Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

genelde ön fren mi kullanılır arka fren mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    İki tekerde hep ön fren kullanılır genel olarak


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Duydugum kadariyla Ducati'lerde arka fren yokmus. Cikartmaymis fren parcasi gibi gozuken seyler hep...

  3. #23
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 2019
    bu tip konular ara ara hortlatılmalı, çünkü sitede halen bilmeyen bir çok kişi var.

    Motorda yavaşlamak veya durmak için öncelik her zaman ön frendir, neden mi? Eğer motorda öncelikli arka freni kullanırsanız, motor yavaşlarken ön amortisörlere yük biner ve motorun arkası bu yığılma ile hafifler, ne olur bu esnada, sıktığımız arka fren anlamsız olmaya başlar, bu da ya fren mesafesini uzatır ya da klasik arka teker kaymaya başlar.

    Ön freni kontrollü şekilde sıkarsanız motor gerçekten frenle durur, arka fren ise bu esnada yardımcı durdurucu görevi vardır, asla birincil durdurma şansı yoktur.

    Peki bu arka fren hiç mi öncelikli bir işe yaramaz? Tabi ki yarar bilhassa yavaş dönüşlerde arka fren kullanılır, ön frene dokunulmaz, motorun hızı fazla ise azaltma amaçlıdır, ayrıca virajlarda hızlı iseniz arka frene köklemeden kontrollü hafifçe arka fren uygulanır, tabi ki virajda fren yapmak her zaman risktir ancak ön fren neredeyse hiç arka frende gerektiğinde dikkatli kullanılmalıdır, zaten viraja doğru hızla girmek en önemlisi ki, o hız için en başta bahsettiğim ön fren uygulaması yapılmalıdır.

    Ani durumlarda sadece ön fren sıkılmaz, abs li olmayan motorlarda bilhassa ıslakta ön hemen devrilir, ön ve arka %70 ön %30 arka gibi oranlarda sıkılmalıdır. Yıllardır bunu biliyorum yanlışım varsa düzeltin.

    Ayrıca büyük motorlarda neden önde çift disk var bir düşün

  4. #24

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    İki tane varken neden tekini kullanalım ki? Ön ve arkayı birlikte, motosikletin dengesini koruyacak şekilde (öne aşırı yığılmasın veya önü aşırı kalkmasın) kullanmak gerekir.

    Sadece arkayı yoğun trafikte manevra yaparken veya yürüyüş hızlarında ilerlerken kullanıyorum. (Krankın ne kadar etkili bir jiroskop yani denge aracı olduğunun kanıtı; yüksek hızda dönen oldukça ağır bir parça, sağlam momenti var...) Bir de arazide sürerken kullanımı var kıçı kaydırıp çok keskin dönüşler almak için...

  5. #25
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok yanlış bir sürüş alışkanlığı edinmişsin, kara taşıtlarını ön tekerlere uygulanan fren gücü durdurur. Arka tekerlere uygulanan fren gücü sadece yavaşlatır.

    Tüm kara taşıtlarında, özellikle güçlü motosikletlerin ön tekerindeki disk boyutu ile arka tekerdeki disk boyutuna bakınca anlamak lazım zaten. Hatta bir çok güçlü motorda önde çift disk vardır.
    Olcay abi arkadaşa disk boyutu yerine motor tipine göre frenlemenin farkından bahsetsen daha iyi olabilirdi zira scooterda motorun agırlıgı arka lastıkte oldugu ıcın frenledıgınde on frenden daha etkili bi fren oluyor. Yuksek cc motorlarda ise genel olarak motor agırlıgı onde oldugu ıcın on frenlere onem verılır ki olcay abininde dedigi gibi ön diskler daha büyük ve etkili yapılıyor bu sebepten ötürü.
    https://www.instagram.com/besafes1kr/

  6. #26

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı caglar48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olcay abi arkadaşa disk boyutu yerine motor tipine göre frenlemenin farkından bahsetsen daha iyi olabilirdi zira scooterda motorun agırlıgı arka lastıkte oldugu ıcın frenledıgınde on frenden daha etkili bi fren oluyor. Yuksek cc motorlarda ise genel olarak motor agırlıgı onde oldugu ıcın on frenlere onem verılır ki olcay abininde dedigi gibi ön diskler daha büyük ve etkili yapılıyor bu sebepten ötürü.
    Yanlış bilgi. Çok uzatmayacağım, sadece scooter'ınızın ön ve arka disk boyutlarına bakın yeter...

