Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sert debriyaja çözüm

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Merhaba. Motosikletim 2009 ninja 250r daha önce daha yeni model ninjalarımda oldu ancak genel olarak hepsinin debriyajı sertti şuanki motorum ekstra dahada sert. Bu debriyaj için üretilen hidrolik bir sistem varmıdır alıp taksam?
    Scooter 100cc (35k) - Vitesli 125cc (14k) - 250cc (54k) - 600cc (6k)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Lengeli Fötr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBF 150 - Suzuki V-Strom DL-650
    Debriyaj telini wd40 ile yağla. Bu biraz yumuşatır

  3. #3

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Ben Motul 5100 kullanıyordum, buralarda bulamadım Castrol P1R aldım. Debriyaj ciddi oranda sertleşti, tamam yumuşak yine ama yani pamuk yumuşaklığı gitti. 2200 kmdeki Motul 5100 işini daha iyi yapıyormuş sanırsam. Titreşim de arttı anasını satiym 50 lira para saydım bide. Bugün debriyaj manetini, telini alttan üstten yağladım yine fayda yok.

  4. #4
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    wd40 ile olacak bir iş değil.GErek debriyaj gerekse gaz telinizi komple söküp gres yağı ile yağlayıp,tel kılıfı içine iyice gresi nüfus ettirdikten sonra tekrar montaj edin.Yaz ayı sıcakları ile beraber tel kılıfı içinde kaydırıcı özellik kaybolduğundan telde sertleşme ve bunun akabinde aşınmadan kaynaklı kopmalar yaşanır.Ayrıca tel montajında debriyaj ve gaz pimine giden uçtan uca bağlantıda "en az kıvrımla" montaj yapılmalı,ne fazla nede kısa uzunlukta olmamalıdır(sonradan tel değişimi yaptıysanız).WD40 sadece manet başlarını toz ve kirden temizlemek için haftalık uygulanan bir şey,sertliği azaltmaz.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  5. #5
    Lengeli Fötr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBF 150 - Suzuki V-Strom DL-650
    Alıntı BlackGhost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    wd40 ile olacak bir iş değil.GErek debriyaj gerekse gaz telinizi komple söküp gres yağı ile yağlayıp,tel kılıfı içine iyice gresi nüfus ettirdikten sonra tekrar montaj edin.Yaz ayı sıcakları ile beraber tel kılıfı içinde kaydırıcı özellik kaybolduğundan telde sertleşme ve bunun akabinde aşınmadan kaynaklı kopmalar yaşanır.Ayrıca tel montajında debriyaj ve gaz pimine giden uçtan uca bağlantıda "en az kıvrımla" montaj yapılmalı,ne fazla nede kısa uzunlukta olmamalıdır(sonradan tel değişimi yaptıysanız).WD40 sadece manet başlarını toz ve kirden temizlemek için haftalık uygulanan bir şey,sertliği azaltmaz.
    Beceremediğim için soruyorum. Teli gresle nasıl yağlıyorsunuz. Kullandığım motorda telin her iki ucunda topuz olduğu için teli kılıfından çıkaramıyorum. Bu durumda gresi içine nasıl basabiliriz? Ayrıca wd40 sertliği gayet de güzel alıyor

  6. #6
    drejj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Nmax
    Alıntı Lengeli Fötr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beceremediğim için soruyorum. Teli gresle nasıl yağlıyorsunuz. Kullandığım motorda telin her iki ucunda topuz olduğu için teli kılıfından çıkaramıyorum. Bu durumda gresi içine nasıl basabiliriz? Ayrıca wd40 sertliği gayet de güzel alıyor
    O teli gressle yağyalan varsa ona nmax'mi hediye edicem.Ayrıca gress wd40 göre katı bir yağ ve daha çok toz pislik tutacaktır.Şanzıman ya da motor yağı ile teli yağlamak daha mantıklı.

  7. #7
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Nalbura gidin, silikon yağı istiyorum diyeceksiniz.

    Eczaneye gidin, küçük bir enjektör isteyin.

    Enjektöre silikon yağını (silikon kalıp ayırıcı diye de geçer) bir miktar çekin.

    Debriyaj manetinden debriyaj telini çıkarın, dış spirali ile(dış kablo veya koruyucu hortum da diyebilirsiniz) iç tel arasında lastik bir conta göreceksiniz.

    Enjektörün iğnesini oraya bir cm kadar sokup çektiğiniz silikon yağını içine enjekte edin.

    Birkaç kez teli hareket ettirin, işlemi birkaç kez tekrarlayın. Fazla yağın debriyaj telinin alt kısmından sızdığını göreceksiniz. İşlem tamamdır.

    Silikon yağı bulamıyorsanız dişli yağı, bulamıyorsanız ince makine yağı(dikiş makinesi yağı), bulamıyorsanız eski motor yağınızı dahi kullanabilirsiniz. Ancak bunun orjinali silikon yağla yapılır. WD-40 gibi delici yağlarla da deneyebilirsiniz ancak enjektörle uygulamanız gerekecek, yani enjektörün arkasını açın ve spreyi içine sıkıp çıkardığınız pistonu yerine geri takıp enjekte edin. Böyle yaparsanız iki olumsuz etkiyle karşırsınız. İlki enjekröün içindeki lastik piston başı hemen şişer ve enjeksiyon yapamazsınız/enjektörü ikinci kez kullanamazsınız, ikincisi ise enjektörü bu şekilde doldurmaya çalışırken iğneden yağ kendiliğinden akacaktır.

