Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

125 cc yi 200 cc yapma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Temmuz 2019
    Merhaba arkadaşlar bende 125 cc mondial grumble var gidişi artık beni tatmin etmiyor 200 cc yapmak istiyorum ama alt takımı uyarmı yoksa alt şanzımınada değiştirmek gerekir mi bir de kaç beygir olur konu hakkında fazla bilgim olmadığını için böyle bir konu açıyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    İş yerinin yakınında çalışan paketçi çocuk yapmış. 24bin km dir kullanıyor.
    180-200 neye yükseltti hatırlamıyorum ama pazartesi görürsem sorarım.

  3. #3

    Üyelik
    15 Temmuz 2019
    Teşekkürler dostum cevabını bekliyorum

  4. #4
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Krank
    silindir piston
    Silindir kapagi
    Saplama ve itecekler degisecek.
    Karburator
    Birde debriyaj tası
    Sanzimani orjinal kullanabilirsin
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  5. #5

    Üyelik
    15 Temmuz 2019
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Krank
    silindir piston
    Silindir kapagi
    Saplama ve itecekler degisecek.
    Karburator
    Birde debriyaj tası
    Sanzimani orjinal kullanabilirsin

    Dostum motorun değeri kadar masraf çıkardın daha ekonomik bir yöntemi yok mu

  6. #6
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Sezarr54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum motorun değeri kadar masraf çıkardın daha ekonomik bir yöntemi yok mu
    O isi dusunerek masrafi sen cikarttin asil. Tam anlamiyla olmasi icin bunlar sart

    Buda baska bir yazim, daha ayrintili anlatimim. Göz at istersen.

    http://xtrememaxsevdalilari.blogspot...ifiye.html?m=1
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  7. #7

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Dostum benim motorumun 135 ve 162 cc lik versiyonu var benimki 135 ben 162 ye yükseltmeyi düşünüyorum usta sadece piston değiştiririz yeter dedi hiç başka bi değişiklik oynama yapmaya gerek yok dedi.
    Ama ruhsata işletiliyorsa yapıcam. Onu bi araştırmam lazım.
    Ama iki versiyonda fabrika üretimi ve piston hariç diğer motor elemanları aynıymış ustanın dediğine göre.

  8. #8
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı thedarkfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum benim motorumun 135 ve 162 cc lik versiyonu var benimki 135 ben 162 ye yükseltmeyi düşünüyorum usta sadece piston değiştiririz yeter dedi hiç başka bi değişiklik oynama yapmaya gerek yok dedi.
    Ama ruhsata işletiliyorsa yapıcam. Onu bi araştırmam lazım.
    Ama iki versiyonda fabrika üretimi ve piston hariç diğer motor elemanları aynıymış ustanın dediğine göre.
    Ustana selam söyle 162 cc lik piston çapini mevcut silindire uydurmak için,kapakta honlama gerekecek..

    Ornek,

    162cc 62 mm silindir çapi
    135cc olanin 56.5 mm capi

    Elimize 62mm capinda bir sopa alalim ve,58mm olan bir borunun içine sokalim

    Haliyle girmeyecektir..


    Tabi yinede ustan daha iyi bilir..

  9. #9
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Bugün arkadaşı gördüm.
    125cc den 150cc ye yükseltmiş.
    Sadece silindir ve kapak değiştirmiş.
    Geçen yıl 200 lira+işçiliğe malolmuş.

  10. #10
    FatihC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    2018 MH 150 Drift
    Sadece gömlek ve piston değişimi yaptığınız da hızda çok büyük bir fark olmuyor ama tork fark edilebilir derecede artıyor. Komple karbüratör piston gömlek kapak krank değişimi de maliyetli bir iş bence uğraşmanıza değmez. Bir de diyelim ki hızınızı artırdınız ve göstergeniz doğru gösteriyor ve 130-140 km/h hızlara çıktınız. O motorun freni lastikleri ve ağırlığı o hızı kaldırmayacaktır mutlaka farklı problemler çıkacaktır. Amaç daha hızlı gitmekse önermem ama amaç düşük devirlerde ve az titreşime 90-110 km/h hızları görebilmek ise tavsiye ederim.
    "Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)