Güvenli sürüş eğitimi sonrası
-
Merhabalar, Honda güvenli sürüş eğitimi alan arkadaşlara bir sorum olacak. Scooter ile 30.000, motosiklet ile 5.000 km tecrübesi olan birinin güvenli sürüşün tüm eğitimleri tamamlandıktan sonra direkt 4 silindir 600 cc motosiklete geçiş yapabilir mi? Eğitim alan bir kaç kişiden duydum böyle birşey sizlere de danışayım dedim.
Reklamlar
-
kadiRR s adlı üyeden alıntı
Merhabalar, Honda güvenli sürüş eğitimi alan arkadaşlara bir sorum olacak. Scooter ile 30.000, motosiklet ile 5.000 km tecrübesi olan birinin güvenli sürüşün tüm eğitimleri tamamlandıktan sonra direkt 4 silindir 600 cc motosiklete geçiş yapabilir mi? Eğitim alan bir kaç kişiden duydum böyle birşey sizlere de danışayım dedim.
Evet. Anormal bir durum yoksa (derinlik algısında sorun, fiziksel bir problem v.s...) kesinlikle geçebilir gözüyle bakıyorum. Ancak unutmayalım ki 600cc var, 600 cc var. Sakin kullanıma hitap eden bir 600cc daha makul görülebilir. Örneğin, agresif bir 600cc yerine CBF1000' i tercih ederim.
-
Merhaba,
Scooterin sürüş dinamikleri farklı geliyor bana, scooter tecrübem az..
Motosiklet 5000 km tecrube demişşin fakat hangi motor ve nasıl bir kullanım oldu bu kısım belirsiz.
600 rr gibi bir motor değil de 650f gibi bir motor bi ihtimal olabilir diyecektim fakat, sürüş, kaç yıldır ne şekilde kullanildi, ne kadar ilerletildi, sıkıntılı durumlarda kendine ne kadar hakimsin bunlara bakmak lazım kullanıcı olarak...
125 150 bi motordan geçmek riskli olabılır,yasin genç olması bu riski daha da artirir..Bi de şu var eğitim v.s. temel ve doğru bilgiyi verir fakat iki günlük eğitimden mucize beklenmez, bunu ne kadar pratik yaptıgin ve trafikte ne kadarını uyguladığınız önemlidir.Ayrica Gs1 deki kapalı alan eğitimi trafikte sadece bi yere kadar yararli bence...
Küçük cc den geçeceksen hem kullanıma hem ağırlığa alışmak için bence 30-40 beygirlik makine araya koymakta faydalı olacaktir.Senin için söylemiyorum fakat tanıştığım kısa zamanda körlemesine yüksek kilometreler yapmış çok insan oldu gel gör ki adeta şansa kullanmışlar..Konuya özel söyleyeceğim bence acele etmemelisin, zararı olmaz faydası olur.
Ek: Yasa, yaş sebebiyle 600 lük makineye müsaade etmiyor olabilir net bilgim yok.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Evet. Anormal bir durum yoksa (derinlik algısında sorun, fiziksel bir problem v.s...) kesinlikle geçebilir gözüyle bakıyorum. Ancak unutmayalım ki 600cc var, 600 cc var. Sakin kullanıma hitap eden bir 600cc daha makul görülebilir. Örneğin, agresif bir 600cc yerine CBF1000' i tercih ederim.
Size katılıyorum, zaten öyle bir geçiş yaparsam racing değilde sport touring tarzı bir motosiklete geçiş yapacağım.
Cevap ve öneri için teşekkürler bu arada 🙂
-
Motosiklet Eğitmeni
Eğitim aldığın hocalar sana en doğru cevabı verecektir.
Acele etme.
Sindire sindire.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
kefkes adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Scooterin sürüş dinamikleri farklı geliyor bana, scooter tecrübem az..
Motosiklet 5000 km tecrube demişşin fakat hangi motor ve nasıl bir kullanım oldu bu kısım belirsiz.
600 rr gibi bir motor değil de 650f gibi bir motor bi ihtimal olabilir diyecektim fakat, sürüş, kaç yıldır ne şekilde kullanildi, ne kadar ilerletildi, sıkıntılı durumlarda kendine ne kadar hakimsin bunlara bakmak lazım kullanıcı olarak...
125 150 bi motordan geçmek riskli olabılır,yasin genç olması bu riski daha da artirir..Bi de şu var eğitim v.s. temel ve doğru bilgiyi verir fakat iki günlük eğitimden mucize beklenmez, bunu ne kadar pratik yaptıgin ve trafikte ne kadarını uyguladığınız önemlidir.Ayrica Gs1 deki kapalı alan eğitimi trafikte sadece bi yere kadar yararli bence...
