Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

ATEŞLEME-İNDÜKSİYON BOBİNİ VE YOL AÇTIĞI SORUNLAR HAKKINDA BİLGİ AÇLIĞI

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    arkadaşlar herkese merhaba;

    şu an motorumda bir arıza var ve muhtemelen kaynağını buldum ve süreci buradan paylaşacağım.ancak bazı bilgiler vermenin yanı sıra bazı sorularım da olacak.ilgilenen ve paylaşımda bulunan arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum.

    öncelikle x max 250 karbüratörlü model motorum var 2.el aldım ve bu zamana kadar motorcuya pek elletmedim sayılır.ancak motora ateşleme gelmez oldu ve bir haftadır sıcaklardan dolayı sadece akşam saatlerinde yarım saat kadar kurcalayıp geri geliyorum.araştırmalarım sonucunda sorunun ateşleme bobininden kaynaklandığı hissine kapıldım pek emin olmamakla birlikte ama öncelikle değineceğim şey beni çok şaşırtan başka bir durum.
    şöyle ki ; bobini söktüğümde üzerinde mondial yazdığını gördüm ve nette araştırdığımda görsel olarak 150 lik bir modelle birebir aynı olduğunu gördüm..böylece aldığımdan beri çözemediğim hafif hafif egzost patlatma ve fazla yakıt tüketme sorununu kafamda çözmüş oldum ( mu acaba ) ??? ilk sorum bu...beni daha da şaşırtan ben bu motoru hemen hemen 150 km/H hızda da kullandım ve banamısın demedi.150 cc motorun bobini bu motora bu zamana kadar güçte eksilme olmadan nasıl hizmet etti? son zamanlarda daha çok yakmaya ve performanstan düşmeye başladı.sonunda da ateşleme gelmez oldu.akünün artı kutbundan hat çektiğimde de sadece ısınıyor ama herhangi bir ateşleme gelmiyor metal bir nesneye atlama yapmıyor ancak akım iletiyor.(hafiften gıdıklandık tabii :D ).şimdi ben de x max in orjinal bobini 150 tl civarı olduğundan suzuki gn 250 bobin siparişi vermeyi düşünüyorum.şeklen farklı olsa da bir şekilde uydurabilir miyim bu da bir diğer sorum..daha önce daelim s2 250ye aynı bobini kullanmıştım ve sonuç tatmin ediciydi...yorum yapacak ve alakasız bobinlerin birbiri yerine bu kadar uzun süre kullanılıyor olabildiğini ilk defa duyacaklara selamlarımla...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Yeni alıp taktığınızda sorun olmaması norma. Zamanla kavrulup direnci yükseldiğinde ateşlemede sorunlar zayıflamalar ve sonunda da direk devre kesimi olması kaçınılmaz.
    Yine de şekil bir yana orjinaline uygun ohm ve volt (çıkış) değerlerinde olmasına dikkat edin.
    Kural [ Z ] ve torque28 bunu beğendiler.

  3. #3
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni alıp taktığınızda sorun olmaması norma. Zamanla kavrulup direnci yükseldiğinde ateşlemede sorunlar zayıflamalar ve sonunda da direk devre kesimi olması kaçınılmaz.
    Yine de şekil bir yana orjinaline uygun ohm ve volt (çıkış) değerlerinde olmasına dikkat edin.
    şekilden kastım yerine oturması ,yani vida yuvası marifetiyle şase yapıyor sanıyorum.maalesef omaj ya da voltaj gibi değerleri belirtilmiyor.sorulduğunda da uzaylı muamelesi görebilriz diye düşünüyorum.şahsen ben 36 yaşındayım ve ilk kez geçenlerde vatan'da cep tel bakarken bir satıcının gerçekten teknik bilgiye sahip olduğuna şahit oldum :D ama görsel olarak şöyle de bir durum var, daelimin ya da gn 250 nin bobini çay bardağı boyutunda, bu motordan çıkan şarap mantarı kadar.iki kat kadar fark var.cevap için teşekkürler bu arada...