  7. #27
    kulspruta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 / 2019
    Ben absli bir scooter ile başladım motosiklete. Viraj hariç ikisini birlikte kullanıyorum ve öyle alıştım. Olur da viraja hızlı girmişsem ya da virajda yavaşlamamı gerektiren bir durum olursa arka fren ile yavaşlıyorum.

    Ara ara boş yollarda frenleme çalışırım en etkilisi bana göre dozajlayarak kombine fren. Tek bir fren kullanma durumunda da ön fren daha etkili. Tabii ki abs yoksa ön freni daha dikkatli kullanmak gerekir.

  8. #28
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış bilgi. Çok uzatmayacağım, sadece scooter'ınızın ön ve arka disk boyutlarına bakın yeter...
    Yanlış olan nedir acaba acıklarsanız sevinirim fren mantıgını fiziken bana açıklarsanız çok sevinirim. Ağırlık merkezi motorun nereye yakınsa ordakı frenı basmak herzaman daha cok etki edecektir.
    https://www.instagram.com/besafes1kr/

  9. #29
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Ön firene asıldım zınk dedi...
    Arkaya abandım çat etti..
    Dedim emmioğlu ben bu işi anlamadim..
    Rampa aşağı motur kendinden geçti..

    Ne arka firene ne ön firene güven..
    Sen sen ol verme namerde dirhem...
    Sağ bilekte varsa hakimiyet
    Gerisi hem yalan hemde boş elem..

    Fethiye yollari hem dik hemde bol virajlı..
    Sibief yuz ellimin gözleri olur yaşlı..
    Zorlama hala oğlu verme dip gazı...
    Çek kenara şişirme moturu gayrı...

  10. #30
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön firene asıldım zınk dedi...
    Arkaya abandım çat etti..
    Dedim emmioğlu ben bu işi anlamadim..
    Rampa aşağı motur kendinden geçti..

    Ne arka firene ne ön firene güven..
    Sen sen ol verme namerde dirhem...
    Sağ bilekte varsa hakimiyet
    Gerisi hem yalan hemde boş elem..

    Fethiye yollari hem dik hemde bol virajlı..
    Sibief yuz ellimin gözleri olur yaşlı..
    Zorlama hala oğlu verme dip gazı...
    Çek kenara şişirme moturu gayrı...
    al abi benden sana bir orijinal bir fethiye türküsü

    Ford Minibüsüm çalıştı,
    sibopları alıştı
    Geri vitese atınca,
    şanzımanı karıştı

    Yandım imanım imanım,
    eksoz dumanım..

    Radyatör su kaynattı,
    sibopları oynattı
    2-3 takla attı,
    şarampole yan yattı

    Yandım imanım imanım,
    eksoz dumanım

    Ford Minibüsüm tekledi,
    Karabel'i çekmedi
    Ağustos sıcaklığında,
    Çökek'li kızları bekledi

    Yandım imanım imanım,
    eksoz dumanım

    Ford Minibüsüm kırmızı,
    Bayırda gördüm kızı
    Sol yanakta üç ben var,
    sandım seher yıldızı

    nakarat

    Ford Minibüsüm çalıştı,
    toz dumana karıştı
    Kavaklı'dan aşağı,
    Mercedes'le yarıştı…

  11. #31

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı caglar48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış olan nedir acaba acıklarsanız sevinirim fren mantıgını fiziken bana açıklarsanız çok sevinirim. Ağırlık merkezi motorun nereye yakınsa ordakı frenı basmak herzaman daha cok etki edecektir.
    Fizik size kendi mantığını öğretecektir illa ki Daha erken öğrenmek için Google'da yandaki iki kelimeyi aratabilirsiniz; "weight transfer". Çıkan sonuçlardan biri burada.

    İyi okumalar, umarım yazıda beklediğiniz kadar fizik vardır... (İpucu: Yazıda "torque" kelimesini aratın.)
    maktama bunu beğendi.

