Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Zincirim bu halde. Sorun olur mu ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    Arkadaşlar ikinci el aldığım bir motor . NC 750 . 15 bin km de . Zinciri temizledim ama bu lekeler çıkmadı. Bunlar sorun teşkil eder mi yoksa kullanabilir miyim bu şekilde ? Bir de sizce neden böyle olmuş olabilir. Daha önceki sahibi temizlerken balata spreyi de kullanıyormuş









    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Şubat 2019
    Demir/çelik
    Yapısı gereği bunlar oksitleniyor her ne kadar bazen üstüne kaplama (galvanizli) vs olsa da oluyor yani
    Sorun olmaz sen ıslak bırakmazsın su temas ettirmezsin hatta sudan bile geçmezsin ama bölgende havalar nemlidir oda oksit/pas yaptırır seninki de pas olmuş
    Ogretmen bunu beğendi.

  3. #3
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Sorun olmaz. Belirli aralıklarla yağlayın yeter.
    Ogretmen bunu beğendi.

  4. #4
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Oksitlenme çok az ve yüzeysel gözüküyor, hiçbir sorun olmaz. Zincirinizi yağsız bırakmayın yeter.

    Çoğu kişi zincirini temizliyor, kupkuru ve ışıl ışıl parlayan zinciri o halde kullanmayı doğru sanıyor. Ancak işin aslı öyle değil, zincirinizi yağsız bırakmayın, iyi yağlarsanız çok daha sağlıklı çalışır ve ömrü daha uzun olur.
    Ogretmen bunu beğendi.

  5. #5
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Zinciri böyle ufak tefek pas tutmayan motosiklet daha görmedim her gün motor yağına bandirip cikarsaniz bile bir şekilde böyle olabiliyor sorun değil
    Ogretmen bunu beğendi.

  6. #6
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Sıkıntı yok, düzenli yağlayın. Çok fazla da temizlemek için uğraşıp O ringlerdeki yağı sökmeyin.

    Tek tek bütün baklaları gözlemleyip kilitlenme olup olmadığına bakın, her bakla rahat hareket ediyorsa yağlayın ve kullanın.

    Zincirin ömrü dolup da uzadıktan sonra söküp hurdalığa atsanız bile uzun yıllar bu tür paslara dayanır.
    Ogretmen bunu beğendi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  7. #7
    ramcixx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    cbf150 - cbr250 - cbf1000 - f650gs - cbf600
    Zincirin ömrü büküm büküm baklalar arası şekilsizlik görülmeye başladığında, tekeri çevirdiğinizde bazı yerde kasıp bazı yerde gevşiyorsa o zaman bitmiş demektir. Üzerinde ki lekeler sizi ürkütmesin. Malum yol motoru,yağmura yaşa maruz kalmıştır.

    Düzenli yağlayın DA... bu zincire balata spreyi ne alaka? Zincir temizleme spreyi kullanılsa anlayacağım?
    Ogretmen bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    İngilizce bilenler için doğru kontrol yöntemi:

    https://www.youtube.com/watch?v=XVcE9VhFVN4



    Kısaca: Baklalarda şekil bozukluğu veya yeter uzamalar farketmeden çok önce değiştirmeniz gerekir...

    Amca normal yol kullanımı için 10-12.000km diyor. (Ben genelde 15.000'de bir değiştiriyorum...)
    tommygun ve Ogretmen bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)