Küçük cc den geçeceksen hem kullanıma hem ağırlığa alışmak için bence 30-40 beygirlik makine araya koymakta faydalı olacaktir.Senin için söylemiyorum fakat tanıştığım kısa zamanda körlemesine yüksek kilometreler yapmış çok insan oldu gel gör ki adeta şansa kullanmışlar..Konuya özel söyleyeceğim bence acele etmemelisin, zararı olmaz faydası olur.
Ek: Yasa, yaş sebebiyle 600 lük makineye müsaade etmiyor olabilir net bilgim yok.
O zaman tecrübem den bahsedeyim size daha iyi görüş belirtmeniz için.
10 yaşında 125 cc scooter ile başladım. İlk motosiklet deneyimim 11 yaşında CBF 250 ile oldu. Bu deneyim çok devam etmedi bir kaç yüz km anca sürdüm. Boyum ve motoru yönetecek gücüm olmadığı için bir süre daha scooter ile devam etme kararı aldım. Daha sonrasında maddi imkansızlıklar sebebi ile bir süre ara verdim motosiklete. Ara sıra kullanıyordum yinede, sadece çok aktif kullanmıyordum. Ama bunun yanı sıra rahmetli Barkın ağabeyin videolarından bayağı teknik bilgi öğrendim. En son ehliyetimi aldıktan sonra125 cc scooter aldım bu scooter ile 30.000+ km yol yaptım günlük işe gidip gelmenin yanı sıra uzun yol sayılacak İstanbul-Tekirdağ arası gezi. Barkın ağabey den öğrendiğim teknik bilgileri de pratiğe döktüm bu zaman da bir çok yerde hayatımı kurtardı anlattığı seyler. Motosiklet ile yaptığım 5.000 kmyi de askere giden arkadaşımın motosikleti ile yaptım günlük şehir içi kullanımda.
Yasaya göre 2 yıllık a2 ehliyeti olanlar A ehliyete geçiş yapabiliyor. Buna göre 20 yaşında alacağım A ehliyetimi.
Şimdiden teşekkürler 🙂
-
trafik tecrüben çoksa ki baya km yapmışsın, sakin kanlı bir insansan ve kendine hakim olabiliyosan geçilir geçilmesine de yaşın çok gençmiş o yaşlarda insanda fazla bir cesaret, özgüven oluyor o yüzden bence tecrübeden ziyade yaş faktörü daha önemli. Kendinden eminsen yerli yersiz gazlamayacaksan kendini riske atmayacaksan istediğini al ama kendine hakim olamayacaksan uzak dur derim.
Güvenli sürüş eğitimleri muhakkak ki işe yarıyor ama mucize de beklememek lazım CC den ziyade temelleri öğretiyorlar orada yani ufak CC sürüleceksede eğitim alınmasında büyük fayda var.
-
Gelir durumunu bilmiyorum ama 125 cc bi scooterın yıllık masrafı, 4 silindir bir 600cc makinanın aylık masrafıyla yarışamaz sanırım. 2 scooterım var; 4 silindir değil çift silindir 250cc bi motosiklet kadar gideri yok ikisinin.
Taşıtların bakım-yakıt ve parça maaliyetlerini hesaplamazsan evde yatırırsın, yazık olur. Misal şu an kendi aracımı satsam 80bin lira civarı değeri var, 2004-2005 cayenne alıp binesim geliyo lakin yapamıyorum, alırım binemem
-
bu forumdan netleşecek bir konu değil; 30k km'yi düz yolda uzun yol yaparak boş boş da yapmış olabilirsin yada 5bin km olan adam sehir içi aktif trafik kullanımında yapmış daha tecrübeli de olabilir.
bunu ya kendın ya eğitim aldıgın hocalar yanıtlar anca.
-
11 Temmuz 2019, 08:38
#10
İş sende bitiyor, eğitmenler de seni ve sürüşünü tanıdıkça net yorumu yapacaktır.
Şahsi fikrim bukadar genç yaşta büyük cc makinelere çıkmanın mental açıdan riskli olduğunu düşünüyorum. O yaşlarda gereğinden fazla risk alınabilir, ikarus sendromunu çok erkenden tadabiliriz.
Bir de motosiklet işinin sonu yok, ben basamakları yavaş yavaş her motordan zevk alarak çıkma taraftarıyım. Şimdi 600 lük makine aldık, yarın yetmedi 1000 lik aldık ee sonra? Daha yolun başında zirveye çıkmış oluyoruz. Kazasız belasız sürüşler.
-
11 Temmuz 2019, 09:27
#11
Al kardeşim...
Yaşarsan, zevk alırsın.
Yaşamaz isen...Ölmüş eşşek aslandan korkmaz misali.
