Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Yerli ve Milli Motosiklet Kaskı Üretimi

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1

    Üyelik
    19 Temmuz 2019
    Merhaba Arkadaşlar,

    Biz Makine Mühendisi ve Kimya Mühendisi iki girişimciyiz. Yaptığımız araştırmalar sonucunda Türkiye’de motosiklet kaskının tek bir firma tarafından üretildiğini tespit ettik. Ancak bu firma tarafından üretilen kaskların motosiklet kullanıcıları tarafından rağbet görmediğini ve kask satış noktalarında yaptığımız incelemelerde bu firmanın herhangi bir ürününün satılmadığını gördük. Bizler ülkemizde uluslararası standartlara sahip motosiklet kaskı üretmeyi planlamaktayız. Bu süreçte oluşturduğumuz proje, İTÜ Çekirdek tarafından kabul edilmiştir. Bundan sonraki aşamada TÜBİTAK destek programlarına projenin gönderilmesi için eğitim ve çalışmalar devam etmektedir.

    Bu aşamada sizlerden isteğimiz; motosiklet kullanıcıları olarak mevcut olan kasklarda yaşadığınız problemleri, yerli üretim bir kasktan tasarım, konfor, güvenlik, havalandırma, gürültü izolasyonu, aerodinamik yapı, fiyat gibi teknik ve estetik konularda beklentilerinizi bizimle paylaşmanızdır. Fikirleriniz üreteceğimiz kaskın kullanıcı nezdinde tercih edilmesi açısından son derece önem arz etmektedir.

    Saygılarımızla,

    Burak Erkek Kimya & Endüstri Mühendisi
    Sultan Saylağ Makine Mühendisi

    İletişim : yerlikask@gmail.com
    serdaryıldız, Carlsberg, afat ve 18 diğerleri bunu beğendiler..


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    Carlsberg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    YZF R25
    Malzeme Mühendisliği son sınıf öğrencisiyim, 3 senedir bu işi araştırıyorum, mezun olduktan sonraki ilk hedefim buydu benim, üzülsem mi sevinsem mi bilemedim şu an...

    Projenizde başarılar, bunca senede gördüğüm net tek bir şey var, tasarım. Kask "şekil" olmazsa kimse dönüp bakmıyor maalesef.
    Yerli Kask, bursalıali ve mitmuallim bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Merhaba,

    İlk etapta rüştünü ispatlamiş marka/modeller ile her konuda rekabet edilebilmesi kolay değil/zorda değil.

    Bu doğrultuda,üretilecek ürünlere bir pazar ve segment olarak bir yön verebilirsiniz(fizibilite)

    Nedir bu segment olayindan kasıt,

    Kapali
    Cene acilir
    Açik

    Vb.

    Ayrica F/P urun anlaminda ve yedek parca konularida önemli.

    Şahsim adina bir kask`tan beklentim,

    İzolasyon
    Ergonomi(farkli kafa yapisina gore(uzun,oval,yassı)çesitli beden seçenegi)
    Darbe sönümleme
    Nefes alabilirlik
    Vizordeki Buğu önleyicinin yeterliliği

    Bu altı unsur yeterli.

    Çalişmalarinizda şimdiden başarilar dilerim.
    Yerli Kask bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    10 Mayıs 2019
    Başarılar.. ses olayina dikkat etmek lazim. Zamanla kask canımın cercevesindeki lastikler elastik ozelligini kaybedince cam tam otrmuyor sanırım. Ondanda ses yapıyor. Galiba yani..
    Yerli Kask bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Önem sırasına göre;

    Rüzgar tüneli testlerinin çok iyi yapılması(mümkünse hem enduro hem racing kullanımına uygunluluğunun sağlanması)
    İzolasyon
    Konfor
    Havalandırma
    Fiyat

    Şahsen kaskın şeklinin hiç önemsemem. Şimdiye kadar aldığım 3 kask da düz renkti. Evet apaçiler için şekil önemli olabilir fakat bu kitleye hitap ederseniz ls2 seviyesinden yukarı çıkamazsınız. Fakat diğer konulara önem verilirse bilinçli kullanıcının gönlünü kazandığınızda çok da uzun olmayan bi vadede apaçi diye tabir ettiğimiz kitleyi de etkiniz altına alırsınız ve efsaneleşebilirsiniz. Daha çok işletme kısmında bilgim olduğu için söyleyebileceklerim bu kadar. Projeniz gerçekleşirse de kaskı ilk alanlardan biri olarak destek olmayı canı gönülden isterim.
    Yerli Kask bunu beğendi.

  6. #6
    afat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    YZF R125-->MT-25
    Takipteyiz! Başarılar diliyorum.
    Yerli Kask bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Önem sırası olarak
    1) Fiyat
    2) güvenlik
    Çünkü maalesef bütçelerimiz malum, önce fiyat bandını sonra o banttaki en güvenli kaskı seçiyorum
    3) vizör buğu önleyici mekanizma...
    4) aşırı çöp bir tasarım olmaması
    Yerli Kask, serdaryıldız ve Dxsec bunu beğendiler.

