Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

İyi Bir Zincir Yağı Meselesi.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla dayze oğlu, boca ettim, yağ ile yıkadım zinciri. kaymak gibi oldu.

    n'olcasa olsun, sonunu düşünen gahraman olamaz gari.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:44 ----------



    hala oğlu, sanayiden sıfır motor yağı al, bas zincire; ne ses kalıyor ne bi'şey.
    Zuhhhaa..

    Vay canını,dalağini,böbreğini yediğim aşşaği köyden gaynimin yeğeni..

    Hadi benim gafa gırık..seninde kalır yanin yok haa..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Ben Dry Lube'u sadece o-ring'lerin üzerine sıkıyorum, ilk 250-300km ses yapmıyor. Sonra tazeliyorum zaten. Benim günlük km 40 falan olduğu için haftada bire denk geliyor. Çok km yapan adama yağ bazlı ürünler daha uygun olabilir.

    Gelecek hafta uzun yol yapacağım, yanıma motokriko'mu da alacağım, yolda 300-400 oldum mu gene tazelerim...

    Süper temiz ürün, zincir toz pislik çamur tutmuyor ve haftalık kullanımda da halen kayganlık var.

  3. #23

    Üyelik
    10 Ocak 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hd Nightster
    Birde hybrid s4 denilen bir ürün var , kullanıcısı yok mudur ki forumda?

  4. #24
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zuhhhaa..

    Vay canını,dalağini,böbreğini yediğim aşşaği köyden gaynimin yeğeni..

    Hadi benim gafa gırık..seninde kalır yanin yok haa..
    bizim köyün orda
    yokuştan aşağı
    saldığımda gara javayı
    sizin evin önünden geçip
    bayır aşağı zor tutuyordum motoru
    sevgilim, bi denem..

  5. #25
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bizim köyün orda
    yokuştan aşağı
    saldığımda gara javayı
    sizin evin önünden geçip
    bayır aşağı zor tutuyordum motoru
    sevgilim, bi denem..
    Yok abi yok,

    Seninde conta yanık..

  6. #26
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Şanzıman yağı kullanıyorum 90 numara, 140 da olur. Ayda 2.000 km ye yakın yol yapıyorum. Haftada bir yagliyorum, spreylerden randıman alamadım. Ocagima incir ağacı diker sprey alacak olsam, 10Tl ye bir lt alıyorum, daha bitirebildigim şişe olmadı. Yaglayip sildikten sonra sıçratma yapmıyor. Spreyler hemen akıyor zincirden. Su ana kadar bulduğum en verimli yöntem bu...

  7. #27
    PAPAZ_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    GV650
    Biri yağ mı dedi !
    90 numara abi , önce gaz yağı ile temizliyorsun sonra güzelce kuruluyorsun zaten gaz yağı biraz bekledikten sonra uçuyor. Sonra fırça yardımı ile aşırıya kaçmadan güzelce sürüyorsun zincire. Sonra 1 gün motoru kullanmıyorsun, ertesi gün fazlalığı süzülmüş oluyor.
    Yapıştır 500 km devam 👍

  8. #28
    Erenk34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2017
    Motosikleti
    Honda CBR500R(2018)
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu Wurth Dry Lube'u bi ben mi sevemedim.Zincire sıktım o kadar iyice bocaladım ama zincir çok ses yapmaya başladı.Şakır şakır vuruyor zincir altımda.
    Ben de Motul C4'den Wurth'e geçtim hiç beğenmedim şahsen. Yağ zincire tutunmuyor nerdeyse su gibi akışkan kısa sürede uçup gidiyor. Hiç mi hiç yağlamış hissiyatı da vermiyor yağ renksiz olduğu için gözle görülür bir şey de yok. Aynı şekilde benim de zincir ses yapmaya başladı tekrar gidip motul alıcam.

