Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

r25, duke 390, dominar 400?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha mt-25
    cb500f,0-90km hız aralığında mt25'den daha az mı yakıyor. benim ortala tüketimim 4,5lt/km. cb500f için 3,5-4lt/km den bahsedenler var. doğrumu?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı zuluman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cb500f,0-90km hız aralığında mt25'den daha az mı yakıyor. benim ortala tüketimim 4,5lt/km. cb500f için 3,5-4lt/km den bahsedenler var. doğrumu?
    Hız aralığı için bir şey diyemeyiz.
    Ama 6. vites, 80-90km hızlardayken motor 4000 devir çeviriyor. Bu devirde de 3-3.5 lt yakıyor.
    6000 devir, 120km civarında ise 4.5lt'ye çıkıyor.
    oialdemir bunu beğendi.

  3. #63

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Benim CB500F ile şehir içi ort. 3,6l/100km. 6. vites 4000dd'da kadranda 85 gösterir, 6000dd'da 127.

    Bu motorla uzun yol tecrübem yok ve anlık yakıt tüketimine bakmıyorum, depoyu fullemeden fullemeye trip sayacı sıfırlamadan önce ort. tüketime bakıyorum.

    Uzun yolda ben genelde şehir içinden az yakıyorum. Anlık gösterge şaşırtabilir...

  4. #64

    Üyelik
    18 Temmuz 2017
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    MONSTER 696 DUCATİ
    Bende mt25 abs var. 90-120 aralığında 3.3 felan yakıyorum. Geçenlerde bu olayı uzun yolda yaptım uzun dediğim 70 km mesafede 2.7 yazıyordu ekranda.

  5. #65

    Üyelik
    11 Haziran 2019
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    N/A
    bu başlıkta iyi CB500 muhabbeti dönmüş ben bile satıp bundan almayı düşünüyorum )
    pea bunu beğendi.

  6. #66

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha mt-25
    Alıntı gurhank adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu başlıkta iyi CB500 muhabbeti dönmüş ben bile satıp bundan almayı düşünüyorum )
    valla benimde aklımı çeldi. ikinci ellerine kıymet bindirmeyin şimdi. hep bunlar honda lobisinin işleri
    gurhank bunu beğendi.

  7. #67
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Anlık yakıt tüketiminin %100 doğru sonuç verdiğini düşünmüyorum. Aynı şekilde ortalama da. Doğru ölçümü benzinliğe gidip tekrar depoyu doldurduğunuzda yaparsınız. Anlık tüketime kaldiysak mt09 anlık tüketim 3.2 gözüküyor ama benzinliğe gittiğimde ki hesap 5 litrenin altında çıkmıyor

  8. #68
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    O zaman biraz da olumsuz tecrübelerden bahsedeyim, " adamlara bak yaaa herkes motorunu övüyor " olmasın .. Gerçi motor aksamında ya da yürüyenin de, ne bileyim abs ya da frenlerde bir sorun yaşamadım, inancım da yaşamayacak olmak zaten de şöyle bir şey yaşadım ..

    Sağa viraj alıyordum hızım max.40 km, yerde yağ var, e yağmurda yağıyor düştüm sağa doğru, motosiklette kendi ekseninde 2 tur attı koruma takozunun üzeride ..

    Gidonun sağ elcik kısmı yukarı yükseldi ( gidonun sağ tarafı yükseldi yani )
    Sağ ayak peg ( sürücü ) basamağı kırıldı
    Egzozu tutan ince parça kırıldı
    Koruma takozu yamuldu

    Yani ben de aynı hızla düştüm ben de bu kadar hasar olmadı :D

    Ne yaptım ?

    Egzozun o tutan parçasına kaynak yaptırdım
    Gidonu düzelttirdim
    Sağ ayak çıkma peg taktırdım
    Koruma takozunu düzelttirdim.

    Motorun zarar gören parçalarına baksan takla attı zannedersin
    ---------------------------------------
    Bu arada tüketim verisi yarım litre kadar fazla gösteriyor ben çok defa ölçtüm 4 lt yi geçmedi yakıt tüketimi, çoğu zaman 3.4 - 3.8 arası ..
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  9. #69

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlık yakıt tüketiminin %100 doğru sonuç verdiğini düşünmüyorum. Aynı şekilde ortalama da. Doğru ölçümü benzinliğe gidip tekrar depoyu doldurduğunuzda yaparsınız. Anlık tüketime kaldiysak mt09 anlık tüketim 3.2 gözüküyor ama benzinliğe gittiğimde ki hesap 5 litrenin altında çıkmıyor
    Ortalamayı tripmetre ile mutlak tüketim üzerinden (CB500F tripmetreyi sıfırladığınız andan itibaren ne kadar yakıt sarfettiğinizi de gösteriyor) hesaplıyorsa sizin yöntemden çok daha doğru tutar. (Pompadan pompaya pompacıdan pompacıya fark var fullemede, dolum sırasında motorun eğimi bile etkiler...)