    Sorun devam ederse daha uzun manet(manetiniz orjinal değil ise) kullanabilirsiniz.

    Veya sistemi hidroliğe çevirmeyi deneyebilirsiniz ki kısmen riskli ve külfetli olacaktır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:49 ----------

    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben Motul 5100 kullanıyordum, buralarda bulamadım Castrol P1R aldım. Debriyaj ciddi oranda sertleşti, tamam yumuşak yine ama yani pamuk yumuşaklığı gitti. 2200 kmdeki Motul 5100 işini daha iyi yapıyormuş sanırsam. Titreşim de arttı anasını satiym 50 lira para saydım bide. Bugün debriyaj manetini, telini alttan üstten yağladım yine fayda yok.
    Aynen öyle, MOTUL 5100 iyidir. Senin motosikletinde aynısı ile devam etmen uygundur. Çevrende satan yoksa internetten almanı öneririm. Cüzi gibi gelebilir ama çok yol yapıyorsan/yapacaksan 4lt' lik biraz daha ekonomik oluyor
    pea bunu beğendi.
    ...

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    ben orj maneti keserek 3 cm ek yaptırdım , senelerdir kullanıyorum baya yumuşak , ara sırada şırınga ile yağ sıkarım içine , deb. teli cok sertlestiyse bilinki o tel yakında kopacaktır , telin içini kendiniz 10 lira maliyetle yenileyebilirsiniz , yeni iç tel bisikletcide bile var , uygun ölçüde kesin içine sokun , ucundaki topuzları mengenede sıkıştırın , yeni teliniz hayırlı olsun ;)

  9. #9

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nalbura gidin, silikon yağı istiyorum diyeceksiniz.

    Eczaneye gidin, küçük bir enjektör isteyin.

    Enjektöre silikon yağını (silikon kalıp ayırıcı diye de geçer) bir miktar çekin.

    Debriyaj manetinden debriyaj telini çıkarın, dış spirali ile(dış kablo veya koruyucu hortum da diyebilirsiniz) iç tel arasında lastik bir conta göreceksiniz.

    Enjektörün iğnesini oraya bir cm kadar sokup çektiğiniz silikon yağını içine enjekte edin.

    Birkaç kez teli hareket ettirin, işlemi birkaç kez tekrarlayın. Fazla yağın debriyaj telinin alt kısmından sızdığını göreceksiniz. İşlem tamamdır.

    Silikon yağı bulamıyorsanız dişli yağı, bulamıyorsanız ince makine yağı(dikiş makinesi yağı), bulamıyorsanız eski motor yağınızı dahi kullanabilirsiniz. Ancak bunun orjinali silikon yağla yapılır. WD-40 gibi delici yağlarla da deneyebilirsiniz ancak enjektörle uygulamanız gerekecek, yani enjektörün arkasını açın ve spreyi içine sıkıp çıkardığınız pistonu yerine geri takıp enjekte edin. Böyle yaparsanız iki olumsuz etkiyle karşırsınız. İlki enjekröün içindeki lastik piston başı hemen şişer ve enjeksiyon yapamazsınız/enjektörü ikinci kez kullanamazsınız, ikincisi ise enjektörü bu şekilde doldurmaya çalışırken iğneden yağ kendiliğinden akacaktır.

    Sorun devam ederse daha uzun manet(manetiniz orjinal değil ise) kullanabilirsiniz.

    Veya sistemi hidroliğe çevirmeyi deneyebilirsiniz ki kısmen riskli ve külfetli olacaktır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:49 ----------



    Aynen öyle, MOTUL 5100 iyidir. Senin motosikletinde aynısı ile devam etmen uygundur. Çevrende satan yoksa internetten almanı öneririm. Cüzi gibi gelebilir ama çok yol yapıyorsan/yapacaksan 4lt' lik biraz daha ekonomik oluyor
    Bir tane buldum eski şişe 65 TL dedi, sonra napıcaksın bunu o motora gerek yok dedi. Ben de Castrol kullanıyorum CRF250'de, Motul'den önce Castrol vardı çok köklü marka falan fıstık bişeyler demişti. Vites geçişleri de sert. Titreşim de var.

  10. #10
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir tane buldum eski şişe 65 TL dedi, sonra napıcaksın bunu o motora gerek yok dedi. Ben de Castrol kullanıyorum CRF250'de, Motul'den önce Castrol vardı çok köklü marka falan fıstık bişeyler demişti. Vites geçişleri de sert. Titreşim de var.
    Demek ki eski ve köklü demek her zaman iyi ve uygun demek değilmiş

    İnternet üzerinden şiparişle, tercihen 4lt' lik bidonla alırsanız daha uyguna gelir
    ...

  11. #11

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demek ki eski ve köklü demek her zaman iyi ve uygun demek değilmiş

    İnternet üzerinden şiparişle, tercihen 4lt' lik bidonla alırsanız daha uyguna gelir
    Abi benim cub'a Repsol'un hangi yağını koymuştun? O da çok akıcı, pürüzsüz sürüş ve vites geçişleri sağlıyordu.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)