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    arkadaşlar kusura bkamayın ben bu zincirin de anasını avradını diye başlayacam şimdi..
    daha önce çok ince makine yağı kullanırdım her baklayı incik cincik yağlardım şıkır şıkır ses gelmezdi ne oldu bilmiyorum ama sanırım zincir dişli bitti..
    zinciri geriyorum atık yağ ile karışım yaptıgım koyu kıvamlı gresi sürüyorum,2 gün sürüyorum 50 kilometre yapmadan zincir yine bollaşıyor,sanki hiç yağlanmamış biçimde bana bakıyor!! katı katı gresler dişli üzerinde çapak yapıyor ben de bu işi sevmedim,zaten motoru da tozluk toprakta kullanıyorum,ben motoru günde 2 kere silen insanım
    şimdi 4 gün oldu elime bezi bile almadım,şunu satabilsem alacağım ölü bitane sukuter devam aga en azından yağla temizle derdi yok tükürücem böyle işe!!

  10. #30

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Erenk34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de Motul C4'den Wurth'e geçtim hiç beğenmedim şahsen. Yağ zincire tutunmuyor nerdeyse su gibi akışkan kısa sürede uçup gidiyor. Hiç mi hiç yağlamış hissiyatı da vermiyor yağ renksiz olduğu için gözle görülür bir şey de yok. Aynı şekilde benim de zincir ses yapmaya başladı tekrar gidip motul alıcam.
    Alala? Elle dokununca da yağlı gelmiyor mu? Bende yağlamadan bir hafta sonrasında bile zinciri elle kontrol edince yağlı ve kaygan his bırakıyor? Tutunması da inanılmaz, sizin tutunmuyor dediğiniz solvent, yağlayan kısım o değil zaten, solvent yağlayıcı maddenin en ince noktalara kadar nüfuz etmesine yarıyor.

  11. #31
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı snappy x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar kusura bkamayın ben bu zincirin de anasını avradını diye başlayacam şimdi..
    daha önce çok ince makine yağı kullanırdım her baklayı incik cincik yağlardım şıkır şıkır ses gelmezdi ne oldu bilmiyorum ama sanırım zincir dişli bitti..
    zinciri geriyorum atık yağ ile karışım yaptıgım koyu kıvamlı gresi sürüyorum,2 gün sürüyorum 50 kilometre yapmadan zincir yine bollaşıyor,sanki hiç yağlanmamış biçimde bana bakıyor!! katı katı gresler dişli üzerinde çapak yapıyor ben de bu işi sevmedim,zaten motoru da tozluk toprakta kullanıyorum,ben motoru günde 2 kere silen insanım
    şimdi 4 gün oldu elime bezi bile almadım,şunu satabilsem alacağım ölü bitane sukuter devam aga en azından yağla temizle derdi yok tükürücem böyle işe!!
    iksmaks al. en abs'lisinden...

  12. #32
    Kursad55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Hero Xpulse 200 4v
    Bende bazı arkadaşlar gibi 140 numara yağ kullanıyorum başlarda her yere yağ bulaşıyordu
    Sonra baktım böyle olmayacak gidip motul vs da almadım.
    Daha Az az, çok az ve sık sık yağlamaya başladım şimdi hem temiz hem hesaplı

  13. #33
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iksmaks al. en abs'lisinden...
    Gaymakli sukuter aldim janjanlı.
    Kımıl kımıl yaptı gara atlı..
    Gel dedim gelmedi gaynımın damadı..
    Bırak bu işleri halamın gardaşı...

    İks makstır gayışlı aktarma..
    Ayaklar temiz kalır kış ayında..
    Ne zincir yağlarsin ne gerdirme..
    Bin üstüne vur kırbacı emmime...

    Adminler ayar oluyordur bu atışmaya..
    Amma espri havada uçuyor yapma tatava..
    Gelirsen motorla bu sonbaharda...
    Ismarlarim kıymalı gözleme tavada..

    Conta yandı motor yağ yaktı..
    Sanayideki rüstem usta bakakaldı..
    Yap dedim şu moturu üzme beni.
    Motoru yapsam ne,sen gelme geri..

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    hey gidi eskiden şaftlı doğu blok üretimi makineler vardı,baktılar millet bozamıyor artık üretmeyeceğiz dediler,onlar olsa keşke

  15. #35
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Gençler ( yaşlı olduğumu varsayarak) daha önce de yazdım zincir konusunda. Bir kez daha yazayım...

