Başlangıç için cruiser mevzusu
-
ben forumda yeniyim ve bu konuya değinmek istiyorum. Maalesef firmalar bizim ülkemize 250CC cruiser yolllamayı bıraktı ve illa ss ya da naked ile başlamaya iteledi. Bayadır güncel değil ama sormak istediğim şey şu;
15+ yaşında XVS Dragstar 250, Suzuki İntruder 250,Virago 250,Virago 535 alınır mı, parça bulma konusu nasıl olur,sorun çıkarır mı ?
Umarım bilen,görmüş geçirmiş kimseler yanıtlar ve benim gibi diğer kişileri de aydınlatır...
Reklamlar
-
Bence başlangıç için bu modeller tercih edilmemeli.
Temizini bulmak çok zor, bulsan bile ;
Parça sıkıntısı çekme ihtimalin çok yüksek.
Yeni bir modele göre daha sık arıza verme ihtimali çok yüksek.
Hevesle başladığın bu işte hevesin kursağında kalır.
-
Bu modeller zaten öyle çok miktar da satılık bulabileceğin modeller değil. Her birinden malum sitede 20 tane bulabileceğin modeller. Gözüne kestirdiğin Bi tanesini ustana gösterip tüm eksik ve bakım gereken noktalarını göz önüne bulundurarak al. Ben 3 sene önce virago 535 aldım hiç parça sıkıntısı yaşamadım tüm parçaları gayet bulunabiliyor. Geçen senede arkadaşıma intruder 250 aldık o da sıkıntısız biniyor.
Önemli olan modifiye diye oyananmamış bir motor bulman ve kesinlikle sağlam bir ustaya göstermen.
-
Dediğin modeller tercih edilebilir. Ama almadan önce iyi bir ustaya göstermelisin. Geçenlerde güzel bir virago görmüştüm sahibinden de 26bindeydi sanırım siyah renk. Ama fiyatları saçma pahalı. 16 17 bin TL vermektense bir tık fazla verip üst model alınabilir.
-
Hocam motorları alırsın da satabilir misin bilmiyorum.
Parça temini zor ancak 2014 model çinli bir motor kadar sıkıntı yaratmaz.
Faconfreedom sl200 gv250'lere yönel sen.
-
Cidden şu "sakın alma satamazsın, sakın alma parça bulamazsın, bakımı pahalıdır." yorumları baydı artık.
Bu kadar senedir binen nasıl biniyor arkadaşlar o zaman? Kendi imkanları ile parça getirenler var, çıkma temiz parça satanlar var sonra online alışveriş diye bir kavram var bilmiyorum haberiniz var mı global anlamda yapabiliyorsunuz.
Kısacası çok çok spesifik özellikleri olan motorlar hariç tüm ikinci el piyasasındaki marka ve modeller bana göre alınabilir.. Yamaha ve Honda parçaları 3 günde temin ediliyorsa diğerlerinde bir haftada bilmedin on günde parça temin edilir. Gidip de hiç ülkeye adımını atmamış bir model de alınmaz ama tabi. Daha önce distribütör tarafından getirilmemiş sahibinin imkanları ile getirilmiş makineler problem olabilir. Ustası da bulunmaz, anlayanı da çıkmaz, parçasını bulmak zaten imkansız gibidir.
-
kuba superlight 150 ile başlamıştım ben, 1 sene 5000 km civarı bindim ve sattım,
Çok zarar da etmemiştim.
Önemli olan zaten alırken zarar etmemek.
Ama şu da var tabii, cruser motorlar diğerlerine göre biraz daha ağır ve cüsseli, ben en çok ağırlık sıkıntısı çekmiştim.
başlangıç için daha hafif bir motor tercih edersen daha rahat edersin diye tavsiyede bulunup hoşgeldin diyorum
-
atalayalper adlı üyeden alıntı
Cidden şu "sakın alma satamazsın, sakın alma parça bulamazsın, bakımı pahalıdır." yorumları baydı artık.
Bu kadar senedir binen nasıl biniyor arkadaşlar o zaman? Kendi imkanları ile parça getirenler var, çıkma temiz parça satanlar var sonra online alışveriş diye bir kavram var bilmiyorum haberiniz var mı global anlamda yapabiliyorsunuz.
Kısacası çok çok spesifik özellikleri olan motorlar hariç tüm ikinci el piyasasındaki marka ve modeller bana göre alınabilir.. Yamaha ve Honda parçaları 3 günde temin ediliyorsa diğerlerinde bir haftada bilmedin on günde parça temin edilir. Gidip de hiç ülkeye adımını atmamış bir model de alınmaz ama tabi. Daha önce distribütör tarafından getirilmemiş sahibinin imkanları ile getirilmiş makineler problem olabilir. Ustası da bulunmaz, anlayanı da çıkmaz, parçasını bulmak zaten imkansız gibidir.