  4. #4
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Bir çok motosiklete ve arabaya tofaşın klasik eşşek kadar bobininide takan gördüm. Bende 45 yaşındayım,30 senedir motosiklet ve araba tepesindeyim ve evet tamircilerin teknik bilgiye sahip olanına çooooook az rastladım.
    Gerekirse internetten araştırıp kullanabilirsiniz. Konjektörde bile fişleri uyumlu olan alakasız markalar kullanılabiliyor. Mesela sanel.
    250 lik dodgenin direksiyon pompası megane 1 ile uyumlu,f 650 bmw nin sübap lastikleri toros ile,fren balataları keza öyle,üniversal olan ürünler var V.s v.s...
    Kendi kendinin tamircisi olmak en güzeli..

  5. #5
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir çok motosiklete ve arabaya tofaşın klasik eşşek kadar bobininide takan gördüm. Bende 45 yaşındayım,30 senedir motosiklet ve araba tepesindeyim ve evet tamircilerin teknik bilgiye sahip olanına çooooook az rastladım.
    Gerekirse internetten araştırıp kullanabilirsiniz. Konjektörde bile fişleri uyumlu olan alakasız markalar kullanılabiliyor. Mesela sanel.
    250 lik dodgenin direksiyon pompası megane 1 ile uyumlu,f 650 bmw nin sübap lastikleri toros ile,fren balataları keza öyle,üniversal olan ürünler var V.s v.s...
    Kendi kendinin tamircisi olmak en güzeli..
    Eyvallah hocam.keşke kendi kendimizin ustası olabilsek...Biraz yabancı sitelerde yamahanın bobininin model no'suyla arama yaptım ve sonra bir sitede 83 cc'den 600 cc'ye kadar honda'Nın birçok motorunun yanısıra suzuki kawasaki ve yamahanın da bir kaç modelinde bu bobinin kullnıldığını uyumlu araçlar listesinden gördüm...yani şu 100'lük motora 150'lik bobin taktım motor uçtu gibi şehir efsaneleri tümden çöktü benim için.demek ki aynı çaptaki bobin buji ,okuyucu,statör,konjektör vb.kombinasyona göre farklı ateşleme sonuçları veriyormuş...2o
    0 tl'lik mondial bobinini tekrar takmaya karar verdim.egzost patlatma sorununu çözecek mi bilmiyorum ama en azından iş göreceğine inanıyorum artık.zaten motoru da elden çıkarma zamanı geliyor yavaştan )
    cenkito bunu beğendi.

  6. #6
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı torque28 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah hocam.keşke kendi kendimizin ustası olabilsek...Biraz yabancı sitelerde yamahanın bobininin model no'suyla arama yaptım ve sonra bir sitede 83 cc'den 600 cc'ye kadar honda'Nın birçok motorunun yanısıra suzuki kawasaki ve yamahanın da bir kaç modelinde bu bobinin kullnıldığını uyumlu araçlar listesinden gördüm...yani şu 100'lük motora 150'lik bobin taktım motor uçtu gibi şehir efsaneleri tümden çöktü benim için.demek ki aynı çaptaki bobin buji ,okuyucu,statör,konjektör vb.kombinasyona göre farklı ateşleme sonuçları veriyormuş...2o
    0 tl'lik mondial bobinini tekrar takmaya karar verdim.egzost patlatma sorununu çözecek mi bilmiyorum ama en azından iş göreceğine inanıyorum artık.zaten motoru da elden çıkarma zamanı geliyor yavaştan )
    Egzos patlatmasi karburator ayarindandir bence. Ne kadar fazla besleme olur ve bu benzin tam yanamadan cig atilirsa egzosda patlar.
    Hava filtresi kirlendiysede ayni sey oluyor.
    Yakita hava yetersiz gelip tam yanmiyor egzosda patliyabiliyor.bunlar cekisden dusup faxla yakma sebebleri.
    torque28 bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  7. #7
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzos patlatmasi karburator ayarindandir bence. Ne kadar fazla besleme olur ve bu benzin tam yanamadan cig atilirsa egzosda patlar.
    Hava filtresi kirlendiysede ayni sey oluyor.
    Yakita hava yetersiz gelip tam yanmiyor egzosda patliyabiliyor.bunlar cekisden dusup faxla yakma sebebleri.
    Teşekkürler.Ancak karbüratöre defalarca fakir karışım yapacak şekil de dahil ayar yaptım.Minimize oluyor fakat bitmiyor.ayrıca fakir karışıma doğru ayar yapınca bir de sarsıntılı çalışma,performans kaybı ve stop etme sorunları ortaya çıkıyor.eğer bu bobinler yeterli kalite ve çıkış değerlerine sahip değilse benzinin tam yanmaması ve çiğ atılması egzost patlamasına sebep olabilir bence.hatta daha net ifadeyle olur.ama yeni bobini takmadan hatta onu taksak bile devam ettiği taktirde orjinalini takmadan bilemeyeceğiz.yine de 2017 tarihli bir bobin daha 2 yıl olmadan ve doğru düzgün kullanılmadan bozulduysa bu sorunları yaşamamda etkisi olma olasılığı yüksektir bence...
    cenkito bunu beğendi.

  8. #8
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    arkadaşlar yeni bobinle de taktım denedim olmadı.eski bobinin birbir aynısı.yalnız eski bobin mondialdi,bunda jantel ncr yazıyor.ama bence aynı yerde üretilip farklı marka basılmış gibi o kadar tıpatıplar.yeni bobini bozmayayım mantığıyla aküden direk akım verip denemedim.ancak şu an için sorun çözülmedi ve bobin değil gibi.motorun altında şaseye gelen kablolar bildiğiniz kadayıf olmuş.orayı kesip nispeten daha sağlam bir yerinden tekrar şasiye bağladım ancak çokta geriye gidemedim,zira grenaj müsaade etmiyor.-iç grenaj diyelim sabit- acaba ateşlemenin kesilmesine sebep olur mu? ayaklık müşür bağlantısın keserek de denedim.en sonunda bu güneşin altında isyan ettim dayanamadım geri döndüm...okuyucu mokuyucu işlerine girsem buharlaşacaktım zira...aklıma başka birşey gelmiyor.normal marş çeviriyor ama ateşlemede tık yok.sigortaların tamamı sağlam.far sinyal korna vb. hatasız çalışmakta...

  9. #9

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    okuyucu arızası olabilir stator pulser denilen parça ingilizcesi
    torque28 bunu beğendi.

  10. #10
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    Alıntı allegromod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    okuyucu arızası olabilir stator pulser denilen parça ingilizcesi
    ben de ondan şüpheleniyorum ama artık yordu beni.elektrik arızaları beni aşıyor bunu anladım.ulaşamadığım bir sürü kablo demeti var ve ölçüm yapmadan tespit edebilme şsansım yok...

  11. #11
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Buji aralığı çok olursa marşla soğuk çalışma zorluğu,çok kapalı olursa gaz kesince kompresöre binince patırdama sorunu ortaya çıkar. Bujinizi kontrol ettiniz mi?

  12. #12

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    o kadar zor değil aslında ama bu işler tam başarırken pes edersin gidersin ustaya o da senin yapacağını yapar
    torque28 bunu beğendi.

  13. #13
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buji aralığı çok olursa marşla soğuk çalışma zorluğu,çok kapalı olursa gaz kesince kompresöre binince patırdama sorunu ortaya çıkar. Bujinizi kontrol ettiniz mi?
    hocam değil buji sırasıyla pipo,pipoya gelen kablo, ve dahi o kabloyu da sökersek indüksiyon bobininin çıkışında bile ateşleme yok.buji 2 aset var.ikisi de gayet iyi durumda.biri yedek.tırnak aralıklarını kendim ölçerim zaman zaman 0.7 dir ortalama her zaman...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:38 ----------

    şimdi okuyucnun olduğu yeri açacağım diyelim karşıma çıkan tabloda kopuk sökük birşey yoksa okuyucunun önünden fırt fırt diye birşey geçirerek ateşleme alacağıma pek ikna olmadım forumdaki konulardan :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:40 ----------

    Alıntı allegromod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o kadar zor değil aslında ama bu işler tam başarırken pes edersin gidersin ustaya o da senin yapacağını yapar
    şimdi okuyucnun olduğu yeri açacağım diyelim karşıma çıkan tabloda kopuk sökük birşey yoksa okuyucunun önünden fırt fırt diye birşey geçirerek ateşleme alacağıma pek ikna olmadım forumdaki konulardan :D