    Yok şu marka yok şu özellikte yok şöyle yok böyle...

    1- zincirinizi 90-140 no dişli yağı ile yaglayin...

    2- zincirinizi uçucu, çözücü, hiçbir şey ile temizlemeyin...

    Bu iki kuralı yazdıktan sonra nasıl yapacağımızı yada neden yapmayacagimizi yazayım...

    Eve geldiniz. Akın elinize biraz bez yada çok titizseniz sabunlu su ile yada ince yağ ile zinciri temizleyin (olduğu kadar ki 2 defadan sonra bu çok kolay olacak)...

    Sonra 140 no yağ ile yagdanlik yada fırça ile yaglayin ve bırakın . Sabaha kadar fazla yağ sizacak ve azami derecede sıçratma yapacaktır..yagladiktan sonra hareket ederseniz bütün yağlar janta sıçrar.....

    Uçucu madde zincir içindeki orjinal yağın çok kısa zamanda yok olmasını sağlar ki bu yağı ne kadar uzun muhafaza ederseniz ömrü o kadar uzar..onun için asla gazyağı yada sprey gibi çözücü maddelerle zincir temizlemeyin..

    Evet güzel temizler pırıl pırıl yapar ama zincirine yıpratır...

    Slikon yağlar zincir dişli aşınmasını önlemekte faydalıdır. Ama zincirin ömrünü uzatmaz. Zinciri bozan şey aslında çok çözücü bir madde ile temizlemek tir...

    Ben ATP otomatik zincir yağlama sistemini geliştirdim. Bu konuda biraz tecrübe edindim.

    İmkanı olan için otomatik yağlama tavsiye ederim ama olmazsa olmaz değil. Kendiniz elle biraz emek le bunu yapabilirsiniz....

    Daha ne yazayım bilemedin...

    Spreylerin ise yaramadığı zincir ömrünü uzatmadigi aşikardır. Boşa markalara para vermeyin. Gidin sanayidan alın bir litre yağ bir sene kullanın
    Kural [ Z ] ve Olcay Avşar bunu beğendiler.

  16. #36
    TempesTr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2018
    Şehir
    Ordu
    Motosikleti
    Triumph 1200 RS
    Motul ve valvoline kullandım. Valvoline daha sık kullanılması gerekiyor anladığım kadarıyla. Bir de zincir sıcakken uygulayın diyenler var. Fark yaratır mı hiç denemedim.

  17. #37
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gençler ( yaşlı olduğumu varsayarak) daha önce de yazdım zincir konusunda. Bir kez daha yazayım...

    Yok şu marka yok şu özellikte yok şöyle yok böyle...

    1- zincirinizi 90-140 no dişli yağı ile yaglayin...

    2- zincirinizi uçucu, çözücü, hiçbir şey ile temizlemeyin...

    Bu iki kuralı yazdıktan sonra nasıl yapacağımızı yada neden yapmayacagimizi yazayım...

    Eve geldiniz. Akın elinize biraz bez yada çok titizseniz sabunlu su ile yada ince yağ ile zinciri temizleyin (olduğu kadar ki 2 defadan sonra bu çok kolay olacak)...

    Sonra 140 no yağ ile yagdanlik yada fırça ile yaglayin ve bırakın . Sabaha kadar fazla yağ sizacak ve azami derecede sıçratma yapacaktır..yagladiktan sonra hareket ederseniz bütün yağlar janta sıçrar.....

    Uçucu madde zincir içindeki orjinal yağın çok kısa zamanda yok olmasını sağlar ki bu yağı ne kadar uzun muhafaza ederseniz ömrü o kadar uzar..onun için asla gazyağı yada sprey gibi çözücü maddelerle zincir temizlemeyin..

    Evet güzel temizler pırıl pırıl yapar ama zincirine yıpratır...

    Slikon yağlar zincir dişli aşınmasını önlemekte faydalıdır. Ama zincirin ömrünü uzatmaz. Zinciri bozan şey aslında çok çözücü bir madde ile temizlemek tir...