  8. #8
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Güzel bir proje. Ben kararınız için tebrik ederim.
    Görselliğin önemli olduğu bir çağda tasarım konusunun oldukça önemli olduğunu düşünüfyorum. Yani sadece dış kabuğun tasarımı değil, boyasının, renginin de önemi çok büyük. Özellikle mt serilerinin kafataslı güllü kaskları kaskın bütün havasını değiştirmiş. Albeni katmış örnek verecek olursam.
    Fiyat meselesi ise son kullanıcı için çok önemli diğer bir konu.
    Pazarlama noktasında reklam yapmanız ve ürünü ulaştırabildiğiniz kadar çok ekipman mağazasına ulaştırmanız önemli. Şahsen ne kadar internetten bakıp görülse de kask meselesinde gidip dükkandan alma ayrı bir önem taşıyor. Kullanıcının dükkanlarda kaskınızı görmesi önemli.
    Yerli Kask bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    28 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Şimdilik bir kundial
    Mesela ben kulaklıkla kullandığımdan pek fazla sese takılmam çok olmadığı sürece f/p ürünü olması her üründe olduğu gibi olmalı onun dışında çok özellik sayılabilir hafif olması yanında eğer taşıma çantası verilicekse kullanışlı olması mümkünse iç pedlerin kolay çıkabilir olması bu benim için önemli çünkü çok çabuk kirleniyor içi bana kalırsa
    Yerli Kask bunu beğendi.

  10. #10
    UğurDankı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2018
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-R
    Ben 2 adet ls2 ff351 352 kask kullandım kullanıyorum benim kasktan beklentilerim şu yönde

    1-öldürmesin
    2-çizilmeye dayanması
    3-tamamı ile sökülüp yıkanabilir olması
    4-fiyat
    5-tasarım
    6-rüzgar geçirmemesi/ses geçirmemesi
    7-yedek parça
    Yerli Kask bunu beğendi.

  11. #11
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Alıntı UğurDankı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 2 adet ls2 ff351 352 kask kullandım kullanıyorum benim kasktan beklentilerim şu yönde

    1-öldürmesin
    2-çizilmeye dayanması
    3-tamamı ile sökülüp yıkanabilir olması
    4-fiyat
    5-tasarım
    6-rüzgar geçirmemesi/ses geçirmemesi
    7-yedek parça
    Kesinlikle bende kaskimin tamamen sökülüp takilabilmesini, detaylı temizlenebilmesini isterim ses geçirmesi fln çok önemli değil aslında
    Yerli Kask bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Şuan Yok.
    Tüm güvenlik yeterliliklerini sağladıktan sonra
    customization-kişiselleştirme önemli bir etken. Kullanıcıya kendi tasarımını yapmasına müsade edebilirsiniz. Stiker ile, boya ile ya da baskı ile olabilir, kaskın üzerine takılabilen köpek balıgı yüzgeci vb. gibi ekstra parcalar olabilir, hava kanalları vb farklı renklerde olabilir. Kullanıcının kendi tasarladığı veya hazır birkaç model grafik serigrafi ya da su transfer kaplama ile kaska uygulanabilir.
    Kendinden silecekli, kendinden gece görünürlüğü arttıracak flaşörlü vb. yeniliklerle gelebilir.
    Örnekler çoğaltılabilir. Çıktığınız bu zorlu yolda başarılar dilerim.
    Yerli Kask bunu beğendi.
    SYM Gts Evo 250, SYM Maxsym 400,KTM Duke 390,Xmax 400abs, Joymax250

  13. #13

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Dış kabuğu fiber kompozit, kevlar türevi dayanıklı maddelerden olan kaskları tercih ediyorum. Konforu,havalandırması ve ses yalıtımı iyi bir kask yerli üretim olarak satışa sunulsa hemen alırım 2 tane snell gibi sertifikalar olursa tadından yenmez. arai vizörde kaş havalandırması kullanıyor ve kullananlar bunun çok güzel bir fark oluşturduğunu söylüyor bu tarz fikirler uygulanabilir. Konuyu takipte kalayım
    Yerli Kask bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Kask fiyatları tavan yaptığından fiyatın çok önemli olduğunu düşünüyorum. Sharp testini biliyorsunuz sanırım oradan 5 yıldız alan, yedek parçaları ( vizör, iç pedler vs) kolayca sökülüp takılabilen ve uygun fiyatlı olan bir kask üretip kaskın kendi fiyatınıda maks 1000tl civarında tutabilirseniz bence oldukça başarılı olur. Buğu için zaten pinlock uyumlu olsa yeter. Bir de iç pedlerde interkom için yer olsa tamam. Dış kabuk polikarbonat değil fiberglass olursa tadından yenmez.