    Akşam bakarım tripmetre ile tüketim değerlerine, bölüp ort. tüketim değeri ile fark çıkarıyor mu kontrol ederim...

  10. #70
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ortalamayı tripmetre ile mutlak tüketim üzerinden (CB500F tripmetreyi sıfırladığınız andan itibaren ne kadar yakıt sarfettiğinizi de gösteriyor) hesaplıyorsa sizin yöntemden çok daha doğru tutar. (Pompadan pompaya pompacıdan pompacıya fark var fullemede, dolum sırasında motorun eğimi bile etkiler...)

    Akşam bakarım tripmetre ile tüketim değerlerine, bölüp ort. tüketim değeri ile fark çıkarıyor mu kontrol ederim...
    Depoyu ağzına kadar doldurtmuyorum. pompa tabancası kendi kendine durduktan sonra 3-5 liralık daha koyuyor her seferinde bu şekilde alıyorum hesabım doğru. Ortalama genellikle doğru ama anlık tüketime bakarak bu hesap yapılmaz yoksa yokuş aşağı gazı birakinca 2.5 e düşüyor

  11. #71

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Aynen, anlık tüketim güzel bir bilgi ama bu bağlamda yanıltabilir. Aslında hiç koymasalar daha iyi; ne yakıyor bakayım diye gözü yoldan ayırmaya sebep oluyor

  12. #72

    Üyelik
    20 Mart 2017


    Yakıt konusunda ilk aldıgımda bir sene tuttum depodan depoya ortalama 3,8 -3,9 civarı cbr500r yaklaşık 6-7 bin km lik veri yanılmış olmam bu kadar uzun veride pompa ve yok egim yok pompacı ihmal edilir her halde , artı eksi toplamda 2 litre ya oyanar ya oynamaz...

    %80 -90şehir dışı %10-20 şehir içi , şehir dışında 120-130 dan pek aşagı düşmem yeri gelir 160-180de giderim otoyollarda , bölünmüş yollarda 100-130 bandında .

  13. #73

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ortalamayı tripmetre ile mutlak tüketim üzerinden (CB500F tripmetreyi sıfırladığınız andan itibaren ne kadar yakıt sarfettiğinizi de gösteriyor) hesaplıyorsa sizin yöntemden çok daha doğru tutar. (Pompadan pompaya pompacıdan pompacıya fark var fullemede, dolum sırasında motorun eğimi bile etkiler...)

    Akşam bakarım tripmetre ile tüketim değerlerine, bölüp ort. tüketim değeri ile fark çıkarıyor mu kontrol ederim...
    Bugün baktım:
    - Tripmetre: 239,5km
    - Sarfiyat: 8,9l
    - Göstergede görünen ort. tüketim: 3,7l/100km
    - Sağlama hesap: 8,9÷239,5×100 = 3,716l/100km
    - Gösterge tüm değerleri virgülden sonra tek haneye yuvarlıyor, bununla birlikte raporladığı değerlerin hepsi birbirini tutuyor.

    Sonuç olarak CB500F'imin sarfiyat verileri tüm unsurları ile birlikte tutarlı.

  14. #74

    Üyelik
    08 Temmuz 2019
    Şehir
    Angara
    Motosikleti
    390duke + cbf1000
    5bin km dir 390 kullanıyorum. bu 3 arasında 390 5 gömlek daha üstün. Net.
    SRDR KTM 390 bunu beğendi.

  15. #75
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Alıntı mr.creative adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5bin km dir 390 kullanıyorum. bu 3 arasında 390 5 gömlek daha üstün. Net.
    Tercih meselesi. 390Duke ve CB500F aynı güç sınırında motorlar. Ama KTM nin açık ara çok daha iyi bir yürür aksamı var. Ve çok hafif. CB500F daha kullanıcı dostu. Gaz kontrolü daha kolay. KTM' nin imzalı ve bilinen modern bir tasarımı var. CB500F klasik düz bir japon motosikleti. İkiside az yakıyor. Honda garanti ve Türkiye' de ki servis ağı ile her markadan önde tartışmaya açık bile değil bu durum. KTM hindistan' dan çıkan motorları ile biraz kötü bir karne sergiliyor. Malzeme kalitesi Avusturya' dan çıkanlar gibi değil. 5 gömlek üstün hiç değil Duke, RC serisinden blok patlatma, kol çıkarma gibi tatsız sorunlar okuduk. Honda' nın da sanırım ilk CB500R ve F serisinde bir şamandıra sorunu vardı. Ama 2016' dan sonra bu giderildi. Diğerleri de geri çağırma ile düzeltildi diye biliyorum.