    Ben ATP otomatik zincir yağlama sistemini geliştirdim. Bu konuda biraz tecrübe edindim.

    İmkanı olan için otomatik yağlama tavsiye ederim ama olmazsa olmaz değil. Kendiniz elle biraz emek le bunu yapabilirsiniz....

    Daha ne yazayım bilemedin...

    Spreylerin ise yaramadığı zincir ömrünü uzatmadigi aşikardır. Boşa markalara para vermeyin. Gidin sanayidan alın bir litre yağ bir sene kullanın
    Son kısım haricinde %100 size katılıyorum. Lakin zincir için üretilen sprey yağların belli başlı olanları (Motul ve IPONE' un bazı ürünleri gibi) özellikle otomatik yağlama kullanmıyor ve yağın fazla sıçramasını istemiyorsanız, yağlama için ayıracak fazla da zamanınız yoksa uygun bir çözüm oluyor.

    Lakin bir motokurye arkadaşın zincir yağ spreylerine para ayırdığını düşünemiyorum bile, günde ve sürekli yüzlerce kilometre yol yapabiliyorlar.

    Bu arada söylemeden de geçemiycem. Ürününüz gerçekten de çok güzel, elinize sağlık diyorum. Gidip de sırf adı var diye bir otomatik yağlama ürününe binlerce lira verip yağının 250ml' sine de bir kutu en iyi zincir yağının iki katını vermektense sizin ürününüzü almak ve haznesine istediğiniz yağı koyarak kullanabilmek çok çok daha iyi bir seçenek.

    Elektronik zamanlayıcı modülü (Düğmeye bas, X süre akım versin, süre bitimi akım kes) tipinde daha basit ve ucuz birşey ile değiştirirseniz belki az da olsa daha ucuza satabilirsiniz.

    Bence reklam konusuna da biraz olsun çaba harcamalısınız. Ve belki de bu seneki motosiklet fuarında küçük ama görünür bir yerde stand açmalı, forum v.s. gibi sosyal medyalarda da bunu duyurmalı ve küçük bir ikramla müşteri çekmelisiniz.

    Yerli üreticiyi her zaman desteklemek gerek. Her ne kadar elektronik dışarıdan da gelse kalanı sizin emeğiniz ve tasarımınız. Uygulanabilirliği ve potansiyeli oldukça yüksek güzel bir ürününüz var. Biraz reklam, biraz ambalaj, biraz tanıtım... Sanırım anlatabildim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------

    Alıntı TempesTr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motul ve valvoline kullandım. Valvoline daha sık kullanılması gerekiyor anladığım kadarıyla. Bir de zincir sıcakken uygulayın diyenler var. Fark yaratır mı hiç denemedim.
    Mantıken ve teknik olarak evet, fark yaratır. Özellikle "O"Ring' li zincirlerde yağın daha kolay nüfuz etmesine imkan tanıyacaktır. Denedin mi derseniz ben de denemedim, önemsemedim. Ama cevap Evet.
    ...

  18. #38
    Erenk34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2017
    Motosikleti
    Honda CBR500R(2018)
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alala? Elle dokununca da yağlı gelmiyor mu? Bende yağlamadan bir hafta sonrasında bile zinciri elle kontrol edince yağlı ve kaygan his bırakıyor? Tutunması da inanılmaz, sizin tutunmuyor dediğiniz solvent, yağlayan kısım o değil zaten, solvent yağlayıcı maddenin en ince noktalara kadar nüfuz etmesine yarıyor.
    İlla ki yağlıdır haksızlık etmiyim ama Motulla karşılaştırınca çok farklı yağlar. Motul'u sıktığımda zincirin üzerindeki beyaz tabakayı görüyorum o kadar akışkan değil ele değdiğinde yıkamadan çıkmaz. Wurth ise renksiz yağlandığına dair herhangi bi gösterge yok elime geldiğinde bi yere silerek kolayca silebildiğim için izlenimim iyi olmadı belki işlevini yapıyodur bilemicem.

  19. #39
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son kısım haricinde %100 size katılıyorum. Lakin zincir için üretilen sprey yağların belli başlı olanları (Motul ve IPONE' un bazı ürünleri gibi) özellikle otomatik yağlama kullanmıyor ve yağın fazla sıçramasını istemiyorsanız, yağlama için ayıracak fazla da zamanınız yoksa uygun bir çözüm oluyor.

    Lakin bir motokurye arkadaşın zincir yağ spreylerine para ayırdığını düşünemiyorum bile, günde ve sürekli yüzlerce kilometre yol yapabiliyorlar.

    Bu arada söylemeden de geçemiycem. Ürününüz gerçekten de çok güzel, elinize sağlık diyorum. Gidip de sırf adı var diye bir otomatik yağlama ürününe binlerce lira verip yağının 250ml' sine de bir kutu en iyi zincir yağının iki katını vermektense sizin ürününüzü almak ve haznesine istediğiniz yağı koyarak kullanabilmek çok çok daha iyi bir seçenek.

    Elektronik zamanlayıcı modülü (Düğmeye bas, X süre akım versin, süre bitimi akım kes) tipinde daha basit ve ucuz birşey ile değiştirirseniz belki az da olsa daha ucuza satabilirsiniz.

    Bence reklam konusuna da biraz olsun çaba harcamalısınız. Ve belki de bu seneki motosiklet fuarında küçük ama görünür bir yerde stand açmalı, forum v.s. gibi sosyal medyalarda da bunu duyurmalı ve küçük bir ikramla müşteri çekmelisiniz.

    Yerli üreticiyi her zaman desteklemek gerek. Her ne kadar elektronik dışarıdan da gelse kalanı sizin emeğiniz ve tasarımınız. Uygulanabilirliği ve potansiyeli oldukça yüksek güzel bir ürününüz var. Biraz reklam, biraz ambalaj, biraz tanıtım... Sanırım anlatabildim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------



    Mantıken ve teknik olarak evet, fark yaratır. Özellikle "O"Ring' li zincirlerde yağın daha kolay nüfuz etmesine imkan tanıyacaktır. Denedin mi derseniz ben de denemedim, önemsemedim. Ama cevap Evet.
    Teşekkürler. Sprey yaglar tabii ki işe yarıyor sonuçta yağ. Ama sorun şu yapışkan özelliği olduğu için ve suyla falan temizlenemedigi için mecburen sprey yada gazyağı ile temizlemek zorunda kalınıyor. İşte bu sıkıntı...zincir/ dişli arasındaki sürtünme için tabii ki çok faydalı ama o kadar

  20. #40

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Otomatik zincir yağlayıcılarda bir zincir dişli setini normalin 3 katı kullanabiliyorsunuz deniyor internette.

    Eğer gerçekten böyle ise yaklaşık 30.000km sonunda maliyetini çıkarmış oluyor.

    Bununla birlikte ben pek inanamıyorum bu iddiaya; geçenlerde bir video paylaşmıştım, otomatik yağlayıcı olan bir motosiklette 30.000km sonra zincirin o videodaki gibi kontolünün sonucunu görmeden de inanmam;
    Çünkü ne kadar yağlarsanız yağlayın dişli ve zincir arasında + pinlerle plakalar arasında mutlaka bir sürtünme olacak ve bu da hem zincir hem de dişlilerde aşınmaya sebep verecektir.

    Yağlamanın maksadı o-ringleri mümkün olan en iyi durumda tutmak başka bir şey değil, asıl görevi o-ring'lerin içindeki gres görüyor ve o-ring'leriniz çatlamış deforme olmuş vs. zarar görmüşse ne yaparsanız yapın o zinciri elinize alacaksınız demektir.

    Gazyağı ile temizleme de aynı şekil, o-ring'ler sağlamsa içlerine geçmez.

    Video da aşağıda:

    https://www.youtube.com/watch?v=XVcE9VhFVN4



    Germede sona gel-ME-miş olmak zincirin bitmediği anlamına gelmez...
    pea bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)