  14. #14
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    arkadaşlar epeydir foruma girmeyince bu konu açık kalmış.bu sorunu çözdük.sorun 1 ADET KABLO İÇTEN KOPMUŞ.ÜLKEMİZDE GERÇEK BİR LİYAKAT SORUNU MEVCUT.sade binici olarak ben ilk olarak kablo kopmasından şüphelendim ancak kablo demetlerini takip edebilmek ve motoru sökebilmek için ne yerim ne de bilgim vardı.usta bu sorunu yaklaşık 2 ayda çözdü.daha sonra motorda hararet sorunu çıktı alır almaz.2 ayda da onu çözdü.inanmayacaksınız ama MOTORDA SU YOKMUŞ.ve önceki arızada sargının olduğu yeri iyi kapatamadığından motor yağ eksiltmiş ve yağsız susuz kalmış.bunu yapan ümraniyede CUMALİ USTA denilen ustalığın yanından geçemeyecek yüzü gülen ağzı laf yapan barut gibi gittiğinizde sizi pamuk gibi geri yollayan,cep telefonu zikirle çalacak kadar inançlı şark kurnazı yurdum esnafı.ümraniye ve civarında tavsiye edeceğiniz işini dürüstçe yapan 2 vida sıkıp 200 lira istemeyecek esnaf varsa ALLAH RIZASI İÇİN bana yazın.az kalsın motoru yakacaktık...

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Geçmiş olsun , Şenol Güneş Bulvarı nda Speed Motor var , bir uğrayın derim abi kardeş çalışıyorlar dürüst insanlardır..

  16. #16
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    Alıntı torque28 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar epeydir foruma girmeyince bu konu açık kalmış.bu sorunu çözdük.sorun 1 ADET KABLO İÇTEN KOPMUŞ.ÜLKEMİZDE GERÇEK BİR LİYAKAT SORUNU MEVCUT.sade binici olarak ben ilk olarak kablo kopmasından şüphelendim ancak kablo demetlerini takip edebilmek ve motoru sökebilmek için ne yerim ne de bilgim vardı.usta bu sorunu yaklaşık 2 ayda çözdü.daha sonra motorda hararet sorunu çıktı alır almaz.2 ayda da onu çözdü.inanmayacaksınız ama MOTORDA SU YOKMUŞ.ve önceki arızada sargının olduğu yeri iyi kapatamadığından motor yağ eksiltmiş ve yağsız susuz kalmış.bunu yapan ümraniyede CUMALİ USTA denilen ustalığın yanından geçemeyecek yüzü gülen ağzı laf yapan barut gibi gittiğinizde sizi pamuk gibi geri yollayan,cep telefonu zikirle çalacak kadar inançlı şark kurnazı yurdum esnafı.ümraniye ve civarında tavsiye edeceğiniz işini dürüstçe yapan 2 vida sıkıp 200 lira istemeyecek esnaf varsa ALLAH RIZASI İÇİN bana yazın.az kalsın motoru yakacaktık...
    madem yamaha kullanıyor git direk yamaha servisine hatta direk yamaha premiuma götür gerçekten güzel bakıyorlar işçilikleri vs de çok iyi en azından motoru tanıyan bilen gerçekten anlayan düzgün bir yere götürürsün çin malı vs olsa anlarım da yani hiç gerek yok bence risk almaya

  17. #17
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    teşekkürler nikkfurie .bundan sonraki arızada aklımda..adres bana uzak ama motor yürüyorsa deneyeceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:54 ----------

    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    madem yamaha kullanıyor git direk yamaha servisine hatta direk yamaha premiuma götür gerçekten güzel bakıyorlar işçilikleri vs de çok iyi en azından motoru tanıyan bilen gerçekten anlayan düzgün bir yere götürürsün çin malı vs olsa anlarım da yani hiç gerek yok bence risk almaya
    valla arkadaşlarım servisi şöyle önermediler.yeni modeller için bilgisayara bağlanıp arıza veren herşeyi değiştirip sonra da hepsini fatura ediyorlarmış...oysa sağlam bi usta arızayı nokta atış tespit edip direk çözebiliyor.hatta dinleyerek çoğu arızayı çözebiliyor.ama motor yürümeyince en yakın motorcuya çekiyoruz ve sonuç bu oluyor maalesef...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)