  12. #32

    Üyelik
    05 Mayıs 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Şuanki motorum 25bin oldu arka balatalarım sıfır gibi. Sadece Işık’larda durduktan sonra başarım yada ufak süratlerde. Olmasada olur gibi. Yedek firen ��

  13. #33

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış bilgi. Çok uzatmayacağım, sadece scooter'ınızın ön ve arka disk boyutlarına bakın yeter...

    Yamaha XMax 250, Xmax 300...ön 267mm arka 245mm
    Yamaha D'elight.............ön 180mm arka 152mm
    Honda Forza 250.............ön 256mm arka 240mm


    İlginç bir tesadüf(!) olarak hepsinde ön disk çapı arkadan büyük. Bir başka ilginç bir tesadüf de ön kaliperlerde arkadakinden daha fazla piston olması. (Bu ikinci olgunun - dolaylı olarak - fren balatalarının önde daha büyük olması sonucunu doğurduğunu da kaydetmek gerekir...)

    Ne garip değil mi? Scooter'ları durduran arka fren ama ön diskler daha büyük, ön kaliperlerde daha fazla piston var ve ön fren balataları daha büyük.

    Çok acayip... Kafam karıştı vallahi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:05 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fizik size kendi mantığını öğretecektir illa ki Daha erken öğrenmek için Google'da yandaki iki kelimeyi aratabilirsiniz; "weight transfer". Çıkan sonuçlardan biri burada.

    İyi okumalar, umarım yazıda beklediğiniz kadar fizik vardır... (İpucu: Yazıda "torque" kelimesini aratın.)
    Bir de şu video var, görsel anlatıyor, kafada canlandırmaya gerek kalmıyor:

    Olcay Avşar bunu beğendi.

  14. #34
    TempesTr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2018
    Şehir
    Ordu
    Motosikleti
    Triumph 1200 RS
    Arka freni sadece gidonu çok çevirmem gereken durumlarda ve gerekli görürsem ön frene ilave olarak kullanıyorum.

  15. #35
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Abs varsa farketmez.Sadece gidon dönükken ön frene basmamaya çalış,yeter.

  16. #36
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Abs varsa fark etmez mi qwehrhwhxj

    Aylarca arka freni tutmayan er5 kullanmıştım. Düşük hızlar harici sorun olmadı.
    Tam tersi durumu cesareti olan denesin

  17. #37

    Üyelik
    24 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 750 X DCT
    https://youtu.be/JJkvrzLWQyw

    Konuyla ilgili açıklayıcı bir video ..
    Cyan bunu beğendi.

  18. #38
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    tabi ki ön fren. arka fren durdurmuyor ki, istediğin kadar sık. kaya kaya gelirsin. ilk sıkışta arkayı sıkıp saniyesinde ön frenede dokunman gerekiyor. fakat küçüklükten gelme alışkanlık ile ön freni sadece iki parmak ile yavaş yavaş sıkacaksın. panik anı veya normal zamanda eğer ki aniden ön freni sıkarsan düşme olasılığın çok yüksek. ön freni sıkarken yavaş yavaş sertleştire sertleştire sıkman gerekiyor. arka fren yavaşlatır,ön fren durdurur. bu kural hep bilinir.

  19. #39
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Sadece ön fren kullanıyorum.Ön yetersiz gelirse belki arka ile destek verilebilir.Fakat o zaman frenle ilgili değil güvenli sürüşle ilgili bir problemin olduğunu düşünmek gerekir.Arka freni sadece 25 30 km hızın altındayken kullanırım. Düşük hızda arka fren dengeye yardımcı olur.

  20. #40
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    troll falan değil yahu, ön freni kullanmaktan korkuyorum! öyle bir psikoz var bende, ön freni sıkarsam ön teker kayacak gibi geliyor..
    ben burada başka bir yorum yapıcam. ön takımın hissi diye birşey duydunuzu bilmem belki ben uyduruyorum ama bir motorda ön takımdan yani lastiklerden ve tutuş hissinden yorum yaparsak. eğer bu his yok ise fren yaptığında kaydığını veya kayacağını hissedersiniz( en azından bende) çözümü iyi lastiktir iyi lastikli ve kötü lastikli motorla fren deneyin dozajlayarak iyi lastik geri tepki verir tutuğunu hissettirir.
    Gerekli Kuvvet Damarlarındaki ASİL KANDA MEVCUTTUR!

    M.Kemal ATATÜRK


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)