    A2 güç sınırına kadar her markanın belli bir kalite seviyesi var. Orta segment bile değil aslında bu motorlar. Hepsinde kronik arızalar. Ufak tefek problemler olabiliyor. Sonuçta gençler için uygun fiyatlı olsun diye üretiliyor. Yani medeniyet olan memleketlerde fiyatları uygun

    Burada kişi karar vermeli.

    Uzun vadeli kullanım ve her il' de garanti için CB500F
    İtlik, köpeklik hafiflik ve bol bol teker için Duke390

    Açıkcası bu fiyatlara çıkmışken R25 ve Dominar bakmazdım. Üstteki iki motor bunları şamar oğlanı yapıyor. Hem kalkışta hem virajlarda.
    IVIT IR YİRMİBİS İKİYİZZZZZ YIPIYOOO IMIIIIII dediğinizi duyar gibiyim. Yapar yaparda 3 yıl sonra filan yapıyor onu gerek yok. Şehir için keyifli değil. Öyle giderken gereksiz fazla yakıyor. Hep yüksek devir sürmek zaten mümkün değil. Sürekli alt devirlerde torku olan Duke390 ve CB500F gibi makineler şehir içinde çok daha keyifli.
    MimTolga, gurhank, atalayalper ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  16. #76

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    oialdemir'in yazdıklarına katılıyorum, CBR500R/CB500F için şunu ekleyebilirim, konfor, az yakıt sarfiyatı ve uzun yola gelen bir motosiklet istiyorsanız, pistte yolda kudurtmak peşinde değilseniz adres Honda'dır. Şu shootout yazısında amortisörleri pist için yumuşak bulmuşlar, doğrudur, ama yol ve sağduyulu kullanım için gayet iyiler. Benim ekipmanlı + bagajlı 105-110kg ağırlığımla (boy 1,90 - konforunu oradan anlayın, çok rahat oturuyorum, nasıl becermişlerse) gayet güzel başa çıkıyorlar ve kullandıktan sonra dayak yemiş gibi de olmuyorum. Artık karar kişinin kullanma tarzı ve ihtiyaçlarına göre...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:32 ----------

    Bir de şu shootout yazısına takıldım, daha yeni amortisör bakımı ve ayarlaması yaptım; bu tip incelemeler yaparken sürücüler acaba hem ön hem de arka için static sag ve sag ayarlarını kendi ağırlık ve sürüş tarzlarına göre ayarlıyorlar mı, çok merak ediyorum...

    Ben biraz sert tarafta kullanıyordum CB500F'i, ön önyükleme 2 arka 7 olarak, yağ değiştirdikten sonra ön 3 arka 6 olarak yumuşattım çok daha konforlu oldu. (Önde önyükleme rakam azaldıkça arkada arttıkça artıyor...) 2/7'de bayağı kazık gibi oluyordu, virajda zorladığım zamanlarda bile bir güvensizlik hissettirmedi. (Tabi yol koşullarında, pist değil...) Yani demem o ki motorun üzerine konmuş amortisörler gerçekten motorla uyumlu. Üst seviye değiller ama motorla (kullanım amacı içerisinde kaldığınız sürece) gayet iyi başa çıkıyorlar. Aynı amortisörleri daha uzun yay ve önde önyüklemesiz olarak NC750X'e kullanmışlardı, onda hakikaten yay değiştirmeden çok yumuşak kalıyordu. Nc'nin arka ise gerçekten b.mb.ktu. CB500F'tekiler motora gerçekten çok uyuyor.
    oialdemir bunu beğendi.

  17. #77

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oialdemir'in yazdıklarına katılıyorum, CBR500R/CB500F için şunu ekleyebilirim, konfor, az yakıt sarfiyatı ve uzun yola gelen bir motosiklet istiyorsanız, pistte yolda kudurtmak peşinde değilseniz adres Honda'dır. Şu shootout yazısında amortisörleri pist için yumuşak bulmuşlar, doğrudur, ama yol ve sağduyulu kullanım için gayet iyiler. Benim ekipmanlı + bagajlı 105-110kg ağırlığımla (boy 1,90 - konforunu oradan anlayın, çok rahat oturuyorum, nasıl becermişlerse) gayet güzel başa çıkıyorlar ve kullandıktan sonra dayak yemiş gibi de olmuyorum. Artık karar kişinin kullanma tarzı ve ihtiyaçlarına göre...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:32 ----------

    Bir de şu shootout yazısına takıldım, daha yeni amortisör bakımı ve ayarlaması yaptım; bu tip incelemeler yaparken sürücüler acaba hem ön hem de arka için static sag ve sag ayarlarını kendi ağırlık ve sürüş tarzlarına göre ayarlıyorlar mı, çok merak ediyorum...

    Ben biraz sert tarafta kullanıyordum CB500F'i, ön önyükleme 2 arka 7 olarak, yağ değiştirdikten sonra ön 3 arka 6 olarak yumuşattım çok daha konforlu oldu. (Önde önyükleme rakam azaldıkça arkada arttıkça artıyor...) 2/7'de bayağı kazık gibi oluyordu, virajda zorladığım zamanlarda bile bir güvensizlik hissettirmedi. (Tabi yol koşullarında, pist değil...) Yani demem o ki motorun üzerine konmuş amortisörler gerçekten motorla uyumlu. Üst seviye değiller ama motorla (kullanım amacı içerisinde kaldığınız sürece) gayet iyi başa çıkıyorlar. Aynı amortisörleri daha uzun yay ve önde önyüklemesiz olarak NC750X'e kullanmışlardı, onda hakikaten yay değiştirmeden çok yumuşak kalıyordu. Nc'nin arka ise gerçekten b.mb.ktu. CB500F'tekiler motora gerçekten çok uyuyor.
    NC ile CB500F karşılaştırınca amartisör aynı ama ;
    EE hacı aralarında 40 kg var bir zahmet uysun birisi 191 kilo digeri 230 kilo , 230 kilo olana bir de endruo muamelisi yapıp vuruyorsun üçlü çantayı yükü biniyorsun iki kişi sokuyorsun bozuk yola ...

    NC de bom..k olan amartisör bunda çiçek hissi verir, normal..

    Motora göre çok oturaklı ,gerçekten uygun .
    oialdemir bunu beğendi.
    İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.

    If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.

  18. #78
    Mehmet_SIRLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1290SDGT
    Merhaba

    Bilgi açısından yazayım dedim.

    2016 model Duke 390 ı sıfır almıştım şuan 57.000 km de. Yaz kış tepe tepe kullandım. Yorumsuz olarak karşılaştiğim arızalar aşağıda.

    Arka amortisör - garantiden
    Gösterge ve beyin - garantiden
    Hava filtre kutusu - garantiden
    Şarj bobini - garantiden
    Radyatör - garantiden
    Ateşleme bobini - ücretli
    Soğutma suyu eksiltiyordu. Motora sızıyormuş motor bloğu açılıp izolasyonu yeniden yapıldı - ücretli
    Egzost zırıltı sesi yapıyordu kaynak yapıldı - ücretli.

    Bu arada hala kullanıyorum.

    4 zincir dişli ve 2 lastik değiştirdim.
    oialdemir, pea ve Cyan bunu beğendiler.

  19. #79

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, lastik, amortisör yağı ve keçeleri (arıza verdiğinden değil, zamanı geldiğı için - kimse yapmıyor ama ben takığım amortisör konusuna...), ön arka fren balataları ve fren sıvısı dışında benim CB500F'te değişen bir şey yok. (Tamamı sarf malzemesi parçası...)

    Kış başı da yeni zincir dişli seti takacağım, balatalar da gene değişir. Diskler de kontrol edilir, belki arkayı değiştiririm. Bujilerin de zamanı gelir herhalde.

    2016/21.000km.

    Honda güvenirliğinin (reliability) gözünü seveyim.
    MimTolga bunu beğendi.

  20. #80
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Alıntı Mehmet_SIRLI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba

    Bilgi açısından yazayım dedim.

    2016 model Duke 390 ı sıfır almıştım şuan 57.000 km de. Yaz kış tepe tepe kullandım. Yorumsuz olarak karşılaştiğim arızalar aşağıda.

    Arka amortisör - garantiden
    Gösterge ve beyin - garantiden
    Hava filtre kutusu - garantiden
    Şarj bobini - garantiden
    Radyatör - garantiden
    Ateşleme bobini - ücretli
    Soğutma suyu eksiltiyordu. Motora sızıyormuş motor bloğu açılıp izolasyonu yeniden yapıldı - ücretli
    Egzost zırıltı sesi yapıyordu kaynak yapıldı - ücretli.

    Bu arada hala kullanıyorum.

    4 zincir dişli ve 2 lastik değiştirdim.
    Bu yazdıklarınız başka marka bir motorda olsaydı. Anasına avradına söverdi herkes. Ama o bir KTM o bir avrupalı. O yüzden hiç yaşanmamış gibi devam ediyoruz
    YasinC bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)