Sana katılıyorum hocam. Ben aldığımda motor oyananmamış ama bakımsızdı, bunu bilerek aldım ve hiç bir parçasında bulamama problemi yaşamadım. Yurt dışı falan da değil hepsi türkiyede mevcut.
Parça bulamazsın, satamazsın vs vs. Bu yorumları yapanlar da bu motorlara hiç sahip olmamış kişiler.
-
Chopper Cruiser motorlarda gösteriş ve heybet en önemli meseledir, bunların 250 linkleri beşpara etmez, başlangıç olarak güzel modern bir motorla başla sonra büyük chopper alırsın
-
17 Temmuz 2019, 16:33
#10
Beş para etmedikleri için farklı farklı bir sürü markanın farklı farklı modelinden binlerce satılmış bugüne kadar
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:32 ----------
Kuba superlight 135 kg hocam siz buna ağır mı diyorsunuz aksine çok hafif kategorisine girer ki adı da zaten "superlight"
-
17 Temmuz 2019, 17:31
#11
Başlangıç için hyosung gv250 ve daelim daystar bence en uygun makinalar. GV 250 daha heybetli görünür daelim daha sportif görünür.
-
17 Temmuz 2019, 20:30
#12
Firavun adlı üyeden alıntı
ben forumda yeniyim ve bu konuya değinmek istiyorum. Maalesef firmalar bizim ülkemize 250CC cruiser yolllamayı bıraktı ve illa ss ya da naked ile başlamaya iteledi. Bayadır güncel değil ama sormak istediğim şey şu;
15+ yaşında XVS Dragstar 250, Suzuki İntruder 250,Virago 250,Virago 535 alınır mı, parça bulma konusu nasıl olur,sorun çıkarır mı ?
Umarım bilen,görmüş geçirmiş kimseler yanıtlar ve benim gibi diğer kişileri de aydınlatır...
gösterişten ziyade ufak cc cruiser motosikletler cruiser sürüş özelliklerini yansıtmıyolar yani daha çok cruiser görünümlü commuter gibiler. fakat bu iş zevk işi yani görüntüsü oturuş pozisyonu çekici geliyorsa alınıp binilebilir tabii. CBR125 ne kadar racingse superlightta o kadar cruiserdır.
Cruiser motor karakterinden kastım yüksek cc alt devirlerde oldukça torlu ve yüksek devir çevirmeyen motorlar kayışlı aktarmada cruiserın şanındandır . 150 200cc motorlarda alt devirlerde böyle bir tork yok tabii dolayısıyla motor karakteri commuter tarzında olacaktır.
-
18 Temmuz 2019, 00:15
#13
Bu bes para etmez mi simdi sizce, 1992 model, parca sorun degil ama temiz ve orjinalini bulmak zor olabilir. Bulunursa evladiyelik kullanilabilir.
Tek karburator oldugu icin ayarlamasi zor degil, ekonomik de ayni zamanda. Sehir ici icin ideal.
(virago 250)
-
18 Temmuz 2019, 01:46
#14
Zamanının en güzellerinden ve en sorunsuzlarından kısacası canavar gibi. Temizi, hırpalanmamışı hala iş görür.
-
18 Temmuz 2019, 09:49
#15
abi bu motorun temizi nasıl anlaşılır peki, kriterleri nelerdir
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:48 ----------
fazil adlı üyeden alıntı
Bu bes para etmez mi simdi sizce, 1992 model, parca sorun degil ama temiz ve orjinalini bulmak zor olabilir. Bulunursa evladiyelik kullanilabilir.
Tek karburator oldugu icin ayarlamasi zor degil, ekonomik de ayni zamanda. Sehir ici icin ideal.
https://i.hizliresim.com/DOJvj3.jpg
(virago 250)
abi peki bu motorun temizi nasıl anlaşılır, kriterleri nelerdir
-
18 Temmuz 2019, 10:50
#16
Kriter çok.. Eski model bir motor o yüzden mekaniğine a'dan z'ye bakmak gerekir bu da ustanın işi, süspansiyonlarından tut da elektrik aksamına kadar detaylıca kontrol edilmesi gerek. Bulunan motorun kozmetik olarak normalden daha temiz olması belki bir fikir verebilir. Kozmetiği düzgün motorların genelde sahipleri de titiz olurlar ve motorlarına iyi bakarlar bakımlarını aksatmazlar vs.
Bunun haricinde akü, lastikler, fren balataları, debriyaj baskı balata, zincir gibi periyodik olarak değişmesi gereken parçaların durumunu pek tabi ki öncelikli olarak kontrol etmekte fayda var.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)