-
11 Temmuz 2019, 10:09
#12
İkarus sendromuna (Oldum benn savulun ! ) düşülmesin gerisi kolaydır Zaman +aklı kullanma sürüş tecrübesini olgunlaştıracaktır.
-
11 Temmuz 2019, 11:52
#13
COQ adlı üyeden alıntı
Eğitim aldığın hocalar sana en doğru cevabı verecektir.
Acele etme.
Sindire sindire.
Normalde aceleci bir yapım yoktur ama kendi paramı kazanana kadar motosiklete ara vermek zorunda kaldığım için geç kalmış hissediyorum kendimi. Dediğiniz gibi yinede en doğru cevabı hocalar verecektir. Teşekkürler cevabınız için.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:57 ----------
nyk adlı üyeden alıntı
trafik tecrüben çoksa ki baya km yapmışsın, sakin kanlı bir insansan ve kendine hakim olabiliyosan geçilir geçilmesine de yaşın çok gençmiş o yaşlarda insanda fazla bir cesaret, özgüven oluyor o yüzden bence tecrübeden ziyade yaş faktörü daha önemli. Kendinden eminsen yerli yersiz gazlamayacaksan kendini riske atmayacaksan istediğini al ama kendine hakim olamayacaksan uzak dur derim.
Güvenli sürüş eğitimleri muhakkak ki işe yarıyor ama mucize de beklememek lazım CC den ziyade temelleri öğretiyorlar orada yani ufak CC sürüleceksede eğitim alınmasında büyük fayda var.
Trafikte bayağı sakin kanlı biriyim, 4 silindir bir motosiklet alırsam genelde hafta sonları gezmek, virajların keyfini çıkarmak için alacağım. Şehir içinde günlük ulaşımımı scooter ile yapacağım. gereksiz risklere gireceğimi zannetmiyorum. yine de son kararı eğitimden sonra vereceğim tabii ki. Cavabınız için teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------
Birkan07 adlı üyeden alıntı
Gelir durumunu bilmiyorum ama 125 cc bi scooterın yıllık masrafı, 4 silindir bir 600cc makinanın aylık masrafıyla yarışamaz sanırım. 2 scooterım var; 4 silindir değil çift silindir 250cc bi motosiklet kadar gideri yok ikisinin.
Taşıtların bakım-yakıt ve parça maaliyetlerini hesaplamazsan evde yatırırsın, yazık olur. Misal şu an kendi aracımı satsam 80bin lira civarı değeri var, 2004-2005 cayenne alıp binesim geliyo lakin yapamıyorum, alırım binemem
9 senedir sürekli motosikletler ile ilgili birşeyler okuduğumdan o kadarını hesap ettim, günlük binersem binemem ama hafta sonları binmeyi düşündüğüm için masrafları karşılayabilirim gibi duruyor bakalım. Cevabın için teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:13 ----------
arndiol adlı üyeden alıntı
bu forumdan netleşecek bir konu değil; 30k km'yi düz yolda uzun yol yaparak boş boş da yapmış olabilirsin yada 5bin km olan adam sehir içi aktif trafik kullanımında yapmış daha tecrübeli de olabilir.
bunu ya kendın ya eğitim aldıgın hocalar yanıtlar anca.
Evet son kararı eğitmenlerin önerisine göre verceğim. Teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:14 ----------
kulspruta adlı üyeden alıntı
İş sende bitiyor, eğitmenler de seni ve sürüşünü tanıdıkça net yorumu yapacaktır.
Şahsi fikrim bukadar genç yaşta büyük cc makinelere çıkmanın mental açıdan riskli olduğunu düşünüyorum. O yaşlarda gereğinden fazla risk alınabilir, ikarus sendromunu çok erkenden tadabiliriz.
Bir de motosiklet işinin sonu yok, ben basamakları yavaş yavaş her motordan zevk alarak çıkma taraftarıyım. Şimdi 600 lük makine aldık, yarın yetmedi 1000 lik aldık ee sonra? Daha yolun başında zirveye çıkmış oluyoruz. Kazasız belasız sürüşler.
Evet Söylediğiniz gibi ıkarus sendromu benimde korktuğum birşey umarım yaşamam. ama özellikle son cümleniz çok hoşuma gitti ve mantıklı geldi. Cevabınız için teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------
oktay33 adlı üyeden alıntı
Al kardeşim...
Yaşarsan, zevk alırsın.
Yaşamaz isen...Ölmüş eşşek aslandan korkmaz misali.
Abi güzel demişsin de başka ihtimaller de var. Ben ölürüm sorun değil. Fakat sakat kalmak gibi, öldükten sonra arkandan sadece ağlamak ile kalmayıp hayata küsecek insanlar var. Biraz daha tedbirli hareket etme kanaatindeyim. Cevap için teşekkürler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)