    Yerli ve milli bir kaskın bence en önemli kriteri maliyeti olmalı çünkü insanlar gerçekten kask alamıyor. Yoksa yüz tane kriter söylenebilir sessizlik, ağırlık vs ama fiyat çok yükselirse dünyanın en iyi kaskını yapsanız bile bir anlamı olmaz zaten belirli bir rakamı aştıktan sonra insanlar bilindik ithal markalara yönelir.
    Yerli Kask bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    06 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 >> Bajaj Pulsar 200NS
    Başarılar dilerim öncelikle.

    Alternatif ithaller varken yerli malı , hem zor hem kolay bu ülkede.Hem eleştiririz , hem sempatimiz vardır , biraz karmaşık.
    Üst segment kullanıcısı ilk başta ciddi veri olmadan çok iyi müşteriniz olmaz.

    Benim açımdan temel sertifikalardan birisi veya mümkünse fazlasına sahip (hedef bu olunca kalite hedefinizde baştan belli olur ( http://www.motosiklet.net/forum/moto...ifikalari.html ) , Sharp (https://sharp.dft.gov.uk/ ) sanırım ingiltere'de sadece satılan kaskları (satın alıp) test ediyor ama mümkün olsa bu testlerden 5 üzerinden 4 alan bir kask tercih edilir.Ben mesela 4 ve üzeri puan alan kasklardan en uygun fiyatlısını tercih ediyorum.

    Sonrasında ürünleri çesitlendirmek , farklı kullanıcı çeşitlerine hitap etmek mümkün olur.

    Youtube'daki bilimsel olmayan (bana göre saçma) testleri de geçecek bir ürün şart.İnsanların gücü sizi test etmeye yeteceği için hazır olmak önemli.)çin malı kaskı havaya attık parçalandı vb gibi).

    Belki ileride bir dünya markası olursunuz bizde gurur duyarız.Bunu demişken marka önerisi olan arkadaşlar da varsa , yazarsa bir fikir olur.
    Yerli Kask bunu beğendi.

  16. #16
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Ses, izolasyon, ergonomi veya aerodinamik bana göre bunların hepsi tırıvırı. En pahalı kasklarda bile illa bir iki kategoride sıkıntı çıkartıyor.
    Optimize tasarımı yakalayabilmek lazım. Her branşta mükemmel olmak zorunda değil.

    Ufaktan yapın bir şeyler ayağımız alışsın, sonrasına bakarız.
    mgora ve Yerli Kask bunu beğendiler.

  17. #17
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze/Fatih
    Motosikleti
    Var bişeyler
    Full face polikarbonat bir kaskla işe başlayın derim
    Yerli Kask bunu beğendi.

  18. #18
    Eagle7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 09 SP
    Güvenlik, konfor. İnsanı bir fiyat düzeyinde sanırım benim için yeterli olur.
    Ülkemizde maalesef bir şey üretmek kolay değil. En azından uygun fiyatlı olarak. Bir arkadaşımız motosiklet pantolonu üretmek için yazmıştı foruma. Fiyatlar hiçte istediği gibi gitmemişti. Tahmininden fazla bir maliyetle karşılaştı. Üretti satıyordu en son ama istediği fiyatlara üretememişti.
    Yerli Kask bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    imaj.. retro tasarım kask yapın lütfen..
    Yerli Kask bunu beğendi.

  20. #20
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    * ECE sertifikasi sart
    * Mutlak sessizlik cok onemli degil
    * Pinlock uyumlu olmasi sart
    * Sicak memleket oldugu icin havalandirmasi iyi olmali. Bircok kaskin uzerindeki havalandirma delikleri gostermelik, bir ise yaramiyor.

    Yurt disina pazarlanabilmeli. Doviz artisi iscilik icin ciddi avantaj.

    EK olarak cok dikkat edilmeyen, ancak Arai kullandiktan sonra aradigim "olmazsa olmaz" ozellik:

    Kask icinin saca ve tene temas eden tum yuzeylerinin cikarilabilmesi... Daha 3 gun once kaskin icini cikarip, yikayip, kurutup, yerine taktim. Yine mis gibi oldu. Her defasinda yeni kask almis gibi oluyorum. Oteki turlu igrenclesiyor kask 1-2 sene icinde.

    Bir de insanlar bazen kaskin cene kisminin cok baski uyguladigindan falan bahsediyorlar. Arai farkli kalinliklarda cene ve baslik padleri satiyor. Daha da guzeli, cene pad'lerinin icindeki sungerin 3mm'lik kismi cikartilabilecek sekilde dizayn edilmis. Ben kaski aldiktan 1-2 hafta sonra cikardim, cok daha rahat oldu kask. Guzel bir ozellik.

    Bir de her yikamak icin cene pad'lerinin kumas kilifini cikardigimda cene pad'lerini hayran hayran inceliyorum. 9 farkli materyal kullanmis herifler kucucuk cene pad'inde. 5 farkli tip sunger kullanmislar. Artik ne ARGE yaptilarsa. Kask super rahat ama demek ki kendi kendine olmuyor o rahatlik...



    Yerli Kask bunu beğendi.


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Hero Motosiklet
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler