttan ziyade götüm çok ağrıyor. ikiye ayrılacakmış gibi bir ağrı oluyor. sebebi nedir acaba?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)